{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.063 visninger | Oprettet:

Forsikringsselskab {{forumTopicSubject}}

Kan man finde ud af hvilket forsikringsselskab folk har uden at kontakte dem?

Grunden til jeg vide det er at jeg forleden var indblandet i et færdselsuheld hvor jeg har påtaget mig en del skader på min bil, modparten's mor som slet ikke var til stede da det skete mener jeg er skyld i det og er derfor fuldstændigt umulig at snakke med, derfor vil jeg gerne undgå at kontakte hende igen, hvis det altså kan lade sig gøre at få oplyst det uden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikringsselskab
  • #1   24. okt 2014 Slå nummerpladen op på www.nummerplade.net, der kan du se i hvilket selskab den er forsikret smiley

  • Morten T
    Morten T Tilmeldt:
    aug 2006

    Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 17
    #2   24. okt 2014 www.nummerplade.net

  • #3   24. okt 2014 Puha, gid det var så let, det er faktisk en cykel jeg er blevet påkørt af.

  • #4   24. okt 2014 Men der findes ingen måder man kan gøre det udfra et navn og en adresse, det er de eneste oplysninger jeg har?

  • #5   24. okt 2014 Vent til de anmelder det også forklar forsikringen hvad der skete andet er der ikke at gøre.

  • #6   24. okt 2014 Nej, det tror jeg ikke er muligt som almindelig dødelig smiley smiley

  • #7   24. okt 2014 Ja det må jeg jo så håbe de gør, jeg er sådan set den eneste der er kommet derfra med skader, hendes søn cyklede over for rødt og ind i fronten på min bil mens jeg holdte i et kryds og skulle svinge til venstre, så der skete ingenting med ham, men min bil har det da ikke for godt. Jeg tvivler derfor på de vil anmelde det, jeg tror bare jeg må bide i det sure æble og ringe til den sure gamle kone igen smiley

  • #8   24. okt 2014 Problemet er at du er i bil, så du vil højst sandsynligt få skylden..

    Der var, for et par måneder siden, en der væltede sin cykel ind i min fars bil, mens bilen holdte parkeret foran den lokale Fakta. Den måtte han tage på kaskoen, på trods af vidner...


  • #9   24. okt 2014 Eller anmeld skaden på din bil til dit selskab så tager de fat i damen.

  • #10   24. okt 2014 Ja.. det er også hvad jeg har hørt, jeg vil nu gerne prøve at se om jeg kan få noget ud af det, jeg har også et vidne der har set ham cykle over for rødt.

    De fandens cykelister har alt for meget magt ift. hvor gode de er til at færdes i trafikken.

    Chancen er minimal men jeg har vel heller intet at tabe på at prøve at lufte det for forsikringselskabet.


  • #11   24. okt 2014 @Niclas kan det også gøres sådan? Jeg fik bare afvide at jeg skulle kontakte hendes selskab?

  • #12   24. okt 2014 Den er nok desværre tabt på forhånd. Men jeg er helt enig med dig i, at det er ganske urimeligt!

  • #13   24. okt 2014 Ja det er nemlig træls og meget urimeligt. smiley

  • #14   24. okt 2014 Har du kasko på bilen..?

    Der hvor jeg er forsikret, vil jeg ikke blive opkrævet selvrisiko for den slags skade, da friskadedækningen netop dækker denne slags skade,(når der er en kendt skadesvolder). Så der er da håb endnu.


  • #15   24. okt 2014 Martin Faurholt M ja selvfølgelig kan du anmelde skaden til dit eget selskab. Det er da mest normal man selv anmelder skaden på sit eget køretøj

  • #16   24. okt 2014 Nej det er sgu en ansvarsforsikring der er på den. smiley

  • #17   24. okt 2014 @Lasse P Jeg fik bare afvide af mit selskab at jeg skulle finde ud af hvilket selskab hun har og så kontakte dem, det er jo fordi jeg ikke har kasko på den.

