{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.366 visninger | Oprettet:

Søge om "værdiforringelse" hos modparts forsikringsselskab {{forumTopicSubject}}

God aften Bilgalleri!

Håber i kan hjælpe mig med svar på et spørgsmål.

Jeg har fået en skade på min bil, hvor modparten ikke så jeg var ved at overhale og han trak ud i min bil. Dermed har modparten skylden.

Skadesreparationen omfatter: Ny fordør, samt lakering af forskærm, bagdør og bagskærm. Den nye fordør skal selvfølgelig også lakeres. Der er kun små skader på for- og bagskærm, men de skal jo lakeres (dog ingen "udretning").

Jeg har haft lidt korrespondance med FDM, som siger, at man eventuelt kan prøve at - citat: "søge værdiforringelse hos modpartens forsikringsselskab".

Er der nogen her på BG, der har prøvet det i praksis?

Ved i evt. hvor omfattende skaden skal være, for at det giver mening at søge om værdiforringelse?

Hvis skaden udbedres efter forskrifterne burde bilen jo ikke umiddelbart blive værdiforringet da den (forhåbentlig) vil have samme stand som før ulykken.

Bilen er fra 2008 og har gået godt 180tkm.

Skriv gerne en kommentar, såfremt i kender lidt til området eller selv har prøvet at søge om kompensation for værdiforringelse hos en modparts forsikringsselskab.

Tak på forhånd og fortsat god aften!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søge om "værdiforringelse" hos modparts forsikringsselskab
  • #1   26. nov 2014 En ny dør og en klat måling er ikke værdigforringende. Havde den været i bænk eller fået skiftet faste plade dele havde det været noget andet. Men løse pladedele er vist ligegyldigt

  • #2   26. nov 2014 Jeg tror at din bil er alt for gammel til at gælde under værdiforringelse... Er det ikke kun de første 3 år?
    Hvorfor mener du at din bil bliver ringere af at få en 6 år gammel dør skiftet ud med en ny?


  • #3   26. nov 2014
    Bilens værdiforringelse efter skade
    Hvis din bil får en større skade, kan der blive tale om at du måske lider et tab, når du på et tidspunkt vil eller skal sælge bilen. Du kan ikke få den samme pris for bilen efter skaden, som du kunne inden skaden.
    Tilkøb til forsikringen

    Du kan have tilkøbt en dækning for værdiforringelse på den bilforsikring. I det tilfælde skal du altid kontakte dit eget forsikringsselskab.
    Modpartens ansvarsforsikring
    Hvis modpartens ansvarsforsikring skal betale for værdiforringelse, vil følgende forudsætninger som udgangspunkt skulle være opfyldt:

    Din modpart skal have helt eller delvist ansvar for uheldet.
    Din bil skal være en nyere personbil, typisk under 3 år gammel. Er personbilen ældre, kan der ydes erstatning, hvis der er sket et påviseligt værditab.
    Der skal være tale om en større skade, typisk en reparation på minimum 20 procent af bilens handelsværdi inden skaden.

    Hvad kan du kræve?
    Det er vigtigt at understrege at der er tale om en skønsmæssig vurdering af værditabet fra sag til sag, og erstatningen kan normalt ikke udgøre mere end 20 procent af udgiften til reparation af din bil.

    Erstatningen kan afhænge af bilens alder, kilometerstand samt skadens karakter og omfang. Nogle reparationer forringer ikke bilens værdi og medtages derfor ikke, når bilens værdiforringelse opgøres. Det gælder fx udskiftning af airbags, skærme eller lignende.

    Har din modpart kun delvist ansvaret for uheldet, bliver erstatningen for værdiforringelse nedsat.


  • #4   26. nov 2014 @Ham X
    Jeg siger ikke, at min bil bliver mindre værd af skaden, men jeg spørger jo netop her i forum for at høre mere omkring reglerne. FDM-manden kender jo data på min bil og skadens omfang, så jeg går ud fra, at han må have en ide om, at det kunne give mening at søge om værdiforringelse.

    @Lasse P
    Super....tak for "teksten".


    Min bil har vel en handelsværdi på små 100.000 kr. og skaden kommer med sikkerhed til at koste MERE end 20.000 at få udbedret.

    Så jeg kan jo prøve lykken - går ikke ud fra, at det koster noget.


  • #5   26. nov 2014 vectra der er jo en forskel på om bilen skal have dele for 20.000 eller om bilen vil koste 20.000 at lave. Det sidste erjo indbefattet arbejdsløn og det er det første ikke.

  • #6   26. nov 2014 ...OK - ja såfremt arbejdslønnen ikke regnes med, så bliver det nok svært at komme over de 20.000 smiley

  • #7   26. nov 2014 Jeg havde en stor skade, og fik efter stor efterspørgsel nok 2.000.- i sagen hvor skaden blev 40.000.



    15-09-07


    Til Codan Forsikring
    Vedr. uheld med 6813298961
    Da der er sket et uheld at en lastbil har kørt ind i vores bil, så den skal repareres, og det tager en måned og ifølge neden stående opfylder jeg betingelserne for en værdiforringelseserstatning.
    Vores bil er en sølvfarvet Peugeot 407 fra dec. 04 som vi gav 370.000,- kr for.
    (XE 26-248) kørt 65.000km
    Med venlig hilsen
    Ole Edslev

    Grethe og Ole Edslev Emiliehøj 7-2th-8270 Højbjerg-86272725-Email:edslev@oncable.dk

    Jeg sender også denne mail pr brev.

    Tak for din henvendelse.
    En bil taber i værdi når den har været skadet. Hvor meget afhænger af skadens størrelse, og hvor godt den bliver udbedret. Men det er vilkårene, og en situation som alle bilister uforskyldt kan blive udsat for.

    Hvis du har haft bilen fra ny, den er under 3 år gammel, og har kørt under 80.000 km, kan du søge forsikringsselskabet om værdiforringelseserstatning.

    Med venlig hilsen

    Jørgen Jørgensen
    Afdelingsleder
    FDM



  • #8   27. nov 2014 @Ole e

    Tak for kommentaren. Det var godt nok ikke meget, du fik i værdiforringelse, taget skadens omfang i betragtning smiley
    Men jeg kan se, at du var "heldig", at bilen lige knap var 3 år gammel.


  • #9   28. nov 2014 Nej det var ikke meget og Codan var meget tilbageholdende med at svare på opgaven, der skulle mange ting trækkes frem og efter breve frem og tilbage lykkedes det til sidst. Så jeg godkendte det efter et års tid.

  • #10   28. nov 2014 @ole e

    Et helt år?? Virkelig irriterende, at man skal bruge så megen tid og så mange ressourcer på egentlig bare at få det man har ret til.

    Jeg tror at der er mange bilister, som ikke ved, at de kan søge om værdiforringelse hos modpartens forsikringsselskab, og når det så endelig sker, så prøver forsikringsselskaberne - som i dit tilfælde - med næb og klør at undgå at skulle betale.


  • #11   30. nov 2014 Det synes jeg også er for dårligt, men bilen blev lavet så fint,
    at man ikke kunne se det eller mærke det.
    Og så var det overstået.


Kommentér på:
Søge om "værdiforringelse" hos modparts forsikringsselskab

Annonce