{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

E61 530D og XD {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen...

Ja, nu er tiden inde til at jeg vil have mig en E61 igen og BMW generelt....

Men jeg kigger lidt på xd modellen, og mine bekymringer går på om den nu også er lige så "hurtig" som alm. baghjulstræk.

Er der flere problemer?

Jeg har nemlig prøvet en Passat v6 tdi 4-motion 170hk, og hooold kæft den var langsom


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E61 530D og XD
  • #3   23. aug 2014 Den vil naturligvis være langsommere end en alm baghjulstrukket version pga mere friktion i drivlinien og højere vægt.
    Men til gengæld er den 100% federe i sne og vinter føre


  • #5   23. aug 2014 Ja... det er ikke nemt, forstår godt vægtforskellen osv... men spørgsmålet er om den føles meget langsommere... Tænker om den regulere trækkraften under tør vognbane til baghjulene mere...

    Jeg har nemlig kig på 530d med 218hk og xd med 231hk, altså den "nye" type motor.


  • #6   23. aug 2014 TB: Du burde vide bedre, end bekymre dig om brændstof økonomi, når man er oppe i biler i den prisklasse smiley

    Henrik: Uanset hvad, så er den 231Hk motor, så kæmpe en forskel i forhold til den gamle 218Hk at det så rigeligt vejer op for det ekstra den har at slæbe på.

    Jeg har en 231Hk nu, og kun med baghjulstræk, og TB har en 235Hk LCI de kører så himlen synger..

    Når det så er sagt, så vil jeg selv ud og have en X-drive til vinter, gider ikke sætte fast på skituren smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=lkT5vCiudw0

    prøv det, der er ikke andet at sige.. det er himmelvidt fra eks A6 Quattro der føles gumpetung, og træg som en retard på rulleskøjter smiley


  • #7   23. aug 2014 Hahaha, det lyder som sean connery der snakker i filmen

  • #8   23. aug 2014 XD har også en anden indpresning på fælge, så udvalget af fælge er ikke så stort som til en almindelig smiley

  • #9   23. aug 2014 Tag da uden 4x4.
    Det er klart en bedre oplevelse - specielt da man kun har brug for 4x4 få dage om året.


  • Henrik J
    Henrik J Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Emner: 11 Svar: 21
    #11   23. aug 2014 hvad er forskellen enlig på 218hk og den 231 hk motor? står nemlig i sammen båd. bare motor mæssigt


  • #13   23. aug 2014 Har ikke oplevet at 4x4 er en nødvendighed - bare fordi at vi kører til Østrig en gang om året smiley De forhjulstrukne/baghjulstrukne biler klarer det fint - da de generelt er gode til at rydde på bjerget.

  • #14   23. aug 2014 231Hk kom allerede i 2006, stadig med den gamle gearvælger.. Men med den nye motor, og med start stop..

    Jeg har sådan en stående.. der er himmelvid forskel på hvordan den kører, og så den gamle 218Hk.. Ved LCI i 2007, fik den så 235Hk.. officielt..


  • Henrik J
    Henrik J Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Emner: 11 Svar: 21
    #16   23. aug 2014 ja men hvad er forskellen på motoren?


  • Henrik J
    Henrik J Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Emner: 11 Svar: 21
    #17   23. aug 2014 for de kan obd til det samme 218 og 231 hk?

  • #18   23. aug 2014 http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M57

    OBD ? Tænker du på at de kan chippes til samme effekt? Det kan de så heller ikke helt. Men en ting er papir, noget andet er IRL.. og M57TU2D30 motoren kører bare så sindsygt meget bedre...


  • #19   23. aug 2014 Nå, jamen det gav noget at tænke over hvertfald... Jeg tager sydpå onsdag og kigger på dem og så må vi se hvad jeg vælger. Det er bare svært at få alt udstyr i en bil. Enden så har de det ene men ikke det, og ellers har de det andet og ikke det ene.



  • #20   23. aug 2014 Henrik: Det er ikke noget problem.. prisen stiger bare..

    Jeg plejer at sige.. skal du bare have en sort E61, er der 8000stk.. skal den have eks. beige læder.. så er der kun 5000... skal den have comfortsæder.. så er der kun 2000.. og jo mere specifik du bliver, jo sværer / dyrere bliver det bare..

    Men har du set den af min, du kan IKKE finde dem billigere med det udstyr i tyskland selv.

    http://goo.gl/E7MC9D

    Og så har de ikke engang active steering, og dynamic drive..


  • #23   24. aug 2014 Thomas: Det er jo bare skørter.. Det er da nemmere at montere skørterne fra M-pakken.

    End det er at montere
    Active steering
    Dynamic Drive
    Comfortsæder med køl
    Kurvelys
    Adaptiv lys assistent..


  • #25   24. aug 2014 Thomas:

    M-undervogn, eller dynamic drive... jeg ved godt hvad jeg vælger.. Der er lysår til forskel..

    Den grå himmel fra M-pakken, den kan da ikke kombineres med Beige læder?


Kommentér på:
E61 530D og XD

Annonce