  • #18   24. okt 2014 hvis du har deres navn og adresse så er det vel bare at kontakte dit eget forsikringselskab enten få dem til at tage sig af skaden hvis de ikke vil det fordi du ikke har kasko på bilen så bed dem om at de finder ud af hvad forsikringselskab de har,
    det mener jeg de kan
    men som før sagt jeg mener også at det kan være et problem at få deres selskab til at betale og du sikkert skal anlægge civilt søgsmål hvilket normalt er op af bakke


  • #19   24. okt 2014 Ring til hende og spørg hvilket selskab hun har. Det skal hun oplyse dig når hun har været indblandet i et færdselsuheld.. eller ring til politiet og hør.

  • #20   24. okt 2014 du kunne også kontakte dem og bede om de oplysninger du skal bruge for at komme i kontakt med deres selskab og hvis de ikke vil samarbejde så sig til dem at du vil kontakte politiet og blande dem ind i sagen så kan det være at moren vil samarbejde

  • #22   24. okt 2014 Du ender i flere problemer ved at prøve at anmelde det. Sagen vil højst sandsynlig ende til cyklistens fordel.

    Men uhm hvilken skade er det som du har fået på bilen?


  • #23   24. okt 2014 Hvad mener du når du siger jeg ender i flere problemer, kan du nævne nogle af konsekvenserne af det?

    Jeg ved virkeligt intet om det her, jeg er overhovedet ikke sat ordenligt ind i sådan nogle ting, der er selvfølgelig en masse ting jeg skulle have gjort i situationen men det er der jo ikke så meget at gøre ved nu.

    Af skader på bilen har jeg fået en ordenligt dyb ris i højre side af kølerhjelmen cirka 5 cm lang, og en bule i højre forskærm, det er da til at leve med, men alt det her indikere jo at cykelisten har påkørt mig og ikke omvendt altså i og med at jeg skal svinge til venstre og alle skader er på højre side, kan det ikke have noget at sige i sagen?

    Jeg har også et vidne der har set han kører overfor rødt, men ja alt det kan jo være lige meget hvis det ikke er den logik selskaberne vurdere det ud fra, jeg syntes sgu det er helt utroligt hvad cykelister kan slippe afsted med.


  • #24   24. okt 2014 hvis du er svinget til venstre . så har du skylden hvis du har brudt hans bane .. uanset hvor meget han så er kørt over for rødt .. må du ikk svinge før der er frit for modkørende.. da det er en vigepligts overtrædelse ..


  • #25   24. okt 2014 Ja, det snakkede ham fra mit selskab nemlig også lidt om.. Jeg syntes sgu det er urimeligt at de cykelister kan køre over for rødt lige så tosset de vil og rammer de en bil så er det bare ærgeligt, jeg har jo ikke haft en jordisk chance for at nå at stoppe for ham, det sgu surt. smiley

  • #26   24. okt 2014 Nu er det ikke den dreng som blev påkørt på baghjulet, for bagefter at blive kørt hjem til sin mor i stedet for at ringe 112 og få fat i en ambulance?
    Og du så nu nægter at give moderen billeder af bilens skader og hvor moderen har fået brev fra dit forsikringsselskab om at I mener at det er drengens skyld at han er blevet påkørt på sit baghjul da han er nået næsten over en vej?

    Nu ved jeg godt at det er meget info på en gang, men hvis det er den ulykke i Esbjerg så har jeg hørt den anden version af sagen.

    Er det en anden sag - så se bort fra mit indlæg, ellers glæd dig til at få skraldet for ikke at have afpasset afstanden til en trafikant som er ved at krydse vejen - uanset hvor kort/langt der er til den krydsende, så er DU som bilist stadig den hårde trafikant og står dermed svagt i en ulykke med en blød trafikant.


  • #27   24. okt 2014 Nej, det her er ikke sket i Esbjerg, har du læst alle indlæg? Jeg har slet ikke anmeldt skaden, jeg bliver nød til at vide lidt mere om hvad der er hoved og hale i det hele før jeg gør det.

    Og hvad mener du med "Glæd dig til at få skraldet" ?
    Gider du nævne de konsekvenser du hentyder til istedet, jeg er ikke helt med på hvad der sker hvis man taber sådan en sag.





