{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  flex lease bil?
  • #1   26. nov 2014 Ja hvis man kan kalde det spildt.

    De udligner ihvertfald ikke afgiften i sidste ende.


  • #2   26. nov 2014 Kunne godt være første gangs ydelsen ik var spildt. Så det bedre og spare op ja smiley

  • #3   26. nov 2014 Jeg kan os godt lide at tisse i bukserne. Lidt den følelse jeg har ang leasede biler.
    Spild af penge


  • #4   26. nov 2014 Nu spurgte jeg ik om folks mening ang flex leasing. Find en anden tråd og skriv noget nytteløst i!

  • #5   26. nov 2014 Folk, der påstår, det aldrig kan svare sig at flexlease en bil, har tydeligvis ikke taget sig tid til at sætte sig ind i sagerne. Det kan være en fantastisk idé for især biler i den lidt dyrere ende med mere end 3 år på bagen.

    Men ja, for at svare på dit spørgsmål, så ja - både den løbende ydelse og førstegangsydelsen er "spildt" i den forstand, at man ikke får dem retur eller modregnet, hvis man senere vil betale fuld afgift. Man må derfor gøre op med sig selv, om man kan leve med at leje bilen frem for at eje den smiley


  • #6   26. nov 2014 mange tak for det brugbare svar. så hellere vente end lease smiley


  • #7   26. nov 2014 Jimmy:

    Se sådan her på det.. for hver måned du leaser bilen, indbetaler du 0,5% af afgiften.

    Men en af fordelene ved leasing, er at afskrivningen på bilen, er højere end det du betaler i afg, pr måned.

    Et eksempel. en BMW koster 300.000kr idag, så er afgiften ca. de 200.000kr og bilen koster de 100.000kr.. det er ca.tal..

    Sådan en bil, vil koste 0,5% af 200K i afgift.. men SKAT tager så ca.0,5% /måned i rente, for den del af afgiften du skylder.. Så du betaler 1% plus moms af 200K om måneden i afgift. Det er 2000kr plus moms.. dertil kommer renter af den del af bilens pris, som leasing selskabet finansierer for dig, og deres administration/fortjeneste..
    Men koldt og kontant,betaler du 1000kr af på afgiften, i lad os sige 36md.. det er 36000kr.. dem kan du godt for godtgjort, så efter 3 år, skylder du 200-36, det er 164..

    Problemet er bare, at bilen er faldet så meget i værdi, at får du den omvurderet er afgiften måske kun 140-150K... ergo kan det bedre betale sig at få den omvurderet, og så er der intet fradrag, du slipper dog stadig billigere.

    mht at lease, frem for at finansiere en bil, så skal du se dig meget for.. husk nu at alle de der "billån FRA 2.95%" de gælder altså ikke for 12-15år gamle specialbiler.. der er renten nok nærmere de 12% og AOP 15... så kigger du på en bil til 300K, og AOP er 15%, så har du med 30% i udbetaling (dvs 90K) stadig en rente på 2500kr/md, og du er ikke engang begyndt at betale af på bilen endnu..

    Kan leasing selskabet så lave det for 3000kr/md, inkl. afskrivning og deres fortjeneste, så kan man da ikke sige det er en dårlig forretning..

    Problemet er at rigtigt mange herinde, glemmer at den bil de køber på afdrag faktisk bliver mindre og mindre værd.. det er jo også derfor vi stadig ser Golf4 til salg for 80.000kr herinde... smiley


  • #8   26. nov 2014 En sand fornøjelse at høre på en mand der ved hvad han snakker om, og virkelig kan forklare det så alle kan forstå det ! Cudos Morten

  • #10   27. nov 2014 Mrtin: Har du så mange penge at du har råd til den der über fede CLk AMG, så har du også råd til en revisor der kan regne..

    Det kan på INGEN måde betale sig at betale afgift af en bil i den prisklasse.. uagtet at du har pengene til afgiften kontant.

