{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.890 visninger | Oprettet:

larsen 2
larsen 2
Tilmeldt:
10. mar 2007
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41

Kørt galt uden at omregistere? {{forumTopicSubject}}

Hej alle mine bilgalleri venner smiley håber i kan hjælpe.
Jeg solgte en bil her forleden, hvor køberen lovede at omregistere bilen inden 2 uger, men så ringede han efter 4-5 dag og sagde at han havde kørt galt, problemet er så nu:

Min forsikring stiger ikke fordi bilen er solgt, men
Hvem betaler selvrisikoen ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørt galt uden at omregistere?
  • #1   15. dec 2014 Har du en underskrevet slutseddel?

  • Tom D
    Tom D Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #2   15. dec 2014 Der kan du være helt rolig. Du har solgt bilen som beset og fået hans underskrift - så er det ikke dit problem !!!.

    Fordi han ikke omregisterer bilen kan ikke være dit problem. Normalt er faktisk det bedste at gøre at omregistrere bilen på stedet via skat.dk. Det kan gøre digitalt idag og der er ingen undskyld for ikke at gøre det.

    Mvh
    Tom


  • larsen 2
    larsen 2 Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #3   15. dec 2014 Ja, det har vi.

  • larsen 2
    larsen 2 Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #4   15. dec 2014 Hvor mehet bliver hans selvrisiko på så?

  • #5   15. dec 2014 Der er kun ansvar på når bilen er i omregistreringspreioden.

  • larsen 2
    larsen 2 Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #6   15. dec 2014 Også hvis det en ny bil? Han sagde at den anden bil er kommet til skade, så han ville betale min selvrisiko?

  • #7   15. dec 2014 Det er køber der skal betale selvrisikoen. Det står i forsikrings betingelserne

    4/17
    |
    Tryg
    | Bil
    forsikring
    |
    Forsikringsbetingelser nr. 08N1
    1.
    Generelle betingelser
    1.1
    Hvem dækker forsikringen
    Forsikringen dækker forsikringstageren og enhver,
    der lovligt benytter bilen, lader den benytte eller er
    fører af den.
    På samme måde dækker forsikringen virksomheder,
    der har fået bilen overladt til reparation, service eller lignende; dog ikke for skade sket under kørsel, der ikke er i forsikringstagerens interesse.
    Virksomheder, der har bilen i varetægt for salg,
    transport eller kommission, dækkes ikke.
    Sælges bilen, er den nye ejer dækket af ansvarsforsikringen og af en evt. tegnet kaskoforsikring i indtil 3 uger efter ejerskiftet, medmindre der er tegnet
    ny forsikring. Den nye ejer hæfter for en evt. selvrisiko på forsikringen.
    Førerforsikringen dækker alene bilens fører, se
    punkt 13.1

    Det er derfor man selv skal kontakte sin forsikring samme dag, som man sælger den. O ikke vente på at køber omreg bilen


  • #8   15. dec 2014 Det samme skete for mig... Her dækkede ejerskifte forsikring dog det hele, uden at skulle betale selvrisiko osv...

  • #9   15. dec 2014 hvis i har en underksrevet slutseddel med dato kan det aldrig blive dit problem smiley

    og der er kun ansvars forsikring på i perioden indtil han for tegnet sin egen


  • larsen 2
    larsen 2 Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #10   15. dec 2014 Saabotage9k
    Ved du hvor meget han skulle betale i selvrisiko? For min selvrisiko er lidy for høj smiley


  • #11   15. dec 2014 Larsen du kan jo ikke se hvor meget han kommer til at betale. For har du en selvrisiko på 15.000 og bilen kun skallaves for 3000. Så kommer køber jo ikke til at betale andet end de 3000 kr

  • #12   15. dec 2014 Det var en kammerat som kørte galt i min bil, jeg havde købt 2 dage tidligere...

    Blev intet opkrævet, heller ikke sælger. Ejerskifte dækkede det hele..

    Dog skete dette for 4år siden, ved ikke om det har ændret sig.

    Ejerskifte forsikring dækker i de 3 uger man har til omregistrering.


  • larsen 2
    larsen 2 Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #13   15. dec 2014 Min bil havde ansvar forsikring, og intet andet, det bare for være helt på den sikre sidde, at jeg ikke skal betale noget, ved ikke om at jeg har ejerskifte forsikring?

  • #14   15. dec 2014 Du har automatisk ejerskifteforsikring. (Vidste jeg heller ikke dengang)

    Og jeg havde også "kun" ansvar...

