{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.410 visninger | Oprettet:

Umuligt at sælge billig BMW cabrio- hvad sker der for folk? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg håber, at jeg kan få en forklaring herinde, for der er jo mange som køber og sælger biler igennem markedet.

Jeg skal være far, og har derfor forsøgt at sælge min BMW E46 cabriolet på de store sites som bilbasen, dba og guloggratis. Den er så absolut den billigste på nettet, men de tilbud jeg får er helt urimelige.

Ingen af dem har set bilen, men de skambyder lystigt. Vi snakker om bud, der ligger måske 20-30% under prisen, og bilen er i forvejen sat som klart den billigste. Bemærk at ingen overhovedet har set bilen før de byder. Jeg er klar over, at det er efterår, så det er svært at sælge en cabriolet, men det er helt vildt. Selvom der skrives "sælges pga. familieforøgelse" og at jeg skal have en stationcar, så bliver jeg tilbudt mini'er, gamle amerikanerbiler og alt muligt andet. Er det virkeligt normalt nu om dage?

Da jeg solgte tidligere biler som en Civic eller en Celica, gik det nærmest smertefrit, men i de senere år, er det simpelthen blevet en pestilens. Solgte en MX-5, også til en meget billig pris, og der måtte jeg også igennem et hav af idioter, før jeg kom af med den.

Er der nogen, som kan forklare dette? Er det fordi jeg sælger dyrere biler end førhen? Har markedet ændret sig, eller hvad sker der?

Nu har jeg simpelthen næsten givet op. Bilen er sat ned til absolut minimum på 120.000kr. Det samme som Ford ville give mig for den. Jeg vil dog ikke have en Ford, men en Mazda 6, så jeg prøver en allersidste gang i et par dage. Hvis det ikke går så giver jeg den til forhandleren. Har I andre også tidligere været nødt til det?


Kommentarer på:  Umuligt at sælge billig BMW cabrio- hvad sker der for folk?
  • #1   30. aug 2014 Tror desværre markedet, eller i hvert fald brugerne af denne har ændret sig i den negative/barnlige retning.

    Syntes generelt man oplever mere og mere af dette, og det er ikke kun under div biler der er til salg. Det er faktisk næsten med alt man har til salg smiley


  • #2   30. aug 2014 Skambud, skambud og flere skambud.

    Synes mere det er folk der regner med at få alting til halv pris, på guloggratis/dba skal man helst sætte prisen +30-40%, og HVIS man får skidtet solgt kan man få en ok pris.

    Tænk at jeg fik tilbudt en seat til 75k for en gammel punto til 3500 + mønt...jah hvad tror du selv. Hul-i-hovedet-bud er der nok af smiley

    Men held og lykke med at sælge bimmeren, de er svære at komme af med for tiden smiley


  • #5   30. aug 2014 Og så er der det at sige til det at alle dem der byder ikke køber den alligevel hvis du siger ja. Så melder folk fra, og de gør det ved at lade være med at skrive mere. Det er forfærdeligt.

    Jeg bruger ikke marked herinde ret meget, jeg finder det meget mere seriøst at bruge et ordentligt site til at sælge stumper på. Hele biler, ved jeg ikke lige hvordan man bør kringle den, ved ikke om det koster noget at sætte den på biltorvet eller bilbasen. Her har du jo fordelen af at forhandlere også får øje på den.


  • #7   30. aug 2014 Hvis du alligevel er nede på forhandlerpris så havde jeg sgu solgt til en forhandler. Der er ikke noget arbejde i det.
    Men ellers så handler det om at være aktiv og finde dem der leder efter sådan en bil. Det har jeg haft held med, med de sidste par biler jeg har solgt. Men vend dig til skambuddene. Lad være med at skrive familieforøgelse. Det er en irrelevant oplysning, det er for nemt at skrive så folk er ligeglade. Der skal ikke være begrundelse for salget, men masser af god sigende tekst og masser af gode billeder.


  • #9   30. aug 2014 Da jeg skulle hjælpe en ven med at sælge sin BMW 116i så hørte vi intet på den, selvom annoncen var fin (Jeg har ligeledes også solgt mange mærkelige ting i min tid).

    Min personlige teori er at folk bare ikke har/kan låne penge til brugte biler længere.
    Så biler til 60k+ falder sådan lidt imellem brædderne.

