{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.259 visninger | Oprettet:

bmw diesel 4cylindrede {{forumTopicSubject}}

Ja jeg går jo og drømmer. Skal man købe en lidt nyere bil af et tilfældigt mærke, eller købe en 2år ældre bmw diesel. Jeg har kørt i et par ældre bmw af mine kammeraters. Og har altid været forelsket i dem (altså bilerne)
Jeg ved at 3,0'eren er en fantastisk motor. Men i benzin får de ikke ros for deres små motorer, men hvordan er sådan en 118D eller 320D og her snakker vi 2005-2008 afhængig af model. Dur de, eller er det bare noget pis?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bmw diesel 4cylindrede
  • #1   26. dec 2014 Som udgangspunkt 'dur' alle BMW's motorer smiley

    En 320d er da meget fin og mangler bestemt ikke kræfter.
    Også let at servicere

    De er alle opgivet til køre rigtig langt på literen og du vil i praksis have rasende svært ved at få dem til at køre så langt på literen, men det er så et generelt problem for hele bilbranchen.
    En 320d kommer ikke over 20Km/l og kan også sagtens ligge noget lavere.
    Det skal du selvfølgelig ikke spørge en BMW ejer om, da lige netop deres kan køre længere end fabrikstallene (utrolig nok).

    118D kender jeg ikke noget til


  • #3   26. dec 2014 Jamen jeg har kendskab til nogen familie der havde en 320d den med 163hk de kørte 18 og er opgivet til markant mindre, det var så vidt jeg husker en 2008'er. Det synes jeg faktisk er meget flot.
    Hvad vil der typisk komme af reparationer på en bmw efter 150000 km, da jeg næppe får råd til en med lavere km tal.


  • #4   26. dec 2014 Tom C

    man kan få de fleste biler i branchen til at køre det de er opgivet til, men så kan man jo lige så godt gå der hvor man skal hen...?


  • #5   26. dec 2014 så vidt jeg ved så har 320d problemer med turbo eller krumtap, alt efter om det er en 163 hk eller den anden motor (ret mig hvis jeg tager fejl)

    ved ikke hvordan 118d er, har ikke hørt noget dårlig om den


  • #6   26. dec 2014 De har vidst haft nogen problemer med styringen af turbo
    Bare det ikke er som min svigerindes nye A1 den er vidst opgivet til 25 og går Max 16 hvilket er uhørt elendigt i forhold til de gamle 1,9tdi motorer, de gik som regel de 20 som de var opgivet til.


  • #7   26. dec 2014 Motoren som bliver brugt, er den samme i de forskellige serier... Dvs 320d og 120d har samme motor..

    Mener at bmw skifter motor i 2007....
    Så op til 2007 køre de med en m47 motor... Og fra 2007 og efter køre de med en n47 motor...

    N47 motoren som er den nyere af dem, har problemer med kæden... Mange har oplevet at den pludselig knækker...
    Har en kollega som det lige er sket for, i hans 318d fra 08.. 37000 for en ny motor... Og det er åbentbart så hyppigt det sker, at motoren er i restorder....

    Her en god ven som har en 120d fra 04. Den er med en m47 motor, og den virker bare... M47 motoren blev bygget i 98, og er siden blevet opgraderet og viderudviklet.. Dvs at de sidste af dem, som du finder i 1 og 3 serien fra 04 - 07, er meget solid, og kræver bare at man overholder service...



  • #8   26. dec 2014 318 d er også en 2,0 diesel smiley jeg har selv en 118d og den kører skide godt. Den kan godt gå 20 km/l i snit hvis man kører pænt. Den går som regel 15-17 km/l ved blandet kørsel, men er også kun opgivet til 17,9 km/l.
    Den nye 18 d (efter 2007) med 143 hk skulle efter sigende have et problem med kæden.


  • #9   26. dec 2014 Ja så blev kædeproblemet bekræftet smiley hvad er forskellen så mellem 18d og 20d når de begge er to-liters?

  • #10   26. dec 2014 Heste kræfter... Motorstyringen har en anden software...

  • #11   26. dec 2014 Det kan også være små ændringer, så som turbo, knast og hvad der ellers lige kan give flere heste.. Men mener at hovedparten ligger i motor styringen...

  • #12   26. dec 2014 Jeg er ikke så afhængig af hk. Hvilket kan ses på mine tidligere biler. Jeg skal bare ha en bil jeg sidder godt i, efter et uheld på motorcykel. Dvs jeg skal som et krav kunne få sædet langt tilbage.. hvilket ikke er muligt i de franske som jeg hidtil har været glad for. Og vag bliver det simpelthen ikke.

    Dvs man kan med stor fordel købe en fra 07 og ellers sørge for at kæden er blevet skiftet hvis man napper en nyere.
    Jeg køre rimelig pænt, så kan jeg køre cirka 18 er jeg lykkelig. Jeg har haft mistet kortet 2gange for fart, så det er jeg kureret for.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #13   26. dec 2014 Så fordi man ikke selv magter, at få bilen op på de km/l den er opgivet til,
    så er det straks et generelt problem for alle biler..


