{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.431 visninger | Oprettet:

Ayla J
Ayla J
Tilmeldt:
20. jul 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

God bil, langt på literen.. {{forumTopicSubject}}

Jeg skal ud og købe en bil inden så længe.... og søger nogle gode små biler/mellem store biler der køre langt på literen.

Jeg har været ude og prøve en peugeot 208 champion air, men synes den er lidt hård at køre i, men kan nu meget godt lide udseendet.

Så har jeg prøvet en Citröen C3, skide god bil, behagelig at køre i, men mega grim smiley

Skal ud og prøve toyota aygo en af dagene.
men har i nogle andre forslag til nogle gode biler? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God bil, langt på literen..
  • #1   12. sep 2014 hvis du skal prøve køre en Aygo hvorfor så ikke en Toyota Yaris 1.0 som 3 dørs, det er samme motor og går det samme på literen...

  • Ayla J
    Ayla J Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #3   12. sep 2014 Vil helst ha 5 dørs smiley
    Jamen peugeot'en koster 130.000, Citroën'en 120.000 smiley så der omkring smiley


  • #4   12. sep 2014 http://www.dacia.dk/biler/sandero/ jeg skal lige se hvad du siger til det smiley

  • #5   12. sep 2014 Hvis du syntes en 208 er hård at køre i så kan jeg ikke anbefale dig at prøve en Aygo da den er meget u komfortable i forhold til 208´eren.

  • #6   12. sep 2014 En chevrolet spark, kan jeg godt anbefale har selv ltz modellen og er godt tilfreds (:

  • #7   12. sep 2014 havde helt sikkert valgt den nye yaris grunden til jeg ville vælge yaris frem for aygo, er du for lidt mere plads og mulighed for træk smiley

  • #8   12. sep 2014 Den nye Renault twingo, den ser sgu godt ud.

  • #9   12. sep 2014 Jeg forstår ikke hvorfor man vælger en Micro bil som 5 dørs det er en lille bil i forvejen...

  • Ayla J
    Ayla J Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #10   12. sep 2014 Det vil jeg bare gerne ha smiley

    Er franske biler ikke dyrer at reparerer på end tyske?


  • #11   12. sep 2014 Kommer sgu da an på hvad der går i stykker? En tysk gearkasse koster noget mere end en fransk nærlyspære. Og en fransk motor koster mere end tysk dørhåndtag...

  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #13   12. sep 2014 Jeg har en 5 dørs ford fiesta fra 2011 1.6 diesel - 20km i aktuelt forbrug. Den har gået 58xxx km, rigtig pæn og velholdt. Det er en titanium model (udstyrs model).

    Jeg skulle mene den sagtens kunne indgå i dine overvejelser, og min er til salg - da mit kørsels behov har ændret sig.
    Hvis det kunne have interesse så skriv en PB.
    Held og lykke i jagten.
    Thomas


  • #14   12. sep 2014 #9 - Jeg har valgt en Aygo i netop 5 dørs, det er for at gøre det en del nemmere i hverdagen med at få børn ind og ud af bilen...

  • #15   12. sep 2014 Alle de nævnte er noget lort man skal gå langt udenom.
    Jeg fatter ikke at der er et marked for den slags transportmidler.


  • #16   12. sep 2014 Pind
    Hun er kvinde. Kvinder kører i lort. Det er normalt.


  • Ayla J
    Ayla J Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #17   13. sep 2014 Biturbo... Hold dig venligst langt væk fra mit opslag med de fordomme der tak!
    Jeg har både hest, hund og lejlighed, og vi skal køre langt om dagen... Så nej, vælger sku ikke en dyr BMW der køre 12 km på L og koster omkring 2.000 i vægtafgift og derudover kommer en dyr forsikring!! Mit liv er ikke min bil, den skal bare få mig og min kæreste fra A-B...!

    Jeg vil ha en ny bil, Thomas. Ellers mange tak for tilbuddet smiley

    Ang. Det med franske biler, så er det bare altid det man har hørt ( altså at reservedelene er dyrere end til en vw f.eks....