    Det bygger jeg på flere forsøg på salg der alle endte ud i ingenting.


  • #10   30. aug 2014 Det er formentlig rigtigt, at det ikke bare er private bilsælgere, som oplever dette. Jeg har også oplevet det på den Honda CBR600F, jeg skal af med. Til gengæld lader det til, at der er meget mindre af den slags med børneting som pusleborde, barnevogne osv. De går som varmt brød. Åbenbart kører folk mindre, og boller mere. smiley

    Jeg har prøvet en mellem pris på BMW'en. Det gav masser af skambud. Så prøvede jeg en billig pris. Det gav lige mange skambud. Det fik mig til at indse, at folk bare vil have rabat. De vil hellere købe en bil til 150, hvis den står til 170, og de får 20 i rabat, end de vil købe den samme bil til 145 uden rabat. Så prisen røj op igen. To dage senere gik bilens kaleche i stykker. Jeg aflevere den derfor hos BMW, og efter en frygtelig historie, en hel misset sommer uden cabriolet og 40.000kr i regninger, er det blevet efterår. Jeg ville ønske jeg havde nået at få den solgt i foråret, men sådan noget sker jo bare.


  • #11   30. aug 2014 Synes generelt, med ALT, hvad end det er hifi udstyr, biler eller noget helt tredje, så byder folk gerne halvdelen af hvad det er værd, og bliver fornærmede når de ikke kan få det til den pris.

    Ligeledes skal ALT leveres til dem, eller max være 5 minutter fra dem ellers gider de ikke køre efter det.

    Og så lige markedet, mht sådan en cabriolet. Grundet absurde afgifter og forsikringspriser på de sjove biler, vælger flere og flere en lille piskasse istedet.
    Jeg ville nok selv sælge til forhandleren nu, for at få det overstået og få penge ind. Ellers kan du da tage chancen og pille pladerne af og pakke bilen væk til foråret, men det kan også være risikabelt jo. Priserne kan blive endnu lavere til den tid.


  • #12   30. aug 2014 jeg ville sku passe på med at pille pladerne af, når først de ikke er der, så bliver den ikke solgt, det har jeg set igen og igen desværre.

  • #13   30. aug 2014 Kan det tænkes at små microbiler til 60-70k har ødelagt markedet? De er langsomme og røvkedelige, men de er billige at forsikre. De stjæler måske meget af kundebasen, for alle andre typer biler.

    Jeg tror ikke det er forhandlere, der har skambudt på min bil. Så er det nok mest nogle hobbyforhandlere, som ikke er momsregistreret eller noget. Jeg synes det fordeler sig mellem nogle smart i en fart-typer og lidt bande-typer. Men sådan er det nok, når man forsøger at sælge en BMW cabriolet med chromfælge. smiley


  • #14   30. aug 2014 Du kan lige nøjagtig tro at de små microbiler har smadret markedet som sælger. Flere og flere er total ligeglade med hvad de kører, bare det kører.

    Det gør så at os bilglade tosser, der gerne vil have et ordentligt køretøj, har flere valgmuligheder til billigere priser... Men jo ikke fedt, når man skal af med en bil.

    Jeg fik selv lidt af et chok, da jeg importerede min E36'er sidste forår. Da jeg betale afgiften, var det 15k til det, og en tilsvarende på det danske marked kostede godt 30k... Et halvt år efter, var afgiften under 10k, og en tilsvarende var nu sindssygt billig i danmark, og jeg satte derfor penge til, på en måde... Og det var netop fordi det virkelig eksploderede med de små pisæsker der


  • #15   30. aug 2014 Altså jeg går jo og leger med ideen om at importere en non-turbo mk4 supra og få den på plader. Det ville cirka ende med at stå mig i 90k, og jeg behøver da slet ikke ringe ned i banken for at vide at det kan jeg ikke låne penge til.

    Hvis jeg omvendt ville købe mig en Aygo til 85k, så tror jeg såmænd godt det kunne lade sig gøre.

    Jeg tør godt påstå at det ikke er de 5000kr der udgør forskellen, men jeg tror (Igen personligt) at bankerne har fået et andet syn på brugte biler, efter man kan få nye så billigt.
    Hvis man ikke kan låne penge, så er der virkeligt få købere tilbage, og hvis ingen af dem lige mangler en cab. så er det sku ikke lige til.


