{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.837 visninger | Oprettet:

Peter J
Peter J
Tilmeldt:
6. aug 2014
Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82

Mine første bil.. Mange råd og vejledninger. {{forumTopicSubject}}

Hej gutter. Jeg sidder her og skal til at have min første tøfkas, og er virkelig i tvivl om hvad jeg skal købe. Jeg er helt forelsket i BMW E39 520i, men mange folk siger den vil blive dyr i benzin, forsikring osv, og det ved jeg udemærket godt. Dog ville jeg være i stand til at betale de priser, men folk siger stadig det ville være dumt fordi det er en V6 med 150 hyppere. Jeg har også lidt overvejet en VW Bora 2,0 V5, og folk har lidt sagt det samme igen. Jeg har RIGTIG mange krav til min første bil, og ved det er en rigtig dum ting, men det er noget jeg ikke kan komme af med, da jeg blot har standarder. Har i nogle gode råd? Ville det virkelig så dumt at købe en 520i'er?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine første bil.. Mange råd og vejledninger.
  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #2   20. nov 2014 Hvad ville der være galt med en baghjuler Christian? smiley

  • #3   20. nov 2014 Jeg glæder mig allerede til den her tråd smiley

    Du har jo allerede taget en beslutning om du ikke vil nøjes, så giv los.

    Men kan kun på det kraftigste, anbefale du finder en billig bil og banke rundt i det første års tid smiley Så bliver man ikke så ærgerlig over lidt buler, og ridser.


  • #4   20. nov 2014 Jeg har da også valgt en bil med baghjulstræk som første gangs bil, dog ikke med så mange hypper..
    - Dog ville jeg da gerne have noget med flere hypper, men det vil nok ikke være så smart som første bil, da man pr. automatik kommer til at kører som en forbandede idiot hvis bilen tillader det, så lad være med at køb noget alt for voldsomt som første bil, køb en langsom kasse, få lidt erfaring som billist, og så køb "drømmebilen" efter et års tid i en gammel kasse.


  • #5   20. nov 2014 bmw er en række 6

  • #8   20. nov 2014 Er enig med Bruun her.

    Men vær klar på, at det med de biler du har nævnt, på et år kommer til at koste dig ca 2x det bilen har kostet, oven i det du gav for bilen smiley


  • #9   20. nov 2014 corolla e 10, carina golf 3,

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #10   20. nov 2014 Det har du ret i Rico smiley

    Jeg kunne heller ikke se problemet i en baghjulstrukket bil Bruun, men du har ret med hensyn til kræfter. Dog er jeg faktisk ikke en fyr der går specielt meget op i heste når det kommer til min første bil, jeg vil bare gerne have lidt luksus smiley

    Min fejl autotransport/ophug smiley


  • #11   20. nov 2014 Så køb en Opel Omega, så får du en fed luksus øse, og stadig baghjulstræk, og det er i mit hoved lidt federe at have sådan en, i forhold til en BMW, som der er så mange af i forvejen..

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #12   20. nov 2014 Haha Türbo, Startlet er en raket!

    Og det ville jeg så ikke have råd til bilfreaken smiley

    Tak for det autotransport/ophug smiley


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #14   20. nov 2014 Tak for forslaget Bruun smiley

    For jeg får også en Corvette og drifter i min første bil-.- Men synd for bilen


  • #15   20. nov 2014 Christian, nu vil jeg så godt lige modsige din video lidt..
    - Der er altså også en væsentlig forskel på en BMW med 150 heste, og en Corvette med en V8 og knap 500 heste..
    Baghjulstræk kan jeg ikke se det store problem i, som første bil..


  • #17   20. nov 2014 Hvis det er det du vil, så gør det da..... Altså en e39. Verden går jo ikke under af at du køber sådan en, men, Klart, er den dyrere i diverse..

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #18   20. nov 2014 Jeg har besluttet mig for at droppe E39, den kan komme ind i mit live og give mig lykke når jeg engang er elite bilist og har lært at kører ordentligt smiley


  • #19   20. nov 2014 Christian, det ved jeg absolut godt, har selv en baghjulstrækker.
    Og på en måde glæder jeg mig til sneen kommer, og på en anden måde gør jeg ikke, man må jo bare passe på højrefoden..


  • #21   20. nov 2014 Altså har du omtanke i hovedet og ikke kører som en brian, så der intet galt i baghjulstræk.
    Jeg startede selv ud med en bil med baghjulstræk, uden esp, antispin eller abs for den sags skyld, jeg er aldrig kørt galt i den. så kører du efter forholdene og lærer bilen at kende og bruger dit hoved så det okay.

