{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.223 visninger | Oprettet:

Hjælp til Rustarbejde! {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Vi høre om der er nogen som kender et sted jeg kan få lavet rusten i min Mazda 3s bagskærm. Jeg har prøvet at se om jeg ikke kunne få det sandblæst, men kom hurtigt til den konklusion at det ikke var muligt og af den grund tænker jeg lidt at der skal svejses noget nyt på.

Har selv været forbi en mekaniker, men uden at kunne få svar på hvor lang tid det vil tage og hvad det ville koste. Ellers har jeg også været hos en autolakeringsværksted, men han ville have jeg skulle sandblæse rusten først... (hvilket som sagt nok ikke er en mulighed)

Der er tale om en vestre bagskærm på en Mazda 3 2004 Hatchback i Århus området. Søger selvfølgelig den billigste løsning som overhovedet muligt!
Det skal lige siges at billedet under er før sandblæsning (har ikke lige et billede af nu), men det er bare for at give en idé af området og størrelse smiley

Tak på forhånd
- Fortsat god dag!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til Rustarbejde!
  • #1   24. nov 2014 Der skal et rep-stykke i + lakarbejde.
    Du skal nok forvente mellem 4-5000kr for det hele hvis du sender den til en mekaniker.



  • #2   24. nov 2014 Du er velkommen til at kigge forbi ved Nielsen & Søndergaard Mariagervej 131 i Randers og få et tilbud.
    Men det kræver lige at vi kan se hvad det består af om det er helt væk inde bagved osv. smiley
    Derfor maleren nok ville ha det blæst, selvom det nu er lidt overkill, da det kan klares med en vinkelsliber på 10minutter. Men så er der jo så ik rigtig nogen vej tilbage jo smiley


  • #3   24. nov 2014 Tak for svarene!
    Cawdy: Kunne du muligvis fortælle hvilket prisleje det kommer til at ligge inden for? smiley


  • #4   24. nov 2014 Daniel:
    Det kan "laves" på MANGE måder, men det rigtige er at få hhv. en ny stump skærmkant, eller jeg banker en op til dig og så skal skørtet af og så skal vi se hvor slemt det står til med panelet derinde under, hvor vi nok sagtens selv kan lave en stump, istedet for et nyt panel, men hvordan ser inderpanelet så ud?! smiley
    Så skal det jo så nok lige jævnes lidt ud, og så kommer spørgsmålet så om du vil "spare" og bare få det malet med pensel, eller om vi skal male bagskærmen også.
    Mht prisen er dit gæt, næsten ligeså godt som mit, da den slags MEGET nemt kan udvikle sig, så man skal nærmest ha det skildt ad og prikket lidt i det for at se hvor omfattende det ender med at være smiley


  • #5   24. nov 2014 Skal det holde = dyrt

    Skal det bare laves = billigt

    Du vælger selv


  • #6   24. nov 2014 Puha! Jeg tænker at jeg lige tager et ekstra kig på inderpanelet. Jeg kan evt. lige poste et nyt billede af hvordan det ser ud i nu (bliver dog først i aften :/)
    Jeg håber lidt på at kunne få det malet så det i det mindste ser ud som hvad det gjorde før den blev ramt af rusten...

    Jeg har mulighed for at købe en færdigformet skærm hvis det kunne gøre det lettere og evt. billigere. Det bliver dog allerede 600+ plus for sådan en smiley

    - Skørtet har jeg allerede fået pillet af smiley


  • #7   24. nov 2014 Du skal lige holde øje med at få en skærmkant, for nogle, de har ikke med nede i panelet, hvilket jeg godt ku forestille mig havde ligeså meget/mere inde bag skørtet smiley
    Men for 600+ så kan jeg snildt hamre det stykke ud du mangler der i hånden på timeløns basis (400kr tænker jeg det er) da jeg alligevel skal bruge tid på at skare det, så det passer, så det gir næsten det samme i sidste ende, hvis der lige mangler lidt nede ved panelet også smiley


  • #8   24. nov 2014 Hej
    Har efterhåndenlavet nogen stykker af den slags.
    Er altid været end først antaget!!
    Kun det yderste kan købes, rststen skal håndlaves. En h....... Masse timer går der til.
    Kan løbe løbsk. Den anden side? Her dur kun s..t afregning eller DIY.
    Mvh kp


  • #9   24. nov 2014 Ser ud som om der ikke er plader bagved den yderste skærm. Måske lidt svært at forklare, men det ligner lidt bare et hulrum som ser undervognsbehandlet ud. Så tror lidt at det "bare" er den yderste plade der skal ordnes... Selvfølge er jeg ikke professionel og har slet ikke den store forstand når det kommer til rustarbejde... Har lige nogle billeder jeg tilføjer med det samme smiley

