{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alfa 156
  • #1   11. okt 2014 Hej Mikkel. Det kommer meget an på hvordan du vil fordele. Vil du have økonomisk eller er du ligeglad? Hvad skal der være og hvad må den ikke have/kunne?
    Mvh. David smiley


  • #2   11. okt 2014 Hej Lonestar. Jeg er på udkig efter noget der ikke er alt for dyrt. Der er en 1,6 ts til 17000. Og en 1,9jts til 24000. Jeg har haft en 164 3,0 og det var aaaaaaaaaaaltttttttttttttt for dyrt:) jeg har hørt at 1,8 ts er den stærke??? Mvh. Mikkel ps og ingen rust..:) tilbehør er jeg ligeglad med.

  • #3   11. okt 2014 Super Mikkel. Altså man kan sige den kraftigste er 2.5 men der er tit problemer med lige den. Men det gode ved 1.6 t-spark er at du får masser kraft og i øvrigt kører den noget længere end 1.8 og 2.0 selvom den jo ikke kører særligt langt. Hvis du spørger mig er de to Alfa motorer der lyder bedst er det: 3.0 V6 og 1.6 T-Spark. Så helt klart en god mulighed. Da det jo er en Alfa skal du jo altid påregne lidt lysende lamper men sådan er det bare smiley

  • #4   11. okt 2014 Tak. LoneStar. Jeg tror jeg går efter 1,6 ts
    Tak og god aften til dig. Mvh. Mikkel


  • #5   11. okt 2014 Synes jeg er en super ide! smiley Tak og også god aften til dig. smiley
    Mvh. LoneStar.


  • #6   11. okt 2014 Min kammerat har en 2,4 til at stå og visne i garagen, men da den kørte rundt trak den nu meget godt og kørte udmærket. Og så kører den jo ok langt på literen når det er en diesel smiley

    Men de 2,4'ere er der så ikke så mange af


  • #7   11. okt 2014 Økonomi: 1,6
    1,8 og 2,0 har noget tynde cylindervægge og en tendens til at knække knæene.
    2.5 er en genial motor, kan ikke helt genkende til dem der siger den har problemer ud over hvad alle andre også har

    1.9 og 2.4 skal man beregne den ekstra afgift på bilen samt forsikring. De er lidt smådyre og har en fandens tendens til at sode til fordi folk har kørt dem forkert.
    Men ud over det kører de nu ganske fint.


  • #8   11. okt 2014 Kan kun sige, at jeg var helt tilfreds med lyden på min gamle 1,6 TS. Med komplet sportsudstødning
    https://www.youtube.com/watch?v=MMLQWvIS9vw


  • #9   11. okt 2014 jow den lyder ok den lille 1,6 smiley skal dog være ærlig, den er for sløv til at tage snoninger til mig. I med en GTA motor, så spiller klaveret smiley


  • #10   12. okt 2014 Har en selv en 1.8ts 144hk motoren kunne godt have nogle flere hk til den store bil, men ellers går den hammer godt, og lyden på snart alle alfa benziner, er ikke at klage over, jeg køre på stålfælge året rundt 15-65-195 og køre i snit 13km/l hvilket er meget godt for en stc.

  • #11   12. okt 2014 JK, lige indtil knastforstilleren giver op smiley så lyder den som en diesel med forstoppelse ^^

  • #12   12. okt 2014 Har 3 stk en 1,6 (ilagt en1,8) en 2,0 og en 2,5 v6
    Min erfaring er at på 1,6 og 2,0 er der ikke den store forskel i bensin forbruget da man har mommentet i 2,0 træder man ikke så hårdt på pedalen som man gør i 1,6 med det resultat at 1,6 bruger næsten det samme(men man køber heller ikke en alfa pga bensin øko)
    Hvis det er en sw du er ude efter ville jeg kigge efter minimum en 1,8 symes personlig 1,6 er lige lille nok


  • #13   12. okt 2014 Tillader mig lige at høre jer kloge alfahoveder herinde ?? jeg har nemlig selv længe haft en 156 t-spark i tankerne. Syntes den køre fantastisk 2,0eren og så er jeg squ vild med designet, men må indrømme at det her er den eneste tråd hvor jeg har læst positivt om dem? ?? har læst folk ligger søvnløse over hvordan man sælger den videre uden for stort tab, og de er noget af det værste som går konstant i stykker? Altså en søndagsbil som koster en formue at reparere på? Men hvad er jeres erfaringer med den model?

  • #14   12. okt 2014 Dem der har haft en alfa ved at de slet ikke er dårlige biler.
    Men de har fået et rygte om at de konstant går i stykker, hvilket er en gang pis. De går ikke mere i stykker end alle andre biler.

    MEN: Når det er sagt har de en svaghed med rust enkelte steder som er lidt uheldige, men holder du bare øje med det er der intet problem.

    dog er 1,8 og 2,0 lige lidt tyndhudet omkring cylindervæggene så lad dem blive varme osv. før du tæsker dem.

    og så er de meget følsomme overfor at de skal have korrekt olie og det skal helst skiftes ca. 5000km før der står i service bogen, ellers kæntrer de sgu.

    Men hvis man bare holder de småting ved lige så er der sgu ikke mere galt med en alfa end en hvilken som helst anden bil.

    hvis den lyder som en diesel er det nok knastforstilleren og hvis den lyser i "sprungen pære" lampen men alle pærer fungerer, så er det bare ir eller et bøjet stik smiley oftest i hvert fald.


