{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.718 visninger | Oprettet:

Videre salg af bil inden 21 dage! {{forumTopicSubject}}

Hej bg!

Jeg købte en Celica som jeg havde i 14 dage!
Så solgte jeg den, da vores nye bil fra butikken kom hjem.

Jeg sagde til ham som købte celicaen som det var, at jeg havde haft den i 14 dage og han skulle om.reg inden 7 dage, og det lovede han så.

Så troede jeg samtalen mellem os alle var slut, men nu skriv ham som jeg købte celicaen af, at jeg skylder ham 500 for forsikring og vægtafgift ?

Kan dette være mit problem ?? da jeg har lagt alle kortene på bordet, og ham som jeg købte celicaen af, har en købekontrakt, så han kunne afmelde bilen efter 21 dage ?

HOLD EN ORDENLIG TONE TAK smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Videre salg af bil inden 21 dage!
  • #1   6. sep 2014 Ja det er dit problem. Det bliver så din opgave at få pengene ud af ham du har solgt den til.

  • #2   6. sep 2014 Du må vist ikke videre sælge en bil som du har købt, men ikke har omregistreret til dit eget navn, uden at du har pillet pladerne af ved gensalg?

  • #3   6. sep 2014 Man skal IKKE sælge en bil, man ikke har i sit eget navn UDEN at man selv står for omreg.

    Men nej han kan ikke kræve noget af dig, hvis der er krydset af at bilen bliver omreg. inden 21 dage.


  • #4   6. sep 2014 PS det er ganske lovligt at sælge bilen videre, men det giver kun bøvl og ballade

  • #5   6. sep 2014 + ham som jeg solgte har ikke afmeldt den endnu, så hvis der er nogen som skylder nogen penge, er det vel ham som køre i den som skylder ham som jeg købte den af penge ??

    Er i enige?


  • #6   6. sep 2014 Hvad aftalte du med personen du købte bilen af ? Omregistrering med det samme eller 3 uger..... Men har ikke krav på kørsel i 3 uger i tidligere ejers navn, nej det er en mulighed forsikringen giver smiley

  • #7   6. sep 2014 Nope. Stadigt dit ansvar.

  • #8   6. sep 2014 For at sige det mildt, er det ikke klogt af dig, at sælge en bil videre, der ikke står i dit navn, uden at du omregistrerer. smiley

  • #9   6. sep 2014 betal da de 500 kr, og problemet er ude af verden. mvh hc

  • #10   6. sep 2014 sig til ham du købte bilen af han bare kan tvangsafmelde bilen slut

  • #11   6. sep 2014 Man skal da intet betale sælger kantvangs afmelde bilen. Har man en slutseddel, så går der præsis 4 uger fra salgsdato af. Så sælger kan ikke kræve man skal betale for forsikring og vægtafgift efter de 3 uger. Sælger kan selv afmelde dem.

  • #12   6. sep 2014 Man kan ikke afmelde en bil man ikke har registreringsattesten attesten på vel? Så først skal man vel bestille en ny?

    Hvis man er sådan en klovn at man ikke overholder de 3 uger, så skylder man absolut at dække sælgers udgifter


  • #13   6. sep 2014 Nicolai. jo du kan http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=1817300&vId=0 så nej man skylder ikke sælger en skid da sælger selv kan afmelde sin bil.

  • #14   6. sep 2014 Hvordan skal sælger gætte af aftalen ikke er overholdt? Jeg synes 100% at man skylder sælger at dække hans udgift. Det er køber der ikke har overholdt sine forpligtelser

  • #15   6. sep 2014 Nicolai gætte? uanset hvad så sender du det ind så har køber kun 3 uger til det. Er de 4 uger gået fra den dato på slutseddel vil bilen blive afmeldt i dit navn. Så har han netop kun de 3 uger, så sælger skal da ikke gætte sig til noget som helst.

  • #16   6. sep 2014 Og hvordan skal man aflevere nummerpladerne på en bil man ikke har mere?

    Ville det ikke være mest klædeligt at man som køber , var sig sit ansvar modent og bare fik den sag ud af verden, når nu man har været en klovn?

    Jeg synes det....


  • #17   6. sep 2014 Nicolai du skal som sælger sgu da ikke aflevere pladerne de bliver sgu da afmeldt fordi køber ikke omreg, så sender skat politiet ud efter dem ved køber. Du blander da godt nok ting sammen lige nu.

  • #18   6. sep 2014 Du skal jo netop først tvangsafmelde efter 3 uger og ikke med det samme.

