{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.359 visninger | Oprettet:

BMW E93 - Ujævn tomgang ved varm motor {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Jeg har en BMW 320i e93 årgang 2011, som for to måneder siden begyndte at køre ujævnt i tomgang, og en motorlampe begyndte at lyse. Jeg har haft bilen ved mekaniker flere gange, hvor der er udskiftet følgende:

Bilen har fået skiftet begge de forreste lambdasonder, men det har ikke afhjulpet problemet. Yderligere forinden har bilen fået skiftet 4 tændrør, 4 tændspoler og en dyse.

Da der var tester på bilen, viste tallene for en af dyserne at "indsprøjtningstallet" ligger for højt - 700 til 800 hvor de andre lå omkring 250.

Bilens motorgang kører jævnt, når motoren er kold, men så snart motoren begynder at blive varm, så begynder motoren at køre mere og mere ujævnt. Bilen ryger en smule mere end normalt, men røgen er ikke sort - den er hvid.

Jeg har nu brugt på den anden side af 10.000,- på værkstedsregninger, fejludlæsning osv. Inden jeg endnu igen kører den på værksted, for at forsøge endnu gang, slår det mig:

Kan det være en temperaturmåler som er i stykker? Så motorstyringen tror at motoren er kold, selvom den er varm, og derfor sprøjter benzin forkert mængde benzin igennem?

Jeg er grædende over bilen og har virkelig brug for hælp.

På forhånd mange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E93 - Ujævn tomgang ved varm motor
Kommentér på:
BMW E93 - Ujævn tomgang ved varm motor

Annonce