{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.699 visninger | Oprettet:

V
V
Tilmeldt:
28. aug 2011
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.212

Hvad synes i om denne her? "Overvejer køb" {{forumTopicSubject}}

Er de værd at kigge på?, har hørt forskellige meninger om de modeller fra start 2009-2010, om at de ikke holder,og at de havde problemer med kæden, den her har så kørt en del, selvom det en Mercedes, nogen der har bare lidt erfaring med modellen her?

http://www.sj-automobiler.dk/biler/detail//vis/2147413626/Mercedes-E350-3.0-CDi-Avantgarde-aut.-BE-4d


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad synes i om denne her? "Overvejer køb"
  • #1   29. sep 2014 alene pga. km tallet ville jeg holde mig væk.. Men sådan er der jo nogen som er... smiley men det er da en lækker vogn... Men jeg ved ikke hvordan det er skruet sammen med din forsikring nu hvor du er 26år. Den er nok releativt dyr at have i DK.. Men som jeg altid har sagt, køber du en ordentlig bil har du også råd til brandstof og forsikring til den.. Ellers køb noget billigere eller lad helt være... Hvad er en stor lækker Audi A6 værd hvis ikke den har alt i udstyr...? smiley

  • #4   30. sep 2014 Jeg vil sige, det kommer helt an på, hvor den har kørt som taxa - hvis den da overhovedet har kørt som taxa...

    Personligt ville jeg ikke røre den med en ildtang, hvis den har kørt i hovedstadsområdet.. Her er der oftest skiftende chauffører, der behandler det de kører i som skidt. Service er så som så..

    Er det derimod en "landsbytaxa fra det jyske" med en vognmand der også er eneste chauffør, ville jeg overveje den.

    Men ja - servicehistorikken er altafgørende ved sådan en bil.. Er det så som så med værkstedsbesøg hos den tidligere ejer, kan du godt forvente at den bliver dyjje..


  • #5   30. sep 2014 Hvor fremgår det i beskrivelsen at den har kørt som taxa?

    Synes nu heller ikke den ligner en typisk taxa, da kabinen er alt for trang.

    Personligt ville jeg nok hellere sætte pengene i noget, der giver afkast, fremfor noget der taber værdi fra dag 1.


  • #7   30. sep 2014 Hold nu kæft, med jeres kilometer fikserede pis!

    Folk der kigger for meget på kilometer tallet invitere jo nærmest dig selv til at blive røvpulet...
    Det er så nemt at skrue i bilerne speedometer i dag, og folk går så meget op i de skide tal...
    Prøv bilen, køre den godt, føles den rigtig, så køb den...
    Man kan købe en bil med 100.000 på tælleren der går i stykker konstant, og man kan få en med 500.000 som bare kør og kør

    Man kan også vælge at købe en med 110.000 som i virkeligheden har kørt 250.000 fordi man er naiv og dum og kun kigger på speedometeret og ikke bilen som helhed

    VIl til enhver tid hellere købe en bil med over 200.000 kilometer som så er ÆRLIGE kilometer, end en som er skruet tilbage til under 100, men man kan bare se at rat og lak og sæder har kørt over det dobbelte...!!!!!


  • #8   30. sep 2014 #6

    Så du vil hellere foretrække en disel bil der har kørt 50.000 med mange koldstarter fra samme årgang???

    En bil tager ikke skade af at køre meget, når motoren er varm....


  • #10   30. sep 2014 Nej, jeg siger ikke at ale biler med lavt kilometer tal er skruet ned, jeg siger bare folk har alt for travlt med at fokusere på kilometer tal, så de overhovedet ikke tænker over at bilen måske har gået mere

    Slitage kan jo heller ikke udelukkende vurderes på kilometer, en bybil med få kilometer, er jo mere smadret i undervogn og andet, end en bil på land og motorevej
    Ind- og udstigning er også en stor faktor, så du kan sagtens købe en bil med lavt tal hvor sæderne og dørene er meget mere slidte end en der har kørt lange ture!!!

    Og som jeg sagde, så er du ikke sikret en fejlfri bil bare fordi den har gået mindre,,,,

    Men du svarede ikke på mit spørgsmål, for en bil med mange koldstarter og korte ture, er mere smadret i motoren end en gammel taxa er....


