5.727 visninger
|
Oprettet:
Dæk er utæt ved lapning {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg blev desværre ret skuffet da jeg kom ud fra arbejde den anden dag, og opdagede at mit bagdæk var fladt.. Jeg prøvede at se om jeg kunne finde et hul, men fandt kun en gammel lap, der var sat i af tidligere ejer. Det er så her den også er gået hen og blevet utæt nu. Den taber cirka 1 bar på 24 timer, så den er ikke voldsomt utæt.
Kan den lappes om, dækspray eller hvad har man af muligheder her?
Tilmeldt:
apr 2006
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.590
Dækspray er midlertidig løsning, og ikke at anbefale som en permanent løsning..
Men du kan prøve at få trukket en ny lap i, men det er ikke sikkert der er noget at gøre..
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
Står også på dem
jan 2012
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 11
Er det skidt lappearbejde eller sker sådan noget bare med tiden? De er nemlig ikke specilet gamle de dæk(for at gøre det endnu værre).
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Er dækket lappet korrekt, så går lappen aldrig fra.
En korrekt lapning er en vulkanisering, og ikke bare en lap som bliver limet på.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.797
Af med dækket og lap det fra indersiden med en godkendt lap
jan 2012
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 11
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.797
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
Det har noget med det klister at gøre der sidder på lakridsen. Det er noget olie agtigt i, og det sætter sig rundt i gummiet, og limen til lappen vil ikke binde ordenligt, med fara for den falder ud. Og hullet bliver jo meget stort når der sættes en lakrids i.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
Hold nu op. Et hul er et hul og kan lappes, uanset hvad der har siddet i. Eller mener du, at det "olie-agtigt-noget" simpelthen er umuligt at fjerne? Selv for en prof...?
Man afrenser hullet og området omkring hullet 100% og bruger vulkaniseringscement. Det skal sgu nok holde, kan jeg love dig for.
Og hvis du tænker dig om, så er lakridsen beregnet udelukkende til at nødlappe dækket og køre med den til nærmeste dækværksted for at få lappet den ordenligt... Hvis man ikke kunne lappe den efter lakridsen, så er det da lidt dumt at køre til dækværkstedet, ik?
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Hvor får man lappet et dæk korrekt for 100 kr ?
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
En rigtig lapning koster 200-250...
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.943
Den forrige ejer må ikke have været omhyggelig nok - og lakridsen skal heller ikke stikke ud, men skæres plant af med dækket. Stikker den ud vil stedet jo blive belastet mere end andre steder - så er det jo klart at det ikke kan holde.
Jeg har brugt det flere gange uden problemer med at det blev utæt - ihvertfald ikke samme sted
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
Du taler som du har forstand til, istedet for at lytte til nogen der faktisk ved noget om det.
du MÅ IKKE lappe et hul hvori der har været Dækskum eller isat en lakrids ( typisk nødlapning fra falck ) LIMEN BINDER IKKE ORDENLIGT i dækket!
og du MÅ IKKE køre permanent med en lakrids lap! det er MAX 400km og HØJEST 80km/t - præsis ligesom dækskum!
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
Den er lavet til du kan køre hurtigt videre, og derefter køre ind til dit dækværksted og få skiftet dækket.... sameshit som dækskum... lakridsen kan bare tage nogle større huller.
Der er noget voks/olie crap i det klister som får din lakrids til at sidde fast, ved ikke helt hvad det er, men det sætter sig i gummiet og du kan godt lappe det, men med fare for limen ikke binder i dækket kan den ryge ud. Derfor må man ikke og det er ikke til diskussion.
Hvad du gør, er jeg ligeglad med, men det dumt at opfordre manden til det, hvis det ikke er sikkert at køre med, og tør væde med at han får det samme at vide hos superdæk eller hvor han nu vil forsøge at få det lappet, hvis det er en lakridslap.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
Totalt bullchit. Og ja, jeg har ingen forstand på emnet. Jeg ejer blot et dækværksted i Ballerup og lapper dæk dagligt...
Find det, du siger sort på hvidt og smid et link her. Altså, at man IKKE må lappe et dæk, som har været lappet med lakrids. Indtil da er det bare din fri fantasi.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
Har kun lige haft kursus i TPMS, Dæk, Dæklapning, Afballancering dynamisk og statisk...
Men det fint, gør som du gør, jeg skal ikke blande mig i hvad du gør og hvad du gør for dine kunder...
