{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.640 visninger | Oprettet:

PTFE belægning godt ? {{forumTopicSubject}}

Kan der være ulemper ved dette produkt ? jeg overvejer at prøve det..

En SWEDOL motorbehandling belægger alle motorens oliesmurte vitale dele, såsom stempelringe, cylindervægge, krumtap, knastaksel og ventilstyr med et microtyndt lag PTFE som er det mest slidstærke og friktionshæmmende stof, som kendes. Denne mikrotynde PTFE belægning gi'r en tættere motor og derfor højere kompression, samtidig med , at friktionen reduseres væsentligt.

http://www.harald-nyborg.dk/p2283/swedol-motorbehandling-1-ltr


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PTFE belægning godt ?
  • #1   21. nov 2014 Swedol er som tegl kun noget du bruger på en motor der bruger olie og det meget olie ??

  • #2   21. nov 2014 okay min bruger 10/40W og den bruger ikke olie...

  • #4   21. nov 2014 okay mange tak.

  • #5   21. nov 2014 PTFE også kendt som Teflon.
    Men da Teflon er et registreret varemærke, skal det gå under det kemiske navn som jeg ikke kan udtale.... smiley
    Polytetrafluoroethylene

    Mht swedol og andre trylledrikke til motorolien, så er det ikke noget jeg tror på og har ej heller set nogen mærkbare resultater ved brug.


  • #6   21. nov 2014 swedol er helt klart noget der hjælper hvis motorren bruger olie.. eller er det ligemeget havde en motor der bruge 1.5 liter olie på 1500-2000 km den kører nu det dobbelte efter en swedol behandling


  • #7   22. nov 2014 Det lyder som om det noget man kunne bruge på en ny motor af og måske få motoren til at holde dobbelte så lang tid ?? smiley

  • #8   22. nov 2014 Det er et produkt der har været på markedet i årtier... og bla FDM har aldrig anbefalet det så vidt jeg husker, der har været spørgsmål til det utallige gange....jeg ville aldrig bruge det på mine nye biler !

  • #9   22. nov 2014 Der står jo tydeligt på dunken at det IKKE må bruges på nye motorer.
    De skal have kørt xx km før det må bruges, ellers så risikerer man at motoren går til.
    TEC2000 er en anden snak og er heller ikke i samme boldgade som swedol.


  • #10   22. nov 2014 Swedol virker, bruger det altid i mine egne biler.
    Brug søge funktionen, så vil du finde masser af brugbare tips til brugen af det.

    Hvis du vil bruge det forebyggende kan du forinden lave en kompressions test osv, så kan du senere tjekke om det har forandret sig, men ofte kan du både høre og mærke forbedringen.

    Produktet har været på markedet i måske 20 år, hvis ikke det virkede var det her ikke.
    Mange mekanikere bruger det, hvorfor gør de det? For at smide 150,- væk?
    Lindemann har også nogen velrenomerede produkter.
    Abcon, Redex, Wynns,

    Har du noget konkret din motor fejler eller er der støj eller er det forebyggende?


  • #11   22. nov 2014 ja nu er min bil 24år gamle, og den har godt nok kun kørt 61.xxxkm, men synes godt den kunne bruge det... så jeg vil prøve det..

  • #12   22. nov 2014 Så kan du roligt vente 48 år endnu, til den har passeret de 150000...

  • #13   22. nov 2014 okay

  • #14   22. nov 2014 Har sådan en Sunny stående med defekt tandrem, nysynet da den sprang, mener den er med automatgear og kørt ved en gammel dame som solgte den til en forsikringsmand jeg kender.
    Der blev lavet bremserør komplet 14 dage før den døde, hos en autoriseret, ret dyrt.

    Kør bilen godt varm, tap olien af, lad den gerne stå en times tid så alt løber ud, brug evt en skylleolie, flush fra Biltema, oliefilter afmonteres, tør rent, monter nyt filter med nyt olie i, smør pakningen med olie inden montering, spænd kun med hånden, filteret bliver strammere når pakningen udvider sig, hæld Swedol i, tag en halv liter olie og ryst Swedoldunken med det, og en gang til, det hvide snask nede på bunden er vigtigt at få med, da det er PTFEen du har betalt for, top olien op, start motoren, gå ind og vask fingre og kør en tur på 15-20 min og tjek oliestanden når du kommer hjem.
    Du kan opleve blødere motorgang, mindre mekanisk motorstøj, bedre acceleration, højere kompression, bedre ydelse, bedre benzin økonomi, mindre røg ud af udstødningen.
    Dieselbiler har jeg ikke nogen fornemmelse af, men min Patrol får da nok 2 liter her snart, så ved jeg den er i orden.

    OLIEN I SWEDOL ER I ØVRIGT MINERALSK


  • #15   22. nov 2014 tak Allan det lyder godt smiley

  • #16   29. nov 2014 #Allan jeg vil gerne takke for din hjælp og det virker rigtig godt, og min motor meget mere stille i motortomgang nu, den køre også meget bedre nu..

  • #17   30. nov 2014 Det er altid dejligt når man har succes med noget der har kostet penge smiley

    Både min Octavia og Patrol skal have turen her i løbet af den næste uges tid, Octaviaen nok med en renseolie først og så noget Bell-Add indsugningsrens af en slags.

    Så er det jo spændende om din bil også kører længere på literen nu, den kommer jo nok til at bruge mere nu i vinter hvor det er koldt, men på sigt bliver den bedre økonomien.


  • #18   24. jul 2018 Seneste nyt:
    Har lavet en C4 2005 med olierens, nyt olie og filter og så en liter Nulon der var 10 år gammelt, han er himmelhenrykt over hvordan motoren går og starter, væsentligt mindre støj samt bedre optræk.
    Næste gang er det en Dacia, det kan kun blive en succes.


Kommentér på:
PTFE belægning godt ?

Annonce