{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.703 visninger | Oprettet:

BG inviterer til DHB 2015 {{forumTopicSubject}}

Også i år overgår vi os selv showmæssigt. Det bliver stort, og for 17. år i træk kan du opleve Danmarks mest vanvittige show og oplevelsesweekend.

I år åbner vi allerede torsdag, og derfor får du en hel EKSTRA dag fyldt med fest og ræs.

Vil du have en billig DHB-billet, så er det nu, du skal slå til!
Se vores early bird-tilbud her: Du sparer 551 kr. på en VIP-billet (Normalpris 1.400 kr.) - og 401 kr. (Normalpris 1.000 kr.) på en alm. billet!

Skynd dig - kun 500 stk. af hver billettype!

Køb billetten her: http://www.bilgalleri.dk/dhb/priser-og-billettyper/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BG inviterer til DHB 2015
  • #1   17. dec 2014 i år simpelthen, så har i travlt da.... smiley

  • #2   17. dec 2014 Desværre ingen dhb deltagelse herfra, ingen forbedringer til deltagerne sidste år trods løfter og det stik modsatte,og sindssyge priser i 2015, gør at vi holder os til Sverige og Tyskland .. Desværre

  • #3   17. dec 2014 I mine øjne går det mere op i alkohol og narko end det går op i biler og andre køretøjer smiley Det fandme synd, for det faktisk den eneste bil-"festival" vi har i DK

  • #4   17. dec 2014 Må man godt sælge sin invitation videre? -Men hvis BG Rikke kommer, så kommer jeg slevfølgelig også!

  • #5   17. dec 2014 Hold nu kæft en prisstigning da det er jo helt hen i hampen det der...

    1000kr for en almindelig billet? I må satmr da have tabt sutten er faldet fra vuggen da i var spæd!


  • #6   17. dec 2014 Hvis det. Lige så godt som mine venner sagde det var sidste år så kommer jeg.

  • #7   17. dec 2014 Dhb er hvad man gør det til. At i er nogle uduelige tabere der koncentrere jer om alle andre er bare surt. Hej hej til jer!

    Er selv imod narko osv til dhb men går da pænt uden om dem og hygger med de mennesker jeg kender smiley


  • #9   17. dec 2014 har desvær hørt fra flere at det ikke var blevet bedre i år,

    som der ellers var lagt op til


  • #10   17. dec 2014 det var blevet bedre ! en del bedre. men husk nu på de overtog et kaos og skulle prøve og rette op på det samtidig med det var deres første dhb!

    det nemt at dømme uden at tænke over tingene. rom blev ikke bygget på en dag


  • #11   17. dec 2014 JDW, bedre for hvem, i alt fald ikke for deltagerne da, istedet havde de rykket festen ind i pitten da de jo var så smarte at sælge mekaniker billeter uden om deltagerne, samt var hele pitten kaos, og 6 lokummer til 700 deltagere+ div mekanikere?? ikke iorden


  • #12   17. dec 2014 Lågsus
    Ja håber da jeres pladser bliver bedre i 2015.

    prisen er ok.
    Diverse andre festivaller koster jo ca det samme. Og der er kommet mere til samtidig. Eks drift og mc legeplads. dB Drag. (EMMA ?)

    Har kun hørt skidt om vejret og set styre BG ikke.


  • #13   17. dec 2014 Har selv været kører de sidste 3 år. Så lad vær med at sidde der og spille kong gulerod smiley

    Selvfølgelig var der lidt fest omkring. Sådan er det ! Og sådan må det også gerne være når banerne er lukket.

    Toiletter er det eneste jeg har der er negativt omkring sidste år. Også at det var åndsvagt lavet med 402m kø lige ved tvær vejen over pladsen


  • #14   17. dec 2014 For meget banjo og for lidt bil....

    Bliver Rudskogen 10-12 juli sammen med gutterne

    Mere bil mindre banjo + Norske tøser og hjemmebrændt smiley


  • #15   17. dec 2014 Nu i siger en hel dag ekstra med race, dvs. der også bliver kørt fredag nu?