    Men det bliver dyrt for dig, regn med over 20.000 kr om året bare for ansvar, og du skal heller ikke regne med du kører over 10km/l. og derudover skal du jo være opmærksom på at en E39 er ved at være en gammel spand, de vil gerne ruste, bøsninger i undervognen er gamle og slidte og noget værre lort at skifte. de har det med at bruge vand og lidt olie.
    Mange af dem har efterhånden været ejet af unge knejter og er blevet skampulet, så køb uden gejl, så original som muligt.


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #23   20. nov 2014 Bay jeg kan ikke lyve mig fra jeg ikke altid vil køre lige ansvarligt, for som alle andre 18 årige drenge, så tror jeg jo jeg er Formel 1 kører. Dog er jeg typen der meget hellere vil cruise afsted med 50 i timen end race med 150 i timen, men jeg kan godt se hvad du mener med hvis jeg har fornuft. Og jeg har også selv undersøgt rigtig meget med E39'ere og hvad man skal passe på, og mange af dem er desværre bare blevet kneppet helt igennem for at sige det rent ud. Og hvis man skal have en ''klassisk'' en, så kan man også regne med en heftig pris, men hvis den er godt passet er det også en rigtig god maskine!

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #24   20. nov 2014 Christian f, det er ikke umuligt hvis den har fået motorskift, dog er den også det dyre hvis den har fået det smiley

  • #25   20. nov 2014 Den Almera der er tilsalg herinde med en turbo motor. 225 hk. Det ville da være et godt bud på en begynderbil smiley

  • #27   20. nov 2014 Ja så det da en fin maskine, men så skal du nok finde noget 528 og op med tomat gear, resten er næsten med garanti skampulet.

    Og ja selvfølgelig vil du da give den gas, og får du en baghjulstrækker vil du også prøve at ligge den sidelæns, det gør ALLE, selv da jeg havde min gamle 4x4 kørte jeg sidelæns når der var sne eller regn. Og det kan man sagtens uden at være til fare for andre, man kan altid finde en parkeringsplads eller ligende at lege på, hvilket er meget sjovere for der sgu ikke så mange lygtepæle, træer eller andre trafikkanter hvis man gør det om aftenen/natten. og det jo pisse sjovt, men regn med at pludseligt kan koste gearkasser, bagtøj, kardan, toppakninger, topstykker osv. og det altså ikke gratis til en BMW.

    Men kunne se du har valgt at droppe BMW'en, hvis du vil have luksus så er den da klart bedre end en Bora.


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #28   20. nov 2014 Hahaha Anders, 225 heste er for lidt smiley Ville være sjovt at race rundt i ellers!

    Er slet ikke ivrig med højre pedalen, jeg siger det bare smiley


  • #29   20. nov 2014 Hvis du vil gøre noget ud af en bimmer, så hent en syd for grænsen... Og få en i mint condition. Det gjorde jeg smiley

    Og hold nu op med at baghjulstræk er farlig og bla bla bla... Jeg er sku ikke hverken død eller har endt i grøften endnu, på trods af jeg har kørt 2 vintre... Og jeg leger altså MEGET når der er glat smiley

    Hvis man bruger hovedet er det altså ikke noget problem.


  • #30   20. nov 2014 Selv om den har fået skiftet motor, så har resten af bilen jo stadig kørt langt, gearkasse, drivlinje og ikke mindst undervogn, bøsninger, støddæmpere toplejer osv.

    Når du skal ud og kigge på din første bil, så få en med der ved noget om biler, ikke bare en kammerat der lige har fået kørekort, men en der faktisk ved hvad de har med at gøre.


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #32   20. nov 2014 Tak for tippet bilfreaken!

    Bay min bedste vens far er mekanikker og har repareret utallige biler, og ham har jeg tænkt mig at tage med uanset hvilken bil jeg skal ud og købe.


  • #33   20. nov 2014 Christian heste er næsten underordnet når der glat, så kan 50 heste smide hjulene rundt.
    Til gengæld så betyder dine dæk alt! Lad for guds skyld være med at købe billige skod dæk til din første vinter, køb noget af ordenlig kvalitet, Conti, Michelin, Nokian, Hancook og lignede. hold dig fra pirelli selv om dyre, det sgu noget lort. Og vil man have en bil der kører godt og er lidt luksus, så dæk også vigtige, der ikke noget værre end billige dæk der larmer, bliver savtakket og ikke kan stå fast bare fordi det regner lidt.

