{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.827 visninger | Oprettet:

Valg af STOR 4X4 ??? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg vil blive glad for folks erfaring og viden om følgende 4x4 . Krav 4x4. Aut gear. Plads til min. 3 personer. Pris max 120000kr. Træk til min. 2500 kg. Sidst men ikke mindst, jeg gider ikke skrue og smide penge væk på rep osv. Kun alm service.
Biler jeg har i tankerne, men er modtagelig for ideer.
VX100 4,2 td. Ram 15-2500 5,7 Hemi , 5,9 td. Tahoe 5,7 1996-1997. Tahoe 5,3 2003. H2. ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af STOR 4X4 ???
  • #1   19. jan 2015 Min? Det virker bare.

  • #2   19. jan 2015 Burde man lige nævne Trailblazer også

  • #3   19. jan 2015 Og Dennis. Fin bil. Skal dog bruge et par bagdøre.

  • #4   19. jan 2015 Skal du ud at køre i terræn eller med heste?

  • #5   19. jan 2015 Lidt terræn. Og trække maskin trailer. ( land rover er udelukket )

  • #6   19. jan 2015 Q7W12

  • #7   19. jan 2015 Jeep Grand Cherokee 5,7 Hemi. Plejer aldrig at fejle det store

  • #8   19. jan 2015 Hvad med en Landcruiser? smiley

  • #9   19. jan 2015 har faktisk overvejet en vx100, men nogen siger det holder evigt mens andre siger de går istykker konstant

  • #10   19. jan 2015 Toyota er vejen frem. dem bruger man alle steder i verden. men jeg tror også man skal lade dem være der er blevet misbrugt for det er trods alt ved at være en gammel vogn

  • #11   19. jan 2015 det er jo det de er , man skal jo give 100-150000 for en 2000-2002 som har kørt 400000 km

  • #12   19. jan 2015 Volkswagen Touareg V10 TDI

  • #13   19. jan 2015 Vx100 er satme en dejlig vogn!!

  • #14   19. jan 2015 Ford F650.

    Den er STOR.


  • #15   19. jan 2015 Hvor mange af jer har rent faktisk læst, at der skal kunne være 3. personer i den?? Touareg, Porsche m.m. kan man ikke være 3. i på papegøjeplader 100% privat.
    Dertil, så koster de et ben og en arm og holde kørende.
    En Ford 650 kan sikkert slet ikke komme på danske veje, med mindre den er sat ind som en lastbil??

    Skal siges at trådstarter ikke kommer til at kører mere end 10.000km i den bil her (fra anden tråd), så diesel vil jeg mene er udelukket. smiley

    Jesper G: Skal den være gulpladet, eller må den også gerne være hvidpladet??
    Du finder nok sjældent en Jeep Grand Cherokee 5,7 Hemi på hvide plakater til 120.000, dejlig bil dog, men der kan ikke sidde 3. i den heller på gule plader.

    VX100, igen større diesel motor som slet ikke passer dit kørselsbehov. 3. sæder på guleplader? Nej.

    Trailblazer kan der heller ikke sidde 3. i, selvom den ville passe dit behov bedre med den 6 benet motor.

    Jeg holder stadig på at du skal finde en nyere Tahoe 5,3, du finder ikke noget mindre, hvor det 3. sæde kan bruges til noget, og der er plads til din barnevogn m.m., og den kan fåes til halvdelen af dit budget. Så har du til evt. reperationer, og det benzin som den sluger. Men, check op på at det 3. sæde faktisk er godkendt.
    Det er det bla. IKKE i en Dodge RAM, da reg. attest siger 2. sidepladser i bilen smiley

    Som jeg også har nævnt, så ville jeg nok vælge 2. biler, en billig st. car til din kone og fremtidige barn, og så en 4x4 i et lidt billigere niveau, med en lille turbo diesel, som er hurtigere om at blive varm, og kan trække din maskintrailer osv. som du vil bruge den til.

    Det er svært at finde alt i en bil Jesper, især hvis man køber en bil med 3. sæder, i håb om at måtte bruge alle sæderne, hvis det 3. sæde slet ikke må bruges til personkørsel. smiley


  • #16   19. jan 2015 En brugt trailblazer er sådan set ikke slem i indkøb:
    http://www.dba.dk/chevrolet-trailblazer-42-v6/id-503320841/

    Du kan også vælge og give lidt mere mønt, og stadig have til en st. car, og få en næsten ny. Så er evt. reperationer da forhåbeligt ikke lige om hjørnet:
    http://www.dba.dk/chevrolet-trailblazer-42-v6/id-503247741/

