{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

afsluttende rapport h1 mekaniker {{forumTopicSubject}}

hej håber der er nogen her inde der vil komme med lidt ideer og fif til hvad der kunne være galt ved den problem stilling jeg har fået, da jeg har søgt rigtig mange steder uden held, jeg har selv nogen ideer om det kunne være en kortslutning(afladning) eller dårlig stel kunne jo også være en forbruger der ikke slår fra men hvilke feks.???

"Kunden klager over at bilen, at bilen af og til, har svært ved at starte, kunden har bemærket at lamperne i instrumentbordet samtidigt lyser svagt. Som mekaniker skal du lokalisere fejlens oprindelse og du skal redegøre for henholdsvis hvilke elektriske, mekaniske og komponentspecifikke- fejlmuligheder du finder relevant, herefter udvælge én af disse, til det videre diagnoseforløb"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  afsluttende rapport h1 mekaniker
  • #1   21. okt 2014 Dårligt batteri vil få lamper til at lyse svagere da spændingen ville falde markant når starteren kører rundt.

  • #2   21. okt 2014 Ja, dårligt batteri. = Afladning, for eksempel i løbet af natten, eller også er der en forbruger, som aflader batteriet, over x antal timer, hvilket vil gøre, der selvfølgelig ikke er nok strøm til at bilen kan starte.

  • #3   21. okt 2014 er også det jeg havde tæmkt mig at skrive nærmere om men mere om der var nogen forbrugere som kunne aflade et batteri men som ikke ville have indflydelse på kørsel?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #4   21. okt 2014 interiør lys og radio kan aflade, og har ingen indflydelse på selve kørslen..


  • #5   21. okt 2014 Der er jo mange, hvis den bliver afladt, af foreksempel en lampe i bagagerumet, fordi kontakten i bagklappen er defekt, så vil det jo ikke påvirke kørslen, når du får den startet.

  • #6   21. okt 2014 okay, det vidste jeg såmænd godt skulle måske have forklaret mig lidt bedere, men tænkte sådan mere forbrugere i motor rummet smiley

  • #7   21. okt 2014 Det vil jeg ikke mene nej.
    Vil som sådan ikke mene det er noget udover en kortslutning i sikringsboksen i motorrummet, der vil aflade batteriet.
    - Men i bund og grund, så forklar at det enten er et dårligt batteri, eller en afladning af en forbruger, og hvordan du vil finde frem til forbrugeren, og hvordan du vil udbedre "fejlen" og billeder af tingene, det er lærere på tekniske skoler glade for har jeg fundet ud af. smiley


  • #8   21. okt 2014 Har før oplevet et forvarmerelæ der fik gløderørene til at gløde når bilen var slukket, derfor havde bilen selvfølgelig startproblemer. Peugeot....

  • #9   21. okt 2014 okat bruun mange tak smiley
    anders den havde jeg alligevel aldrig hørt om, men det er da en ting der kunne undersøges lidt mere mange tak:)


  • #10   21. okt 2014 Der er da masser der kan aflade i motorrummet. En kortslutning behøver jo ikke at være i sikringsboksen. Det kan være ledninger der er slidt et lille hul på, som efterfølgende trækker et forbrug via en mindre kortslutning. Blæsermotor kan være dårlig, krybestrøm på batteriet, Starteren kan være defekt hvor modstanden over spolen er meget højere end oprindeligt, dårlige stelforbindelser UND SO WEITER... smiley

    Du har jo rimelige frie tøjler til at digte din egen historie ud fra den opgavetekst... Det med at digte, er alligevel ikke så fjernt fra mekanikerverdenen.. Så det kan du ligeså godt blive god til.. smiley


  • #11   21. okt 2014 Det kan være så simpelt som en løs batteripol. Jeg fik en lignende opgave ved den praktiske svendeprøve i 1970, hvor skuemester havde løsnet stelskoen på batteriet


  • #12   21. okt 2014 "Af og til" = periodisk fejl - føj for pokker smiley

    Men der er jo tale om strømmangel, og det kan så enten skyldes:
    1) "periodisk" afladnig
    2) Periodisk manglende opladning....
    3) Eller dårlige forbindelser hist og pist som bare "driller.

    Jeg ville:
    1) Allerførst kontrollere om der er en afladning fra batteriet - radio, alarm, bagagerumslys osv....
    2) Kontrollere og efterspænde samtlige forbindelser i ladekredsløb og i starterkredsløb. Samtlige!!
    3) Dernæst ville jeg tjekke dørkontakter/bagagerumslys osv. Havde engang en kunde med bagagerummet fylkdt med skrammel som ondulerede lyskontakten således at lyset i bagagerummet somme tider var tændt...
    4) Generatoren - skift kullene, hvis de er slidte kan generatoren svigte periodisk.


Kommentér på:
afsluttende rapport h1 mekaniker

Annonce