    Jeg tror ikke på at du kommer til at mærke det..


  • #15   15. dec 2014 sælger kommer aldrig til at hæfte for købers ulykke, men køber kan blive opkrævet selvrisikoen

  • larsen 2
    larsen 2 Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #16   15. dec 2014 Unceuponatime, ved du hvor meget selvrisikoen er på?

    Saabotage: hvilke forsikrings selskab havde du? smiley


  • #17   15. dec 2014 Den "ejerskifteforsikring" som folk snakker om går ind og holder dig som sælger skadesløs.
    Noget helt andet jeg tænker på er, hvorfor at du overhovedet er interesseret i at køber måske hænger på din dyre selvrisiko? Du har solgt bilen og kan vel være ligeglad.

    Nå- hvorom alting er - hvis din gamle bil er skyld i uheldet og kun har ansvar, så bliver modpartens bil selvfølgelig lavet på bilens ansvar (her ejerskifte), men din gamle bil må ejeren selv igang med at reparere for egne penge - det er hverken dit, forsikringernes eller modpartens problem. Han kunne jo bare have omregget den til en kaskoforsikring og så have forsikret sig imod sådan en hændelse som denne.


  • larsen 2
    larsen 2 Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #18   15. dec 2014 Xpide jeg ville bare ikke hænge på noget som helst,, hverken ret sager eller bøder, selvrisiko. Solgte den til en knægt på 19, der lige hat fået kortet.

  • #19   15. dec 2014 Larsen nej for ved ikke om det er din risiko eller en forsikringen har ved ulykker.

  • #20   15. dec 2014 Du kommer ikke til at hænge på noget som helst, for du har en underskrevet slutseddel på at han har købt den for nogle dage siden.

    Men tag da lige og giv din forsikring et kald og hør dem ad, hvordan du skal forholde dig smiley Så kan du få 100% ro i sindet og slappe af smiley


  • #21   15. dec 2014 Du kunne også have valgt at beholde pladerne, indtil du på skat.dk kunne se at han havde fået omregistreret. Pladerne er nemlig dine indtil det er sket.

  • #22   15. dec 2014 Ole B stop nu det er ikke dine plader. Pladerne skal følge bilen ved salg. At en skranke dame hos skat fylder dig med løgn gør det jo ikke til dine plader. Få det nu ind i din knold ved salg har du intet med de plader at gøre mere. Det eneste du må er at ringe til din forsikring og sige den er solgt

  • #23   15. dec 2014 HGR006@politi.dk

    11.35 (for 33 minutter siden)

    til mig

    Til Lasse Pedersen



    I en mail vidersendt hertil fra den 4. oktober 2014 vedrørende spørgsmålet omregistrering af bil, kan Rigspolitiet oplyse følgende:



    Registreringsbekendtgørelsens § 61 omhandler ændring af registrerede oplysninger og afmelding. Heri står der bl.a. at ny ejer senest 3 uger efter ejerskifte skal anmelde køretøjet til registrering.



    Har køber ikke ejer-/brugerskiftet inden tre uger, kan du bede SKAT afmelde bilen i et af SKAT’s motorcentre eller ved at sende en mail.



    Fremgangsmåden kan du finde på SKAT’s hjemmeside som du kan finde ved klik på følgende link: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817299&vId=0



    Det er behæftet med strafansvar selv at hente nummerpladerne.



    Med venlig hilsen



    Rigspolitiet



    Fra: KOS FP Rigspolitichefens forkontor
    Sendt: 6. oktober 2014 11:13
    Til: POL FP RFS Sikker
    Emne: VS: køber ikke omregistrerer bil







    Med venlig hilsen



    Linda Björk Nielsen

    direktionssekretær



    Rigspolitiet POLITI



    Direktionssekretariatet

    Kommunikation og Ledelsesstøtte

    Polititorvet 14

    1780 København V

    Tlf: +45 3314 8888

    Direkte: +45 4515 2001

    E-mail: politi@politi.dk

    Så dine nokså kompetente skat dame og politi mand har fyldt dig med løgn, så stop nu dit fis med at sælger ejer pladerne og du må hente dem


  • #24   15. dec 2014 Ole B så snart du har solgt den bil så hæfter du ikke for noget så stop nu det latterlige fis med at pladerne er dine. For det er de ikke. Det eneste du ejer er forsikringen og det er den eneste du kan opsige alt andet har du som sælger ikke en skid ret til mere ved salg. Pladerne skal følge bilen i de 3 uger han har til at omreg. Ellers skal de pilles af og afmeldes inden han kommer. Så han kan have prøveplader med. Man kan ikke få prøveplader på en bil der er ind reg,

  • #25   15. dec 2014 Du kan også forlange f.eks kr. 1000,- i depositum og kr. 50,- i leje/dag for pladerne og få LasseP til at explåmdere smiley

  • #26   15. dec 2014 ole du er så lam at høre på. er du 10 år eller hva? stave kan du i hvert fald ikke
    .


