{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.953 visninger | Oprettet:

Stor prisforskel - Service på Perugeot {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg skal have lavet service på min Peugeot 208 da den nu har rundet 50.000 km.

Spurgte Peugeot i Risskov hvad de skulle have. Og fik denne besked:


Et Basis service koster 1948kt inkl. moms

Udover dette kommer der nogle tillæg efter år/km
Jeg kan se din står til:
Bremsevæske udskiftning 850kr inkl.
Brændstof filter 1040kr inkl.

I alt 3838kr inkl. moms

Med venlig hilsen
PEUGEOT RISSKOV

Jeg synes det lød dyrt og spurgte derefter dækzonen i Randers.

Fik så denne besked:
Kære Peugeot ejer,

Hos Mekopartner Randers står vi klar til at servicere din bil.

Vi foretager eftersynet i henhold til producentens foreskrifter, bruger kvalitets olie fra Agip/ENI, og reservedele i OE kvalitet. I samarbejde med Mekonomen, yder vi 36 mdr. garanti på reservedele.

Du får "On Board Diagnostic" (nulstilling af serviceinterval) med i prisen på et serviceeftersyn hos Mekopartner Randers.

Til sidst får du godkendt stempel i servicebogen.

samlet pris: 1.682,50,-

Hvorfor i alverden er der så stor prisforskel?


Kommentarer på:  Stor prisforskel - Service på Perugeot
  • #1   27. okt 2014 De skifter vel ikke bremsevæske og brændstoffilter hos Mekopartner.

  • #2   27. okt 2014 Oplevede det samme hos KIA Roskilde med min fabriksnye Picanto, arrogant, dårlig service, og 25 % dyrere end Quickpot, hvor servicen er i top og garantien bliver bevaret, så det er hos Quickpot min bil bliver serviceret fremover.

  • #3   27. okt 2014 Det kan selvfølgelig godt være det er der forskellen ligger. Men synes stadigvæk det er dyrt.
    Der er åbenbart meget stor forskel på "mærke værkstederne" og så de alm.


  • #4   27. okt 2014 Synes også det er fuldstændig hul i hovedet at skifte bræmsevæske på en 2 år gammel bil, kan slet ikke se hvad det skulle gøre godt for, udover de kan tjene nogl ekstra penge på det.

  • #5   27. okt 2014 Ja. Synes også det lyder lidt voldsomt.

  • #6   27. okt 2014 Åbent værksted kontra autoriseret værksted. Deri har du din forskel. Og jo, bremsevæske skal skiftes hver 2. år, for at mindske risikoen for damplommer ved hårde opbremsninger.

    Åbne værksteder yder ikke kulance-rep. ,i nær samme omfang som et autoriseret værksted gør, skulle der være brug for det.


  • #7   27. okt 2014 Damplommer ? bum bum, så har man hørt det med, sjovt det aldrig er et problem på gamle biler hvor garantien er udløbet, hvadså med at skifte alle lygterne hvert andet år nu vi er igang, de kan jo også blive matte.

  • #8   27. okt 2014 Sku da fordi de ikke aner en kæft om hvor meget din bil skal have lavet og fordi halvdelen af det de billige laver er at kigge og vinke lidt af på et fesen serviceskema

    Kør til peugeot i fausing min bror bruger dem trods jeg kan servicere hans bil får han derude basis service med div tillæg til næsten samme pris han skal give swåt andre steder


  • #9   27. okt 2014 Det er vel begrænset hvor stor forskel der på alm. Service div. Steder. Så tror nu godt de kan finde ud af det.

  • #10   27. okt 2014 1000kr for skift af brændstoffilter ... Tror du finder en stor del af svaret der ......

    Skal tanken pilles helt af eller hva ?


  • #11   27. okt 2014 De har skuda samme uddannelse, der er det samme værktøj, det er de samme skemaer de servicere efter, du skal skuda heller ikke bilde mig ind at du kan smage forskæl på den samme vare som du har købt i netto og i det dyreste supermarked du kan finde.

