{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.071 visninger | Oprettet:

fratrædelsesgodtgørelse !!!!!! {{forumTopicSubject}}

Hey jeg sad lige og kiggede på metroexpres. Og der faldt jeg over en artikler om kommunaldirektører og deres fratrædelsesgodtgørelse. H.T.F...efter 9 år i en stilling kan han indkassere 1.744.788 kr..og efter en måned tiltræde samme stilling igen med udsigt til en ny fratrædelsesgodtgørelse når han tratræder igen i 2020 . Dette hedder. Åremålsansat. Der er sku noget galt her. Dette er et eksempel fra Hedensted kommune. Men det er sket i næsten alle kommuner. Er sku træt af politikerne og deres gyldne håndtryk og pensioner. ?. Det er jo helt vildt. Mvh michael timelønnet. Og betaler af andres frås..............!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fratrædelsesgodtgørelse !!!!!!
  • #1   21. jan 2015 Enig. men hvad skal vi gøre?

  • #3   21. jan 2015 og hvad skal vi gøre ved det? og skal vi overhovedet gøre noget?

  • #5   21. jan 2015 Vi kender jo alle til den koroption der er indenlands, men jeg ønsker virkeligt også vi finder en løsning. Hvis det bliver ved i samme retning som nu, ender det med oprør og nedbrænding af politistationer, kommunekontorer og Borgen for den sags skyld.

    Hvis ikke de kan finde ud af det, kan vi lige så godt selv prøve jo... !


  • #6   21. jan 2015 Det er et godt spørgsmål. ? Kan vi gøre noget? Noget skal der gøres. Vi må jo bare til at råbe op . Jeg syntes det er forkasteligt den måde der bliver smidt med pengene på . Og at de får lov til det..men vi har jo selv valgt den ind

  • #7   21. jan 2015 Nu skal vi jo ikke pege fingre her... De problemer var under opsejling længe før rød bloks tid..!

    Og det kommer endda fra en ikke Rød blok mand..!

    Men vi har nogle seriøse problemer i landet, rent økonomisk som vi ikke rigtig kan komme til livs fordi det er så super godt krypteret for borgerne. selvom vi har ret til at vide hvad vores penge bliver brugt til...

    En lille tanke jeg går med.

    Hvad nu hvis vi alle hele landet ikke betalte vægtafgift i 2016? ville de så få fingeren ud?

    For de sender ikke politiet rundt til alle borgere i dk med et motorkøretøj for at hente pladerne. smiley


  • #9   21. jan 2015 Man skærer aldrig overforbrug væk fra toppen - skær altid fra bunden!
    Sådan er det også i den private sektor.


  • #10   21. jan 2015 Hvad med ministerpensioner 1.000.000 + i pinsion resten af livet .uanset fremtidige jobs. Pøj for helvede

  • #11   21. jan 2015 jamen det er noget jeg i hvert fald har kastet op over flere gange når vi kommer ind på det forkerte emne i ølklubben

  • #12   21. jan 2015 Ja, røven den svier sku når man læser indlæg som denne.. Fuck hvor er det dog forkert.. Så kan vi andre få mellem 2500 og hold nu fast 15000kr før skat i fratrædelsesgodtgørelse.. Vel og mærke hvis du har været ansat i firmaet i længere tid og bliver uforskyldt fyret.. Tak for kaffe..

  • #13   21. jan 2015 Jeg har lige været i en virksomhed i 9 år jeg var første mand der blev ansat. Nu er der 25 og 4 på kontoret. Så man kan sige jeg har været med til at bygge det op. Jeg er så lige blevet opereret i begge skulder. Blev fyret efter 3 måneders fravær. Min frætredelsesgodgørelse var at jeg skulle aflevere min arb.tøj og sko og tak for denne gang

  • #14   21. jan 2015 Der skal vel noget til at tiltrække kvalificerede medarbejdere, da offentlige stillinger stadigt er, for de fleste, et uattraktivt alternativ til det private arbejdsmarked.