Fortæller dig blot det er forkert, om du så lytter til det, må jeg jo lade dig om.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Hvis dækket har været lappet med en lakrids, og man kan se at man kan bore det op til 8 mm og lappe det rigtigt, så kan man vælge at gøre det.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
Gider jeg ikke bruge min tid på, men kom selv med et brugbart link til noget jeg kan bruge som beviser du ikke tager fejl?
Du kan få det her.
http://www.tiptop.dk/00036/00046/
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
Og jeg bruger lakridser, når der kommer fattigrøve og beder mig om at gøre det for at spare de 100 kroner. Og så fortæller jeg dem altid, at det er ikke en holdbar løsning. Men siger satme ikke, at dækket skal smides ud bagefter...
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
http://231495.buildyourownpublisher.com/documents/B3A9CA0C-5F32-46A7-A9A3-A66C87554018.pdf
http://231495.buildyourownpublisher.com/documents/4B26A3D8-5545-4E6D-958E-FB32EF1D9194.pdf
http://231495.buildyourownpublisher.com/documents/45722D7A-C6AF-4945-9252-116830FEF16F.pdf
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Hvis folk ikke vil betale det er rigtig lapning koster, hvorfor så ikke bare bede dem om at køre videre istedet.
Jeg lapper ingenting med lakridser, jeg har faktisk slet ikke det lort på mit værksted.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 57 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.351
Jeg har flere gange kørt med dækskum i MC og bil dæk, og efterfølgende lappet dem med en paddehat indefra. Er aldrig blevet utæt.
Jeg har flere gange påfyldt et næsten nyt dæk med skum, og kørt resten af dets levetid uden problemer. Er aldrig blevet utæt, og det var ikke mørt eller sprækket indeni da jeg skiftede det.
Jeg har læst masser af varedeklarationer på alverdens bøtter med dækskum, paddehatte og lakridser igennem tiderne.
Vi ved godt alle sammen at de er meget konservativt formuleret, og at man som producent af sådan nogle ting, er nødt til at tage sig alverdens forbehold for ikke at få røven i klemme hvis der sker noget.
Så i har begge ret - og i tager begge fejl.
Folk kan gøre med deres dæk, lige hvad der passer dem. Hvis man er mere tryg ved et nyt dæk i stedet for at lappe, så skal man købe et nyt dæk.
Hvis man, som jeg, har hænderne skruet nogenlunde fornuftigt skruet på, og stoler på egne evner - så lapper man dækket og kører til lortet er slidt ned uden det nogensinde bliver utæt.
Min erfaring er at "cementen" (det vi andre kalder lim for nemhedens skyld) ofte er den største årsag til at en lap går løs og bliver utæt. Det har en forholdsvis kort levetid når først bøtten er åbnet, eller hvis man ikke sørger for at lukke den ordentligt efter brug.
De første mange banedage jeg kørte på MC, var på lappede gadedæk som folk ikke brød sig om at køre med. Har aldrig haft en utæthed eller et dæk der sprang...
Så luk nu røven med alle jeres formaninger og skræk eksempler.
#24 - Det havde ellers givet dine ord lidt vægt. Lige nu er du bare endnu en skrigeskinke på et forum.
God Jul.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
Fordi jeg tilbyder faktisk både nød- og permanentlap. Og når kunden kommer for at få en streg i, prøver jeg selvfølgelig argumentere for den permanente løsning. Men hvis de nægter, kan jeg sgu da ikke bare sige skrid med dig. De får hvad de kommer efter. Det hedder kundeservice...
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Det er faktisk dårlig kundeservice i min verden.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 57 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.351
Og i dag vil folk have alting så billigt som muligt.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Hvis dækket skal skiftes fordi det er nedslidt, så sælger jeg dem et nyt dæk istedet.
Jeg lapper ikke først et dæk med en nødlap, og så sælger dem et nyt dæk bagefter.
Jeg har brugte dæk liggende som jeg evt kan montere så folk kan køre videre, og så kan de komme og få monteret deres nye dæk når de har bedre tid.
Det er kundeservice i min verden
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
Det er kundeservice i din verden?
Come on, prøv nu at se udover dit næsetip...
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Først var det en fattigrøv som ville spare en 100 kr, men nu er det lige pludselig en kunde som har gode dæk liggende derhjemme.
Og før kostede en rigtig lapning 200 - 250 kr, fattigrøen ville spare en 100 kr på en lapning.
Hvordan helvede får du det til at blive en halvtresser lige pludselig.
Faktum er at jeg ikke sælger nogen en elendig nødløsning ligemeget hvad.
Kunderne har det desværre med hurtigt at glemme at det var en nødløsning, og så kører de videre.
Du er faktisk ansvarlig for den reperation som du har lavet, og så kan du kalde det en nødløsning eller hvad du vil.
