{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

Bil til foråret...? {{forumTopicSubject}}

Hej alle...

Har for et halvt år siden fået en lille bebs, og det er fantastisk... Men jeg kan godt se at vi bliver nødt til at investere i en bil... Kan nå at spare ca. 20.000 sammen, så den skal være brugt... Men er det muligt af få en god bil til den pris..? Jeg kunne godt tænke mig en stationcar eller noget Berlingo ligende noget... Jeg ved intet om biler og er helt på bar bund...

Så mine spørgsmål til jer er om det er muligt at få noget der er noget værd til den pris, og hvad jeg skal se efter og være opmærksom på...

Hilsen Peder...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil til foråret...?
  • #1   21. okt 2014 Toyota Carina E. God plads, 4 døre, driftsikker. Kan nemt findes for under 20.000 smiley

  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 18 Svar: 213
    #2   21. okt 2014 Hvorfor ikke smide de 20000 i udbetaling og købe en mitsubishi space star? Så kan du sidde for lige omkring 1400 kr om måneden smiley

  • #3   21. okt 2014 Fordi ingen fortjener at køre i en space star smiley

  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 18 Svar: 213
    #4   21. okt 2014 Vi sælger nu ellers en hel del af dem smiley

  • #5   22. okt 2014 Nicolai B Hvorfor sætte sig i gæld hvis man kan nøjes med en bil til 20K med ansvars forsikring ...... ?
    Lige så snart man låner penge til en bil er der jo oftes krav om kasko og man må jo i det tilfælde her regne med at det er en ny billist .. Ikke sjovt at skulle betale for kasko ....

    Haft en del biler tilunder 20K (Saaben gav jeg 8K for) de har kørt ganske udemærket og været billige i drift .. specielt saaben ...... Kostet ikk en krone at holde kørende i 1½ år .. En del lange ture til DK bla


  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 18 Svar: 213
    #6   22. okt 2014 Tja, det er jo som man ser på det. Jeg kører også i gamle biler, men ofte har jeg mulighed for at lave den selv, eller også kender jeg nogen, der kan. når man står uden viden om biler, kan det hurtigt blive et mareridt at eje en gammel bil, når den skal på værksted.

    Der er mulighed for billige forsikringer hos de fleste mærker. En Space Star kan eksempelvis forsikres for 600 kr om måneden for fuld kasko, uanset anciennitet.

    Der skal immervæk ikke mange værkstedsregninger til, før det ikke kan svare sig at have besværet med en gammel spand. Specielt ikke hvis vi antager, at trådstarter ikke har nogen anciennitet, da forsikringen på en gammel bil hurtigt vil løbe løbsk.

    Men det er bare min mening smiley


  • #7   22. okt 2014 Tjaa de 2 dyreste biler i rep som jeg har haft var også de 2 nyeste.... De gamle gik sku aldrig istykker.. Når de gjore så var det småting f.x. kul i generator og et batteri der klappet(Sierra) eller revnet kølerslange (Sunnyen)
    Terranoen over 10K i div. rep på 2½ år
    Sukien har jeg ikke tal på hvor meget kostet.. Heldigvis åd forhandleren sin del af regningerne på den bla 2 x toppakning og et bagtøj


  • Nicolai B
    Nicolai B Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 26 Følgere: 18 Svar: 213
    #8   22. okt 2014 Erik har talt

  • #9   22. okt 2014 Peder R:

    Der findes faktisk rigtigt mange fine stationcar der kan løse et basalt behov for transport af en lille familie. Og nu om dage, er de også ved at være nede i pris.

    Kravene er vel, at den hele vejen rundt, skal være så økonomisk som muligt, da du ikke virker som typen der brænder for det at eje en bil.

    Vw gruppen har faktisk lavet nogle stykker som, omend kedelige, udfylder et ganske fint behov.

    De er billige i vægtafgift, de små 1400cc motorer, koster typisk kun 23-2400kr/året i ejerafgift. 1600cc koster for e billigste 2760kr/året, mens nogle, med den samme motor koster 3600, så der skal man lige holde øjnene åbne.

    De kører rimeligt langt på literen, og et er simplet mekanik, der sjældent bryder sammen. Og når det bliver slidt, kan enhver lokal mekanikker lave dem igen.

    De små: (alle bygget på samme platform)
    Skoda Fabia stc.
    Seat Ibiza stc.
    Vw Polo stc

    De mellemstore:

    Vw Golf 4stc.
    Skoda Octavia

    Af de to store, ville jeg vælge octavia da den er kæmpe stor indvendigt, og nemt tager en barnevogn og en masse oppakning.

    Og lige netop Octavia, der er jeg nok lidt farvet. I forbindelse med min skilsmisse hvor alt skulle sælges, endte jeg med at købe en gammel octavia TDI fra 1999. (faceliftet model)med 255.000km på uret, og alt i udstyr. Pris: 31000.-

    Den kørte jeg i en hel vinter og sommmer, jeg står rigtigt meget på ski, og var på 2 sommerferier. Så den bil kørte 35000km i den tid jeg havde den, og den slog ikke en prut forkert, selvom den fuldt læsset med 4 voksne,ski bagpå og fuld oppakning. åd 1200km autobahn på en nat med 160km/t.

    Komforten er anstændig, og bilen føles ikke som noget gammel lort. Så kan du finde en velholdt octavia, med 1.6L og på den billige vægtafgift, så er jeres familie godt kørende i en del år for 20K.


  • #10   22. okt 2014 Sådan en som denne, det ville være oplagt.

    http://www.dba.dk/skoda-octavia-16-ambiente/id-503170581/

    ikke det mest sexede i hele verden, men billig og pålidelig smiley


Kommentér på:
Bil til foråret...?

Annonce