  • #27   15. dec 2014 Ole B du er den eneste på bilgalleri der tror man ejer pladerne http://www.bilgalleri.dk/forum/jura-og-lovgivning/1055284-snyd_med_omregistrering den eneste der er så barnlig at sige, jamen jamen´pladerne er mine du må ikke køre på dem. He he jo må man det er din hjerne der endnu ikke kan fatte de simpleste ting, og så råder du folk til at begå kriminalitet. Du trænger seriøst til at lære hvad man må og ikke må. For det kan alle jo se du ikke ved smiley

  • w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #28   15. dec 2014 Hvis slutseddelen er i orden er der vel ingen problemer heldigvis! smiley

    Men, der er da ikke nogen grund til ikke at få en bil omregistreret med det samme, det er klaret med nemid på 5 min og så skal man ikke tænke mere på det.
    Ingen bøvl med parkeringsselskaber og fartbøder og hvad ved jeg, og så er der vel heller ikke nogen grund til at sælger skal betale købers vægtafgift i 3 uger..?


  • #29   15. dec 2014 w123 det er j en old gammel regel den med 3 uger. Fra den tid hvor man jo ikke selv kan gøre det via nem id. Men den regel er stadig gældende og kan ikke fra tages køber.

  • #30   15. dec 2014 # 28 og forsikring! - derfor er det fuldt rimeligt at opkræve f.eks. kr. 1000,- i depositum for pladerne og kr. 50,- i leje/dag for at få køber til at omreg. med samme eller hurtigere.

  • #31   15. dec 2014 ole seriøst hvad er din rigtige alder? den er i hvert fald ikke 56. Når du sælger en bil. Så har du solgt den med plader på og med de 3 ugers omreg. Hvis man piller pladerne af så skal du jo så også sænke salgs prisen med 1380 kr for pladernes pris. din salgs pris er med pladerne og med de 3 uger omreg. hvor svært er det lige at fatte?

  • #32   16. dec 2014 #31 køber får jo pladerne igen, når han har omregistreret - så hvorfor sænke prisen med pladernes pris?

  • #33   16. dec 2014 Hvordan vil du have han skal få bilen hjem uden plader på? det er da ingen normale mennesker der siger ja til at købe en bil, hvor man bliver opkrævet leje af pladerne.

  • #34   16. dec 2014 #33 Netop - og det er pointen - hvis alle blev opkrævet depositum og leje af pladerne ville alle normale nemlig omreg. på stedet og vi var ude over alle de problemer, der er med alle de unormale folk der "ikke kan finde ud af" at omreg. i løbet af 3 uger.

  • #35   16. dec 2014 så det du siger er, at du beskylder alle dem der kommer og vil købe din bil for at være bedrager uden at du kender dem. Flot mester så skal du da virkelig nok få solgt din bil frem over smiley

    Du lyder mer og mere til at være i familie med denne bruger

    http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/1058137-userioese_saelgere siger alle andre er useriøse og så er den bruger den samme person som ham her http://www.bt.dk/udland/pas-paa-piger men held og lykke med dit depositum forsøg smiley folk køre da hjem igen da det er til grin at betale depositum for plader som skal sælges med bilen smiley


  • #36   16. dec 2014 #35 LasseP - Tog du skade af at explumdere?

    Selvfølgelig beskylder jeg ikke alle folk for at være bedragere - og de fleste normale kan godt se det rimelige i at omreg. med det samme.

    Nogen påstår så, at de vil gøre det straks imorgen tidlig. Kl. 12 har de stadig ikke gjort det. Kl. 3 påstår de at de har gjort det og 3 uger efter har de solgt bilen videre uden at omreg. osv.

    Det er da at vende det hele på hovedet at påstå, at fordi jeg prøver at få folk til at undgå sådanne svindlere, så er jeg straks i familie med dem smiley



  • #37   16. dec 2014 det hedder eksplodere smiley så lad være med at bruge ord du ikke kan stave til smiley

  • #38   16. dec 2014 #37 Nej LasseP, det hedder ikke eksplodere, når det er mennesker, der puster sig for meget op - så hedder det explåmdere e.lign.