  • #28   24. okt 2014 Har bare en veninde, hvis søn er blevet påkørt bagfra og så bagefter prøver de at skyde skylden på drengen.

    Ja, jeg har læst alle indlæg - og intet sted skriver du hvor det er sket, men udfra din profil er du fra Syd/vestjylland, derfor gættet på stedet.

    Alt efter hvor du er kommet fra i bil, hvordan vejen ser ud og hvor cyklen er kommet fra, så må du snakke med din forsikring om hvordan det hænger sammen. Du har vel noget telefon/adresse på dem? Så må din forsikring jo ty til deres metoder og få fat i politiet og så må både du og de andre fremlægge jeres syn på hvordan det er sket, og dit uvildige vidne skal også komme med sin. Og så må du jo så se hvordan sagen udarter sig. MEN - uanset hvad, så er der ikke påkørselsret her i landet - uanset hvor cyklen kommer fra og om den kører over for rødt eller ej.

    (Skal lige siges til mit første indlæg, at hvis det var den i Esbjerg, så var der langt til et lyskryds og at jeg derfor antog dig for at lyve hvis det var den ulykke du her skriver om - men det var det ikke, så det undskylder jeg hermed for)

    Min far har for mange mange år siden klippet en cyklist totalt fordi at cyklisten kørte 10 meter længere end en cykelovergang for derpå at krydse vejen UDEN at se sig tilbage - min far klodsede bremserne i den gamle volvo 245 stcar og da det var en 80 km/t-zone var der et par meter bremsespor. Politiet kom, målte og afhørte og det endte med at cyklisten selv måtte punge ud via sin forsikring - en forsikring som han ikke havde, hvilket gjorde at han mistede sin racercykel til +20.000 kroner, da den var total krøllet og aldrig kunne blive cykel igen.
    Så hvis cyklisten får skylden af forsikringerne, så kan du håbe at de har en forsikring - ellers må du selv punge ud for dine reparationer.


  • #29   24. okt 2014 Det er helt i orden, det lyder da også som noget værre rod med din veninde's søn.

    Som jeg tidligere har nævnt har jeg navn og adresse på både drengen og hans mor, jeg mangler bare navnet på hendes selskab.

    Eftersom jeg bliver klogere på det så tror jeg egentligt at jeg ender med at lade den ligge, der er ingen tvivl om at jeg er uden skyld i sammenstødet i følge min egen logik, vidnet og dem jeg har fortalt om det, altså jeg har jo ikke haft en jordisk chance for at undgå at uheldet kunne ske, det er jo ham der kommer ræsende og prøver på at nå over selvom der er rødt men, sådan hænger reglerne åbenbart ikke sammen, det er lidt urimeligt, sådan er det desværre.

    Nu vil jeg lige prøve at ringe til en kørelærer og se hvad han siger, hvis han så siger det samme som i her har sagt og jeg har fået af vide fra andre så lader jeg den ligge, der er heller ikke sket noget med drengen heldigvis, min bil har lidt skræmmer og en bule det er også til at leve med og det må jeg jo så se om jeg selv kan få lavet.

    Så tror jeg egentligt ikke den er længere og tak for hjælpen. smiley


  • #30   25. okt 2014 Den taber du uanset hvad desværre

    Min bror cyklede også over for rødt og ind i en bil som er ved at dreje , ødelagt kofanger motorhjelm og forrude, manden hjælper min bror hjem til min mor og de udveksler oplysninger , min bror vedtager self hele skylden og skriver de også i sagen til forsikringen og om hvordan det er foregået, afligevel for bilisten skylden selvom de har vedtaget sig skylden og det står i raporten
    Du må ikke svinge før der er frit uanset om han cykler over for rødt eller ej
    det er mega træls når han cykler over for rødt men sådan er det desværre du har tabt på forhånd


  • #31   25. okt 2014 Ja det kan jeg forstå, det er sgu træls.

