{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.142 visninger | Oprettet:

Blev ikke godkendt trods tüv godkendelse {{forumTopicSubject}}

Hej bg!
Jeg har været til omsyn med min bil idag, og den gik ikke igennem selvom jeg nu havde købt en godkendelse til min undervogn. Da jeg købte godkendelse, sendte jeg nummeret ind på bagfjederen og nummeret på hoved fjederen, ikke den lille "pre-spring" da den er blevet skiftet. Jeg fik uden problemer så tilsendt papirerne på, at min undervogn var ok. Og numrene passede også.
Da jeg så kørte der op idag, sagde de, at den ikke kunne gå igennem fordi at numrene på støddæmperne ikke kunne ses mere?!
Kan det passe, at jeg bliver nød til at skifte en velfungerende undervognen, fordi at der er et nummer der ikke kan ses mere? Man kan stadig se at der står g-maxx dog.
Eller skal jeg køre ud til en anden synsmand?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blev ikke godkendt trods tüv godkendelse
  • #1   31. okt 2014 Virker som om den synsmand går i små sko, prøv at kør til en anden

  • #2   31. okt 2014 Mine synsmænd har altid påpeget hvor vigtigt det er med synlige numre på konstruktive ændringer ved første syn.. Så det overrasker mig ikke..

  • #3   31. okt 2014 Ja, nummerene skal kunne ses på dæmperen, ellers kan han jo ikke være sikker på det er de rigtige.

    Der er kun en vej - ny på.

    Du kan godt prøve en ny synsmand, men nu er det jo registeret at nummeret mangler, så du skal være meget heldig.

    Og selvom den måske er godkendt med den undervogn, skal nummerne altid kunne læses, ligegyldig om det er skrevet på reg. attesten ( bare lige en note ) - jeg sætter altid noget klar folie over, bare for at gøre et eller andet.


  • #4   31. okt 2014 Gaab, den synsmand må være en rigtig flueknepper.. Sidst jeg kørte til syn med for lav en bil (Passaten), gad de ikke engang kigge på undervognen. De var mere interesseret i at komme ud og trille en tur, og så var den godkendt smiley

  • #5   31. okt 2014 Det er ikke registreret, han ville ikke gøre mere ved det, så han registrerede det ikke. Det eneste der er registret er at der mangler dok.

  • #6   31. okt 2014 Okay så prøv en anden - det ville jeg gøre og håbe på han ikke registre det smiley

  • #8   31. okt 2014 Ja, men han sagde at han skulle skrive det ind på computeren i sådan et system?

  • #9   31. okt 2014 Få en stickers.dk eller en anden klistermærke butik til at lave nogle bitte små klistermærker med de numre der mangler, og dem klister du så på dine støddæmpere, og køre til en anden syns mand....

  • #10   31. okt 2014 Vil de godtage det?

  • #11   31. okt 2014 Jeg havde prøvet hvis det var mig. Og hvis syns manden spurgte ind til det så ville jeg bare sige at støddæmperne har været sendt til fabrikken for at for nye numre på da den anden syns mand ikke ville godtage støddæmperne da der manglede nogle numre. Og nu har fabrikken sat nye numre på som kan aflæses.

  • #12   31. okt 2014 Nogen der kender en synshal på Fyn, som ikke er så emsig omkring undervogne?

  • #14   31. okt 2014 Der skal stå samme nummer på dæmperne! Ellers kan man jo bare have en random tüv med ikke...

  • #16   31. okt 2014 Tror de fleste synshaller er klar over at nummerne (tror jeg nok ) skal være banket i. Har ihvertfald ikke selv haft en hvor det ikke er, men ret mig hvis jeg tager fejl

  • #17   31. okt 2014 Tysker: selvfølgelig skal han da ikke godkende det, hvis der ikke er nogle numre på undervogn, der stemmer overens med papirer

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #20   31. okt 2014 Tysker modsiger du ikke dig selv lidt nu.
    Længere oppe skriver du det nok bare at have papirerne.
    Nu ændre du det lidt.

    Selvfølgeligt skal numrene være der. Eller er dokumentationen jo intet værd


  • #22   31. okt 2014 Kan ikke reddi finde ud af hvad konklusionen er? Skal jeg prøve at finde numre, klister noget på og køre et andet sted hen eller skal jeg køre til en hugger og finde en ny undervogn?

  • #23   31. okt 2014 Problemet med synshallerne i dag, er at der er meget mere kontrol med dem, og det er derfor de er emsige.

    Har du prøvet at rengøre din undervogn og se om tallene ikke dukker op?