  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
    #13   27. okt 2014 Man får hvad man vil betale for... Reservedele i OE kvalitet, hvad f..... er det? Hvem definerer OE kvalitet ud over dem der sælger delen? Der findes originale reservedele og uoriginale dele, sådan er det! Du kan sagtens få lavet godt arbejde uautoriseret, du kan også få lavet det modsatte. Men husk på at det er dig selv der står inde får det, med hensyn til garanti og så videre, men hvis du har et stempel i bogen fra et autoriseret værksted, så kan du til hver en tid henvende dig til importøren og klage din nød, hvis du har et problem, også selv om værkstedet er lukket osv.

  • #14   27. okt 2014 Og jeg er sikker på at hvis du får et tilbud magen til det du har fået fra peugeot, altså hvor de skifter det samme, så er jeg sikker på at de som minimum vil prøve at matche det hos Peugeot.
    I øvrigt kan folk sige hvad de vil om uautoriserede værksteder, men det er rigtig ofte ikke faglærte mekanikere der laver bilerne.


  • #15   27. okt 2014 Theil, ofte ikke faglærte mekanikere på uatoriseret værksted? Arg det vidst en gammel skrøne, medmindre du bruger den lokale smed

  • #16   27. okt 2014 Ronnie - Du kan råbe lige så meget du vil, men det ændre ikke kendsgerningerne. Væskerne mister deres egenskab jo ældre de bliver. Det være sig olie, bremsevæske, kølervæske osv. Og hvis der på en bil med garanti, ikke er gjort som der bliver foreskrevet af fabrikanten, så hjælper de sjældent, da de vil tørre den af på den manglende del af servicet. Som sikkert er foretaget det billigste sted, fordi kunden vil spare penge ...

  • #17   27. okt 2014 vag kører 3 år på bremsevæske første gang også 2 år. ved ik lige hvorfor men den er sku god nok. nu er jeg på et uautoriseret værksted og vi skifter bremsevæske hvert andet år på kunders biler. nye kunder får som regl tilbud hvor vi så medregner det. om bilen så fik skiftet det sidste år. med mindre vi kan se det i forma f servicebog.. men 850 kr for bremsevæske skift er da godt nok os en sjat. 1000 kr for filter tja filteret er ret dyrt til de der hdi ved ik rigtig hvorfor dog.
    jeg ved godt hvad jeg havde valgt og hvor jeg havde fået lavet min bil henne. og det da ik hos peugeot i hvertfald.


  • #18   27. okt 2014 For det første.
    Du får "On Board Diagnostic" (nulstilling af serviceinterval) med i prisen på et serviceeftersyn hos Mekopartner Randers.
    Ej stop dog på en peugeot kræver det brug af sin pegefinger og ik en skid andet at nulstille service så det er fis.

    For det andet alle kan lave service på en bil hvis det er et ordentligt værksted, og alle kan fucke det up, peugeot her i kolding lavede første service på min makkers 206+, han nåede 5km så var der ikke mere olie på fordi der var en af deres dygtige mekanikere der havde spændt filteret skævt i.
    Der er selvfølgelig fordele ved mærkeværkstederne, da de kender langt flere sygdomme end ikke mærkeværkstederne, til gengæld kan ikke mærkeværkstederne nogen gange lave nogen løsninger der er bedre fordi de ikke er underlagt det samme regler, fx vw hvow man ikke må lodde i ledningsnettet wtf, og der er masser af andre eksempler, men JA diesel filter til en HDI er dyrt og JA der er nødvendigt at skifte, hellere for tit end for sent hvis du er glad for dine penge, da følgeskaderne er langt dyrer.
    Og det med at der nogen gange bare bliver krydset af er lige galt på mærke og ikke mærke værkstederne, men jeg vil sige at jeg tror tit det skyldes kommunikations fejl mellem værksted og indskrivning, og det kan man og det kan man så mindske ved at bruge et værksted hvor man taler med mekanikeren, istedet for en eller anden gymnasie uddannet, der ikke kan kende et oliefilter fra en bærearm. Men det vigtigste er selv at observere lidt når man aflevere/henter bilen igen.