Du er eksperten, derfor rådgiver du kunden, og undlader at lave noget lort.
Kunden har ikke altid ret, og sådan er det.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
Og hvis man nu skal fluekneppe, som du gør nu så godt, så kan jeg sige, at så burde du sælge NYE dæk til kunden og ikke brugte! Dæk er jo den eneste kontakt med vejen bla bla. Nye dæk er jo bedre end brugte, ik? Og du sælger vel ikke KUN et dæk, vel? For det er uhentsigtsmæssigt med forskellige mønstre dæk, især på samme aksel? Så skal du jo sælge mindst to brugte dæk til det aksel, som fået punktering...??
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Læs lige en gang til og fortæl mig så hvor der står noget om at sælge dem et brugt dæk.
" Jeg har brugte dæk liggende som jeg evt kan montere så folk kan køre videre, og så kan de komme og få monteret deres nye dæk når de har bedre tid."
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
Me hvad med at forskel på mønstre på samme aksel er ikke optimalt for vejgrebet i kritiske situationer? Er det noget, du fortæller folk om, inden du smider gratis dæk på?
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Hvis kunden vælger at købe et eller endnu bedre 2 nye dæk af mig, så låner jeg dem et brugt dæk gratis.
Har jeg dækkene på lager, så sætter jeg dem selvfølgelig på med det samme.
Og ja selvfølgelig fortæller jeg kunden at det ikke er optimalt at køre med feks 1 nyt dæk og 3 slidte, eller køre med 4 forskellige mærker, men det er stadig ikke ulovlig at køre med.
Til gengæld er det ikke skide smart at sætte en nødlap i, men det ved du jo nok godt.
http://www.motormagasinet.dk/artikel/VisArtikel.aspx?SiteID=MM&Lopenr=102280074#partTwo
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Detailforskrifter for Kørertøjer kan man i p. 8.02.001 læse, at dæk skal være ubeskadigede. Dette er lovkravet i Danmark.
I Dansk Standard 2044, som er en standard for faglig forsvarlig reparation af dæk, er det et krav at dækket afmonteres fælgen for nærmere kontrol af evt. indvendige skader. Dækket må altså ikke repareres udefra, medmindre denne kontrol er foretaget, og evt. indvendige skader repareret. Det tvinger dækreparatøren til at sikre sig, at der ikke er nogen indvendig skade i dækket, i modsat fald påtager dækreparatøren sig et stort ansvar ved en evt. senere ulykke med dækket.
STRO (Scandinavian Tyre and Rim Organisation) anbefaler ligeledes på side 27 pkt. 4 i STRO-bogen 2004 følgende:
Dæk skal altid tømmes for luft og afmonteres hjulet (fælgen) og derefter inspiceres, inden reparationen udføres.
Det nævnes endvidere i pkt. 5, at en reparation må ikke udføres, hvis dækkets styrke vil være nedsat efter reparationen. I pkt. 5 påpeges det, at en permanent reparation af dæk ikke må ske ved indsprøjtning af skum, spay eller ved at trække en prop igennem hullet på ydersiden, af et monteret dæk.
Endelig og meget vigtigt understreges det, at slanger må ikke anvendes på bekostning af en reparation af en skade. Slanger må ikke anvendes i slangeløse dæk uden de respektive dækfrabrikanters tilladelse.
Jeg må sgu indrøøm at jeg lidt troede at Volker Nitz
bildte os noget ind sidst vi var på kursus, men det gjorde han åbenbart ikke, desværre
jan 2003
Følger: 32 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 7.341
Der er også noget om reglerne for lapning af slangeløse dæk
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
Du vælger at kalde det kundeservice at lave en nødrep, uden at vide hvad kunden gør efterfølgende. Du oplyser vel naturligvis hvilke risikoer der er ved den løsning du laver?
Syntes alligevel uanset om du gør eller ej, er det er uansvarligt at sende en kunde videre med en nødrep. Du kan ikke regne med kunden kender de konsekvenser det kan have, selvom du skitser dem lidt op ( du kan jo ikke forklare alle punkter, så kunden forstår dem på 5min. )
I min verden skider du på din kunder.. De kommer til dig for at få hjælp og så stikker du dem en nødløsning ( som de formentlig selv ber om ) men du bør vide bedre.. Jeg ville afvise dem og bede dem køre til nabo værkstedet, da jeg ikke ville kunne gå i seng med god samvittighed. Men sådan er vi alle forskellige.