  • #24   31. okt 2014 Okay lad os starte forfra.

    Punkt1.
    Nummeret på din tüv skal matche det nummer der står på dæmperen.

    Punkt2.
    For at det kan blive skrevet på din reg attest, skal synsmanden tage billeder af dæmperen og lave en kopi af tüv og sende til skat, har selv lige været møllen igennem.

    Punkt3.
    Ingen synsmænd kan godkende hvis enten tüv mangler eller nummeret på dæmperne mangler.

    Der kan ikke godkendes som konstruktiv ændring


  • #25   31. okt 2014 Efterfølgende skal nummerne på dæmperne stadig være synlige ved fremtidig syn ( for at kontrollere der ikke er kommet noget andet på som ikke er godkendt ) er de ikke synlige, kasseres den

  • #26   31. okt 2014 Nu skriver du "enten" mangler..

    Jeg har alle numre på min tuv godkendelse.
    Alle fjeder numre er synlige, men numrene på støddæmperne på bilen, kan ikke ses.

    Så numrene SKAL altså kunne ses på dæmperne også???


  • #27   31. okt 2014 Yes nummerne skal altid være synlige på dine fjederben.

    Efter syn kan du smide din tüv ud hvis du vil ( hvis det bliver registreret hos skat, altså kommer på din reg atest ) da skat vil have en kopi af den.
    Men nummerne på dine fjederben skal være synlige også om 4år


  • #28   31. okt 2014 Hvis det ikke er en oem dæmper du køre med

  • #30   31. okt 2014 Hvordan vil du så kontrollere om tüv og det der sidder på bilen stemmer overens?

  • #31   31. okt 2014 Du skal jo sammenligne nummerne, det burde ikke være raketvidenskab

  • #33   31. okt 2014 Oh my god! Jesus Christ, what the fuck og alt der..

    De skal stå der, slut. Im out


  • #35   31. okt 2014 Har lige været hele turen igennem

  • #37   31. okt 2014 Ja, hvis den ikke har været til syn med ændringerne skal han køre med tüv

  • #39   31. okt 2014 Siger bare hvad jeg har fået ad vide, det kan godt ske man skal have tuv med, men det gir ingen mening, da betjentene kan slå det op

  • #41   31. okt 2014 Men du mangler stadig og svare på spørgsmålet omkring hvordan du sammensætter dit tüv papir og din undervogn hvorpå der ingen nummer?

    Altså så kan du jo bare downloade en tilfældig tüv der passer på dit køretøj og køre til syn og få den godkendt.. Men sådan ligger landet jo ikke, så ville det være pisse ligegyldigt


  • #43   31. okt 2014 Jamen hvorfra ved du om de dæmpere der sidder på bilen passer til dit KBA nummer?

  • #45   31. okt 2014 du forstår ikke hvad jeg mener...

    Jeg kommer til syn med en gmaxx undervogn, der står intet på den længere.. Jeg har en TUV fra en Vogtland undervogn med.

    Hvordan ser synsmanden at det er den korrekte undervogn?!?!? Det kan han ikke, fordi han ikke kan kontrollere de nummere på de dæmpere som han skal. ergo bliver den kasseret, da ingen ved eller kan bevise hvilken undervogn der er monteret.


  • #47   1. nov 2014 Ja, det da klart... Derfor det er et krav at der SKAL stå de nummere.. skat godtager ikke "jeg er synsmand, jeg tror ikke ham her snyder" der kræves foto dok. af de nummere på dine fjederben, hvis den skal godkendes på korrekt vis. Længere er den ikke, enhver anden der har et køretøj med konstruktiv ændring iform af en undervogn, har fået foretaget dette. ( hvis det er blevet anført på reg. attesten selvfølgelig )

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #48   1. nov 2014 Tysker nu snakker du bare for at holde dig vågen.

  • #49   1. nov 2014 Tysker, du snakker en masse uden om snak, faktum er, du skal have papir, der stemmer overens med de numre der står i undervogn, længere er den ikke.

  • #50   1. nov 2014 Der er sket en åbenbaring, jeg var nede under bilen idag og fik sgu numrene frem!! Men de er sgu da heller ikke lette at se? (de er banket ind i)
    Men nu er der kun en ting der undre mig, som i kan se på billedet har jeg skiftet den lille fjeder i begge sider, da den anden var knækket. (blå) Det er det eneste der ikke er nummer på nu, der er nummer på "hovedfjederen".
    Så mit spørgsmål er om det er lige meget, da der allerede er nummer på den ene?
    Kan den gå igennem syn, hvis jeg piller den blå af og skruer den op, så det kun er hoved fjederen der er tilbage?
    Skal jeg sætte en klistermærke på på den blå der passer?


    profilbillede
  • #51   1. nov 2014 Normalt er det kun nummeret på benet de er intresseret i ( min erfaring )

  • #52   1. nov 2014 Det giver også mening, for det er da godt nok et helvede hvis de skal til at finde nummeret på fjederen..