  • #39   16. dec 2014 OleB prøv du lige at slå det ord op på nettet din klovn det findes sgu da ikke ;D Damn du gør dig da godt nok til grin lige nu https://www.google.dk/search?q=expl%C3%A5mdere&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=leyPVJnyO4n9UsfJg9gD

    fuck du er da ikke normal smiley http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=expl%C3%A5mdere ordet explåmdere findes ikke så ved sgu ikke lige hvilket sprog du finder det ord i smiley året kegler er lige fundet Ole B


  • #40   16. dec 2014 Explåmdere var et ord der blev brugt meget, dengang jeg boede i KBH, det er et slang ord. Det er nok derfor du ikke kan slå det op.

  • larsen 2
    larsen 2 Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #41   16. dec 2014 Nogen der har oplevet før? Hvor køberen kører galt? Eller jer selv der har kørt galt Af en bil der ikk var omregistreret

  • #42   16. dec 2014 yeah right smiley en 56 årig der brug er kbh slang og ikke engang kan stave ordet rigtigt 2 gange i samme tråd smiley Har lige snakket med en der har boet hele livet i kbh og personen har aldrig hørt det ord smiley

  • #43   16. dec 2014 Nu er er rigtig mange der ikke opgiver deres rigtige alder. Så det kan man ikke bruge til så meget.



  • larsen 2
    larsen 2 Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 41
    #44   16. dec 2014 Hahahaha

  • #45   16. dec 2014 Bagermesteren . ja det ved jeg. Men manden er tit blevet spurgt om hans rigtige alder. Da han tit lyder som en på 18 der lige har fået kørekort og ikke kender til div ting. Så manden tør jo ikke svare på det med hans alder

  • #46   16. dec 2014 Larsen 2 Nu har du jo fået svar op til flere gange smiley du kommer ikke til at hænge på skader der er lavet af køberen

  • #47   21. dec 2014 #41

    Ja det har jeg. Købte den sorte A4 på min profil en gorsdag og lørdag var der indbrud i den.

    De 3 uger man har til omregistrering er man dækket under samme vilkår som sælgers forsikring. Sælgers forsikring belastes IKKE grundet ovennævnte skade.

    Så når du sælger en bil skal der være; slutseddel MED underskrift fra jer begge.

    Ole B: Hvem vil handle en bil hvor sælger så tager pladerne, forlanger depositum OG leje? -medmindre det er en skrotbil eller til dele? Evt skal den jo så afmeldes, det andet er der da ingen mennesker med bare en smule ilt til hovedet, vil gå med til...


  • #48   21. dec 2014 Har prøvet det samme han totalskadet en bil imens han kørte i ejerskifte forsikring dvs uden kasko, så han tabte 120.000 kr på det stunt han var kørt galt i harmonika sammenstød 10.30 en torsdag i vejle min forsikring skrev til mig jeg havde været i et færdselsuheld tænkte bare for helvede en spasser der var der gået 3 uger... Men ringede til dem de skulle bare have faxet vores håndskrevne slutseddel ind til dem. Og så hørte jeg ikke mere til den sag.

  • #49   21. dec 2014 Iøvrigt der samme med pbøder de skal også bare have en kopi af slutseddel med salgs dato så frafalder de også

  • #50   21. dec 2014 #48 Var han kørt udover de tre uger siden de ikke ville dække?

  • #51   21. dec 2014 #47 - det er jo netop min pointe - ingen vil betale depositum og leje - derfor vælger de selvfølgelig at omreg. med det samme - eller finder et andet offer, hvis de ikke har rent mel i posen.

  • #52   21. dec 2014 Ole Bmen køber har jo vel betalt for de 3 uger i din salgs pris. Da du ikke kan nægte ham de3 uger til at om reg. eller modregner du lige det i din salgspris? og siger køber så behold de plader, trækker du så lige de 1380 kr fra i salgsprisen?

    Ole B du kan da være fuldstændig lige glad hvad der sker efter de 3 uger. Hvad er seriøst problemet? Når du sælger din bil, ringer du til din forsikring. Det selskab skal ikke hæfte for mere end de 3 uger fra den dag du kontakter dem. DU KOMMER IKKE TIL AT HÆNGE PÅ EN SKID FRA DEN DAG DU RINGER OG SIGER DU HAR SOLGT BILEN. Så om de har ret mel i posen eller ej kan være dig lige meget da du ikke kommer til at hænge på det. Du har seriøst ikke fatte tdet endnu.