  • #15   12. okt 2014 Carsten, tusind tak for lækker brugbar viden ?? problemet er bare hvis jeg ender med at købe en, hvor netop olien ikke har været den rigtige. eller skiftene ikke har været hyppige nok og den så brækker sig og koster mig en ny motor? Der var en herinde der skrev til mig, at han havde haft 5alfaer, alle med forskellige motore som allesammen havde gået i smadder. Vel at mærke af ingenting og det skræmmer jo lidt at høre sådan en beskrivelse? Det med det elektriske er jo typisk på en italiener ?? haha

  • #16   12. okt 2014 Ja de har godtnok lidt motor problemer, men tilgengæld koster en fabriksny motor under 6000,- min vens alfa 156 twin spark har kørt 410.000km og den har kun kørt 10w-60 motorolie, så det kan jeg godt anbefale at bruge køre jeg os selv med på min egen har aldrig haft problemer, den har dog kun rundet 235.000km. Syntes 156 modellen er et pålideligt stykke køretøj til dags dato en.af de bedste hverdags / famile biler jeg har haft, bla sammenlignet med peugeot 406, suzuki swift e46 e36, køre egenskaberne og komforten i en alfa er noget, ikke mange andre biler i samme prisklasse har.

  • #17   12. okt 2014 Problemet med en Alfa er, at har man først en gang ejet en, finder man sjældent noget igen der styrer så godt. Føles som komplet i sin helhed når man sidder bag rattet. Var selv uheldig med min første, en 156 GTA som var fuldstændigt fucked. Den endte kort efter købet med at brænde grundet noget elektrisk bag instrument bordet.
    Tog alle de resterende gode dele og satte på en almindelig 156 som jeg kort efter solgte til fordel for en nyere Mazda 6 - Hvilket jeg fortrød (ikke at mazdaén er en dårlig bil, kører bestemt fortrinligt, det er bare ikke en Alfa). Er nu på jagt efter en 159.

    Udover den som brændte, hvilket skyldtes at tidligere ejer havde fumlet med nogle ledninger til noget stereo tror jeg. Skal du være obs på følgende. :

    Altid den rette olie, og skift hellere for tit end for sent. TS Moteren er meget følsom, men kører som en drøm.
    Tandrem. Kan ikke tåle at gå over interval, skift hellere som med Olien for tidligt end for sent.
    Luftmassemåleren er kendt for at gå i udu. Skiftede på begge mine. Du får advarslerne ved at den går ujævnt lige efter opstart, senere kan bilen ikke starte med varm motor osv. Koster ca. 1.000 dkr. og tager 2 min at skifte.
    Styrtøjet er Alfa´s styrke, men også svaghed find en der har fået skiftet div. arme indfor rimelig tid.
    Og så rust ! Tjek bilen i C området, foran og bag baghjul. samt paneler.

    Er disse ting iorden er du sikret den reneste køreoplevelse som ikke manfe andre biler kan matche. (ihverfald min mening).


  • #18   12. okt 2014 Så hvis ikke ophæng er skiftet skal jeg gå efter det er pænt og rustfrit som minimum og så skal bilen selvfølgelig være fast ar køre i ?? altså ikke føles som en båd ?? og så skal der være noget dokumentation på olieskift så jeg har en sikkerhed for at motoren har det godt og forhåbentlig kan køre mange km igen

  • #19   13. okt 2014 Jeg vil sige, hvis du møder en der har haft 5 alfa'er og smadret dem alle, så er det sgu nok mere ham end bilen den er gal med smiley

    Men ja, du kan aldrig vide dig sikker på at det folk fortæller dig i en privat handel er sandt, det er ulempen, men bilerne er også billigere end ved en forhandler netop derfor.

    Som Bimbo siger (egentlig sejf at en pige kan sine lektier, thumbs up! og endnu en for at have haft en GTA)

    Og som der bliver sagt, alfa'en har en fortrinnelig styreegenskab, bedre end bmw'en som jeg ellers sværger til er den bedste bil i sin klasse i mange sammenhæng.

    Skulle jeg køre trackdays, blev det i en GTA'er. Drift i en BMW.

    Men ja, arme og div. sliddele er heldigvis ingen stor bet så dem kan du jo bare skifte når du får bilen (1: den er ofte billigere i indkøb og 2: du ved hvad der er skiftet og hvornår)
    Køb den, skift olien og tandram, så er du helt sikker, det er ikke en stor udgift, men igen så er du sikker på hvad du har.

    luftmassemåleren er som på bmw'en sårbar men mega let at skifte.

    Og mangler du alfa dele har jeg 3/4 bil ophugget og tørt opbevaret smiley

    Men hvis du er usikker på privat handel, tag en ven der ved noget om det med. Så har du en der kan mærke om styrtøjet er ok og om motoren lyder sund.

    Du er velkommen til at skrive til mig hvis det er du har spørgsmål.


  • #20   13. okt 2014 Tusind tusind tak for det ?? kiggede lidt igår og fandt en på dba som var nysynet, havde ikke gået så meget, og bærerne og ophæng var lige skiftet ?? den stod i sort og så til 12,000 så nu skal der skrabes sammen til en alfa ?? den stod også med aircondition så den ville jeg gerne have

  • #21   13. okt 2014 Den lyder ganske fornuftig smiley

  • #22   13. okt 2014 Helt enig! smiley
    -Lone Star.


  • #23   28. maj 2015 Hva kan man få for en 10'er? Man ka få pis og papir smiley

    Tror I stiller lidt for store krav til 15-20 år gamle Alfaer. Pris og kvalitet følges som bekendt ad.


Kommentér på:
Alfa 156

Annonce