  • #16   17. dec 2014 festen hører ikke til i pitten, jeg skal satme ikke holdes oppe hele natten af en flok spader på div lort, så de ikke har behov for søvn, når jeg skal tidligt op hver morgen og ligge og køre 200 km/t+ , sjovt nok kan vores nabolande finde ud af det, der bliver der slået hårdt ned på folk der ikke forstår at efter kl 00 skal der være ro blandt deltagerne, nok også derfor dragracing og drift er betydeligt mere seriøst og underholdene i udlandet! men fair nok, det er jo ikke alle der ser sådan på det...

  • #17   17. dec 2014 så du mener ikke man kan være seriøs og samtidig hygge sig med sine venner man har i den verden? du helt væk jo. har intet sagt om musik til langt ud på natten men nu er det en bil festival og musik hører dertil. ta nigle ørepropper med hvis det genere dig så meget

  • #18   17. dec 2014 Jeg har aldrig ytret at der ikke skal være plads til hygge, langt fra, men at slæbe et mobildiskotek med ind i pitten, og lade lortet spille hele natten, uden at der kommer en vagt og lukker lortet ned, det er i min verden useriøst, vil folk feste, er der et kæmpe areal netop beregnet til dette...

  • #20   17. dec 2014 Nå nu bliver man også stemplet Narkovrag fordi man får øl med gutterne man køre sammen med i pitten.

    lad vær med at dømme alle uden i ved noget. ja der er narko ! men har ALDRIG oplevet noget i pitten


  • #21   17. dec 2014 Man kan sagtens få nogle pilsnere uden at skulle have et mobildiskotek med, og skide på alle andre, derudover hører alkohol og race ikke sammen, så skal man ud og kører dagen efter, drikker man sig ikke i hegnet aftenen forinden... Alkohol og narko test, burde være obligatorisk hver morgen inden folk skulle køre, og var den over grænsen, skulle man diskvalificeres uden undtagelse, skal vi ikke bare blive enige om at være uenige, jeg bliver væk, ligeledes som mange andre.

  • #22   17. dec 2014 Holder nu med LÅGSUS RACING.
    2014 var et kaos, og fuld af larmende fulde Nordmænd, som lavede brændere midt mellem campingvogne.
    Lokummerne var ringere end nogensinde, troede faktisk ikke de kunne blive det, men det lykkedes dog alligevel.
    Nu er priserne så skruet fuldstændig vildt op, samt der er jo heller ikke er inkluderet en mekaniker/hjælper i DRIVER billetten.


  • #24   17. dec 2014 Kunne godt tænke mig at høre hvad den store prisstigning skyldes. Hvad siger i bilgalleri??? Håber der kommer en forklaring fra jer, ellers må min deltagelse overvejes og sikkert mange der tænker det samme..

  • #25   17. dec 2014 Jeg vil ikke bruge en krone på det "show"....

  • #26   17. dec 2014 Hvad er ideen lige med at en kører billet koster mere end en publikums billet? Det er sku da kørerne der danner grundlag for hele dhb!

    Samt hvorfor er det pludselig ikke nogen mekaniker billet med i prisen?
    Det er lige en 3 dobling af prisen i forhold til sidste år...


  • #27   17. dec 2014 Ideen er nok at der ingen race skal være, men kun en kæmpe fest smiley

  • #30   17. dec 2014 JDW : "ja der er narko ! men har ALDRIG oplevet noget i pitten"

    Åben øjnene batman.. folk er helt blæst

    Kan slet ikke se hvorfor du går i forsvarsposition på den måde.. fedt du kan nyde det hele og ha det hyggeligt, men størstedelen af folk har bare ikke lige samme syn på tingene.
    Og ja de overtog en synkende skude, og det tager tid at rette op på, men så må man sgu gøre noget aktivt for det! F.eks at forbyde festerne i pitten, lave regler omkring larm efter kl 23, og så holde festerne i den anden ende så de ikke er til gene!
    Derudover skulle de ha en form for kontrol ved indgange med narkohunde.. jeg siger ikke at en joint skal nedlægge en hel festival, men tage nogle stikprøver så man til en hvis grad kan komme det til livs! På den måde ville der falde RIGTIG mange fra, men der ville pludselig også komme mange flere mennesker der har en interesse for biler derud, og ikke bare folk der tager til DHB for at feste og suge narko.. Det kan godt være du ikke lige har oplevet det, men det må være fordi du går med skyklapper på, for det er over alt.. og en hurtig tur gennem teltene og spørge efter det, vil langt over halvdelen kunne tilbyde det smiley DESVÆRRE!!