Jeg vil hellere afvise en kunde, frem for at lave en løsning som i værste fald kan koste ham livet ( jaja, så skal det også gå meget galt, men risikoen er der ), Det er der i min verden mere service i end den løsning du laver. Hvis jeg ikke kan få accept til at lave det ordenligt, vil jeg ikke lave det, hvad de så gør inde hos naboen, er jeg fuldstændig ligeglad med.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
Jeg tilbyder også opretning af alufælge. Også SVEJSNING af revner i fælgene, selvom der er også nogen, som mener, at det bør man ikke gøre, for det svækker fælgen. Det synes jeg ikke, og mine svejsninger holder for evigt.
At der er andre, som ikke tilbyder samme service, giver kun mig fordelen. Så er den ikke længere.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
Hvad bliver det næste? at du tilbyder at fræse 2mm mere dækmønster?
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
Ændringen i formuleringen af retningslinjerne på EU-plan om reparation af utætheder i slangeløse dæk er ændret. Konsekvenserne kan blive ganske alvorlige, da et værksted nu kan blive holdt juridisk ansvarlig, hvis der sker en ulykke for en ikke korrekt udført lapning. Ifølge det nye er en reparation defineret ved, at et dæk er lappet indefra med en kombinationslap.
Var dækket derimod blevet lappet udefra, er der efter den nye formulering kun tale om en nødtætning og ikke en reparation. Og skulle der ske noget her, kan det værkstedet blive stillet til ansvar. Den nye formulering glæder den danske Rema Tip Top-direktør, Jesper Jørgensen.
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Bruger man det lort på en ny bil idag, ja så står man til en udgift på ca 600 - 1200 kr ekstra udover et nyt dæk.
Dækskum bliver fjernet fra alle nye biler indregistreret efter 1/11 - 2014.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
Men derfor kan det stadig ramme dig selv på pengepungen, hvis det går galt.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Dækskum er et overstået kapitel, når kunderne og du opdager at det medfører en ekstra udgift på 600 - 1200 kr udover dækket, hvis man bruger det på biler indregistreret efter 1/11-2014
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Alle ejer idag en telefon med kamera i.
Wupti et billede på facebook, som de unge er så glade for idag, men teksten nedenunder hvor der står, så punkterede jeg sgu. Dækket er fikset at bim bam dækservice for en 50er, og så kører bussen igen
Den er sgu sværd at løbe fra, når Tonny ligger i grøften, og finder ud af at værkstedet kan gøres ansvarlig.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
Og hvad er din pointe?? Nej, jeg fatter ikke en skid af det, du vrøvler. Overstået kapitel?? Jamen hvad med alle de mange millioner biler, som er indregistreret før din flotte dato?? De kommer nok til at bruge lortet i 30-40 år endnu...??! Så hvor overstået er det lige??
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Når ikke producenterne kan sælge det til fabrikkerne mere, så går der nok ikke ret længe før at det ikke fåes mere.
Og guskelov for det da, magen til lort skal man lede længe efter.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
Uha... Sikke fantasi... Så du mener, at et tilfældigt billede på FB kan bruges i retten som bevis, at nødrep er blevet foretaget præcis på det pågældende dæk, som eksploderede præcis pga denne nødrep og en hel børnehave døde af det og jeg bliver stillet ansvarlig og det endermed at min forsikring skal betale erstatning...
Chit. Ok, jeg dropper lakridser NU. Jeg er overbevist.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
Klart...
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Jeg troede bare ikke at et dækværksted med respect for deres eget arbejde brugte noget som branchen generalt advarer imod.
Vi hørte godt nok diverse skrækhistorier da vi var på kursus, men vi troede at det meste var noget de bare fandt på.
Var det så dig der havde lappet et dæk til en Ferrari med en lakrids ?
Det er forresten et Y mærket dæk.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
Nej, jeg har kun lappet dæk til Veyron med en slikkepind.
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.943
At folk så også vælger at bruge det på gamle næsten nedslidte dæk til alm. personbiler, kan jeg ikke se det store problem i, hvis de ellers udfører det korrekt og omhyggeligt.
aug 2012
Følger: 1 Svar: 195
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 57 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.351
Er det en bøde til fælg mafiaen? Hvad så hvis man ikke vil betale - vågner man så op om morgenen med et sæt ødelagte hjulmøtrikker under dynen?
En ny ventil og 5min rengøring kan ikke ende på det beløb - så boller man sgu sine kunder i røveren.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
Det er også fuldstændigt ligegyldigt, det eneste vi kan konkludere er nogle skider deres kunders sikkerhed et stykke..
I kan komme med alle jeres argumenter, men det ændre ikke på det er smæk forkert
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Alle nye biler indregistreret efter 1/11-2014 skal have TPMS.
