{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God bil som tdi
  • #1   12. nov 2014 Kig efter en der nedvejret koster kun 4000kr årligt i stedet for 10,000kr årligt smiley

    Hvis du ligeglad med udgifter kan du købe en 2,0Tdi med 170hk

    hvis du vil have en stabil bil så kig efter en 1,9tdi med 105hk smiley


  • #2   12. nov 2014 Følger lige med her smiley

  • #3   12. nov 2014 Hold dig fra 2.0

  • #4   12. nov 2014 hvad pris leje? Der er en del mere spark i PD motorene, frem for de gamle 90 og 110hk rotor pumper. Jeg har ikke erfaringer med de nye CR'ere.

    1,9 Rotor pumpe: er 1. generation af TDI'erne De er ikke så elektrisk avanceret så der er ikke så meget af det stads, der kan gå i stykker. Jeg har hørt de fint skulle kunne chippes til 130hk, men det er nemmere at rykke heste ud af dem hvis man også skifter dysser og turbo. En 110hk ASV motor skulle efter sigende ha specielle olie kølede stempler lige som en 150PD'er så hvis man vil vold tune er det et godt udgangs punkt.

    1,9 eller 2,0 PD? Så vidt jeg ved findes der 3 generationer topstykker på 2,0'eren og det er kun den sidste generation der holder, de første flækker og det koster knapper. ligeledes har jeg hørt at turboens olie tilførsel på 2,0 eren er lidt uheldig, altså mere udsat hvis man slukker motoren hurtigt efter hård belastning. 1,9'eren skulle klare sig meget godt, der skulle ikke være fysisk forskel på en 115 eller en 130'er andet en boxen, 150'eren har anden turbo og dysser, samt oliekølede stempler. Hvis du vil ha det hele er det 150'eren du skal starte med, men et billig alternativ er en 115'er der er chippet, den brude kunne lave 150-170 uden at blive ustabil.

    CR'erne: Jeg har ikke selv haft en, men har fået fortalt at, de har tendens til at drikke lidt olie, ikke fordi de er slidt, men fordi kravene til intern friktion er så høje at ringene ikke altid kan skrabe helt rent. Det skulle være ok for en nyere 1,6'er at tage 1liter mellem olieskift.
    Amerikanske forums klager over piezo dysserne, hvis ikke brændstoffet er helt fri for vand, går de til, og tager gerne højtryks pumpen med sig. Der skulle også findes nogle elektromagnetiske dysser som ikke har så store problemer med vand.

    Jeg er dog ikke vw doktor, så kontroler lige mine facts inden du investere stor summer.
    -Lasse


  • #5   12. nov 2014 Rune L

    Helt enig selv haft en 2,0 140Hk koste sku nogen penge og laver dem til dagligt
    ikke så ofte problemer med 1,9 syns jeg og selv købt mig en nu og det kører bare men alt kan gå i stykker kommer jo and på hvordan det bliver behandlet smiley


  • #6   12. nov 2014 Lige lidt input herfra. Jeg har en 2.0 TDI CR 110 som har gået 237xxx km og har aldrig slået en skid forkert.

  • #7   13. nov 2014 Har lige købt en passat 3b tdi 115 som er chippet til 151.6 og 351 i moment.. Super lækker motor smiley

Kommentér på:
God bil som tdi

Annonce