    og MHT billetterne, så skal folk der vil køre, lukkes ind til meget billigere penge, da de allerede har en kæmpe udgift ved at tage bilen med.. som publikum skal billetten være noget dyrer (ikke end den er nu, men dyre end kørenes billetter) da de ikke har en udgift udover mad og drikke på festivallen.. derudover skal hele pladsen hvor kørene opholder sig, så lukkes af for publikum, og der skal som sagt være strenge forbud mod fester osv.. vil en kører så feste, kan du smutte ud på pladsen med narkohovederne


  • #32   17. dec 2014 #31

    hvilket var den største hjerneblødning nogensinde at de ikke havde begrænsning på, vi som deltagere, har længe efterspurgt en max begrænsning på folk i pitten, 1 kører og 2 mekaniker pr deltagelse og thats it,samt at få lukket pitten for publikum og lavet en retur vej, hvor man ikke skal køre imellem 2000 stive fjolser... back to basics my a.., før i tiden, kunne folk komme ind i pitten om søndagen, og stadig uden at gå i vejen for deltagerne, fatter ikke hvorfor det ikke kan lade sig gøre igen... bilgalleri påstår at de har lyttet til deltagerne??? jeg er da personligt ikke blevet spurgt.. og ved da at dem jeg plejer at komme med, heller ikke er blevet spurgt om noget som helst
    '


  • #34   17. dec 2014 http://www.speeddays.info/
    nogen der vil med til noget seriøst i stedet for??? 20 euro for en hel weekend, på preppet bane


  • #35   17. dec 2014 Jeg tror også at jeg siger nej tak herfra.
    Jeg har ikke været med i et par år nu da min seneste oplevelse var ret så elendig. Så jeg svor at hvis det var for at tage med igen skulle det være for at køre (402meter)
    Men med den sindssyge prisstigning, og det kaos man høre der har været i år, så tror jeg at jeg står af, og ser mig om efter noget andet.

    DHB har kæmpe potientiale, hvis man kun går op i selve navnet. Danmarks Hurtigeste Bil, og ikke forsøger at gøre det til en stor druk/narko fest.

    Det kan være jeg skal gå ud i spejlet og glo efter grå hår, men det er nu en gang bare sådan min opfattelse er på DHB.


  • #37   17. dec 2014 Har været der de sidste 3 år og sidste år var fucking røv nedern alt for amatør agtigt... men jeg må da sige at det er lidt sjovt BG ikke kommentere på opslaget eller forsvarer deres arrangement overhovedet


  • #38   18. dec 2014 så er det lige før træffet i Oschersleben og Wörthersee er billigere og diverse racewars i tyskland over sommeren er mere seriøse i forhold til DHB generelt set.

  • #39   18. dec 2014 #24
    prisstigninger skyldes sikkert den ringe forståelse fra deltagerne at de ikke skal efterlade stedet som en regulær svinesti...ved at f.eks til racewars i tyskland da får deltagerne udleveret affaldsposer og bliver det ikke overholdt bliver de smidt ud, ret fair efter min mening.


  • #40   18. dec 2014 Også koster det ekstra at tage campingvogn med, hvad f... Sker der for det

  • #41   18. dec 2014 selvom jeg ALDRIG har været til DHB, så vil jeg da heller aldrig efter hvad man hører.

    et bil show bør ikke handle om druk, stoffer og kvinder, men om BILER. altså, drag, drift, burnouts, baneræs, vise sine biler frem, købe reserve dele, tuning dele og styling dele. simpelthen alt hvad der handler om biler.

    ville ikke selv komme til en bilshow som der handlede om alt andet end biler...