  • #16   30. aug 2014 hvilket i virkeligheden er mega paradoksalt, for bilerne er faktisk ikke blevet ret meget billigere.
    I 93' kostede en spritny corolla 1.3 sport lige knapt 150k. i dag koster en Toyota Yaris 1.3 164k.

    Der er bare kommet en ny "Jeg er pisse ligeglad hvad du sælger, det skal bare være billigt" sub-kultur som Bilfreaken siger,


  • #17   30. aug 2014 Jeg tør ikke tage chancen med pladerne, for jeg tror den bliver umulig at sælge uden. Tør heller ikke vente til foråret, for så skal jeg have to biler i mellemtiden og det er altid en dyr løsning. Så bimmeren får chancen for at blive solgt i løbet af meget kort tid. Ellers ryger den til Mazda-forhandleren. Så må han slås med alle tosserne.

    Mht. specialbiler, så tror jeg, at jeg er færdig med dem for et stykke tid. Har haft BMW'en i 4½ år. Afskrivningen har været astronomisk pga. markedets fald.

    #4
    Tak for lykønskningen. Det er sgu (næsten) ligemeget hvilken bil man kører i, når man får sådan en bette knægt ind af døren. Der skulle bare helst være lidt overskud til bleer og sutteklude, når bilen forlader matriklen.


  • #18   30. aug 2014 Det er vel kun "store biler", som ikke er blevet billigere? I dag kan man få en bil for 60k og op. 90% af alle solgte biler er desuden microbiler. Det er helt vildt.

    Forhandlerne mangler simpelthen mellemklassebiler. Jeg har været rundt og hallerne står halvtomme hen. Jeg har også prøvet nogle microbiler, men jeg kan simpelthen ikke leve med 68hk, og en kvalitet som var de foldet i papir.


  • #19   30. aug 2014 Har du overvejet:
    https://www.autocom.dk/consumer/faq.do?faqid=1-2c6
    Set din mindste pris og se hvad der sker.


  • #20   30. aug 2014 Alle taber penge på biler medmindre du snyder folk. Men hvad årgang osv er det du har til salg? "gamle" tørstige bil til 150k er der ikke salg i.

  • #21   30. aug 2014 for at være helt ærlig Jacob, så ved jeg det faktisk ikke, for så mange Microbiler tror jeg altså heller ikke florere på markedet. En ting jeg har lagt meget mærke til er, at når de første af dem når de der magiske 6-8år, så forsvinder de igen som dug fra solen.

    Mange markeder, fx Celicaerne er næsten dødt, det gik fra at der altid var en 20-30 til salg til at der nu er 4, tilgengæld er de steget ret meget i pris, så det er jo både godt og skidt.

    Værst gik det ud over den nyeste, damn de blev slagtet i pris xD


  • #22   30. aug 2014 allerede i 08 så jeg de første aygo'er til 40k, så jeg tror sku ikke de sælger så godt brugt, og det acceptere folk, fordi de somregl har betalt lidt af på dem efter de første 3-4 år

  • #23   30. aug 2014 #19
    Nej, det havde jeg faktisk ikke. Jeg havde altid taget det som lidt skambudenes mecca, men måske jeg bare har været forudindtaget. Det kunne godt være, at jeg skulle kigge nærmere på det. Takker.

    #20
    Det er en BMW 323Ci Cabriolet fra 2000. 2,5 liter, 170hk og jeg har sat den til 120. Så den rammer desværre præcis de kriterier du sætter op for en bil, der er svær at sælge. (Jeg vil ikke lige linke til bilen, da jeg ikke ved om det er imod reglerne at linke til eksterne markedssteder.)


  • #24   31. aug 2014 Lars H.

    Brugmarkedet for microbiler er vel nærmest ikke-eksisterende. Folk kan simpelthen ikke sælge en bil til 40k hvis man kan købe en ny til 60. Derfor kører folk dem til de slet ikke kan mere. De vedligeholder dem heller ikke, og når de til sidst dør, så køber de vel bare en ny.

    Problemet er at folk kan købe en lille ny bil fremfor en brugt. Tilmed er forsikringerne meget billige. Så tror jeg simpelthen de nøjes med en lille motor aht. økonomien og fornuften.


  • #26   31. aug 2014 #25
    Grøn afgift er ca. 2500kr per halvår, så det er rigtigtnok lidt dyrere at beholde pladerne på.