  • #53   21. dec 2014 #52 selvfølgelig giver jeg ikke køber 3 ugers gratis forsikring og vægtafgift med i købet - derfor forlanger jeg depositum og leje, hvis han ikke vil omreg. straks - og så er de fleste enten villige til at omreg. straks eller finde et andet godtroende fjols.

    Hos en ikke privat bilforhandler får du jo heller ikke 3 ugers gratis forsikring og vægtafgift - her hedder det bare leveringsomkostninger.

    Og den med at du ikke kommer til at hænge på en skid, passer jo heller ikke - da du kan få en del forklaringsbøvl med både politi og carpark, hvis køber kører for stærkt eller parkerer for længe - problemer du helt kan undgå ved at sørge for at omreg. straks - og skulle du få problemer, fordi bilen ikke er omreg. - ja, så får du i det mindste lidt for din ulejlighed ved at forlange dep. og leje.


  • #54   21. dec 2014 Ole B det er da heller ikke gratis for fanden de 3 uger har du da for helved lagt oven i din salgs pris, jesus man hvor dum kan man være. Hvis du skal betale 500 kr i forsikring og vægt for 3 uger så ligger du for fanden de 500 i din salgs pris. Hvad er det du ikke fatter i det? Hvis han så omreg før wow så har du jo tjent på det. Nej du hænger for fanden ikke på noget når du kan bevise du har solgt din bil. Nu skal jeg forklare dig det så selv et 2 årig barn fatter det. Sælger du din bil, og køber køre for stærkt. Kommer der et brev med et billede. Du siger til politiet det ikke er dig og det kan de se på billedet, slut på den sag ingen problemer og du hæfter ikke for det. Parkerings afgift hænger du heller ikke på, da du kan fremvise en slutseddel wupti ingen problemer. Så få nu ind i din knold du hænger ikke på en skid.

    forlanger du depositum risikere du jo bare der kan gå flere år før du får den solgt, så mister du jo alligevel penge på dit fis.


  • #55   21. dec 2014 mon det her kan få noget fornuft ind i knolden på dig http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/549736-p_boede_efter_salg_af_bil

  • #56   21. dec 2014 #54 Jeg ligger ikke 3 ugers gratis forsikring og vægtafgift oveni prisen, da jeg går ud fra at køber omreg. ved købet - og skal jeg ligge det oveni prisen, bliver det jo også sværere at få den solgt.

    Jeg skriver heller ikke at du hænger på noget, hvis køber f.eks. kører for hurtigt, men du er jo nødt til at bevise at det ikke er dig på fotoet - dvs. at du enten skal møde frem på politistationen eller reklamebilen kommer ud til dig.

    Og mht. Car-Park, så ved vi jo alle godt, at de vil have skudsikre beviser - så du er nødt til at bruge tid på at forfatte og sende et pænt brev til dem vedlagt kopi af salgaftale mv.


  • #57   21. dec 2014 ja wow kan godt se det er en stor udfordring for dig at møde op eller ringe til politiet og sige det ikke er dig. De sender dig et brev som du sender retur med svar at det ikke er dig. Og så kommer de ud til dig. Så du behøver ikke engang at lette røven. Så snak nu kun om noget du ved om, i stedet for dit evige gæt værk

    Bilen er da svære at få solgt når du forlanger penge af folk i depositum, men det har du jo ikke fattet endnu jesus man jeg opgiver.

    Og ja din kostbare tid. Det tager jo så laaaang tid at skriver
    EDIT
    Kære car park.
    Jeg har d.xxxxxx solgt min bil til denne person xxxxxxx vedlagt slut seddel i bedes sende dem til ny ejer færdig. Wow under 2 min wow det koster dig skide meget damn.


  • #58   21. dec 2014 læste du #5


    . -= Peoples =- .
    Tilmeldt: sep 2008
    Emner: 174
    Svar: 625
    # 5 30. maj 2009 kl. 12:18

    Jeg fik 8 p-afgifter ind af døren efter jeg havde solgt bilen... Ringede til dem og fortalte dem hvordan det hele var og de sagde ok... Gav dem den nye ejers kørekort nr og har ikke hørt fra p-selskabet efter...

    fandens til stor omkostninger for dig og en massetid du vil spilde på det. Sorry men du piver sgu mere end en stukket gris man.