  • #42   18. dec 2014 Vedr. billetpriser for besøgende:

    Om det er dyrt eller billigt, det må man selvfølgelig selv vurdere, men jeg kan se at vi måske ikke har været helt skarpe i vores kommunikation.
    Så for at undgå misforståelser, vil jeg gerne lige uddybe lidt:
    - Priserne for en partoutbillet starter ved kr. 599,- og stiger så løbende indtil den ved indgangen koster kr. 1.000,-. Til DHB 2014 var startprisen kr. 550,- og slutprisen ved indgangen kr. 850,-
    - Prisen for en partoutbillet er derfor pt. kr. 49,- højere og vil ved indgangen være kr. 150,- højere.
    På baggrund af de mange positive og konstruktive tilbagemeldinger vi har fået fra DHB 2014, bliver DHB 2015 forbedret med:
    - Indgang allerede torsdag og dermed fire dages racefestival
    - Én ekstra dag med race (50% ekstra race). Der køres nu både fredag, lørdag og søndag
    - Én ekstra festaften (50% ekstra fest)
    - Fadøl og drikkevarer bliver billigere – Og hvis du køber Bar-klippekortet, bliver de meget billigere
    Og så kommer der desuden et bedre program, bl.a. med bedre race og show om dagen og med kendte kunstnere til festen om aftenen. Dette vil blive offentliggjort løbende efterhånden som aftalerne falder helt på plads.
    Jeg håber det giver en bedre baggrund for at vurdere prisen på en billet og jeg håber vi ses til det fedeste DHB nogensinde!


  • #43   18. dec 2014 Du overså let og elegant spørgsmålet i #26

  • #44   18. dec 2014 vedr. druk og narko:

    Vi har naturligvis også hørt om de udfordringer der tidligere har været med narko, og tager stærk afstand fra det. Vi havde derfor i år et øget samarbejde med politiet som både var meget synlige og samtidig havde narkohunde med på pladsen. Med så mange mennesker samlet, har der naturligvis nok været nogen der har smuglet noget med ind alligevel, men vi er stolte over de tilbagemeldinger vi har fået og jeg mener bestemt ikke at det er fremherskende på DHB!

    Druk:
    Der bliver drukket og festet på festpladsen og det er der det hører hjemme - ikke i pitten. Og pitten bliver mere "festfri" i 2015, bl.a. fordi vi med den nye prissætning på kører-billetter sørger for at pitten ikke overfyldes af folk der ikke er kommet for at køre, men blot har villet have en billigere adgangsbillet.


  • #45   18. dec 2014 vedr. kørerbilletter:

    Baggrund: Det har i flere år været en udfordring at folk udnyttede driverbilletter til at komme billigere ind på DHB. Det har bl.a. medført at:
    - pitten har været overfyldt
    - der har været meget administration op til eventet og bøvl ved indgangene, fordi mange ville bytte deres alm billetter til ledsagerbilletter, da de (perifært) lige kender en eller anden der skal køre og derfor kan spare et par hundrede på en ledsagerbillet og samtidig få bedre faciliteter
    - rigtig mange biler er aldrig stillet til start fordi billetten kun er købt for at spare penge. Det gør planlægningen og afviklingen af racet en del mere besværligt, når vi ikke reelt ved hvem der stiller til start

    På den baggrund har vi besluttet, at der ikke må være noget økonomisk incitament for at vælge en driverbillet eller ledsagerbillet frem for en almindelig partout billet.
    Derudover har der været en entydig tilbagemelding fra kørerne om, at de gerne ville betale for bedre forhold i pitten, f.eks bedre toiletter og bad, og der har ligeledes været et ønske om, at der var flere præmier og mere køretid.
    Vi bruger derfor ekstraindtægten på
    - bedre toiletter og bad til kørerne
    - én ekstra køredag (herunder ekstra baneleje, crew, leje af udstyr, ambulancefolk m.v.)
    - flere præmier
    Og så får man som kører også en langærmet driver-T-shirt, bedre pitforhold og VIP adgang til tribunerne.

    Jeg håber det giver en bedre forståelse for vores prissætning på kører-billetter


  • #46   18. dec 2014 @Nikki H, jow jow, jeg kommer til det, jeg skriver og skriver, er jo ved at få skrivekrampe smiley

  • #47   18. dec 2014 Jamen det er da super fedt at det skal gå ud over dem der faktisk kommer for at køre smiley

  • #48   18. dec 2014 Tak for svar.

  • #49   18. dec 2014 Att: Kenneth A

    Den driver T-shirt kan i for min skyld godt spare, for de er ikke en pind værd.