    Forsikringen koster 6500kr om året, hvilket faktisk er overraskende lidt. Men til gengæld er bilen til foråret også et år ældre, hvilket trækker prisen nedad. Men jeg kan jo ikke undvære forsikring. Hvis garagen brænder eller bilen bliver stjålet skal jeg jo helst have lidt i lommen.


  • #27   31. aug 2014 Kender selv en som solgte en bil derinde. Han fik den pris han forventede og da det er forhandlere som køber er der ikke problemer med betaling, omregistrering osv.

    Men hvis du vælger det så må du gerne vende tilbage med hvordan det gik.


  • #28   31. aug 2014 Så er det bare og få den stilstands forsikret, der er det ikke nødvendigt med plader

  • #29   31. aug 2014 Marked er smadret af micro biler og fin rente. Det er lige nøjagtig hoved artikler på det FDM blad jeg har fået idag.

    Jeg har selv en situtation hvor jeg købte en bil i Tyskland og satte danske plader på.
    Værditab pt pr måned 4.166kr


  • #30   31. aug 2014 men altså det er jo kun et spørgsmål om at der kommer tendenser den anden vej, det hjælper jo heller ikke ligefrem at de stadig råber om finanskriser nede i den anden ende af båden, så folk ikke tør købe bilen de drømmer om, men derimod køber det fornuftige økonomiske valg -.-


  • #31   31. aug 2014 Tror desværre rabatter gør sig gældende alle steder.. Jeg har arbejdet i butik, både telebutik og nu møbelhus, folk forventer, nej KRÆVER rabatter, og minimum 10-20%.. Hvis ikke det kan gives, vil de hellere gå, og undvære møbler! Det er en mærkelig tilgang til tingene at alle, altid skal have rabat, på alt de køber smiley

  • #32   31. aug 2014 jeg tror folk priotere anderledes... jeg syntes personligt at jeg bliver harm når man sidder og kigger på de lidt fede biler som man måske har råd til at betale... men jeg tænker stadig bilen er måske 10-14 år gammel har kørt 150.000 km og koster 150.000 kr og de fleste banker er ikke vilde med at låne ud til gamle biler. derudover bliver man bollet i grøn ejerafgift benzinen er dyr og forsikringen ved også godt hvad de skal have... og har man måske en familie hvor man er den enste der syntes bilen er vigtig så bliver man tit nedstemt da den bedre halvdel ikke kan se hvorfor der skal holde en gammel spand der koster flere tusinde om måneden i indkørslen:) det er bare min personlige forklaring... alle mænd kan lide fede biler de fleste når bare til et punkt i livet hvor man ikke vil have halvdelen af månedslønnen i indkørslen:)

  • #33   31. aug 2014 jeg ville sku aldrig bede om rabat på noget som helst som butikken ikke selv havde reklameret med.

    Hvis alle gjorde det, så ville der sku ikke gå mange år før alle kører aygo og køber alt igennem nettet, og generelt lever i hver sin lille bobbel.
    Det der skal til er at folk får dankortet ud af røven (undskyd mit finere franske) og kommer igang med at købe det de gerne vil have.

    Folk er blevet så pisse bange for at gøre det de har lyst til, fordi hende i banken bliver sur over at man ikke har sparret mere op end man har brugt denne måned.

    Folk glemmer nu altså lige engang at det ingen forskel gør hvor meget man har sparret op hvis man en dag drætter om.
    Så har man kørt ulykkelig rundt en en lille Aygo når man drømte om E60'ere, fordi hende bankdamen blev sur.


  • #34   31. aug 2014 En Cabriolet vil altid være sværere at sælge da der er alt for lidt efterspørgsel på dem her i Danmark, og man kan se at dem der er til salg står generelt rigtig længe og falder lige så stille i pris.
    Men hvorfor folk ikke bider på forstår jeg heller ikke, for efter min mening synes jeg der er rigtig mange Cabrioleter der ligger til en fornuftig pris.
    Tør næsten ikke tænke på hvis jeg skulle sælge min gamle E30 Cab, hvor langt ned den skal i pris før den ren faktisk vil blive solgt.

