{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.246 visninger | Oprettet:

Ascona {{forumTopicSubject}}

Hej har fået fat i en Ascona c fra 1981 der har stået på en teknisk skolen. Det er ikke en særlig flot bil sådan en men jeg synes det er lidt sjovt med de biler ingen andre kan lide og synes det var lidt sjovt at bygge en gammel bil op med et karosseri der står som ny:0) hertil kommer mit spørgsmål er der nogen undervogn fra en anden opel model der kan passe på? Ville godt have en undervogn på med gevind men det laves desværre ikke til den model Ascona så vidt jeg kan se. Glæder mig til at høre fra nogle kvikke Opel fanatikere:0) mvh Sune


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ascona
  • #1   18. okt 2014 Jeg er ret sikker på den passer undervogn med Kadett E, men prøv lige at undersøge det.

  • #2   18. okt 2014 Det var Vectra a der er efterfølgende af Ascona c mund der kunne bruges
    Lidt fra den


  • #3   18. okt 2014 har sådan en bil ikke været skruet så fra hinanden og samlet igen så mange gange at den vil rasle fra hinanden når man køre i den

  • #4   18. okt 2014 lige præcis sådan en ascona har jeg godtnok skruet meget på da jeg gik på teknisk skole og jeg ville godtnok have mine betænkeligheder hvad angår sådan en bil, bla har gearkassen nok været afmonteret og adskilt flere 100 gange og det er nok ikke alle der har gjort det lige pænt.

  • #5   18. okt 2014 Check lige først, inden du kommer for mange penge i den bil, om der skal betales afgift af den - nu den kommer fra en teknisk skole!!!
    Jeg købte en gang 2 motorcykler fra en teknisk skole og de var uden afgift, fordi de aldrig havde været på offentlig vej..... Så det endte med at jeg slagtede dem for dele og smed stellene i jernskrot.


  • #6   19. okt 2014 Spændende projekt. Det er altid karossen og rust som er det største problem på Ascona C, og hvis eleverne på skolen har skruet mekanikken i smadder er det forholdsvist enkelt at finde billige mekaniske dele. En rustfri Ascona C er derimod nærmest et unikum.

    Jeg er ret sikker på den deler de fleste undervognskomponenter med Kadett E. Bagbroen er i hvert fald ens. Men jeg hører ikke til typen der kunne finde på at sænke min bil, så jeg aner ikke engang om man kan få gevindundervogn til en Kadett.


  • #7   19. okt 2014 Hej tak for alle informationerne:0) Jeg har selv gået på teknisk skole og er uddannet mekaniker så ved godt hvad de biler der står der har været udsat for:0) denne Ascona jeg har købt har kun været brugt til at ordne motor på og til sidst blev de trætte af at motoren sad i bilen så de pillede den ud og lod bilen stå i flere år uden at bruge den. Jeg har købt bilen uden motor og uden afgift men venter 2år til den bliver veteran og betaler den smule afgift der må være. Har fundet en anden Ascona fra Norge jeg har købt der har gået 120000km som jeg tager motor og gearkasse og kabine fra da den er rigtig flot:0) og ja Kasper T det er jo også det jeg synes der er det mest fantastiske med hensyn til karossen den stå som ny fra dengang virkeligt unikt:0) høre gerne fra flere hvis de har nogle erfaringer :0) mvh Sune

  • #8   19. okt 2014 Fedest. Det lyder jo ret ideelt kan man sige. Du skulle da næsten oprette et fotoalbum med den, for det kunne være et spændende projekt at følge med i. Hvordan får man tilbudt sådan en bil? Jeg kunne godt tænke mig et projekt lignende dit, hvor man ikke behøver kæmpe med rust.