    Og så en stationcar til konen som kan bruges til familiebil. Det er nok det bedste valg for dig, hvis du stadig gerne vil hav en US 4x4, som ikke skal have en diesel motor smiley


  • #17   19. jan 2015 Dyhring
    man kan godt få en dodge ram hvor man må være 3 i foran lovligt


  • #18   19. jan 2015 Henrik W. Jeg har en, med 3. sæder foran, sele og hele svineriet. På reg. attest står der 2. siddepladser smiley

    Har dog selv brugt det to gange, men det er da kun et max 10år sæde, max 30km kørsel. Jeg ville ikke satse på at skulle bruge det sæde til barnet, og slet ikke barnestol. Det er det ikke stort nok til, og slet ikke lovligt? Der er kun en overliggende sele, og ikke en alm. sele som på de to store sæder smiley


  • #19   19. jan 2015 Dyhring
    jeg har også en selv den er godt nok på hvide plader men der står 6. siddepladser hvor der plads til 3 foran og 3 bag


  • #20   19. jan 2015 jeg vil faktisk gerne have en trailblazer på hvide plader , en 03 i Tyskland koster ca 40-50000 danske kr, men hvad er afgiften til dk plader ?

  • #21   19. jan 2015 Det er så også forskellen smiley Min er på papegøjeplader, 100% privat. 2. sidepladser foran, SELVOM der er det 3. sæde foran med overliggende sele, så må man faktisk ikke bruge det smiley

    Ville aldrig nogensinde sætte mit dyrebareste guld i det sæde (barn), hvis man ved at i en evt. ulykke, så er selen ikke tilstrækkeligt godkendt til hverken barn eller barnestol (som der heller ikke er plads til), og at forsikringen kan frasige sig ethvert erstatningskrav smiley


  • #22   19. jan 2015 Jesper G: Det lyder også som en fornuftig løsning, vidste ikke vi også måtte lede efter hvidpladet smiley

    Skal ikke kunne sige hvad afgiften er på, men mener at have set sådan en trailblazer på hvide til omkring 150.000 herhjemme, på plader.
    Det er så noget tid siden, men jeg ville nok kontakte skat el. lign og hører ad smiley


  • #23   19. jan 2015 Dyhring
    En vx100 fås med 4.7L v8 benzin smiley


  • #24   19. jan 2015 den var da nem, du skal have en VX100 4,2 td.. smiley hc
    ps. næsten lige så lidt REP som hvis det havde været en hi lux..


  • #25   19. jan 2015 Korrekt Madsen, men de er få herhjemme, stadig dyre, ikke 3. pladser, og nu havde Jesper jo kigget på 4,2 TD smiley

    En Land Cruiser er ikke inde for budgettet på hvide plader, hverken med benzin motor eller diesel jo smiley Måske som bus, men ikke alm. personbil smiley


  • #26   19. jan 2015 helt enig med dig, om at land rover er udelukket smiley men den eneste der holder evigt er altså en hi lux..

  • #27   19. jan 2015 HC, hvad er prisen for en Hilux på hvide plader, og ville du anbefale en Hilux, hvis manden kun skal kører 10.000km årligt?? smiley

  • #28   19. jan 2015 Har en dodge ram 1500 4x4 5,7 hemi til 139.000kr hvis det har intra så skriv en pm

  • #29   19. jan 2015 ville skam ikke anbefale ham en hi lux :).. har anbefalet ham en VX 100, eller en VX 80.. skriver blot at den eneste bil der holder for EVER er en hi lux.. hc

  • #30   19. jan 2015 Dyhring hvor kommer det ind med at der kun er 2 siddepladser,kan du linke til noget jura der siger at du ikke må bruge de sæder og seler der er i en gulplade foran

  • #31   19. jan 2015 Ja, altså hvis der står 2 sidepladser på reg. attesten på bilen, så burde der nok have stået 3. hvis jeg måtte bruge det midterste sæde også smiley

  • #32   19. jan 2015 Jeg har lige tjekket et par af mine egne reg attester og på transitten er 3 pladser og c-max'er er der 2 pladser så det passer fint,jeg tænker man kan få den synet og godkendt uden problemer med de 3 siddepladser der er i bilen hvis det er

  • #33   19. jan 2015 Den er synet med sædet. Men det er jo ligesom interegreret i passagersædet også, så det kan vidst ikke rigtigt pilles ud. Ej heller har jeg prøvet, da det er opbevaring i sæderyggen også når det er slået ned smiley

    Men ens betydende med at det er der, og selen er der, betyder jo ikke at det må bruges lovligt, hvis det står noget andet i papirene på den smiley Hvilket også er derfor jeg gør opmærksom på det smiley