    Nu hvor alle kører så får adgang til bad, så håber jeg så at i har tænkt på at det badeområde så skal udvides, for ellers så går det op i hat og briller.

    Du skriver at folk snyder med driverbiletter, for at få bedre faciliteter, det må da være en joke smiley


  • #50   18. dec 2014 Hvad angår pitten, så er det der fylder mest alle de biler som ledsagere kommer i.
    Hvis en kører har værkstedsbil + den de skal køre race i og der så er op til 6 ledsagere med som jo også har bil med, så er der jo ikke noget at sige til at der bliver overfyldt smiley


  • #51   18. dec 2014 #45
    hold nu op med det vrøvl, hvis i selv gad at holde det i lovede, ville det ikke være et problem, der var ingen kontrol med hvem som stillede til start, og ingen konsekvenser af at ikke stille til start, det kunne såre simpelt forhindres, sæt en pris på 2000 kr, og hvis folk så stillede til start og gennemførte 2 runs, fik de 75 % af deltager gebyret tilbage, samt sæt en øvre grænse for hvem der må deltage, alle biler der ikke kan gennemfører 402 meter banen på under 15,5 sek, skal bare udelukkes, der findes rigeligt med arrangementer for den lokale brian!!! men fint, i mister alle de seriøse deltagere, vi vil langt hellere køre 1000 km og køre på en ordenlig bane under ordenlige forhold, og så til de samme penge, tag king of speed i tyskland, der koster en deltager billet 20euro for hele weekenden, det vil sige vi faktisk har 1400 kr ekstra til brændstof, hvad mon folk så vælger!!!! i har virkeligt skudt jer selv i foden her... de seneste 5 år er der faldet MANGE af de seriøse fra, se bare deltagerne i år, det var et fåtal der var gengangere, og endnu mindre der faktisk kørte rigtigt stærkt!!
    Kan ikke være rigtigt at i ikke vil tage ved lære af vores naboer, og se af at få bilerne som 1 prioritet igen...


  • #52   18. dec 2014 #44 politiet gik mere efter biler de kunne give bøder til, narko politiet så vi meget lidt til



  • #53   18. dec 2014 mere bil og mindre banjo, var det ikke det i meldte ud i år??? kan i så forklare, hvorfor øl og spiritus priser bliver sat ned, og der bliver 4 dage med fest om aftenen... jeg tager til tyskland, og skal der køres i dk, håber jeg på at kent egtved laver endnu en dag på vandel, se det var en superfed dag, hvor det kun var bilerne det drejede sig om...

  • #54   18. dec 2014 #51 +1

    You read my mind, gad bare ikke til at skrive det, da jeg skriver via telefonen.


  • #55   18. dec 2014 LÅGSUS RACING.

    har en bekendt der bor i Hannover, han var for nogle år siden til DHB og var forfærdet over hvor lidt der er styr på tingene men det der forfærdede ham og han venner mest var at bilerne som jo er omdrejningspunktet til den slags kom som tredje prioritet, øl fisse og hornmusik kom før alt andet, sådan var hans indtryk af DHB.
    er efterhånden lige meget hvor i verden man spørg til hvad man synes om danskerne, samme svar kommer 75 % procent af gangene vi drikker for meget til de arrangementer vi er til...lidt sørgeligt og have det ry.


  • #57   19. dec 2014 Har selv været Driver de sidste 2 År og må sige med de Pris stigninger bliver jeg væk næste år. Er trods alt Driverne der levere showet!
    Er Rigelig dyrt at få bilen kørende, da vi ikke alle er født med en guldske i røven, men stadig vil gøre vores bedste med de resurser vi nu engang har for at få standret det vi brænder for!
    Vil hellere bruge de billet penge på min bil og tage til andre træf istedet.


  • #58   21. dec 2014 rudskogen smiley

  • #59   21. dec 2014 Lige et bette spørgsmål smiley

    Er det et krav at man skal have kørekort, for at må køre 401m ræs? Har nemlig været med med til at bygge følgene bil, og vil sådan set godt selv opleve hvad den kan smiley


    profilbillede
  • #60   22. dec 2014 #59...kommer vel meget an på hvad løb arrangøren siger til det men eftersom det jo er en lukket bane så skulle man gå ud fra at det er tilladt...det eneste men jeg ville sige er et forsikringsspørgsmål.