    Uanset hvad ville det være meget klædeligt at man som køber holder sælger skadesløs


  • #19   6. sep 2014 Nicolai læs nu hvad der står
    Har man en slutseddel gælder de 3 uger fra den dato der står på den.
    Har man ingen får køber 3 uger før de bliver afmeldt. Ergo kan du dagen efter du har solgt bilen afmelde den , da køber så får de 3 uger til det inden de gør noget, ellersville køber jo netop få 6 uger og ikke kun 3


  • #20   6. sep 2014 Jeg var ikke klar over at man kan tvangsafmelde digitalt i dag. Det er glimrende at sælger har fået den mulighed, og ligeledes at de tager fristen baseret på slutseddel med i deres afmelding.( og beklager jeg ikke så det før, det kniber lidt med formateringen på skats hjemmeside her på mobilen...:)

    Det ændrer dog ikke rigtig på at det er køber der ikke har overholdt sine forpligtelser og ikke har haft udgift til forsikring og vægtafgift, hvorfor det ville være klædeligt at man bragte sine ting i orden. smiley


  • #21   6. sep 2014 nikolai køber må bruge dem i de 3 uger. Så kan sælger da selv afmelde den så han selv kun kommer til at betale for de 3 uger og derved ikke kommer til at betale for længere tid. Man må da også selv tage lidt ansvar for det. Det er din forsikring så må du også afmelde den og ikke vente på at andre gør det for dig.

  • #22   6. sep 2014 Alt det med at tvangsafmelde er jo blevet nødvendigt fordi folk tit er ligeglade med andre, og fylder andre personer med pis, for at sige det på jysk..... Ja, uha vi skal nok omregistrere med det samme. og der sker ikke noget som helst. Rigtige mænd holder hvad de lover.... Men ved godt det er mig der er gammel og sur.... smiley og slet ikke moderne. Så Daniel der er tråd-starter er useriøs hvis i spørger mig smiley

  • #23   6. sep 2014 Jeg ville godt nok være pissed hvis jeg havde købt en bil med plader, og efter et par dage skal ned og omregistrere den, og sælger så i mellemtiden har været nede og tvangsafmelde bilen, så jeg skal betale for nye nummerplader.

    Men det er ikke lovligt at videresælge en bil der står i en andens navn.


  • #24   6. sep 2014 Fuldstændig enig Peter. Det er glimrende at det er blevet muligt at tvangsafmelde, men det burde ikke være nødvendigt i første omgang.

  • #25   6. sep 2014 Jannik hvis den er tvangs afmeldt så har du jo netop ikke omreg den inden de 3 uger. Så er fejlen jo din egen og ikke sælgers. Da pladerne først vil blive afmeldt 3 uger efter man har kontaktet. Så du har intet at være sur over, da det er din fejl, du har haft 3 uger til det.

  • #26   6. sep 2014 Det kommer jo an på om man kan ejerskifte når pladerne er sat til afmelding. Hvis man kan det, er der jo ingen ko på isen, men hvis ikke man kan, er det noget svineri.

  • #27   6. sep 2014 Hold da op der er da problemer med at forstå den afmelding.

    Jannik Når du tvangs afmelder din bil, så går der 3 uger før skat fortager sig noget. Der går netop 3 uger fordi det er den tid køber skal have for at omreg bilen. Er bilen ikke blevet det, så bliver de afmeldt.

    Pladerne bliver ikke sat til afmelding før de 21 dage er gået


  • #28   6. sep 2014 Hvis je aftaler med køber at han omregistrere så tvangsafmelder jeg den på dagen at bilen er solgt, selvom jeg fortrækker at gøre det selv, men køber står for betalingen

  • #29   7. sep 2014 hvad er det for en useriøs sælger af en fattigrøv... du skal sku ikke give ham 500kr...

    Det er hans udgift.. når han har solgt bilen bortfalder forsikringen pr. automatik efter de 3 uger er gået..

    Så den eventuelle forsikringsum du bliver bonget for er fuldt ud efter slutseddel og aftale.. Det er hans eget problem.. og ham du har solgt bilen videre til køre jo så uden forsikring og lovlige nummerplader, det bliver hans hovedpine senere...! ha en go aften


  • #30   7. sep 2014 Når du vidre sælger en bil , du ikke har om registreret til dig selv, er det dig der skal om registrere den, til den nye ejer.

    Så om du betaler for en omreg. eller smider de 500 efter ham, kan du jo anset for lærepenge da det var dig der fejlede i starten. smiley


  • #31   7. sep 2014 Mikkel S:

    Hvad er det for noget vrøvl. Hans forsikring afmelder jo ikke sig selv selvom der er gået 3 uger. Og har du ingen slutseddel, skal SKAT overbevise som at bilen har kørt mere end de 3 uger efter salg.