  • #19   27. okt 2014 Det lyder helt sygt med 1.000 kroner for skift af brændstoffilter synes jeg, men det må jo være en dyr reservedel til sådan en Peugeot. Har lige fået skiftet brændstoffilter på min 1Z AHU 1,9 TDi, det kostede 130 kroner og det tog vel cirka 2 minutter at skifte.

  • #20   27. okt 2014 Har brugt mærkeværksted EN gang og aldrig mere .... 1700.- kr fattigere efter 1 times fejlsøgning og skift af en sikring

    Da fejlen kom igen 3 dage sener brugte den lokale 10min på fejlsøgning og 60 kr på en defekt kontakt og bilen hentet + afleveret på hjemadressen .. 250.- ialt


  • #21   27. okt 2014 filteret koster 305kr plus moms.Ftz pris

  • #22   27. okt 2014 5-600kr for et brændstoffilter til HDi OMG!!!!!! og det var enda på en af de billige sider (Tog en 206 1.4HDi)

  • #23   27. okt 2014 glem peugeot, de mega dyre. find et andet værksted.
    det har jeg ihvertfald gjort fordi jeg ikk gider det peugeot jeg normalt har brugt.


  • #24   27. okt 2014 Det er noget værre pis alle de diskussioner og mærkeværksted kontra frit værksted. Du kan sku være uheldig at rende ind i en der ikke skulle have forladt jobbet som flaskedreng begge steder.
    Jeg har være 8 år på citroen og Peugeot og er uddannet teknisk rådgiver. Jeg er nu på mit 5 år på et frit værksted.
    der er langt mere kundeservice i hvert fald hos os en du får i et af de store glashuse hvor du bare er et nummer i køen. Samtidig vil jeg gerne ligge hoved på blokken at vi laver vores ting fuldt ud lige så godt som på et mærkeværksted. Til gengæld er vi ikke bare reservedelsudskiftere men reparere tit ting som bare ville blive skiftet på et mærkeværksted. Og vi har alle de rigtige data og service skemaer. Er der noget vi mangler har vi forskellige hotlines og har det ofted inden for en time.
    Mht reservedelene af oe kvalitet foregår det sådan her.
    En tandrem lavet af kontintal.
    De laver en masse tandremmen til feks vw derefter laver de den samme tandem med et andet nummer og levere dem til vores grossister. Deraf oe kvalitet da remmen er lavet samme sted.


  • #25   27. okt 2014 Morten g, spot on.

  • #26   27. okt 2014 må gi morten G ret

  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
    #27   28. okt 2014 Morten G, du har da fuldstændig ret i at når fabrikatet er det samme på OE delen og den originale del, eks. remme fra Continental tændrør fra Bosch og NGK og sådan så er kvaliteten den samme, men du kan jo sagtens opleve noget andet, f.eks pladedele fra Klokkerholm, lygter fra TYC og alle mulige andre dele som er billige kopi varer, typisk fremstillet i Kina, som absolut ikke er i samme kvalitet som originalt.
    Senest lod jeg mig selv friste af en klimablæser til en BMW E39, fuck noget skrammel, to gange måtte jeg have lortet af og på, uden det kom til at fungerer okay, jeg købte en original BMW (Siemens) den passede selvfølgelig perfekt og kostede så også en tusse mere. smiley



  • #28   28. okt 2014 Hvor købte du den?

  • #30   28. okt 2014 Lige pladedele må jeg give dig fuldstændig ret i. Klokkerholm er noget lort, men desværre de eneste der levere pladedele til eftermarkedet. Vi køber altid pladedele originalt

  • #31   28. okt 2014 Har haft 2 motorhaverier hos vores kunder og begge blev lavet på motorgarantien. Jeg tog kontakt til værestederne og der var ingen problemer da vi kunne fremvise at alt var udført tilstrækkeligt. Men man kan selvfølgelig løbe ind i et værksted det ikke vil dække.

  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
    #32   28. okt 2014 Købte den af en lokal grossist af uautoriserede dele.