    Kim. Præcis smiley 5 dørs gør det altså nemmere med mange ting smiley


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #18   13. sep 2014 Velbekomme Ayla, du kan altid skrive hvis du kommer på andre tanker.

    P.s. Min er monteret med træk smiley


  • #19   13. sep 2014 så fik du vist sagt din mening smiley

  • #20   13. sep 2014 Du prøver da i den grad at IKKE lave om på de fordomme...

    Tænk dig lige om...

    Du siger selv, at du skal køre langt... Og hvis man skal sidde i en bil i lang tid hver dag, vælger man sgu ikke at gøre det i en mikrobil.

    Du siger, at du har en hest... Skal man kunne trække en hestetrailer, køber man ikke en mikrobil.

    Du siger, at du har en hund... Hvis den skal kunne være i bilen, skal man have noget, der ligner en stationcar - ikke en Aygo.

    Du snakker om dyre biler er ikke lige dig? Men samtidigt vælger den dyreste løsning af dem alle - at købe nyt! Og beklager dig over en sølle grønne afgift på 2000 på en eller anden BMW???
    120.000 er satme mange penge for en bil... Du kan få en meget fornuftig brugt Skoda Octavia med en fin dieselmotor og spare kassen og samtidig få en bil, som er MEGET bedre, end dem du kigger på nu?


  • #21   13. sep 2014 Ayla J
    Du er sgu da helt blank, du er en af dem der vil ha' og vil ha' men du vil ikke betale for det, hvis man har et stort kørselsbehov så køber man en ordentlig bil.
    Kvinder kan ikke finde ud af at handle eller køre bil, og du er et godt eksempel på det.


  • #22   13. sep 2014 Pind og biturbo, hvor er i dog irriterende, og snævertsynede at høre på.
    Det er jeres holdning, om biler i den størrelse, og prisklasse. Fair nok, men så må i jo indse at i ikke kan bidrage med noget, til denne tråd, og finde noget andet at lave.



  • #23   13. sep 2014 Bjørn

    Det er et offentligt forum, så alle har da vel lov til at skrive sine holdninger.
    Men hvad har DU egentlig bidraget med i denne tråd? Jeg har da i det mindste argumenteret for mine påstande. Hvad er dine argumenter for at hun skal købe en Aygo og ikke en Octavia, når hun skal køre mange km og have hunden med af og til?


  • #24   13. sep 2014 Yaris er helt klart det bedste bud for dine behov!

  • Ayla J
    Ayla J Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #25   13. sep 2014 Har ikke trailerkørekort til hestetrailer ELLER en hestetrailer.
    Min hest står (smart nok ) i et område hvor der er ridebane, skov, strand og alt hvad jeg nu behøver..
    Min hund er ikke en grand danois og fylder ikke en hel bil! Han kan NEMT være på bagsædet!!

    Det er min kæreste der skal køre på arbejde hver dag, en lille bil kan være og mange er super fin at køre i ! Har ikke behov for en stor bil som sagt! Tror jeg kender mine egne behov bedst tak!
    Han skal ikke køre fra Kbh til Skagen hver dag jo!!

    Vil ikke have en brugt bil, for vil ikke ud og skal lave på den hele tiden, den skal kunne køre hver dag, for det er den eneste mulighed min kæreste har for at komme frem og tilbage på job!...

    Jeg ved udemærket hvad der passer bedst til mig og mine behov og min kærestes! Det behøves i to ikke at belærer mig om!!...

    Jeg spurgte blot om der var nogle der kendte nogle gode små/mellem store biler!. Spurgte ikke efter råd af folk der tydeligvis kunne undvære hovedet og kender mit liv og mine behov uden at vide hvem jeg er !!


  • Ayla J
    Ayla J Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #26   13. sep 2014 Og tak for rådene af jer der kan finders af at holde her til emnet ! smiley (Y)

  • #27   13. sep 2014 WTF... Din kæreste må satme være ret meget under tøflen, når han lader dig at vælge en bil, som han efterfølgende skal køre på arbejde i...