    Det lyder fornuftigt med din fars ven smiley


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #34   20. nov 2014 Jeg er også en rigtig fælge og dæk fyr, så jeg går rigtig meget op i de to ting. Jeg har også tænkt mig at bruge ''mange'' penge på vinter dæk specielt, fordi jeg ved hvor vigtigt det er. Jeg har mange gange set folk skride ud pga lorte dæk, og har oplevet hvor glat det virkelig kan blive.

  • #35   20. nov 2014 Og husk hvis du sænker bilen, så lad være med at købe en eller anden skod gevindundervogn til 1500kr og så sænk den alt hvad den kan og tro bilen kører fantastisk, for det gør den ikke. den vil køre direkte af helvedes til, de to inderste hjul vil miste massere af vejgreb ved de mindste ujævnheder i vejen hvis du altså kører den lidt hårdt. Jeg kan med min standard Ford Fiesta på den undervogn og hjul den blev leveret på kører fra samtlige af mine kammerater i sving der har sænket deres biler og smidt kæmpe fælge og dæk på. Bevares jeg har esp det hjælper en del, men alle mine 4 hjul har altid godt greb i vejen.

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #36   20. nov 2014 Selvfølgelig. Ikke for at lyde arrogant nu eller noget, men jeg er også typen der gerne vil have det bedste af det bedste når jeg skal have ting. Så billigt lort er skam heller ikke noget jeg har tænkt mig at bruge penge på, for i enden kan det ikke betale sig at købe noget der ikke fungere.

  • #37   20. nov 2014 Hvis du kan så find en daihatsu charade 1,6 16V
    Den er ikke nem at finde, men den er billig i forsikring og er en hidsig lille satan, der rykker til 100 på omkring 7-8 sek trods 105 hk.
    da den intet vejer


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #38   20. nov 2014 Haha, tak for rådet Tommy, jeg vil da prøve og kigge på den!

  • #39   20. nov 2014 Men hvis du vil have luksus vogn, der kører pisse godt som der med garanti ikke er nogen af dine kammerater der kører i, så kig på volvo s60 eller s80. find en med manuelgear og benzin motor, de fejler faktisk aldrig noget. det eneste der er med dem er almindelige sliddele, den 5 cyl. motor har en fantastisk motorgang, og ganske fint træk. Kabinekvaliteten er helt suveræn, selv om de har kørt over 300.000km er der næsten ingen slid på deres sæder, og man sidder fantastisk i dem. og hvad angår rust, så ruster de IKKE. det eneste der kan boble lidt på den er den liste der går fra forruden og hen over taget. og så er den meget sikker at køre i hvilket dine forældre nok vil sætte pris på smiley

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #40   20. nov 2014 Tusind tak for det fantastiske råd Bay, sådan nogle vil jeg da lige kigge på!

  • #41   20. nov 2014 http://www.dba.dk/volvo-s60-24-170-2001-km/id-503201547/
    Se denne her, den har kørt langt, men kig på bilen se kabinen, kanon kvalitet.


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #42   20. nov 2014 Super lækre sæder og lækker bil generelt

  • #43   20. nov 2014 Ja det sgu en fin vogn. det kan godt være de fleste mener volvo er til gamle mænd med blød hat, men jeg er lidt forelsket i dem. og jeg lever af at lave dem så det ikke helt uden grund;)

  • #44   20. nov 2014 Ellers tag et kig på Saab 9-3, de koster virkelig ingenting i forhold til hvad man får af udstyr. Ville gerne selv eje sådan en, men en SU rækker desværre ikke så langt smiley

  • #45   20. nov 2014 Eller 9-5 for den sags skyld:

    http://www.dba.dk/saab-9-5-23-turbo-aero-2002/id-502715423/


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #46   20. nov 2014 Lidt over mit budget også Jeppe, ellers en fin bil smiley

  • #47   20. nov 2014 Hvad er dit budget? De findes også ældre, og dermed billigere smiley

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #48   20. nov 2014 30.000 ca smiley

  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #50   20. nov 2014 lækkert! tak for det Jeppe smiley

  • #51   20. nov 2014 Jeg synes selv det er super lækre biler, og så er de fleste rigtig godt vedligeholdt. Og burde holde i mange år fremover også.

  • #52   20. nov 2014 Budget på 30.000 bliver det ikke til meget luksus bil for..