  • #33   28. okt 2014 Hvad hed firmaet

  • #34   28. okt 2014 Og der er ikke noget der hedder autoriseret dele smiley

  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
    #35   29. okt 2014 Mente selvfølgelig uoriginale dele smiley
    Lige meget hvad firmaet hedder, vil ikke hænge nogen ud, men bare slå fast at ikke alle alle uoriginale eller alternative dele er i samme kvalitet som originale dele.


  • #36   29. okt 2014 Nej for de frie værksteder bruger kun få leverandører så du kan slet ikke sammenligne hvis det ikke er en grossist der levere til frie værksteder

  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
    #37   29. okt 2014 Det frie værksted kan jo købe hvor de vil, ellers er de jo ikke frie, det kan de autoriserede sådan set også, men man har vel en hvis forventning om at få originale dele hos et autoriseret værksted, men jeg ved udmærket efter 30 år i branchen at der findes gode uoriginale dele, og at der findes noget lort.
    Det jeg prøver at sige er, at kvaliteten er bare ikke altid den samme, og af og til er den originale faktisk billigere en den gode uoriginale del, det har jeg tit set.


  • #38   29. okt 2014 Hej
    Brug det værksted som du har mest tillid til.
    I øvrigt er det min erfaring at den bedste pris kommer i spil når man signalerer viden omkring problemstillingen der skal fikses og ikke lige selv har tiden eller mulighederne for at lave det selv.
    Et er vigtig. Aftal pris inden værkstedet går i gang. Så er ærgelserne minimeret
    MVH KP


  • #39   29. okt 2014 Ny er vi f.eks med i autopartner kæden og underskriver en kontrakt på at vi skal købe 90% af vores årlig køb af reservedel hos au2parts så det er ikke helt rigtig det du siger. Næsten alle dele hos et ordenligt værksted køber delene hos au2parts, ftz eller mekonomen. Som står inde for en vis kvalitet.

  • #40   29. okt 2014 Hvor er den blæser fra?

  • #41   29. okt 2014 jeg tror bare at spørgsmålet er om du vil have motorgarantien eller ej smiley tror heller ikke at der er brændstoffilter og bremsevæske med i prisen fra Mekopartner Randers...

  • #42   30. okt 2014 man kan skam sagtens beholde motorgarantien selv om man ikk prøver et peugeot værksted.

  • #43   30. okt 2014 Garantien kan ALTID bibeholdes ved at bruge de frie værksteder.

    Der er fastsat en EU-lovgivning der siger, at hvis bilen er serviceret efter fabrikantens foreskrifter, og med reservedele og forbrugsmaterialer der lever op til deres krav, så skal de dække.
    I tillæg til denne lov, skal alle serviceskemaer og krav til reservedele og forbrugsmaterialer, kunne findes til rimelige priser. (De findes ofte i f.eks. AutoFrontal og ToleranceData).

    Disse regler er netop lavet for at øge konkurrencen på markedet i Europa, så mærkeværkstederne ikke har eneret på service og rep. af nye biler.

    Så der er ikke noget at komme efter!


  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
    #44   30. okt 2014 Christian L , du har fuldstændig ret, problemet er blot at der er noget at komme efter hvis du som var kunde hos det frie værksted ikke kan dokumentere at disse krav er opfyldt!!! Det er jo dit ansvar at dokumentere at dette er tilfældet i forbindelse med at du vil have udført en garantirep. Og kan du ikke det, af den ene eller anden grund, så kan du selv få lov at betale, eller du kan jo spørge om dit frie værksted vil.... hvis det findes mere!!

  • #45   30. okt 2014 Anders
    Hvorfor skulle et frit værksted være dårligere til at udfylde et serviceskema og skrive på fakturaen hvilken olie der er brugt end et autoriseret værksted?

    Hvis det findes mere? Der er sku også mange autoriserede værksteder der ikke kan betale for deres store fine glashuse og lukker


  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
    #46   30. okt 2014 Jeg siger ikke at de er dårligere, men jeg siger at problemet er dit, det er det ikke hvis det aut. værksted pisser ved siden af, så er det importøren der står inde for det, dvs. at det ikke bliver et problem for dig som kunde hos værkstedet, men en sag mellem det aut. værsted og importøren, det gælder i øvrigt også selvom det aut. værksted er lukket og slukket.