  • #11   30. sep 2014 Du kommer bare ikke udenom at en pendler bil som regel vil værre i bedre stand en en bybil, også kan den sagtens have gået 200.000 mere...

  • V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.212
    #12   30. sep 2014 Hej Igen Drenge, nu har jeg ikke taget mig tid til at ringe og spørger om den overhovedet har kørt som hyrevogn, det kunne jo være at den ikke har det, og igen, bilen er jo 5 år gammel, men det en 5 år gammel Mercedes, som jeg heller fortrækker end en Citroen fra samme årgang, også kan man snakke om prisklasse selvfølgelig.

    Men overvejer den virkelig, og hvis det var jeg bare boede nogenlunde tæt på så havde jeg kørt hen og prøvet bilen personligt. Forsikringen er ikke et problem, heller ej Grønafgiften, vil ikke gå ud og bruge så mange penge hvis jeg ikke havde råd til at køre i den. Men det jeg ville vide var om det var det værd at køre hele vejen til Jylland for at prøve den?.

    Hvad skal man være forberedt på med hensyn til selve vognen, okay det en Mercedes, og mens jeg har været væk fra BG så har jeg læst mig frem til at 350'eren er mere holdbar end nogle af de andre Mercer, 200,220,250.. osv osv..
    og igen, er det så bare okay, det hele så længe servicehæftet er udfyldt efter reglerne, og evt serviceret hos mercedes? og skal jeg droppe det hvis den har kørt som taxa? sælgeren kunne i princippet lyve og sige at hans gamle far på 93 har kørt i den, hvordan finder man ellers ud af om det har været en hyrevogn?


  • #13   30. sep 2014 Igen, det er altser ikke noget bilen bliver dårlig af, at den har kørt taxa...

  • #16   30. sep 2014 Bla Bla Bla.
    Tag ud og prøv bilen, føles den rigtig, køre den godt, ser den ikke unormalt slidt ud, så er det pisse ligemeget!!!


  • #17   30. sep 2014 Lånt fra forum på bilbasen:

    Hej Niels.
    Min kære far er selv taxavognmand, og ejer nu sin anden w212 (E 350 CDI).
    Jeg har selv haft fornøjelsen af at køre i en E 250 CDI (samme motor som E 200 og E 220).

    Personligt ville jeg slå en STOR bue uden om de første årgange, af de 4-cylindrede.
    Problemerne er der alt for mange af, og støjniveauet er ulideligt højt (taler erfaring erfaring, har både haft W210 og W211 og w212 skuffer voldsomt).


    Mit råd er derfor, hold dig væk, for du bliver skuffet.
    En E350 CDI koster lidt mere, men til gengæld har du en problemfri bil i mange år.
    Vores kørte 295000 km på 23 mdr og havde kun ét uforudset driftstop.

    Tjek følgende:
    Tandstang, kan være slør.
    Motorophæng.
    COnverter/skiftehus hvis det er 7g-tronic.
    Hjullejer
    Oliekøler, kan blive utæt.


  • #18   30. sep 2014 Det eneste jeg har hørt dårligt om de nyere årgange, er Mercedes 7 trins autogearkasse, vis man kigger på de Amerikanske og Engelske forums, har de meget bøvl med dem, hvor gearkassen fejler totalt og nogen ender med ny kasser for at få det til at virke igen. Køre den med de "ældre" 5 trins kasser fejler de stort set aldrig noget. Km stand på en Mercedes er lige meget vis bare den er passet.

  • V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.212
    #19   30. sep 2014 Ja, nu har den jeg kigger på den selv samme 7 trins gearkasse som der bliver nævnt.. tror bare det bedre kan betale sig at ofre nogle penge til at køre der oppe hen og prøv den personligt, så må jeg jo håbe at den køre som en rigtig Mercedes skal. Tak for jeres tips, det tager jeg til mig, God aften

  • #20   1. okt 2014 Hvor langt kører en taxa typisk om året?

  • #22   1. okt 2014 Hvis du vil tjekke ekstra igennem om det er en gammel hyrevogn, så gør følgende..