    De har for meget magt de cykelister og de yngre har for lidt viden om hvordan man færdes i trafikken og hvordan den i det hele taget hænger sammen, man burde næsten indføre at de skal have et kursus eller tage et kort for det er godt nok tit det er dem der er skyld i sammenstødet men alligevel kommer billisten til at betale for eventuelle skader og have det på samvittigheden mht. personskader, tænk bare på højresvings ulykker med lastbiler, jeg ville da helt klart være forfærdeligt ked af hvis sådan en ting skete for mig og jeg ville nok ikke engang kunne retfærdiggøre det overfor mig selv ved at sige jeg ikke havde gjort noget forkert, der var intet jeg kunne have gjort anderledes og at det er cyklistens skyld.

    Nå, nu vil jeg holde med at sidde her og brokke mig, god weekend. smiley


  • #32   25. okt 2014 Om det er en cykel fodgænger mc bil eller lastbil og du svinger til venstre så får du skylden da du bryder hans bane. .uanset hvor rød de så kører over for .. skal du holde tilbage for modkørende. . og den overtrumfer da det er vigepligts overtrædelse ..

    men råddent er det sku. men videre i livet og pris dig lykkelig for der ikk skete andet end buler på bilen ..

    go weekend .


  • henning o
    henning o Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 42
    #33   28. okt 2014 har du navn og evt. telefon . slå op på eniro/krak, findes måske der
    vh
    henning


  • #35   30. okt 2014 Det ved jeg ikke helt om du har ret i, hvad er grunden til den holdning, egen erfaring?

    Hvis det er tilfældet er det så ikke et lidt tyndt grundlag?

    Jeg siger ikke din påstand er usand, jeg har ingen erfaring eller viden, jeg er blot nysgerrig.


  • #36   30. okt 2014 Pollos Hermanos
    Tror ikke du har læst tråden igennem og det handler om en cyklist altså en blød trafikant , er helt andre regler der
    så det du siger passer på ingen måde ind her


  • #37   30. okt 2014 V.A.G Det er fordi Pollos Hermanos selv har kørt en ned på en cykel, hvor ham kom med 40 på en knallert. Og fik hele skylden.

  • #39   31. okt 2014 Pollos Hermanos af personen, men ikke af forsikringen. Det er 2 forskellig ting. Jeg kan da også påkøre en anden bil oplagt og true mig til at modparten skal betale. Det har jo intet med forsikringen at gøre, som vil sige skylden er min. Så hvad f...... kan man bruge det til at man har fået 4K af modparten, hvis forsikringen siger skylden er din. Det ændre da ikke på det er din skyld, og at forsikringen ikke røvrender folk, når det er deres skyld. At du så mener skylden ikke er din, gør jo ikke at deter forsikringen der er forkert på den, men at det er dig der ikke har ret.

  • #41   31. okt 2014 Bingo DU mener ikke det var din skyld, forsikringen mener det var din skyld. Tag den i retten hvor du oplyser du køre 40 km i timen på cykelsti(hvilket er ulovligt) og se hvem der får ret. Bare fordi du mener at du ikke er skyld i det, gør det jo ikke at det er forsikringen der snyder folk. Det er jo kun din mening at de snyder dig.

  • #44   31. okt 2014 Æh er jeg helt væk? hvem var det der påstod man måtte køre 40 km i timen på en knallert? det var dig ergo du burde selv sætte dig ind i tingene.

  • #45   31. okt 2014 Pollos Hermanos
    Er vidst kun en der er helt væk her og det er dig , bare det du siger længere oppe er jo ren vrøvl

    Nu har jeg da brugt forsikringer før og de har skam dækket altid og som de skulle

    bare den her udtalese fra dig "Forsikringsselskaber snyder og bedrager folk, det er jo det de er der for. De dækker ihvertfald IKKE når man skal bruge dem" virker det mere som dig der har misbrugt dem siden du har disse problemer


  • #46   31. okt 2014 Hmm mon Pollos Hermanos,swag,shaka er en og samme person? shaka og swag er. Sammenligner man de profiler, så opretter de kun ligegyldige emner i offtopic og general diskussion. smiley

Kommentér på:
Forsikringsselskab

Annonce