  • #10   24. nov 2014 Billederne er efter sandblæsning og primer i håb om at det ikke vil "gå amok" i rust inden jeg får det lavet smiley

    profilbillede
  • #11   24. nov 2014 Billede 2

    profilbillede
  • #12   24. nov 2014 Billede 3

    profilbillede
  • #13   24. nov 2014 Som sagt ser det ud til at den er blevet undervognsbehandlet inde bagved...

    profilbillede
  • #14   24. nov 2014 der skal en ny stump skærm til også noget lak så mon ikke det kan laves for 2000kr. Med alt

  • #15   24. nov 2014 Pheeww!! Det lyder godt en HEL del billigere end jeg lige regnede med! I forhold til at det er det første tal jeg har fået :)))
    Ved godt det ikke er med sikkerhed, men alligevel rart med en lidt lavere vurdering end noget i den høje ende!! smiley


  • #16   24. nov 2014 Hvad er det egentligt du vil have lavet??

    Vil du have lavet det ordentligt = som om det aldrig har været der ?
    Hvis det er tilfældet får du det aldrig lavet for 2k, jeg vil skyde på at en maler skal have omkring 1500-2000kr bare for at lakere bagskærmen (hele skærmen)



  • #17   24. nov 2014 Hej
    Lidt billeder fra et sådant projekt:
    MVH KP


    profilbillede
  • #19   24. nov 2014 Et til

  • #20   24. nov 2014 Et til, Undervejs

  • #21   24. nov 2014 02power: Bliver nok en lidt længere besked, men det beklager jeg smiley
    Nu er det jo sådan at mazdaer har det typiske problem at de desværre har det med at få i skærmene. Jeg købte denne mazda her i sommers til en rimelig pris ifh. km-tal og udstyr. Såvel var kabinen også i næsten perfekt stand. Desværre var der så bare det fandens rust i alle 4 skærme. Har været heldig at finde en ny frontskærm i samme farve uden rust, så den glider bare lige på. 2 af de andre skærme og den bagerste del hvor det værste er er også lavet (det kunne redes uden at skulle svejse osv. da det bare var små bobler). Har har nu kun det sted tilbage hvor der skal skæres, svejses, slibes osv. Jeg har allerede et tilbud på maling af de 3 andre til godt 2000 kr. så bare én skærm for 2000 er jeg nu ikke så sikker på... Hvis bare rusten bliver fjernet bagpå og lavet ud maling til billige penge, så skal jeg nok selv sørge for at den bliver malet og lakeret hurtigst muligt efter...

    Når jeg så siger at jeg gerne vil have så det ser "ordentligt" ud, mener jeg at der det i det mindste skal kunne se normalt ud og ikke ligne noget jeg bare har fået lavet på 1 time (eksempel ;)). Bilen betyder rigtig meget for mig, da det er min første og på samme tid lidt et "projekt" for mig. Min far er selv uddannet mekaniker og har derfor hjulpet mig meget med de skærme der kunne redes. Desværre har han bare ikke det der skal til når det kommer til skæring i skærmen osv. smiley



  • #22   24. nov 2014 Pyt - kropumulig at lægge billeder ind!
    MVH KP


  • #23   24. nov 2014 Karsten: Lavede du selv skærmen? Hvis ja, krævede det så meget og er det noget der ser ud til at holde? smiley

    - Tak for at du ville dele dine billeder smiley


  • #24   24. nov 2014 Lige et lille billede af hvordan jeg er endt med skærmen på den anden side smiley

    profilbillede
  • #25   24. nov 2014 Hej
    Yes - alt er håndlavet bortset fra ydre skærmkanter, som kan købes til Corolla Hatchback
    Lidt foto fra rustbunken!
    MVH KP


    profilbillede
  • #26   24. nov 2014 Hold da kæft! Ser dog lidt mere voldsom ud end hvad jeg ville tro min er! smiley Men det er satme godt gået og modigt at du turde springe ud i det projekt selv! Jeg var selv lidt "nervøs" da jeg bare skulle lave de små skader! Heldigt at jeg havde noget hjælp ved min side, ellers havde jeg aldrig gjort det! smiley

  • #27   24. nov 2014 Helt ok.
    min pointe er bare at ordentlig rustarbejde og lak er dyrt.

    Skal en maler dække af, spartle og slibe løber pengene hurtigt.

    Men held og lykke med det smiley


  • #28   24. nov 2014 Tusind tak! smiley

Kommentér på:
Hjælp til Rustarbejde!

Annonce