  • #61   22. dec 2014 RM:
    Eftersom at man skriver under på at DHB ikke har ansvar for noget som helst, vis man f.eks. køre galt, burde det da ikke være et problem? Lige som man gør, når man er til track-day, på Padborg park? smiley


  • #62   22. dec 2014 Du skal have kørekort.

  • #63   23. dec 2014 Af hvilken grund, om man må spørge Brian? Er det bare en princip sag, eller er det fordi man skal kunne færdselsreglerne? Fordi hvis det er det sidste, så burde jeg være godkendt til at køre, da jeg har traktorkørekort (der gælder alle de samme færdselsregler, og man får (næsten) den samme undervisning) smiley

  • #64   23. dec 2014 Jeg går ud fra at det er pga at man kører rundt mellem tilskuer mm.

  • #65   23. dec 2014 Når der færdes så mange mennesker.
    Så er der offentlige adgang og færselsloven gælder.

    Nok derfor man skal have kørekort til bil


  • #66   23. dec 2014 Jeg har lige tjekket med den ansvarlige for afviklingen og banetilladelsen. Man skal være over 18 år og have gyldigt kørekort til kategori B. Det er et krav fra forsikringsselskabet.

  • Henrik M
    Henrik M Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #67   23. dec 2014 Hvad og hvem dækker den forsikring egentligt for?

  • #68   23. dec 2014 alka forsikring dækker f.eks ikke en skade der er forårsaget ved væddeløb eller når man kører trackdays som i padborg park eller nürnbergringen..

  • #69   23. dec 2014 RM vist ingen almindelige forsikringer der dækker væddeløbs og bane kørsel

    Tror det forsikring der er til DHB dækker person skader .. ikke bilen


  • #70   23. dec 2014 #69.. det må dælme være en høj forsikrings sum for et par dage...det må vel være Bazoom

  • #71   25. dec 2014 Vi kommer til DHB. ser frem til endnu en fed weekend i 2015. Fik billetten af konen i Julegave ?? fed gave!

    Godt nytår til alle på bilgalleriet??


    profilbillede
  • #72   28. jan 2015 På den baggrund har vi besluttet, at der ikke må være noget økonomisk incitament for at vælge en driverbillet eller ledsagerbillet frem for en almindelig partout billet.

    Kenneth A som du skriver i din tekst som jeg har kopieret, vil jeg gerne give dig et andet syn på tingene.
    Vi er enige om at uden kørere ingen dhb ikke? Som kører med prisstigningen i har lagt for døren tillader jeg mig at sætte spørgsmåls tegn ved om det er en ualmindelig dum uvidenhed eller blot en ikke gennemtænkt tekst som mit indlæg starter med, kopieret fra indlæg # 45. Du skriver der ikke må være noget økonomisk incitament, mit spørgsmål går så på om i har tænkt over extra udgiften ved at være kører. For mit eget vedkommende 1000kr for leje af autotrailer derud over udgiften på brændstof til bilen der trækker ca 900kr tur/retur,benzin til raceren 600kr. Og jeg har ingen broer eller andet jeg skal over som tillæg der udover.

    Fortæl mig så lige igen hvor retfærdigheden er i det, kørerne skal åbenbart betale for hele gildet eller????


  • #73   1. feb 2015 Fordi de er pisseligeglade med deltagerne, for de har stadig ikke fattet, ingen deltagere ingen dhb, typisk grådighed at tænke kortsigtet istedet for langsigtet.... Det er en af de største grunde til at al motorsport er ved at uddø i dk, alle tror efterhånden kun, at det går ud på at tjene mest muligt, og ikke at holde sporten i live... Dhb er en druk og narkofest, og dem som påstår andet, burde åbne øjnene, når de engang bliver voksne!!! Der er intet der hedder dhb om 5 år, hvilket vi tydeligt så i antallet af tilskuere og deltagere i 2014... Men fred med det, jeg melder pas og lader dem som vil, have deres narko og drukfest i fred, med biler som 5-6 prioritet... Mine penge bliver lagt til de seriøse arrangementer...

Kommentér på:
BG inviterer til DHB 2015

Annonce