    Og ja desværre er vi på vej ind i efteråret, så det vil jo heller ikke gøre det nemmere smiley Men held og lykke med salget og ikke mindst tillykke med titlen som Far smiley


  • #35   31. aug 2014 Mange er også bange for at købe bil privat og vil hellere købe hos en forhandler, hvor de er sikker på de senere kan få garanti, hvis der er den mindste fejl på bilen. De køber hellere en garanti til kr. 30.000,- end løber risikoen for at skulle få en regning for skift af f.eks toppakning til kr. 3000,-.

    Mange vælger også at købe en helt ny bil, fordi renten er lav, men de glemmer at en ny bil i løbet af få år kun der det halve værd, så omregnet i ÅOP, ville selv et Quicklån være billigere - eller svare til at låne f.eks kr. 50.000 og betale kr. 100.000 tilbage efter 5 år - men det er godt for statskassen.


  • #36   31. aug 2014 Kender en der kører i en AVEO FORHANDLEREN VIL GIVE 20 FOR OG HAN SKYLDER 55 KILO

  • #37   31. aug 2014 #19

    Autocom er en joke....eller kan i hvert fald være det.....
    jeg prøvede med min Mondeo MK3....Autocom mente den skulle sættes til lige over 50.000 (for en på daværende tidspunkt kun 5 år gammel V6´er med ca. 100.000 km. på speedometeret). Jeg solgte den i stedet privat for 73.000. Selvfølgelig kunne det godt være, at den var blevet budt længere op på Autocom, men jeg kunne også have risikeret at skulle sælge den til 50K.

    Men det koster selvfølgelig ikke noget at oprette en profil derinde, og se hvad de vurderer den skal sættes til salg til.



  • #38   31. aug 2014 Tror bare mange har fået det som jeg selv.jeg har før haft dyrer sjove biler i 100-150.000kr klassen men idag kunne jeg ikke drømme om at bruge den slags penge på en bil med så mange år på bagen som din misforstå mig ikke det lyder som.en.lækker bil og jeg ville da hellere end gerne kører rundt i den men som markedet ser ud p.t ville jeg kunne finde en bil til .30-40.000 ville gi mig lige så stor glæde.
    Og mange kan jo godt lide at sætte sit eget præg på deres bil så de køber hellere en.lidt billigere og så bruger lidt på at få den.præcis som de vil have fremfor at smide hele puljen på en der kun er nogenlunde det de vil ha.

    Men held og lykke med salget en lækker bil sådan en du har:-)


  • #39   3. sep 2014 Tja, det er bestemt heller ikke nemt at sælge mc nu, og som jeg ser det er vi selv med til at skabe problemet, der er sikkert købere derude, men hva hjælper det når der altid er en eller anden totalt desperat der dumper prisen så langt ned at det er pinligt..... Prøver selv på at sælge/bytte min mc til en veteranbil.... Oprettede en annonce her på siden igår, men nej nej den gik ikke for det var jo ikke bil til bil, og på mcg gårr den heller ikke for det jo ikke mc til mc, så er der kun de 2-3 andre salgssider tilbage, og der tilbydes man så alt fra antikke guldure til brændestabler....


  • #40   4. sep 2014 Der er desværre alt for mange der tror deres biler er belagt med guld. Men det er også bare generelt svært i disse tider da folk simpelthen har sat sig i for stor gæld da de købte bil for flere år tilbag, og ikke kan komme af med dem....

    byt byt byt


  • #41   4. sep 2014 med fare for at træde nogen over tæerne, en ting er præcis det værd den kan blive solgt for, det er fuldstændig ligegyldigt om det er den billigste vare, hvis alle de andre varer er for højt prissat.

    Jeg har mange venner som brokker sig over at de ikke kan sælge bil eller bolig og de synes tingene er sat billigt til salg, åbenbart ikke billigt nok..

    Men se det fra den lyse side, den næste bil man skal købe er tilsvarende billig !


  • #42   4. sep 2014 120 er også meget for en bil uden tag..
    Nu ved jeg ikek hvordan den ser ud men det en vare med et lille publikum.
    Køre ud til diverse Mazda forhandlere og se hvem der vil give den bedste handel så du kan få en 6'er


  • #43   4. sep 2014 "120 er også meget for en bil uden tag.. "

    Er det dit eneste argument, seriously smiley


  • #44   4. sep 2014 Jeg tror også den registreringsafgift, grøn afgift + høje benzin priser ødelægger markedet for biler med en ordentlig motorstørrelse. Det bliver simpelthen for dyrt at køre rundt i noget sjovt.

