512 visninger
|
Oprettet:
God bil som tdi {{forumTopicSubject}}
Hej nu skal jeg ha ny bil men vil ha noget tdi som der hurtig har i et godt råd til en der billig i afgift og køre langt på literen
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 21 Biler: 7 Emner: 32 Svar: 714
Hvis du ligeglad med udgifter kan du købe en 2,0Tdi med 170hk
hvis du vil have en stabil bil så kig efter en 1,9tdi med 105hk
maj 2011
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 13 Svar: 137
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 74
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 1 Svar: 1
1,9 Rotor pumpe: er 1. generation af TDI'erne De er ikke så elektrisk avanceret så der er ikke så meget af det stads, der kan gå i stykker. Jeg har hørt de fint skulle kunne chippes til 130hk, men det er nemmere at rykke heste ud af dem hvis man også skifter dysser og turbo. En 110hk ASV motor skulle efter sigende ha specielle olie kølede stempler lige som en 150PD'er så hvis man vil vold tune er det et godt udgangs punkt.
1,9 eller 2,0 PD? Så vidt jeg ved findes der 3 generationer topstykker på 2,0'eren og det er kun den sidste generation der holder, de første flækker og det koster knapper. ligeledes har jeg hørt at turboens olie tilførsel på 2,0 eren er lidt uheldig, altså mere udsat hvis man slukker motoren hurtigt efter hård belastning. 1,9'eren skulle klare sig meget godt, der skulle ikke være fysisk forskel på en 115 eller en 130'er andet en boxen, 150'eren har anden turbo og dysser, samt oliekølede stempler. Hvis du vil ha det hele er det 150'eren du skal starte med, men et billig alternativ er en 115'er der er chippet, den brude kunne lave 150-170 uden at blive ustabil.
CR'erne: Jeg har ikke selv haft en, men har fået fortalt at, de har tendens til at drikke lidt olie, ikke fordi de er slidt, men fordi kravene til intern friktion er så høje at ringene ikke altid kan skrabe helt rent. Det skulle være ok for en nyere 1,6'er at tage 1liter mellem olieskift.
Amerikanske forums klager over piezo dysserne, hvis ikke brændstoffet er helt fri for vand, går de til, og tager gerne højtryks pumpen med sig. Der skulle også findes nogle elektromagnetiske dysser som ikke har så store problemer med vand.
Jeg er dog ikke vw doktor, så kontroler lige mine facts inden du investere stor summer.
-Lasse
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 21 Biler: 7 Emner: 32 Svar: 714
Helt enig selv haft en 2,0 140Hk koste sku nogen penge og laver dem til dagligt
ikke så ofte problemer med 1,9 syns jeg og selv købt mig en nu og det kører bare men alt kan gå i stykker kommer jo and på hvordan det bliver behandlet
mar 2004
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 4 Emner: 85 Svar: 777
jul 2013
Følger: 9 Følgere: 6 Biler: 4 Svar: 544
God bil som tdi