  • #59   21. dec 2014 #57 Og de normale forhandleres leveringsomkostninger synes du er helt OK? De bliver jo lagt oveni købsprisen om du vil eller ej - jeg tilbyder derimod køber helt at undgå disse meromkostninger smiley

  • #60   21. dec 2014 59 hvad fabler du om? vi snakker sgu da ikke forhandler. Og er man god kan man handle bil uden at skulle betale det. Fik det med i min pris, så folk bestemmer jo selv.

  • #61   21. dec 2014 #60 Sælger havde nok forudset, at der ville komme en kværulant, der ville bruge laaaang tid på at forhandle pris og lagt lidt ekstra på, for at kunne give Rabat, gøre køber tilfreds og hurtigere komme videre i teksten.

  • #62   21. dec 2014 ha ha bilen blev endda 10.000 billigere. Men han har da så fattet at man ligger det i prisen, i stedet for det barnlig pis med at forlange depositum smiley

  • #63   21. dec 2014 #62 Om man ligger det i prisen eller forlanger depositum/leveringsomkostniger er vel det samme?

  • #64   21. dec 2014 nej det er da ej, Depositum= du mener alle snyder dig fra starten af, uden du kender dem. Med i prisen så lader du jo manden selv bestemme hvornår han vil gøre det i de 3 uger.

  • #65   21. dec 2014 #64 Med depositum og leje/dag lader jeg da også manden selv bestemme, hvornår han vil gøre det.

    1. han kan gøre det straks og undgå dep./leje
    2. han kan gøre det straks, han kommer hjem og straks få returneret hele sit dep. og undgå leje for 1 dag.
    3. han kan gøre det indenfor f.eks 7 dage og få sit dep. minus 7 x 50 = kr. 650,- retur.
    4. efter 21 dage får han ikke noget dep. retur og jeg tvangsafmelder bilen og han må ud at investere i nye plader, hvis han vil have bilen ud at køre igen.

    Det har absolut ikke noget at gøre med, at jeg tror alle vil snyde mig fra starten af - men jeg undgår dem, der vil snyde - eller de kommer ihvertfald til at betale for det.


  • #66   21. dec 2014 Punkt 4 er da unødvendigt da du jo har ringet til din forsikring og sagt den er solgt. Efter de 3 uger skal de jo ikke dække mere. Læg mærker til det er dem der skal dække og ikke dig.

    punkt 5 du får ikke solgt dit bil ved at forlange et depositum= du brænder inde med din bil, hvor du igen mister flere penge på at skulle betale vægtafgift og forsikring smiley Sgu da ingen der vil give 50 kr fordi du forlanger det,de skrider da igen. Da du ikke kan fra tage dem deres ret til de 3 uger. Og de skal IKKE betale dig en skid for det i de 3 uger. Du tror da netop alle vil snyde dig, for ellers burde du da netop betale alle penge tilbage hvis de gør det inden de 3 uger. Du kan ikke bestemme om de skal gøre det efter 1 dag eller 21 retten siger inde for 21 dage uanset hvad du som sælger siger.


  • #67   21. dec 2014 For hvem siger folk kan stole på dig? hvem siger de får deres penge af dig igen da? så du kan da ligeså godt vare en bedrager som dem. Så skal de jo også have noget sikkerhed fra dig af, at de får deres penge igen. Kan du nu se hvor latterligt og barnligt du lyder med dit fis her?
    Så du kan jo nok se tillid går begge veje men fra din side af går der ingen tillid for folk skal betale dig for noget de har ret til? nej nej lille ven bliv voksen ikke alle vil stjæle dit legetøj og misbruge din tillid. Men du stoler så netop ikke på folk. Men det forstår du jo heller ikke betydningen af.


  • w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #68   22. dec 2014 Der er vel ingen grund til at gøre det mere indviklet end det er, sælger bestemmer selvfølgeligt betingelserne for salget og hvis sælger har det fint med en kontrakt hvor der står 3 uger så er alle jo glade, og hvis sælger omvendt kun vil sælge med omgående omregistrering ja så er det jo sådan at det skal være hvis sælger og køber skal blive enige.
    Personligt ville jeg aldrig sælge en bil privat uden at den blev omregistreret inden køber kørte med den, jeg kan ikke se en eneste fornuftig grund til at det ikke bliver klaret i forbindelse med handlen.


Kommentér på:
Kørt galt uden at omregistere?

Annonce