    Hvorfor spørger du i hele taget om tyske biler er billigere at reparere på end franske, når du køber en ny bil og tilsyneladende ikke regner med at "lave på den hele tiden"? Så skulle det jo være underordnet hvad reservedele koster?
    Hvis der er nogen, som kan undvære hovedet, så er det sgu dig.

    Held og lykke med at bruge de 120.000.


  • #28   13. sep 2014 Du kan sagtens finde en brugt bil du nærmest aldrig skal lave noget på, kun service/almen vedligeholdelse.


  • #29   13. sep 2014 Du virker rimelig sikker på hvad du vil ha siden du ikke høre efter hvad de siger

  • Hawk
    Hawk Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 60
    #31   13. sep 2014 brugt polo bluemotion. kører ihvertfald 25+, de nyere 30+ per liter

    den er også behagelig synes jeg


  • #32   13. sep 2014 biturbo
    hmm undrer mig meget over din kommentar #27 WTF... Din kæreste må satme være ret meget under tøflen, når han lader dig at vælge en bil, som han efterfølgende skal køre på arbejde i...
    kunne det måske tænkes de har snakket om det? er en pænt provokerende og udtale sig om en person, der ikke har ytret sig i debatten.


  • #33   13. sep 2014 R M

    De har snakket om hvad? At hun skal vælge bilen for ham? Har du læst hendes første indlæg? For det er åbenbart hende, der prøvekører bilerne for ham? Og hun er godt i gang med at vælge én ud af alle de pigebiler, der findes på markedet? Bil, som han skal køre på arbejde i? En fyr, som frivilligt vil ses af sine kollegaer i en Aygo...?


  • #34   13. sep 2014 biturbo.

    følg lige med ikk...at de (ts og hendes kæreste) har snakket om købet inden hun har kigget på biler, at hun kigger er vel fair nok hun behøver jo ikke fortælle dig eller andre om kæresten også kigger/prøvekører vel?

    noget helt andet er, hvorfor snakker du om pigebiler? skal det bare være en kæmpe bil i dine øjne ?


  • #35   13. sep 2014 R M

    Hvis min kæreste skulle spørge på BG om hvilken bil folk synes jeg skulle køre på arbejde i, ville jeg krumme tæer ret voldsomt. Men det ville du ikke. Fair nok.

    Hvilke af de overnævnte mikrobiler er IKKE pigebiler?


  • #36   13. sep 2014 biturbo

    hvad jeg sådan har læst, af hendes indlæg så vægte de og kunne komme fra a til b altså korte ture, så er en micro bil eller måske noget i stil med corsa en ret god ide.

    synes ikke man kan betegne nogen biler for og være piget eller for den sags skyld drenget..handler meget om hvad man skal bruge den til, hvis de bare skal bruge den til småting så er det en micro bil, det bedste valg. større ville være unødvendigt i det tilfælde.
    kender hverken hende eller hendes kæreste, men hvis det var mig og min bedre halvdel så var emnet bil jo allerede et overstået emne inden der blev spurgt til råds på f.eks som hun gør bilgalleri.


  • #38   13. sep 2014 Biturbo - Jeg kører Aygo og er pisse ligeglad med hvad andre syntes om mig pga min bil...
    Er det et problem hvad jeg kører så kan folk se den anden vej, mine penge mit valg!


  • #39   13. sep 2014 #38 NEMLIG, men jeg havde stadig valgt en Yaris 2014 3 dørs med 1.0 i sted for Aygo

  • #41   13. sep 2014 Nu var min Aygo heller ikke mit første valg, men en nødvendighed... Havde Jeg mulighed for det valgte jeg også en yaris smiley

  • #44   13. sep 2014 LOL
    "Jeg ved udemærket hvad der passer bedst til mig og mine behov og min kærestes! Det behøves i to ikke at belærer mig om!!.."
    Hvorfor spørger du så?
    Og med hensyn til din kæreste, fuck en sjatpisser man, ham er der satme ikke meget mand over, lader kæresten bestemme hvad han skal køre i, han er 100% sikkert den på arbejdet der bliver grint af.
    Køb du nu bare sådan en pisskøjte som du og din kæreste kan ydmyge jer i.
    Lige til orientering så går nye biler lige så tit i stykker som brugte, og der skal stadig skiftes sliddele som bremseklodser osv.


