{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.441 visninger | Oprettet:

Turbo gået 320d? {{forumTopicSubject}}

Var på en længere tur i dag i min BMW 320d E46.

Ved langsom kørsel begyndte den pludselig at ryge temmelig meget BLÅ røg. Efter et par timer da jeg skulle hjem igen røg bilen sindsyg meget blå røg, som dog fortog sig efter at motoren blev varm.

Men efter en times kørsel begyndte den at ryge sindsyg meget blå røg igen...altså sådan rigtig fed blå røg så man næsten intet kan se bagud.
Bilen mangler ikke trækkraft eller hakker i det. Motoren lyder ok, den ryger bare som en vanvittig.

Jeg kan næsten kun komme på en defekt turbo...?

Jeg turde godt køre hjem i bilen da BMW har både en olieniveau sensor og en olietrykssensor. Ingen af dem lyste, så jeg har ikke kørt motorolien under det niveau der tænder den gule lampe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Turbo gået 320d?
  • #1   25. jul 2014 Du kører IKKE i en turbodiesel hvis du mistænker turboen for at være ved at dø. Hvis turboen pludselig begynder at smide olie ind i indsugningen, har du en motor der løber løbsk, og som du har ganske få sekunder til at forsøge at redde, da den ellers bare vil tage en fandens masse omdrejninger (typisk 7-8000) indtil der ikke er mere motorolie at gøre det af.

    Så, mistænker du turboen: LAD VÆRE MED AT KØRE I BILEN!

    https://www.youtube.com/watch?v=rLzf3ItkbOE


  • #2   25. jul 2014 Nye dieselmotore idag har gasspjæld/stopspjæld som lukkes når tændingen afbrydes - så de burde ikke rigtig kunne rende afsted smiley

  • #3   25. jul 2014 Snakkede med Schmiedmann, de mener det også kan være krumtapudluftningen, så det ikke behøver være selve turboen. Lidt mærkelig for motoren går perfekt, den har alle sine kræfter og heller ikke noget med at den smider olien ind i indsugningen så den ikke kan stoppe. Nå men den kommer på værksted og så må jeg se hvad den fejler........har bare aldrig nogensinde set en bil der kan ryge så meget

    Har også altid fået den bedste olie man kan få og det er skiftet på rette tid.....men OK bilen har kørt 272.000 Km


  • #4   25. jul 2014 det BEHØVER ikke være turboen, men kan stadig være det..

    den mister ikke nødvendigvis motorkraft hvis turboen smider olie i indsugningen turboen kan oftest stadig spinne fint runt og lave den ydelse den skal, olie vil forbrænde med som ekstra diesel, da det brænder ligesom diesel... mere brændstof - højere motorgang = løbsk motor

    så det vil du først opdage når det er for sent, og så vil motoren løbe løbsk og smadre sig selv...

    så overvej hvor langt du vil køre i den smiley


  • #5   25. jul 2014 Den er lige blevet hentet på et salatfad, så må vi se hvad diagnosen siger

  • #6   25. jul 2014 Fejeblad - ikke? smiley

  • #7   25. jul 2014 jo smiley

  • #8   25. jul 2014 PCV filter skiftet og en ventil ....så kører den igen smiley

Kommentér på:
Turbo gået 320d?

Annonce