    De små øko biler koster ikke ret meget i registrerings afgift, de koster 500 om året i grøn afgift og kører 25 literen eller sådan noget. Så det er derfor de bliver købt frem for en brugt bil med flere HK.

    Jeg har lige måtte sælge min BMW, af den årsag. Den er simpelthen for dyr at køre rundt i til dagligt. Virkelig røv... Og jeg fik heller ikke en skid for den.


  • #45   4. sep 2014 Den grønne afgift er netop ikke voldsomt høj på de sjove benzin biler, (sammenlignet med de "sjove" diesel biler er der en del penge at spare)

    fx BMW 530d kontra 530i.

    Benzinpriserne har været de samme i 10 år ?? Da jeg fik kørekort kostede 1 liter benzin 10kr +/- 1kr.. i dag koster det 11kr..

    Det er simpelthen den latterlige bilmentalitet i Dk der er årsagen, folk de stirrer sig blindt på de der "magiske 20km/l som en mikrobil kører og så skal de bare have dem, selvom de for måske 500kr mere om måneden kan køre en ordentlig bil..


  • #46   4. sep 2014 Jeg er enig i, at en ting er det værd som den kan sælges for. Problemet i min situation er, at folk enten kommer med bud, der ligger under hvad en forhandler vil give i kontanthandel eller også vil de bytte med noget, de sætter til en pris så høj, at jeg lige så godt kan sælge den til en forhandler og købe en anden bil.

    Forhandlerne giver ca. 75% af hvad de mener bilen kan sælges for. Hvis folk byder under forhandlerprisen, vil jeg mener de bare er lykkejægere. Det er også derfor jeg får buddene over sms, for det er nok svært at få sig til den slags face-to-face. Det skal siges, at de bud jeg får, er fra folk, som ikke engang har set bilen. De fleste af dem stiller ikke engang et enkelt spørgsmål først.

    Situationen er nu, at BMW'en er solgt kontant til en forhandler. Jeg må stadig sælge den privat, inden jeg afleverer den til ham, men jeg regner med at aflevere den i morgen. Så er det i det mindste overstået.


  • #49   4. sep 2014 Øko bilerne er i mine øjne et af de største problemer for den danske økonomi, der blir ikke betalt noget i afgift, de bruger ingen brændstof, grøn ejerafgift er stort set lig nul..... Men vi er nogen stykker her i landet der ikke kan nøjes med sådan en lille pispotte. Der kan ikke spændes en trailer eller campingvogn efter, og helt ærligt føler jeg ikke man er specielt sikker i sædan en bil ved et eventuelt uheld

  • #50   5. sep 2014 Det som går igen ved de køretøjer som du har/har haft svært ved at sælge (BMW, MX-5 og CBR) er at det er fritidskøretøjer. Der er ikke mange der køber køretøjer til sjov mere. Det samme med både. Der har ikke været så mange ledige bådpladser som nu, og markedet er overfyldt med brugte både. Det er fuldstændig det samme med cabrioleter og så videre. Der sker generelt meget lidt.

    Som Mirza er inde på så er det ikke nok at vurdere sin bil i forhold til konkurrencen. BMW og MX-5 er prissat alt for højt efter min mening. Nu er det godt nok E36 der er værst. Der er jo nogen der tror de kan få 60-80000 for deres coupe. Der er E46 noget bedre, men er begyndt at få det samme problemer med vanvittige prissættelser.

    Har selv lige solgt en MX-5 jeg havde købt da jeg boede i Tyskland. Jeg gav 13500 for den for et år siden og satte den tilsalg uden afgift for 9.990 her hjemme. Jeg regnede med at jeg ville få meget få henvendelser og satte den derfor til salg en måned før jeg kom hjem. Jeg fik så 50 + henvendelser og minimum halvdelen af dem var MEGET interesserede, så jeg endte da også med at sælge den dagen efter jeg kom til DK for 12000 smiley

    Med afgift vil den nok løbe op i 40000 (meget i afgift da de jo er så dyre herhjemme) og det var det jeg følte en 23 år gammel Mazda af den kaliber var værd. Den havde kørt 138000 km da jeg solgte den, og herhjemme får man en der har kørt det dobbelte til den pris, og i meget dårlig stand..