  • #47   30. okt 2014 Er det motorgaranti vi snakker her?

  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
    #48   30. okt 2014 Det er den garanti som går ud over købeloven, som jo er 6 md. garanti og 2 års rekl.ret.
    Hvis eks. en turbolader er omfattet af 5 års garanti. og den så er defekt efter 4 år, og du ikke kan dokumentere korrekt service interval oliekvalitet osv., så kan du da ikke regne med at den vil blive dækket, det er vel rimeligt nok? Hvis du får en udvidet garanti må man vel som importør også stiile krav om dokumentation om korrekt vedligehold?
    Jeg siger stadig ikke at du ikke kan få det på et frit værksted, men du skal selv dokumentere din rekl.sag. Det er jo det der er så pokkers vigtigt.


  • #49   30. okt 2014 Det er ikke 6 måneders garanti og 2 års reklamationsret når der er tale om en bil. Hvis du køber en ny lad os sige Peugeot. Så er der 2 års fuld garanti. Lad os så sige turboen står af efter 3 år og du får den skiftet hos mig (frit værksted) så giver jeg jo 2 års fuld garanti på den.

    Om du får lavet service her eller der skal man selvfølgelig som med alt andet sikre sig at man får dokumentation på det det er udført.


  • #50   30. okt 2014 En anden lille ting. Så sent som sidste måned kom en ny kunde med et nedbrud på en del der var 1 år gammel som var skiftet på aut værksted som idag er lukket. Jeg sagde han skulle kontakte importøren, som med det samme afviste sagen grundet forhandleren desværre var lukket. Skal siges jeg ikke kan sige om det er et engangstilfælde.

  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
    #51   30. okt 2014 Det må du da også gerne, du må give 10 år hvis du vil, jeg siger bare at du skal minimum give 6 md. garanti og 2 års rekl.ret.
    Giver du også 2 år hvis kunden har kørt 150000 km. uden at kunne vise over for dig at han har fået lavet service korrekt, oliekvalitet osv.?


  • #52   30. okt 2014 Nu tror jeg aldrig jeg har set en der kører 75.000 km om året men ville da forespørge hos min grossist

  • #53   30. okt 2014 Og som jeg skriver skal man selvfølgelig sørger for at man får den korrekte dokumentation.
    Mandens topic går på om det er ok at få lavet service på et frit værksted og jeg synes dit oplæg lægger op til at det er du imod og det er jeg meget uenig i


  • #54   30. okt 2014 Og du har stadig ikke svaret på hvor den blæser var fra? smiley

  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
    #55   30. okt 2014 Min erfaring er at med de mærker jeg arbejder med til daglig er der ingen problemer med garanti blot tingene er udført korrekt, men har dog flere eksempler på det ikke har været korrekt, og derfor ikke har kunnet udløse garantirep, det er selvfølgelig frustrerende for kunden, som desværre tit lader sin vrede falde over på vores værksted, som jo meget gerne vil reparere bilen, i stedet for at henvende sig til det værksted som ikke har gjort det som kunden forventede, nemlig at servicere bilen så garantien holder.
    Min pointe er: Man skal selv som forbruger sætte sig grundigt ind i tingene så man ikke kan få problemer.
    Nu vil jeg smutte til køjs, det er arb.dag i morgen smiley


  • #56   30. okt 2014 Men jeg forstår ikke hvad det er for nogle garanti rep du snakker om. Er det mens bilen er under 2 år?

  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
    #57   30. okt 2014 Mener fabrikatet var TYC, den var i hvertfald fra asien, men det behøver jo ikke at være ringe af den grund smiley

  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 84
    #58   30. okt 2014 Nej over 2 år...

  • #59   30. okt 2014 Der er jo ikke garanti på bilen mere med mindre det er Kia. Hvad er det så for nogle garanti reparationer??

    Hvor blev den købt???


  • #60   30. okt 2014 Og TYC levere originalt til Toyota, ford og honda samt engelske Lucas

Kommentér på:
Stor prisforskel - Service på Perugeot

Annonce