    Skal du ligge omkring 1mill for den bil i afgift nu, så kunne du have investeret den mill en masse steder med en forrentning på 7-8% ofte endda mere.. men det behøver jeg nok ikke fortælle dig hvis du i en alder af 27 har tjent så mange penge..

    Og vælger du at kaste den mill i afgiften, så bliver de bare nedskrevet med noget der ligner 20% om året, og det samme gør værdien af din bil.
    Da markedet for sådanne biler i DK er uendeligt lille.. så sammenlagt afskriver du 20% af hvad, 1.5mill.. det er immervæk 245K om året.. en leasingaftale vil være dyr ja.. men den vil maks koste dig 180K om året.. og så har du stadig din mill, fri til at investere, hvilket giver dig en netto udgift på 100K om året...

    Så kan din revisor ikke regne den ud for dig, så skal han satme skiftes ud, PRONTO... smiley


  • #12   27. nov 2014 hejsa, jeg ved at http://campleasing.dk/ kører med at du betaler for minimum et år af gangen, jeg har desværre ikke selv erfaring med dem endnu, men jeg ved deres priser ligger på hvad der svarer til omkring 1% af afgiften om måneden hvis du vel og mærket selv kommer med bil, og bilen er over 36 måneder gammel, således at leasing selvskabet ikke skal finansiere bilens værdi uden afgift. Det koster 2500 at forlænge kontrakten, og jeg vil skyde på omkring 25-30.000 i oprettelse, så det vil nok bedre kunne betale sig at lave en ny kontrakt hver eller hvert andet år og få ydelsen nedsat tilsvarende afgiften.
    Men det vil jeg mene der bedre kan betale sig end at betale afgiften.


  • #13   27. nov 2014 Martin H:

    Nej, med en bil der kun er et år gammel, så bliver den en dyr fornøjelse selv med flexleasing.. den vil jo koste 1,5% om måneden alene i afgift til staten..

    I henhold til SKAT koster den jo 660K og 1.15 i afgift

    Men tænk på at betaler du afgiften, så har du en bil til 1.8mill.. og hvad tror du afskrivningen vil være, hvis du kører 180.000km i den over 3 år?

    Hvad får man for en 3år gammel CLS63 der har kørt 200.000km, måske 700.000Kr? Så har du afskrevet 1,1 mill på bilen over 3 år.. det er 360K om året.

    Og igen, den mill, kunne have indbragt 80K om året i renteindtægt.. Så det er 440K om året det koster.

    En leasing aftale vil koste noget der ligner 22K om måneden, og så kommer afskrivningen på bilen.. den taber vel ca. halvdelen af sin værdi (350K over 36md) det er 10K om måneden..

    Så det bliver i omegnen af 380K om året.. men så har du millionen fri, der kan give en renteindtægt..

    OG du har muligheden for at få den omvurderet af flere omgange.. og bilen sat ind om vinteren, og dermed sparet afgift i den periode..

    Der kun en der kan og skal afgøre det, og det er dig, men tror nu nok det er værd at bruge en time ekstra at regne på smiley


  • #15   27. nov 2014 Ja jeg sidder med leasing smiley

    Men grunden til at den månedlige ydelse blev noget højere, er selvf. at jeg ikke havde taget højde for din bil er så ny.. det koster jo altså en del ekstra afgift..

    Derfor stiger prisen drastisk (0,5% af 1.15mill)

    Og hvis du kører i den helårligt, så er der ikke nogen besparelse om vinteren nej.. Men troede egentligt ikke du ville bruge den hele året.. det er de færreste der bruger sådan et muskelbundt om vinteren smiley

    Sikkerheden mht. konkurs er nu let etableret, det bør ethvert seriøst selskab have styr på.

    Men det er rigtigt, af en kombination af så nyt et køretøj, og det faktum at du bruger det hele året, så er besparelsen på leasingen ikke så stor endda.


Kommentér på:
flex lease bil?

Annonce