    Ta ud og kik ind i en taxa-mercedes.. så ser du hvor de forskelle "taxa-instrumenter" er placeret.. langt nemmere, end at begynde at forklare smiley

    Når du så er ude og se på bilen, skal du se efter mærker efter disse instrumenter... Skruehuller, udspartlinger, ledninger, skræmmer, mv.

    Har den "parrot trådløs" installeret er det også en god indikator.. MEN - kan selvfølgelig også bare være en privat der har købt systemet...

    Kik nøje omkring og i handskerummet - det er et yndet sted at montere / trække ledninger til udstyr

    Er det i KBH og har den krog, kan det også være et tegn på at det er en gl taxa, da de skulle kunne tage en cykel mv.

    Er der et ekstra sæt hjul med? Langt de fleste vognmænd har kun det absolut billigste sæt standard alu (eller stål, hvis det var en mulighed), hvor de så skrifter mellem dækkene (pga slid)... Er det en sælgervogn (og privat), er der med garanti et sæt dyre sommerfælge og et sæt billigere vinterhjul.

    Tommelfingeregl: Er der dyre fælge med billige dæk = privat (og med tilhørende manglede service)... Billige fælge med dyre dæk = taxa.. Dyre fælge med dyre dæk = privat eller sælger

    Er lakken skræmmende fin og uden slid (og er den ikke omlakeret) har den været pakket i folie = taxa.

    Se på nummerpladerammen - hvor banalt det end lyder, har mange vognmænd deres telefonnummer der.. så.. står der et nummer til en vognmand på nummerpladerammen = taxa

    Skal du være helt 110% sikker, så se i servicebogen.. se hvor den har fået lavet service.. Er det samme sted, så prøv at give dem et kald og sig det som det er: at du overvejer at købe vognen, og du gerne vil have deres objektive vurdering af den.. Spørg om de kan huske, om det er en taxa, sælger eller privat.. Snakker man fornuftigt, er det intet problem at få oplysningerne smiley


  • #23   1. okt 2014 håber ovenstående gav nogen form for mening..

    At det er en taxa, er ikke nødvendigvis skidt (som jeg selv og andre også skriver)... kommer helt an på hvor og hvem der har kørt den smiley

    Bare man ved, hvad man betaler for..

    Er du det mindste i tvivl, så er en brugtvognsattest hos FDM eller Applus penge givet godt ud smiley


  • V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.212
    #24   1. okt 2014 Egern.. se det var noget jeg kunne bruge... helt sikkert, smiley
    men tænker over at der følger jo fælge med, dem der også er på billedet, hvilken vognmand køber fælge til sin bil? af den type


  • Hawk
    Hawk Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 60
    #25   1. okt 2014 #24 Min teori er, at den er brugt som taxa, solgt til en som troede han havde råd til den, og så er den solgt igen...

    men man kan jo altid se om der er skrevet noget fornuftigt i dens medfølgende servicebog og så kan man jo selv prøvekøre den og se om den fungerer. bare fordi den har kørt langt, kan den jo sagtens være passet godt på..

    men de fælge lugter lidt af en der ikk har kørt særlig pænt.. de "almindelige" mennesker jeg ser med en mercedes er oftest en ældre herre, og så har bilen rigtige mercedes fælge på


  • Henrik A
    Henrik A Tilmeldt:
    nov 2008

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 66
    #26   1. okt 2014 Få fat i stelnummeret, så kan du inde på nummerpladetjek.dk se om den har været hyrevogn:-)

  • V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.212
    #27   1. okt 2014 Okay, det lyder godt, tak for hjælpen drenge smiley

  • #28   2. okt 2014 Jeg kan desværre ikke lure, om de store fælge der sidder på er billige eller dyre... der må jeg melde pas.. men... som Hawk siger, kan det sagtens være det er en taxa der har haft sin første private ejer.

  • #30   2. okt 2014 kan man ikke bare skifte kæden først som sidst - eller - er det en besværlig og kostbar omgang?

  • #32   2. okt 2014 bare af ren og skær nysgerrighed... Hvor besværligt er et skift af kæde sammenlignet med skift af tandrem?

Kommentér på:
Hvad synes i om denne her? "Overvejer køb"

Annonce