{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.915 visninger | Oprettet:

R M
R M
Tilmeldt:
22. sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.112

vægtafgift på henholdvis gule plader og hvide plader. {{forumTopicSubject}}

kunne godt tænke mig og vide hvorfor en bil som f.eks en opel corsa d på gule plader er så meget dyrere i afgift end en på hvide plader..det er jo trods alt samme bil med små ændringer ( ingen bagsæder)
synes ikke det giver særlig meget mening.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vægtafgift på henholdvis gule plader og hvide plader.
  • #1   2. sep 2014 Det er den heller ikke.

    Men der misundelsesafgift på ved privat brug. Dette er selvfølgelig for at få lidt penge ind igen, som staten har mistet da du købte en gulplade.


  • #2   2. sep 2014 det tør da siges, man skal bone ud med mellem 5000 og 6000 kr årligt for og køre på gule plader i den bil. men de behøver nu ikke drive penge ind på den front, de har da nok i de penge de driver ind allerede


  • #3   2. sep 2014 Ja på den måde undgår man at befolkningen køber gulplade, for det er man slet ikke interesseret i. Desuden er det jo også kun et dansk fænomen med så mange gulplade, undtaget kassevogn og lign. selvfølgelig.

  • #4   2. sep 2014 kan som sådan godt se logikken i og have den høje afgift når en privat f.eks køber en vw transporter eller bare generelt den størrelsesorden, men ved de små som golf og corsa da giver det ingen mening

  • #5   2. sep 2014 Det giver jo netop mening, da man ikke ønsker at man køber gulplade biler til privat brug.

    Men sådan er det. Har ikke ejet andet end gulplade biler de sidste 8 år.


  • #6   2. sep 2014 så du mener det egentlig bare ku kaldes for griskhed i forhold til regeringen?

    er dk egentlig ikke det eneste land der kører med to sæt plader?


  • #7   2. sep 2014 Tud tud tud... jeg giver lige godt 11.000 om året for min Touran så jeg ligger og tuder på ryggen hver til den 1 januar smiley

    Men ja misundelses afgift. men Det lidt dumt for der er jo ikke sæder i så der er ikke meget at være misundelig på smiley


  • #8   2. sep 2014 Hvad jeg mener er jo ligegyldigt smiley Men det er vel typisk, vi skal alle sammen have det lige ringe.

    Mikkel D, ja og det er endda muligt for dig at nedveje den og spare de syv af dem.


  • #9   2. sep 2014 Ved jeg egentlig godt smiley Men gider sku ikke nu smiley bliver byttet til en med sæder snart smiley


    Norge køre også med to sæt plader smiley Men hvordan det fungere ved jeg ikke :S



  • #10   2. sep 2014 Mikkel

    11000 det er dælme pebret da


  • #11   2. sep 2014 Skattelovgivning giver sjældent mening?

  • #12   2. sep 2014 ?

  • #13   2. sep 2014 Dejligt med nedvejet gulpladet 2900 om året smiley

  • jow-jow
    jow-jow Tilmeldt:
    jun 2014

    Emner: 1 Svar: 199
    #14   3. sep 2014 Hvad er misundelsesafgift?
    Det er ikke noget der forfindes på Skat.
    Brug dog det rette ord!
    Privatbenyttelsesafgift er der kun hvis totalvægten er på over 2t. Og det er den vidst ikke på en Corsa D og hvis du ellers holder dig før 25 april 2007 , og køretøjet er registreret med en afgiftssats på 95 %, og differenceafgiften herefter er betalt. Så er prisen vidst langt fra så høj som du mener.
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?thisId=1781898.205817


  • #15   3. sep 2014 jow-jow.

    misundelses afgift er og bliver kun et populært navn vi danskere bruger.
    de fleste mennesker ved jo hvad der er tale om smiley


  • #16   3. sep 2014 Privatbenyttelsesafgift er der også under 2t hvis bilen er efter 6md 98, men den er kun på 900kr.

  • jow-jow
    jow-jow Tilmeldt:
    jun 2014

    Emner: 1 Svar: 199
    #17   4. sep 2014 R M: Ja det er jeg klar over. Det lyder bare dumt, og bunder vidst lige så meget i at folk ikke kan huske det el. stave til det. Lige som interesseret er blevet til intra.
    RustRider: Arh. 900kr slår ikke til længere. Den er på knap 1000kr nu.


  • #18   4. sep 2014 Ja men min. er også røget op på nyere vogne

Kommentér på:
vægtafgift på henholdvis gule plader og hvide plader.

Annonce