  • #45   13. sep 2014 pind
    helt seriøst, hvad er dit problem lige? hun er da ikke kommet her ind for og blive disset eller for den sags skyld at hendes kæreste der ikke engang deltager i debatten bliver kaldt sjatpisser...grow up !!!


  • #46   13. sep 2014 R M
    Så skal hun ikke spille smart når de af os der har kørt andet end små lortebiler fortæller at de små skodspande ikke er gode til lange ture.


  • #47   13. sep 2014 pind

    har nogle venner, der har up og citigo de har da kørt pænt langt uden problemer. drop nu din forudindtaget holdning bare fordi du blir mopset!!!


  • #48   13. sep 2014 Det ændrer ikke på at det er nogen små lortebiler der højst er gode til at hente morgenbrød om søndagen.

  • #49   13. sep 2014 sikke da noget gøgl...er du virkelig så snæversynet?

  • #50   13. sep 2014 Hvad kan man reelt bruge sådan en legetøjsbil til? den er da absolut ikke behagelig at køre udenfor byen med, man læner sig ikke tilbage og nyder turen, lortet skal have fuld pedal bare for at forsøge at følge trafikken, der er ikke plads i den, den kan ikke trække en trailer, og den er på ingen måde sjov bare at sidde i.


  • #51   14. sep 2014 R M

    Har nogle venner, der har cykler. De har da kørt pænt langt uden problemer. Er det dit argument for at en Citigo er ligeså komfortabel at køre langt i som en BMW 7-serie??
    Hvor mange professionelle chauffører ser du køre rundt i en Up? Har du set en Aygo taxi? Har du set en Citigo ministerbil?
    Der er sgu da en grund til, at folk, som sidder meget i bilen, køber større og mere komfortable biler. Bedre lydisolering, bedre komfort, mere overskud i motoren er VIGTIGT, når man skal køre langt.

    Og hvis du ikke fatter det, så er du bare født i går.


  • #52   14. sep 2014 pind
    de kan altså godt trække en trailer, har set det og selv kørt med en trailer i en up, og nej selvfølgelig er der ikke den samme trækkraft som i en større bil, det er jo logik for perlehøns.
    både up mii og citigo har en ret god komfort også på længere ture og nej nok ikke lige en tur til Grækenland, men det siger vel sig selv.

    hvis de så skulle have hentet nogle store ting, så kunne man jo betale sig fra det smiley mere simpelt er det sku ikke.



  • #53   14. sep 2014 galant

    hehe du behøver da ikke komme med små dumme sammenligninger.

    nej kommer da heller ikke til og være en aygo taxi, som du så fint hentyder til.
    er skam klar over biler i den størrelse er by biler men kan altså mestre lange ture så godt som en større bil kan og lad os nu ikke glemme at micro biler er kommet langt siden de første gang kom på markedet...eksperter siger jo netop at der er vildt stor forskel om du sidder i en peugeot 107 og i en seat mii mht. komfort og ydre lyde under kørsel.


  • #54   14. sep 2014 R M

    Jeg siger ikke, at der ikke er forskel på mikrobiler indbyrdes. Men det er også irrelevant.
    Jeg siger, at der er vidt stor forskel om man kører 100km om dagen i en Citigo eller i en Octavia.


  • #55   14. sep 2014 galant

    nej det er ikke irrelevant, langt fra, forskellen der er blandt micro biler er egentlig pænt stor.
    giver dig delvist ret i at komforten selvfølgelig er anderledes fra stor til lille bil og så alligevel ikke da der er de kategorier er forskelle og det er så det eneste jeg prøver og fastslå.