  • #10   19. okt 2014 Tak for siden med gevind;o) Ja skal nok få taget nogle billeder og ligge ind løbende og synes da det er sjovt du også kan se det sjove i den og det bedste er jo den er rustfri og når den er færdig kan den registreres som veteran. Jamen det var så let at den var annonceret på gul og gratis til 8500kr og jeg bød 6000kr og fik den så det var jo fint. Der er også en til salg nu fra 1987 til 15000kr som umiddelbart ser rigtig fin ud men når det er en 1987 er der jo desværre lidt lang tid til den bliver veteran. Den skal ses som en bare for sjov bil da jeg godt ved at jeg nok aldrig får pengene igen hvis jeg en dag vil sælge den. Det er jo ikke så populær en bil men jeg synes den er meget sjov:O)

  • #11   19. okt 2014 Har så købt en rigtig fin donorbil til 6000kr også så det løber jo selvfølgelig hurtigt op men synes det er meget sjovt jo så lige nu er Mustangen kommet bagerst i garagen:O)

    profilbillede
  • #12   19. okt 2014 Lige et mere

    profilbillede
  • #13   19. okt 2014 donor bil

    profilbillede
  • #14   19. okt 2014 donor bil

    profilbillede
  • #15   19. okt 2014 Tænker den skal være helt original med undtagelse af, at den skal være lav og med et sæt BBS eller Schmidt fælge med bred kant og så skal den jo nok males (i samme farve selvfølgelig) da der er lidt ridser og buler

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #16   20. okt 2014 Nostalgi! smiley

    Fedt at se der blir holdt live i de gamle biler. smiley


  • #17   20. okt 2014 Ah, den har været annonceret. Jeg synes ellers jeg er forholdsvis god til at holde mig opdateret på Ascona C også, men den har jeg ski ikke lige opdaget. Den røde til ca. 15.000 har jeg godt bemærket, ja, men jeg synes den ser lidt småbulet ud, og der fremgår ikke rigtig den store historik på om der er udskiftet noget mekanisk på den.

    Angående din donorbil, er det så ikke den Luksus udgave der har været til salg herinde? Den så ellers heller ikke dårlig ud mht. rust, hvis jeg husker rigtigt? Men den har selvfølgelig alle de go'e dele som chromlister, luksus kabinen osv.

    Fine planer du har med dem i hvert fald, det er jo cirka den stil de fleste er enige om passer til en ældre Opel. Måske du ligefrem er heldig de stiger i pris igen en dag, som Ascona B'eren har gjort det, selvom den så godt nok har baghjulstrækket der taler for sig.


  • #18   20. okt 2014 Jo så den også kun ved et tilfælde:0) jo det er den bil der har været til salg herinde i rigtig lang tid den gav jeg også 6000kr for og som du selv siger har den alle de fine stumper har lige fået rykket kabine, instrumentbord og komplet ledningsnet over i den anden har de sidste par aftener så den kan blive en luxus også:0) ja det kan da være de stiger lidt men en baghjulstrukken bil er bare lidt federe:0)

  • #19   20. okt 2014 Men donor bilen var næsten for fin at skille ad men nu jeg havde fået det andet fine karosseri kunne jeg ikke lade være:0) det er rigtig den til 15 er meget bulet men det er min nu også så den må forbi maleren en tur:0)

  • #20   20. okt 2014 Du får mere ved at sælge den i Tyskland, hvis den en dag skal sælges igen. De har haft så mange gunstige skrotningsordninger de sidste 15år, at der er MEGET få af de gamle biler fra 80er og 90erne tilbage....... Derfor kan man sagten få det dobbelte dernede med sådan en bil, af hvad man vil kunne sælge den til her i DK. smiley

  • #21   20. okt 2014 Den guldfarvet ligner min gamle... Som jeg havde i en 1.8E... Den gik sku godt.... Desværre døde den 3 måneder efter jeg havde solgt den... Da ny ejer smed den i en grøft smiley

  • #22   21. okt 2014 tak for info. Ja jeg har også lige solgt en bobbel Oval fra 1956 til Belgien der var en der ville give mere end her i Danmark. Lidt ærgeligt synes jeg men ville jo gerne have det mere for den:0) den guldfarvede er faktisk den hvide der bare er blevet vasket::o) Hvis der er nogle der står og mangler en rustfri karosse til en Ascona c kan de købe den røde billigt jeg får ikke brug for den da jeg har den anden.