    Ergo, man videresælger ikke en bil som ikke står i ens eget navn UDEN at man selv står for omreg. eller at det bliver gjort på SKAT ved afhentning.


  • #32   7. sep 2014 Det havde jeg lige misforstået..

    Men jeg havde satme ikke givet en krone... sælger kunne bare forlangt om registrering på stedet, det plejer vi da at gøre..!

    Det er desuden også noget pjat af sælger at krumme tær over 500kr...


  • #33   7. sep 2014 Mikkel:

    Er det ikke normalt at man skal kunne stole på andre? Det er da ikke selvsagt at køber ikke evner at omregistrere som aftalt. Der er nok ingen tvivl om at oprindelige ejer bruger SKAT hvis han igen skal sælge bil med plader.


  • #34   7. sep 2014 det er da skide ærgerligt at der er de idioter som ødelægger det for os andre.. men sådan er det jo... eftersom vi kan om.reg. på nettet ser jeg det som den eneste løsning...

    Men det kunne være dejligt hvis vi kunne få det gamle DK tilbage, der hvor vi kunne stole på folk...


  • #36   7. sep 2014 Leo P:

    Det skal huleme da ikke være nødvendigt at man skal bruge tid og kræfter på at tvangsafmelde! Hvor svært er det at fatte?? Men laver en slutseddel af en grund.


  • #37   7. sep 2014 Polo doktoren du laver en slutseddel af en grund? Hvilken grund er det? selv med en slutseddel skal du jo tvangs afmelde bilen, hvis køber ikke har omreg den i de 3 uger. Så hvilken grund er det du mener?

  • #40   7. sep 2014 Hvorfor vil du tvangsafmelde en bil du har solgt?

    Det er ikke din længere, ikke dit problem, og om registrer de den ikke, og du får nogle regninger ind af døren, har man en slutseddel på at man ikke ejer bilen lænere.


  • #41   7. sep 2014 Sådan fungerer det ikke. Du betaler forsikring og vægtafgift så længe den står i dit navn, og det er din opgave at kradse dem hjem. Derfor tvangsafmelder man.



  • #43   7. sep 2014 Forsikring betaler man jo ikke, da man naturligvis opsiger sin forsikring, når den nye ejer er kørt.

  • #44   8. sep 2014 Jannik Du kan så ikke afmelde en forsikring før pladerne er afmeldt. Derfor betaler du forsikring indtil bilen skifter ejer.Også derfor du skal tvangs afmelde den.

  • #45   8. sep 2014 Da forsikring heldigvis er lovpligtigt i Danmark forholder det sig som Lasse skriver. Du kan ikke opsige forsikringen på en bil med plader på.

  • #46   8. sep 2014 Leo P
    De gange hvor jeg har solgt en bil, og personen ikke har omregistreret den, hvis jeg så har fået en afgift ind af døren har jeg bare fremvist en slutseddel... så hør jeg ikke mere for det.

    Forsikringen kan du godt ophører, hvis du ringer til dig forsikringsselskab, og fortæller bilen er solgt, så stopper du med at betale efter 21 dage.
    D.v.s du betaler ikke for det.

    Efter nogen tid, kommer der restance på nummerpladerne, også er det politiet leder efter dem, men det er mellem forsikringsselskabet og politiet.


  • #47   8. sep 2014 R.B ja men du skal jo stadig afmelden den selv, ellers betaler du stadig for bilen hvis køber ikke omreg. Så hvad hjælper en slutseddel på at man ikke selv skal afmelde hvis køber ikke omreg inden de 21 dage?

  • #48   8. sep 2014 Og lader du bare være med at betale, så kommer politiet og vil hente pladerne hos dig selv.....

  • #49   8. sep 2014 Det er jo noget vrøvl. Ringer du til forsikringen og siger at bilen er solgt per dags dato, får man restancen tilbage fra den dag man ringer og opsiger forsikringen. Forsikringen løber så 21 dage, men det betaler man ikke for. Det har jeg gjort med 3-4 biler nu.

  • #51   8. sep 2014 Jannik C.

    Forsikringen afmeldes først når bilen får ny ejer eller pladerne pilles af. De kan jo ikke bare fjerne gyldigheden, fordi ejeren ikke vil betale.