  • #58   14. sep 2014 #56 - Der findes godkendte træk til både Aygo/C1/107, Up/Citygo/Mii osv..
    Men Aygo/C1/107 må feks kun trække 350kg med bremse smiley


  • #59   14. sep 2014 der er da en herinde i bilgalleri en up faktisk, der har godkendt træk.

  • #60   14. sep 2014 Jeg vil sige at små biler intet har at gøre på vejen, de skaber en masse unødig trafik især når de ligger og filer kobling 200 meter før et kryds hvor der er rødt, og så ligger lortet smidt på fortovskanter og andre steder hvor de er i vejen for os andre der køre i biler der kræver plads.

  • #61   14. sep 2014 pind.

    hold da op, du har et underligt syn på tingene rundt omkring dig..filer koblingen? øh hvor kommer det lige fra, hvis jeg må spørge?
    du er sikkert en af de der typiske typer der mener vejene kun er bygget for store biler og gud forbyde det når motor volumen kommer under 2 liter, det ville være slemt.!!!
    små biler, følger trafikken lige så godt som en større bil gør..det er totalt indskrænket syn du har.


  • #62   14. sep 2014 Prøv at køre en tur og se hvad der sker i lyskrydsene, der ligger næsten altid en knallert og filer kobling op til krydset for ikke at holde stille og det skaber lange køer, når der så bliver grønt så sker der bare intet.
    Her er hvad i skal gøre: Kør frem til krydset og stands for rødt, når lyset bliver gult/grønt så træd på den højre pedal så trafikken KØRER igen.
    Selvfølgelig kan de små latterlige biler ikke følge trafikken hvis der ligger en rigtig bil forrest, og ligger der sådan en knaldpotte forrest så holder vi andre stille.


  • #65   14. sep 2014 wooow små barnlige kommentarer er der mange af....pind you made my day !!!! smiley

  • #66   14. sep 2014 Mr. Bean .
    En 4-hjulet knallert (atv) kan jo indregistreres som bil, så det lort som Up, Mii, Citigo osv. er jo bare luksus-atv'er da de har tag og varme i kabinen.

    Vegetar Pølsen
    Niveau'et følger bilerne, og de omtalte ligger på et meget lavt niveau, jeg forstår da godt at folk skammer sig over at køre i lortet, men så må de jo henvende sig til forhandleren med alle deres problemer, dette er et bilgalleri.


  • #68   14. sep 2014 PInd

    Niveau'et følger bilerne...hehe...du argumenterer jo mod dig selv.


  • #69   14. sep 2014 Der står tidligere biler små venner smiley
    Mine nuværende tørrer røv i det meste herinde, og koster mere i afgifter end i afdrager jeres lort med.


  • #71   14. sep 2014 pind

    straight up spørgsmål..ser du dig selv som noget specielt i forhold til andre pga. du har en stor bil?


  • #72   27. sep 2014 min kones sidste bil var en aygo og vi var egentligt godt tilfreds med den det er selvfølgelig en lille bil men den er udemærket at køre i vi havde den fra ny og nåede at køre 160000 bortset fra alm service skiftede jeg vandpumpe ved 100,000 km
    ved 140 knækkede udrykkerarmen til koplingen har jeg dog aldrig oplevet på nogen bil til dagligt blev den kørt hårdt den kørte ca 16-18 km l min bror der havde en magen til kørte 22km l og havde ditto stort set ingen problemer med sinhan kørte også mange lange ture og økokørsel værdi tab på bilen var ca 15 k om året
    nu køre hun en brugt lupo 3 L den køre 25 km l ved daglig hård kørsel hun har kørt 25000 km og er godt tilfreds med den ind til videre og hun er specielt glad for at den har automatgear/triptronick


  • #73   27. sep 2014 Ja, se på en ny Twingo, den trækker på de bagerste hjul, som en rigtig bil smiley

  • #74   28. sep 2014 lasse kan da hvis være lige meget når den skal være økonomisk smiley

Kommentér på:
God bil, langt på literen..

Annonce