  • #34   19. jan 2015 Jeg har faktisk aldrig før tjekket hvad der faktisk står på reg på de gulplade biler jeg har og har haft,har altid bare kørt med det der var seler til foran

  • #35   19. jan 2015 Jeg havde nu heller ikke tænkt over det, og troede egentligt det var godkendt. Indtil jeg fik min egen reg. attest med mit navn og kiggede den igennem smiley

    Ikke at det betyder det store for mig, for jeg gider ikke være chauffør for andre. Men, man går jo ligesom ud fra at sædet er lovligt, når nu der er sele, og den er synet med det smiley

    Ved ikke om betjentene siger noget til det. Men det gør skat sikkert hvis man bliver taget af dem. Og forsikringsselskaber gør sikkert også, hvis de kan undgå at betale penge jo smiley

    Så, syntes da jeg ville gøre opmærksom på det, så han ikke køber en RAM på gule plader og tror at han rent faktisk må bruge sædet. smiley


  • #36   19. jan 2015 dyhring
    du siger at jeg ikke må bruge mit sæde fordi du mener det ikke er godkent da du er af den overbevisning det ikke kan godkendes
    det kunne også være det har været en doven person der har lavet dataerklæring på din RAM


  • #37   19. jan 2015 Henrik. Din er på hvide plader, og du siger selv der står 6 sidepladser på din reg. attest på din?

    Nu er vores kabiner sådan set ens, ud over at jeg ikke har bagsæder. Så selvom der på papiret står, at du gerne må bruge dit (3. sæder foran, 3. sæder bag i - 6 sæder), så må du gerne.

    Men når der står 2 sidepladser i min, selvom der er det 3. sæde i foran, som du gerne må bruge, så kan jeg ikke se at jeg må bruge mit, når der på reg. attesten står 2. sidepladser smiley

    Der stod også 2. sidepladser på den gamle reg. attest, for skulle da lige se om det var rigtigt smiley


  • #38   19. jan 2015 Desuden, når først der ligger en dataerklæring på en type køretøj, så bliver alle andre også godkendt efter den erklæring. Så min RAM er godkendt som alle andre gulpladet 5,7 2500 Hemi smiley Det er en bil som har været og stadig er af forhandlersalg herhjemme, så det er nok ikke fordi at "hvem end der har importeret min" har været dovne. smiley

    Det kan vel også være fordi den er privat, og ikke mandskabs/firma vogn?
    Ved det ikke, ved blot at der der på papiret kun er 2. siddepladser smiley


  • #39   19. jan 2015 Det har ikke nogewt med at den er privat,der er samme regler for gulplade og papegøjeplader,hælder også mere til at det er en fejl eller at den som den er lavet efter engang kun havde 2 stole foran,em det burde kunne synes og skrives ind på reg attest,der er masser af biler på papegøjeplader der har og køre med 3 sæder

  • #40   19. jan 2015 dyhring
    du må selvfølig ikke bruge et sæde der ikke står på reg. attesten men du må heller ikke have det i bilen når det kommer til det
    nu har jeg selv indført min ram, lavet alle papirer dataerklæring osv. så jeg ved mit er godkent


  • #41   19. jan 2015 Tjaa. Sædet er magen til det Henrik har i sin også. Og de andre gange jeg har set min bil til salg i løbet af årene, så har den også haft midtersædet. Og den er da synet med det. smiley

    Må snakke med synsmanden næste gang den skal til syn så, ikke at jeg nogensinde kommer til at bruge det igen, da kun et barn kan sidde i det hvis man er to voksne ved siden af.

    Henrik, har nu heller aldrig sagt dit ikke er godkendt smiley Nærmere at mit 3. sæde ikke er godkendt. Sandsynligheden for det er jo, at mange andre herhjemme kører rundt med et 3. sæde som i teorien heller ikke er godkendt? smiley

    Vi andre ved jo ikke hvad der står i andre gulpladet RAM ejeres reg. attester, det er jo ikke ligefrem et stykke papir ejerne render og vifter rundt i luften smiley

    Men ja, ved godt at mange andre gulpladet biler med et 3. sæde er godkendt, bla. i stort set alle kassevogne smiley


  • #42   24. jan 2015 Audi q7 klart!

  • #43   24. jan 2015 Ja, helt klart, for den kan man sidde 3. i på gule plader! smiley

    Eller Jakob, du kender måske et sted hvor man kan få en Q7 på hvide plader, for max 120.000 danske dejlige kroner? Man kan knap nok få en på gule plader momsfri smiley


  • #44   24. jan 2015 Det bliver 2003 5,3 tahoe.

  • #45   24. jan 2015 godt valg.. tillykkemed den herfra.. mvh hc

Kommentér på:
Valg af STOR 4X4 ???

Annonce