Dækskum en gang i sådan en ventil, og så er den færdig.
Af samme grund har VAG valgt at fjerne det fra deres biler.
Der gælder samme regler for TPMS som der gør for airbag og ABS, så virker det ikke, så kan bilen ikke synes.
aug 2012
Følger: 1 Svar: 195
alt er vel relativt,jeg sætter ikke et nyt dæk hvis folk ikke har pengene,så giver jeg lapningen et forsøg og råder folk til et nyt dæk,sikkerhed eller ej,så er det i hvert fald ikke på min regning
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
Det er jo worst case, men det er sket flere gange og det sker da også igen, fordi folk ikke ved hvad de laver, eller er fuldstændig ligeglade
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 57 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.351
Men du styrer selv hvad du gør, og det gør jeg også.
God jul.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
Men det du gør er stadig forkert.. Det jo ikke for sjov der er et forbud omkring det.
Men god jul
aug 2012
Følger: 1 Svar: 195
sep 2003
Følger: 36 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 16 Svar: 867
Men at bruge dækskum eller lakridslapper, er kun noget gør det selv perlegrus mekanikere gør. Som dækværksted laver man tingene rigtigt og forsvareligt.
Og jeg undre mig også over at der ikke er et direkte forbud mod at bruge det skrammel.
Idag skal bilerne har ABS, Airbag og andre ting, men den eneste kontakt med vejbanen er 4 dæk som har en meget lille kontakt med vejen.
Folk køber gladeligt de billigeste dæk, og de lapper med alt muligt fusk.
Man fatter ikke at nogen bruger 3 - 400000 kr på en bil, men ikke vil betale 225 kr for en ordentlig lapning, eller 5 - 800 kr mere for 4 ordenlige dæk.
aug 2012
Følger: 1 Svar: 195
altså,folk bruger gladelig 25000 kr på stereo eller 10000 på fælge,men dækkene skal satme være billige,tsvansen og dækonline længe leve
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 57 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.351
Hvis der er, så lad os få det på skrift.
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.366
Og det har ingenting med tågesnak at gøre, det handler mere om din manglende stolthed i dit arbejde og du siger indirekte du er specialist... Ja godaw du
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 46 Biler: 14 Emner: 141 Svar: 7.962
Hvor mange er der kommet tilbage, er irrelevant. Der er nogen, som kommer tilbage. Der er nogen, som skifter til andre hjul derhjemme. Der er nogen, som vælger et dækcenter tættere på dem. Men så længe der er nogen, som er rent faktisk berettiget til den slags nød reparation, så synes jeg, at man skal kunne tilbyde det. Som kundeservice for dem, som ser det som den eneste løsning.
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 542
Tag hinanden i hånden, og hop i havet.... !
Hvad fanden er der galt i at tilbyde nødrep til folk, det er jo det samme som det falck gør. Det er jo først et problem, hvis man siger til folk at det er en permanent løsning... I er seriøst galt på den overfor mr galant, som har sit 100% på det rene, iføgle alt hvad han skriver i denne tråd.
Og fuck da lige hvad salgsdirektøren fra tip top siger, han laver ikke reglerne, han skal bare sælge sine egne produkter og afholde sponsorede lappe-kurser.
Nu ved jeg tilfældigvis at landets 3 største dækfirmaer de tilbyder nødlapning, super dæk, euromaster og quickpot. Jeg synes at i skal melde dem til nogen, da de jo bryder de regler som kun jer to kender.
Og nu siger jeg noget som i nok ikke vil tro på, og det bebrejder jeg jer ikke, jeg er også selv meget forundret over det. Men ham som i selv nævner, mister Volker Nitz, formand for dækbranchens fællesråd, hans opel vectra har kørt i minimum 3 måneder med en lakrids, som han personligt bedte om at få i, da dækkene stod til udskiftning. Prøv at spørg ham om det, næste gang i er ovre hos ham for at blive klogere...
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 1 Svar: 247
NB! Du har muligvis fået samme svar før, men jeg orker ikke læse helle svar rækken igennem.
apr 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 32 Svar: 661
maj 2012
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 27 Svar: 1.943
Huller i siden af dækket er en anden historie.
apr 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 542
Lakridsen, man sætter i udefra... Den er og bliver kun en NØDLØSNING, og bør laves ordentligt hurtigst muligt.
Og med ordentligt, der mener jeg af med dækket og i med paraplyen. Det er den eneste godkendte løsning.
okt 2009
Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
hvis det så er et stort hul, så smider man en prop i og en radial lap, det skal så stå i 24 timer før man må smide dækket på fælgen
Dæk er utæt ved lapning