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #54   1. nov 2014 Tysker Har sagt numre på undervognen selvfølgeligt skal matche papirerne.
    Og det holder jeg ved.
    hvor er det ikke relevant ?


  • #55   1. nov 2014 Så i siger at der er stor chance for at de kun kigger dæmperne?

  • #56   2. nov 2014 Ja, det var det eneste der blev taget billeder af på min, samt kontrol af nummere. Og det blev ihvertfald godkendt, det står ihvertfald på min reg attest smiley

  • Gert M
    Gert M Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #57   4. nov 2014 Der er rigtig mange godkendte TUV dele der IKKE er numre i, - der har jeg erfaring med at synshallen ser på tegningerne for at se om det ligner dem der er monteret.
    Min erfaring er dog mest med MCer...


  • #58   4. nov 2014 Hvis ikke han har jamret om numrene på de små fjedre ved sidste syn men kun de numre der manglede på støddæmperne ville jeg køre til den samme synsmand og sige se jeg fandt dem smiley

    Hvis han så pludselig begynder med de små fjedre er det fordi han ikke kan li dig smiley

    En normal synsmand ville ikke begynde at finde nye ting ved et omsyn.

    Og de små fjedre vil enhver med bare lidt forstand kunne regne ud ikke har sikkerhedsmæssig indflydelse på bilen da de blot skal forhindre fjedrene i at danse rundt når bilen letter fra jorden og det er jo ret nemt at teste ved at løfte bilen.


  • #59   4. nov 2014 Jeg har en sænknings undervogn på min bil, da den skulle til syn kiggede synsmanden på mine Tüv papire, han krævede ikke billeder, det er umuligt at gøre til syn, da hele fjederbenet skal skilles ad før man kan se dæmperen(læs den er inde i fjederbenet) han skrev KBA nummeret ind og ca 1 måned efter syn kom der en ny reg attest til mig med konstruktive ændringer skrevet på.

    Jeg har lige hørt ham ad igen, en Synsmand skal ved tvivl om Tüv er den rigtige kontrollere numrene på undervognen ved en nymonteret undervogn, da det ikke er alle der har ihugget nummer, kan ma. Ikke kassere en bil der har en 4 år gammel undervogn på en mærkat der Feks er faldet af. Det er kun ved defekter han kan sige noget til den.


  • #60   4. nov 2014 Kørte et andet sted hen og fik den synet. De var sku mildest talt, en del flinkere! Men tak for alle de gode svar!

  • #61   4. nov 2014 Skulle ikke engang vise min godkendelse på min BMW da jeg fik synet den for små 4 måneder siden. Jeg har også gevind undervogn.. Latterligt.. Ny synsmand, ingen grund til ny undervogn...

  • Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 22
    #62   4. nov 2014 hvis du havde beholdt den originale... så var der sgu nok ikk noget problem makker

  • #63   4. nov 2014 Sådan Michael H har lige løst dit problem med sit fantastiske svar som ingen af os andre havde tænkt på.

    Havde han købt en cykel i stedet for en bil havde han heller ikke haft problemet.

    Det er nok et af de dummeste kommentarer jeg til dato har hørt.

    Hvis ikke du kan tåle at nogle af os forsøger at forbedre vores biler og endda gør os umage med at få tingene synet og godkendt så andre kan føle sig sikker så er der sikker andre steder du kan pleje din selvhøjtidelighed smiley


  • #66   5. nov 2014 Hej,

    Ved ikke om det er i nærheden for dig men kør forbi bilsyn roskilde med dine papirer så skal de nok klare den dernede de er meget flinke og meget nemmere at have med at gøre en de fleste firkantede robotter der arbejder de fleste steder nu om dage

    smiley


  • #67   11. nov 2014 En anden gang så syn din bil med det samme du har monteret det og få det registreret i papirerne..

  • #68   11. nov 2014 er det ikke fair nok at du skulle kunne se numrene på undervognen,altså tænker bare så kunne enhver idiot jo komme og sige ''hey undervognen er den rigtige her er papirerne på den''
    deutsche hvorfor leger de politi pga numrene skal kunne læses? btw troede kun det var i tyskland de var så strikse mht den slags.


Kommentér på:
Blev ikke godkendt trods tüv godkendelse

Annonce