    Mange af de MX-5'ere der er tilsalg i dag, stod også til salg da jeg købte min. Det kan godt være de er prissat nogenlunde i forhold til lign. biler, men hvad hjælper det hvis de er alt for dyre? smiley


  • #51   5. sep 2014 Jeg får efterhånden 3-4 henvendelser om dagen, men det er allesammen i stil med denne, som jeg lige har fået fra en Erik Nordberg:
    -----------
    Hej med dig.

    Fast pris!! Jeg købe din bil for 100.000 kr. kontant. Forudsat besigtigelse og prøvetur

    Intersseret? Ellers sælg til forhandler, og få et lavere tilbud.
    -----------

    Nu har forhandleren jo allerede accepteret en væsentligt højere pris, og givet mig lidt tid til at sælge den selv, så jeg vælger, at Erik ikke skal køre rundt i min cabriolet. Men det er sådanne henvendelser og værre, som man vader i som sælger. Jeg har fået mange bud på mindre end hvad en forhandler vil give i kontantpris. Der føler jeg, at folk kunne være lidt mere realistiske. Og i Eriks tilfælde måske lære at folk er mere villige til at sælge billigt, hvis man skriver med lidt pli.


  • #52   5. sep 2014 Det du har fået der er da bedre end dem der bare skriver "100000", og ikke mere. 100000 bananer eller hvad? smiley Dem svarer jeg også sjældent, for de er slet ikke interesserede nok i varen til at jeg gider at slås med dem.

  • #53   5. sep 2014 Enig. Jeg har også erfaret, at folk, som starter med at slynge en pris ud, er klart de mest useriøse. Men der er også folk, som jeg mistænker for at sidde og spørge rundt af ren nysgerrighed. Det er totalt spild af tid, og ligemeget hvad man sælger eller hvilken stand det er i, så holder de op med at skrive efter de har fået noget info. F.eks. har jeg oplevet et par stykker, som skriver på min CBR. De får at vide den er i fantastisk stand og en masse detaljer, billeder osv. Derefter hører man ikke fra dem igen. Det er lidt træls, da jeg jo bruger en del tid på disse useriøse mennesker.

    Der er også dem, som bliver ved med at byde under, selvom man har fortalt dem, at forhandleren vil give 10.000kr mere end deres bud. Ved ikke helt hvad de forventer vil ske. Men interessant fremgangsmåde.


  • Jakob P
    Jakob P Tilmeldt:
    jul 2009

    Emner: 6 Svar: 49
    #54   5. sep 2014 Går man glip af handlen, hvis man istedet for at svare på sms/mails, beder dem pænt om at ringe, hvis de er seriøse?

    Det er bare så meget splid af tid, alle de beskeder man kan skrive frem og tilbage, og så lige pludselig hører man ikke mere fra dem... AAARRRRRRGH !


  • #55   5. sep 2014 Tja, umiddelbart vil jeg også sige, at de mest seriøse ringer, men jeg er også blevet udsat for en del opkald, hvor man først skal have en snak. Dernæst vil de "lige tænke over det", og så modtager man kort efter en sms med et skambud. Formentlig fordi det er for pinligt at sige i telefonen. Jeg har endda prøvet en enkelt, som efter vi var blevet enige om en pris på min tidligere MX-5, valgte at skrive et brev i hånden og byde 80k efter vi var blevet enige om 115k. Altså efter flere prøvekørsler osv. Det skal bemærkes, at det var dengang en MX-5 NB lå i omkring 130k og op.

    Jeg gad godt vide om professionelle sælgere støder på de samme fremgangsmåder, eller om det kun bliver brugt mod os private.


  • #56   5. sep 2014 Alle købere er sikkert af den overbevisning at sælger mangler penge og simpelthen SKAL af med bilen eller motorcyklen for hver en pris... Sådan tror jeg det hænger sammen, og hver gang der er en der dumper prisen, forstærker han den overbevisning... Nu står jeg ikke og SKAL af med min mc, jeg vil bare prøve noget andet, kan jeg ikke få en ordentlig pris, tja så kan den sgu stå i min garage og rådne op, hvilket så åbentbart er det der vil ske hvis tendensen fortsætter på samme måde

Kommentér på:
Umuligt at sælge billig BMW cabrio- hvad sker der for folk?

Annonce