  • #14   26. dec 2014 Det ER generelt et problem at opnå et gennemsnits forbrug der bare minder lidt om hvad producenterne opgiver. Det skyldes forsøget på at få dem i andre energi klasser. Jeg har nu prøvekørt mange nyere biler, ikke engang på board computeren er de i nærheden af hvad de burde. Var det så bare et par km kunne jeg leve med det. Men alt over 5km afvigelse fra opgivet er decideret sygt i mine øjne.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #15   26. dec 2014 Snakker vi nyere biler må jeg desværre melde pas, da jeg ikke kender noget til det.

    De biler jeg har erfaring med, er fra 80´erne til 2011.


  • #16   26. dec 2014 Jeg læste en artikel hvordan bilfabrikkerne opnår deres fabrikstal for Km/l.

    - En speciel tynd letløbsolie som motoren dårligt kan tåle at køre med i længden
    - Bremseklodserne er skubbet helt tilbage og man bremser kun med håndbremsen under testen
    - Dækkene er pumpet alt for hårdt, så de kun slides på midten
    - Føreren vejer < 60 Kg
    - Ingen reservehjul...ingen ekstra vægt
    - Minimal brændstof i tanken....minimal vægt

    og en hel masse andre ting. Så artiklens konklusion var også at fabrikstallene var nærmest ikke mulig at opnå i praksis.
    Der køres også en retsag mod Mercedes nu fordi man vil afprøve hvorfor bilfabrikkerne kommer med tal der er op mod 40% fra det forbrugeren oplever.

    Personligt skal jeg sige at jeg også oplever BMW har pyntet ret pænt på tallene.
    Selv om jeg kører MEGET pænt kommer jeg sjældent over 900 Km på en tankfuld hvilket er 15 Km/l på en 320d E46 - 150 HK.
    Jeg bliver selvfølgelig modsagt hver gang af folk der kører 1200 Km på en tankfuld her i BG....men husk lige på at jeg selv har en BMW så JEG skal ikke overbevises om BMW fortræffeligheder, jeg kender godt regnskabet i virkelighedens verden. Desuden stemmer bilens computer slet ikke overens med det jeg hælder i tanken......så jeg betragter det som et bevidst optimistisk tal man aflæser på computeren.

    Endelig kan jeg henvise til tyske sites hvor man kan indtast data for sit køretøj og få nøjagtig samme oplevelser frem som det jeg lige har beskrevet. Hjemmesiderne viser hvad folk reelt oplever med deres biler.
    Men som sagt jeg er ikke i tvivl om at der findes BMW'er som let napper 1200 Km på en tankfuld her på BG smiley


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #17   26. dec 2014 Har godt hørt om ufine metoder.
    Men som jeg skrev længere oppe, så har jeg min erfaring fra lidt "ældre" biler. smiley


  • #18   26. dec 2014 En anden ting er jeg ville passe lidt på med at gøre en fjer til fem høns.
    I kraft af internettets fortræffeligheder, kan en fejl med en kæde i USA og en kæde i New Zealand og en kæde i Tyskland let gøres til at alle kæder ryger før tid.
    Samme for swirl flaps og turboladere.

    Jeg ved ikke hvor omfattende problemer er eller om det bare er ganske få sager ud af million solgte biler, som der så bliver skrevet rigtig meget om.
    Dette gælder ikke kun BMW men også mange andre bilmærker.....at lige pludselig kan man stort set ikke købe nogen som helst bil uden at der er dømt, motorproblemer, rustskader, el-fejl osv.

    Prøv at læse hos ADAC og FDM som er de uafhængige organisationer som faktisk sidder med mere valide tal for evt. seriefejl.
    (Internettet puster næsten alt op til det vilde) smiley


  • #19   26. dec 2014 Økonomisk set er 118 nok mest realistisk hvis man skal ha den med lavt km tal. Vi er i en situation hvor vi ikke ved om vi kan få børn. Men skulle det mod forventning lykkes, er det så muligt at klemme en barnevogn ned i sådan en vogn?

  • #20   26. dec 2014 Jeg har kørt lidt i en 118d på mit gl. Arbejde, det var sku en fed bil. Kørte rigtig godt og trak jævnt godt!

  • #21   26. dec 2014 Tom C.

    Jeg siger heller ikke at alle bmw bilerne få problemer med kæden. Men nu står jeg selv og er igang med at skifte en motor det er sket for, og som kun har kørt 150.000...

    Vi har været meget i kontakt med bmw danmark, og de akender selv at det er et problem. BMW har dog ikke fundet den konkrate fejl, og derfor vil de ikke påtage sig skylden. Det har været forskelligt fra motor til motor om det er den nederste eller overste kæde der er knækket...

    Som jeg også nævte tidliger, så var motoren i restorder.. det siger jo lidt om hvor mange motor de må sælge..


    Hvad angår km/l så synes jeg nu min e46 gør det fint.. Har en 316, og den er opgivet tile at køre 12,4... Jeg køre 13 udregnet, og Bord computeren siger 13,5...

    Havde en 320d 136 HK, som kun gik 14... opgivet til 16,9... Den fik jeg til at gå 16,5 efter den fik en god service af div ting og sager...



  • #22   27. dec 2014 Mht. Km/l går min 118d'er længere udregnet, end boardcomputeren siger.
    Hvis computeren viser 14,0 i snit har den gået 15,3
    Hvis den viser 15,1 har den gået 16,7
    Det er hver gang, og det undrer mig lidt smiley


Kommentér på:
bmw diesel 4cylindrede

Annonce