{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.468 visninger | Oprettet:

Opel Corsa B x14sz Automat gear problem {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Jeg har et problem med en corsa b med automatgear, en aisin warner AF13.
Bilen vil ikke skifte gear automatisk, speedometer virker ( og det er ikke en kabel der er sprunget da de er elektrisk), der en gul lampe som blinker, et med et tandhjul med et S inden i..

Den laver fejlkode 56 - vælger position ikke genkendt/gyldig. Jeg havde så læst mig frem til, at man kunne skille vælger kontakten ad, rense det gamle fedt ud og smøre den op. Så skulle den være så god som ny. Det virkede så bare ikke. En anden og en helt tredje vælger kontakt gør det samme.

Testeren (opelscan classic fra nictec) siger at gearkassen er i 4. Gear, og man kan se at indgående rpm kommer og går, og der er ikke nogen visning på "udgående" rpm. Samtidigt er der heller ikke nogen visning i speedometeret. Magnet pickup i endedækslet er skiftet med en brugt, det samme er den pickup der sidder over differentialet.

Olien i gearkassen lignede cocio, så det blev skiftet.

Jeg er på bar bund må jeg ærligt indrømme. Hvad er det næste at gøre, skille gearkassen ad, eller hvordan?

Den er fra 97' og har kørt 105.000km Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe med det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opel Corsa B x14sz Automat gear problem
Kommentér på:
Opel Corsa B x14sz Automat gear problem

Annonce