  • #52   9. sep 2014 Så længe pladerne sidder på bilen er den forsikret, uanset om der er betalt forsikring eller ej. Men man kan sagtens meddele at bilen er solgt, og så får man restance fra den dato. Jeg gjorde det med en bil jeg havde, hvor jeg ikke fik lavet slutseddel, men ringede til forsikringen og sagde at bilen var solgt. Der gik over 2 måneder før politiet sendte mig billeder af at pladerne var blevet klippet, men kun 1½-2 uger før jeg fik restancen fra forsikringen.

  • #53   9. sep 2014 Jannik:

    Du kan gøre det i det tilfælde at bilen har kørt mere end de 3 uger efter bilen er solgt og ikke omregistreret. Køber skal jo ikke gå i den gode tro at bilen er forsikret i op til 3 uger fra køb, hvis sælger afmelder den lige efter salg.



  • #54   9. sep 2014 Polo
    Selvom Jannik afmelder den samme dag, så er køber forsikret i 3uger efter salget, som han skriver i #49. Det er der nu ikke noget forkert i.

    Men men men, hvis man nu bare omregistrere på skat.dk sammen med køber ved afhentning, så er man udover det problem. Kan slet ikke forstå folk ikke udnytter den mulighed.
    Vil køber ikke omregistrere ved afhentning, ja så er der ikke nogen handel.


  • #55   12. sep 2014 Nu kan der være forskellige grunde til at folk ikke lige vil eller kan omregistrere samme dag, men så er det bare at forlange f.eks kr. 1000,- i depositum og kr. 50,- i leje/dag for nr.pladerne - det fremmer ligesom processen og er bilen ikke omreg. efter 3 uger tvangsafmelder man bare bilen og beholder de kr. 1000,- som kompensation for besværet med at afmelde, forsikring og vægtafgift - hvor svært kan det være.

  • #56   12. sep 2014 Ole B så får du bare ikke din bil solgt. Du betaler jo ikke for de 3 uger når du selv afmelder din forsikring, prøv dog nu og forstå det ikke. Når du afventer til køber omreg bilen så betaler du. Gør du det selv så betaler du ikke. Hvor svært er det lige?

  • #57   12. sep 2014 #56 Det er da køber, der kommer til at betale kr. 50,-/dag ved at vente med at omreg. og jeg slipper for at afmelde og køber for at købe nye nr. plader - ren win-win for begge parter, så jeg skal nok få solgt.

  • #58   12. sep 2014 Ole B ja jeg fatter sgu godt det er køber der skal betale 50 kr pr dag, men DU har ikke fattet at afmelder DU bilen så betaler DU ikke forsikring og vægtafgift i de 21 dage. Lader DU køber omreg så betaler DU det for de 21 dage. Du forstår sgu virkelig intet af det her. Så afmelder DU bilen kan du være ligeglad med hvornår han omreg bilen. Da du får forsikring og vægtafgift tilbage fra den dato hvor DU kontakter skat.

    Men er det virkelig for svært for dig at afmelde en bil? du lyder som en 18 årig knægt der ikke magter at lave noget selv.
    Win win er at du afmelder den selv, manden får 21 dage og skal ikke bøvle med dit barnlig pis med at betale ekstra for de plader. Bliv dog for helved voksen og afmeld den selv og lad manden få de 21 dage uden du forlanger ekstra af dit barnlig pis for de plader.


  • #59   12. sep 2014 Jeg synes at det er trådstarters problem.. Hvis han havde gidet at omregister da han fik bilen, så havde der ik været nogen problemer.. Og siden vi snakker om så kort tid, ville det ik have kostet særlig meget i vægtafgift og forsikring at have bilen.. I stedet ville han have en "gratis" bil mens han ventede på at få sin nye bil.. Tag og betal de 500 kr og så er det ude af verden..

  • #60   12. sep 2014 #58 Jeg synes det er OK at du har dine meninger, men derfor behøver du vel ikke sidde herinde 24/7 for at nedgøre andre og fordreje deres meninger.

  • #61   12. sep 2014 Ole B hvorfor bliver du så ved med dit fis om at forlange ekstra penge.Det er da dybt godnat. Det er jo bare dig der ikke har styr på sagerne.Så lad væremed at prakke andre det på, da det jo ikke er win win men en dårlig idé da folk ikke gider købe bilen så

  • #62   12. sep 2014 #61 Lasse P - Jeg synes det er OK at du har dine meninger, men derfor behøver du vel ikke sidde herinde 24/7 for konstant at nedgøre andre og fordreje deres meninger.

  • #63   12. sep 2014 24/7? har da været på arbejde til kl 13 i dag. Jeg fordrejer sgu da ikke din mening? ved du overhovedet hvad det betyder? åbenbart ikke.

Kommentér på:
Videre salg af bil inden 21 dage!

Annonce