927 visninger
|
Oprettet:
Motor skift fra 1,8 til 1,8t {{forumTopicSubject}}
Vil skifte motor i min passat 3b fra 1,8 til 1,8t er der så andre ting der skal skiftes som feks. Bremser eller noget andet? Skifter: motor, gearkasse, ledningsnet og styreboks
aug 2009
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 830
jul 2004
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 12 Emner: 73 Svar: 849
Her er alt du skal bruge til billige penge. Og han har også resten af bilen stående.
sep 2011
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 70
jul 2004
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 12 Emner: 73 Svar: 849
sep 2011
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 70
jul 2004
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 12 Emner: 73 Svar: 849
Så havde jeg da nuppet den
sep 2011
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 70
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 275
sep 2011
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 70
Da den nu har 125hk
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 275
Læs Aller nederst.
Er ked af af sige det men anses som over 20% ved montering af turbo eller kompressor
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 275
mar 2007
Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
Tommy, Chris og Kasper luk nu røven og lad være med at skriv svar i emner i intet aner om.
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 477
Tager man en bil med 1.8 20v 125 HK og monterer en turbo på den motor. Så vil det være ulovligt, da det er eftermontering af trykladning, og derfor overgår den de 20% som er tilladt.
Har man derimod en bil med 1.8 20v 125 HK og derefter skifter motoren ud med en 1.8T 20v 150 HK, så tæller det IKKE som eftermontering af turbo, men derimod motorskift.
Grunden til at det er lovligt i dette tilfælde, er fordi at alle VW/Audi/Seat/Skoda biler med 1.8 20v 125 HK også findes med 1.8T 20v 150 HK, så derfor er det blot et motorskift til en typegodkendt motor, som den pågældende bilmodel også er født med, som lige præcis holder sig inden for de 20%.
jul 2004
Følger: 40 Følgere: 37 Biler: 12 Emner: 73 Svar: 849
sep 2011
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 70
jun 2011
Følger: 1 Følgere: 13 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 59
aug 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 477
Passat 3B Limo 1.8 20V jf. Typegodkendelse (E7999, E8357, E9154).
280 x 22 mm
283 x 25 mm
Passat 3B Limo 1.8T 20V jf. Typegodkendelse (E8207, E9149, E11011).
282.5 x 25 mm
283 x 25 mm
288 x 25 mm
Begge kører med samme størrelse bagbremser; 245 x 10 mm.
Som i kan se, så er der et sæt bremser som begge typer bruger, 283 x 25 mm. Derudover så er målene så tætte på hinanden at enhver synsmand ikke engang ville tænke en ekstra gang over bremserne.
Gearkassen ved jeg ikke om er de samme, vil gætte på at den eneste forskel er tandhjulene inde i gearkassen, hvis de overhovedet er anderledes. Så endnu en ting som synsmanden ikke ville tænke over.
Så er der sku ikke så meget andet der kan skiftes over, af hensyn til motorskift.
sep 2011
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 22 Svar: 70
Motor skift fra 1,8 til 1,8t