  • #23   21. okt 2014 Ærgerligt at den måtte en tur i grøften:o(

  • #24   22. okt 2014 Så blev der monteret kabine med sæder beklædning instrumentbord og komplet ledningsnet nu mangler der kun SMÅTING som fx motor og gearkasse:0)

    profilbillede
  • #25   22. okt 2014 Et mere

    profilbillede
  • #26   22. okt 2014 Et mere

    profilbillede
  • #27   22. okt 2014 ser godt ud smiley

  • #28   22. okt 2014 Tak det var sku også lidt forvirrende med det ledningsnet men mærkede det hele op.0)

  • #29   22. okt 2014 hvad motor skal der i 1,6s eller 1,8i

  • #30   22. okt 2014 Har en 1,6 s fra min donor bil som har kørt 120000 km men ville jo rigtig gerne have en 2,0 16v motor i men har desværre ikke evnerne til at lave ledningsnettet øv øv ved du hvad ET mål der skal være på de fælge jeg skal have til den hvis de ikke skal stikke for langt ud over skærmene? Vil gerne have 8*16 for og 9*16 bag?

  • #31   22. okt 2014 I bbs look

  • #32   22. okt 2014 Som her

    profilbillede
  • #33   22. okt 2014 se her er lidt mål vis du slår bilen op smiley

    http://www.brugtalu.dk


  • #34   22. okt 2014 Du skal betale afgiften før den bliver veteran. Der er tillæg på veteraner og prisen udregnes ud fra nyprisen dengang bilen var i handel. Der har været flere beregninger på dette bla.a på VIARETRO.com og resultatet er at en veteran skal være omkring 50 år gammel før det kan svare sig at betale den fri kontra en der ikke er veteran.

    Problematikken er velkendt, og du vil så absolut spare penge ved at indregge den inden den bliver veteran.

    De tider hvor man kunne købe afgiften på en veteran for 6.000 kr er forlængst forbi desværre !

    Vi lavede nogle beregninger for sjovs skyld. Problematikken er at afgiften på biler herhjemme indgår i de regnestykker fra den tid, og afgifterne er steget med tiden.

    Eksempel 1 er en BMW 633 coupe fra 76/77. Her lander afgiften på svimlende 120.000.- kr (veteran).

    Eksempel 2 er en BMW E3 3,3 fra 1968/69 og fordi afgiften var mindre dengang lander den helt nede på 16.000.- kr i afgift.

    Det er altså noget af en forskel på to ellers ret identiske biler men med 10 års aldersforskel.

    Beregningen på en ikke veteran er anderledes og her tages højde for bilens alder på en anden måde, og derfor får du afgiften billigere.


  • #35   23. okt 2014 Okay tak for svar det vil jeg lige undersøge nærmere:0)

  • #36   23. okt 2014 Det ser da ganske godt ud må man sige. Der er nok ikke mange pre-facelift Ascona'er med luksus kabinen herhjemme. Det var vel en almindelig LS-kabine den havde i oprindeligt? Flot ser den ud i hvert fald, og med nogle BBS'ere på skal den nok trække lidt opmærksomhed smiley

  • #37   23. okt 2014 Ja det var en ganske almindelig skrabet LS kabine men nu kommer der lygtevasker, økonomi måler, ur og div. Andre ting det var derfor jeg desværre måtte flytte hele ledningsnettet over:0) det næste jeg skal have gjort er at sende Dennis maleren og få malet motorrummet så kan der komme motor i igen:0) men motoren skal lige have nye pakninger og blokken skal nog lige males nu man er i gang og har det hele skilt ad

  • #38   25. okt 2014 Ok, ja den har vel også været hærget ret meget efter at have stået på en skole kunne jeg forestille mig. Både lygtevask og økonomimåler er i hvert fald ikke dagligdagsting, så det er da med til at gøre den speciel.
    Læg endelig nogle nye billeder op, som projektet skrider frem. Det lyder meget spændende med det arbejde du lægger i den, og de planer du har.


  • #39   26. okt 2014 Ja der har været nogle ridser og buler og loftbeklædningen er revet i stykker men bortset fra det ser den faktisk forbavsende fin ud og den ligner absolut ikke en der har været skilt ad over det hele og total forskruet som man måske kunne have forestillet sig så jeg er glad for mit lille projekt og håber resultatet bliver godt:0)

Kommentér på:
Ascona

Annonce