  • #53   21. nov 2014 peter J.

    du har været rigtig lun på e39.. flot bil, uden tvivl… har du overvejet en e46??? eventuelt en 316 eller 318?? ved godt det ikke er en racer, men du for meget køre glæde for pengene??


  • #54   21. nov 2014 Saab er lækker bil at køre i .. Selv haft en 900 ..


    Baghjulstræk kan være lidt giftig for en ny billist .. specielt hvis der er lidt HK under hjelmen


  • #55   21. nov 2014 Har en e39 520i årg 99. Den køre omkring 10 blandet kørsel og reservedele er ikke dyre end de andre mærker faktisk kommer det hel bag på en hvor billigt du ka købe reservedele til bmw. Giver 339 kr ansvarsforsikring om måneden så det billigt. Bare gør det hold fast i din drøm

  • #56   21. nov 2014 Hvis du har råd til at købe bilen så gør det, lad være med at følge flokken og købe en mikrobil som gør dig trist til mode bare fordi at folk synes du skal.. HVIS du vel og mærke har lyst til en stor BMW...

    Og så er det heller ikke være med baghjulstræk 150hk i så stor en bil, det giver en vægt effekt/forhold på højde med en Corolla 1,6


  • #57   21. nov 2014 Køb BMW'en, du vil aldrig fortryde det.
    Og med hensyn til sne foretrækker faktisk at køre med baghjulstræk.
    Desuden tror en stor del af BMW 1 serie ejere at deres bil er forhjulstrukket og de klarer både sommer og vinter uden problemer.


  • Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 2 Emner: 12 Svar: 82
    #58   21. nov 2014 Jeg har også virkelig meget lyst at købe en E39, er bare bange for omkostningerne. Har lidt overvejet en Audi A4 B5 1.8T i stedet, er dog bare en kæmpe BMW fan smiley

  • #59   22. nov 2014 Jamen der er jo et utal af muligheder! 1,8t B5 er da også en lækker vogn, så lige quattro udgave for at toppe den smiley
    Men når dit budget ikke er større så ville jeg nok bare lave en liste over de biler som du finder interessant og så kig efter dem på nettet, så på et tidspunkt dukker en af de nævnte op til fornuftig pris, for 30.000 er ikke meget til en BMW eller Audi.
    Hvis du er så stor BMW fan så find en E46 i stedet, dem kan du være heldig at få for 30, evt kun en fire benet, men til prisen kan de være kørt halvt ihjel


  • #60   22. nov 2014 Synes du skal købe en gammel lorte spand
    nøjes med ansvars forsikring, og kør så de 3 første år sådan.
    Efter det er din forsikring faldt tusindvis af kroner hvis du ikke laver skader.

    Min første bil var en golf 2 1.8 den kunne med få midler bliver en ret skæg bil på daværende tidspunkt.
    Evt find en gammel citroen Ax Gt, ja det er en bette bil, men den er omdrejnings villig og kan tag de du vil gi den så længe den er varm, og der er vand og olie på.
    På trods af dens størrelse mener jeg den ligger under 10 sek til 100 km/h og er som en gokart og køre i


  • #61   22. nov 2014 Tæsk

  • #62   22. nov 2014 Et godt tip er at melde sig ind i FDM. De har meget billige forsikringer, men du skal have været medlem i 6 mdr. når du er under 21.

  • #63   22. nov 2014 http://youtu.be/J_0O8TK3daM

  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    jul 2005

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 6
    #64   26. nov 2014 Jeg er maler

  • #65   26. nov 2014 Køb nu bare den bil du drømmer om. Jeg kan ikke se noget problem i at han køber en bil med baghjulstræk. Jeg købte selv en dyr Bmw med 170hk, jeg har ikke lavet den mindste rids eller bule endnu. Hvis man er glad for sin bil, så køre man jo heller ikke som en skovl i den. Det er jo netop det de unge mennesker går som køber en billig golf, de er jo ligeglad med den, så kan de jo godt give den noget gas og køre lidt hurtigere diverse steder.
    Køb en E39 hvis det er det der lyster, ikke tænk på hvad andre siger. De er vel bare midsundelig på de havde chance for det som 18årig.


  • #66   26. nov 2014 Rasmus:

    Absolut, hvis man har økonomi til at kunne tage sådan en bil, så er det sku bare med og gøre det! Man er kun ung en gang, nyd det. Det er bare set for mange gange, at den ung knæjt går ud og køber den fede bil med mange hk, og efter 3 måneder skal den væk igen fordi han ikke har råd til at køre i den.


Kommentér på:
Mine første bil.. Mange råd og vejledninger.

Annonce