{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

Gode råd til førstegangskøb? {{forumTopicSubject}}

Hej. Står og skal til at købe en ny bil, en benzinvenlig, lille og billig bil, brugt.
Jeg har en række kriterier jeg vælger ud fra. Men har lige nogle hurtige spørgsmål, som jeg håber i kan rådgive mig med:

1. Er privat eller forhandler at foretrække, ift pris, garanti, reklamation osv?

2. Der er nogle biler uden afgift, er det en fælde af en art, eller skal man være særlig opmærksom på om der er gæld eller andet i bilen? Går ud fra at det drejer sig om at jeg som køber skal betale afgifter og den slags direkte til Skat og tilhørende kontorer.

3. Er der vigtigt feks at få den kørt til et nyt syn, eller til et værksted for at få den vurderet ift stand og pris, før jeg køber den?

4. Hvordan tjekker jeg for gæld i bilen? Er der en 100% sikker metode, feks ved at indtaste bilens nummerplade et bestemt sted på Skats hjemmeside?

5. Er der mange penge at spare ved feks at køre til Jylland og købe der? Det er ikke noget problem hvis man kan spare 5-10.000kr på bilen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd til førstegangskøb?
  • #1   28. dec 2014 Vil sige mange af din spørgsmål har meget med prisen at gøre, fx er det en bil til 20 K så kan der spares penge ved at handle privat. Men er det en bil til en million så er det selvfølgelig forhandler smiley

    Hvad er din ca pris?


  • #2   28. dec 2014 Dit budget er relevant for mange af dine spørgsmål.

    Men i og med at du skriver billig, så er der oftest "mere bil for pengene" ved at købe den privat, det kræver dog at du holder øjnene åbne, og er helt med på, at du står med lorten hvis noget går galt.

    For en førstegangskøber, er det altså nemmest hvis du finder en bil med dansk afgift. Det andet tager tid og du kan ikke være sikker på hvor mange penge du helt præcist skal af med.

    Såfremt bilen er nysynet ser jeg ingen grund til at køre den til et nyt syn.
    Aner man intet om biler, kan jeg godt se fordele ved at køre den til et "biltjek" hos fx a-plus (Jeg aner dog ikke om disse tjek er noget værd, det må en anden svare på smiley )

    Nummerplade.net er en fantastisk side, når du skal kontrollere bilens tidligere syn / kilometerstand og evt gæld i bilen.

    Om det er billigere at købe i jylland finder du rimelig nemt selv ud af, det er bare at søge annoncer og se hvor de billigste står i landet smiley


  • #3   28. dec 2014 40-55.000kr incl det hele(helst). Dvs ekstraudstyr og evt forbedringer.

  • #4   28. dec 2014 hvis en bil er uden afgift ef den ikke indregistreret, hvilket betyder du sksl betale en fandens mange penge for at den må komme på plader.

    så køb ikke bil uden afgift hvis du skal bruge den på vejen


  • #5   28. dec 2014 Til den pris kan du næsten få en brugt up/mii/citigo, eller en næsten ny ford ka. Sørg for alt i verden bilen er undervognbehandlet når det er en af de små kasser

  • #6   28. dec 2014 Få en med forstand på biler til at tage med ud og købe bil,hvis du køber hos en forhandler har du dog mulighed for at klage bagefter,hvis du skulle finde nogle fejl.Du tjekker bare nettet for hvad du nu søger efter,er prisen bedst i Jylland så afsted smiley er forhandlerprisen tæt på en privatpris ville jeg tage en forhandler.

  • #8   28. dec 2014 Til den pris du ønsker at købe bil ville jeg hvis jeg købte den brugt få den testet hos FDM (kræver medlemsskab). Her er der flere forskellige test de kan udføre. Mener det er tre forskellige test der kan vælges imellem, alt afhængigt af hvilken pris bilen har. Jeg har set at de gik en efter da jeg var til syn. De gik virkelig grundigt igennem bilen, og fortalte den nye ejer hvad der var galt og om bilen var værd at købe.

    At købe hos en forhandler betyder heller ikke at bilen er 100% iorden. Men her skal du huske at der SKAL være garanti på bilen. Hvis de prøver at gå udenom den, så find en anden forhandler.



  • #9   28. dec 2014 Skal du ud at låne pengene?
    Køb helst ikke en der er dyrere, end du kan betale kontant - så kan du istedet spare op til en ny/nyere/bedre næste gang.
    Er du ikke vant/god til at køre bil - så få en kaskoforsikring på din nye brugte bil - og vælg evt. en der har lidt buler og ridser i forvejen - de er også billigere/nemmere af handle ned i pris smiley


  • #10   28. dec 2014 55.000kr. En
    Ny Aygo eller sådan koster 79000 det 24000 der skal finansieres. Køre langt på literen. Og driftsikker samt nyvogns garanti.

    Men ellers en Honda civic er ret sikker at vælge.


  • #11   28. dec 2014 Aygo trillingerne er begyndt og ruste de kom i 05-06. Ny ford ka koster 70. Og brugte ned til 40000. Fin bil til prisen. Men citigo og mii er nede i55-60.

  • #12   28. dec 2014 Johan
    tænkte de nye modeller.
    Men ja Ford Ka køre faktisk rigtig godt. Men det gør 206 og C4 også


  • #13   28. dec 2014 Ford ka er bare en fiat 500 i grimmere indpakning

  • #14   28. dec 2014 Den med at køre den til FDM er helt sikkert noget jeg vil gøre. Det lyder som en rigtig god ide. Vil også lige prøvekøre en del for at se hvad der passer bedst til mig.

  • #16   28. dec 2014 En FDM attest findes i 3 udgaver alt afhængigt hvor dyr en bil man køber. Tror det var fra lidt under en tusse til ca 2000 kr.

    Desværre kan jeg ikke linke til dem lige nu, da jeg ikke kan komme på siden.


  • #17   28. dec 2014 Tror i det kan betale sig at købe en fdm-attest, evt med et medlemsskab? Jeg mener det er jo fine penge at give ud hvis man finder fejl ved bilen.
    Omvendt så kan det jo hurtigt løbe op hvis man skal have testet flere biler. Det må jeg lige kigge på.


  • #18   28. dec 2014 # 17 Man kan også nøjes med kun at få efter biler, der i forvejen har en FDM attest smiley

    Begrænser bare udvalget af biler, men kræver ikke medlemskab af FDM smiley


Kommentér på:
Gode råd til førstegangskøb?

Annonce