    Jeg har svært ved at se problemet, faktisk er det ret positivt, i mine øjne, at kommunaldirektører tjener mere end eks. borgmestre.


  • #15   21. jan 2015 Hvordan er du organiseret Michael? Det lyder ikke helt efter bogen det der..

  • #16   21. jan 2015 Carsten. Det skal jeg ikke gøre mig klog på hven der er mest berettiget til den højeste løn. Men hvorfor skal de have et gyldent håndtryk. Hvad gør dem berettet til det. Kan ikke se formålet med det . Det er jo godt nok en hel del hjemmehjælp timer eller pædagog timer der bliver brugt på gyldne håndtryk om året. Og det samme gælder i den private sektor

  • #17   21. jan 2015 Jeg er i fagforening og der var ikke noget at gøre

  • #18   21. jan 2015 hvilken?

  • #19   21. jan 2015 Jeg er elektrikker

  • #20   21. jan 2015 jamen så er det vel 3f?

  • #22   21. jan 2015 Lad os nu tage den et skridt videre. En departementschef på christansborg. Tjener ca. 1 til 2 mil om året der udover er der super tillæg pension osv. Men nu til det bedste der er også stillet en bil med chauffør til rådighed. Det skal lige siges at en departementschef ikke suser rundt til møder og lig. Det har de folk til. Chaufføren henter om morgenen 7g bringer om aftenen. Der er dog undtagelser med møder men igen det er ikke deres job. Og vi betaler

  • #24   21. jan 2015 Hvis jeg bliver fyret, så får jeg 3 års fuld løn, da jeg er tjenestemand.
    Men der nu også mange ulæmper ved at være tjenestemand.


  • #26   21. jan 2015 Isaksen.. uddanne mig bedre jeg har med læretid og efteruddannelse brugt ca.6,5 ÅR . Det syntes jeg ikke er dårlig udannelse. Der ud over er det et job med livet som indsats. Der er vel ikke et håndværk med så stor konsekvens ved fejl . For mig og andre

  • #28   22. jan 2015 Nu er fratrædelsesgodtgørelser jo heller ikke helt unormalt i det private, især når det er topposter der er tale om. Jeg synes nu heller ikke at de offentlige lønninger er helt vilde.

    Kommunaldirektører har jo tusindvis af medarbejdere under sig, og er ansvarlig for mia. budgetter. Mange adm. direktører i private virksomheder, med tilsvarende ansvar, tjener da mindst det samme.

    Gammel artikel, men viser alligevel at der er solide gyldne håndtryk i det private:
    http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2013/09/16/142626.htm


  • #29   22. jan 2015 Men igen. Hvordan kan en minister der har haft sit job i et par måneder. Har ret til livs lang pension. Det er sku ikke rimeligt over for resten af det danske folk.det er os der betaler

  • #30   22. jan 2015 Michael,

    Jeg er helt enig med dig i, at få måneder i en ministerstol, ikke skal udløse livslang pension.


  • #32   22. jan 2015 Carsten det er rigtigt nok . At det er det samme i det private. Men der syntes jeg Heller ikke det er ok. Det er som regel dem på gulvet der skal løbe hurtigere. Bevars en direktør har ansvaret. Men hvis det går galt træker de sig bare tilbage og så er det glemt.. se bare på konsekvenserne for ledelsen fra roskildebank . Deres fejl og den konsekvens det har fået passer jo bare ikke sammen.

  • #33   22. jan 2015 Og akademikere , håndværkere, kassedamer, rengøringspersonel. Lugter sku ens når de har skidt.

  • #34   22. jan 2015 Bag enhver direktør står der en bestyrelse og presser, og bag enhver bestyrelse står der aktionærer og presser smiley

  • #35   22. jan 2015 Og.. det gør det ikke ok at man skal have 1,7 for at forlade sit job for så at tiltræde i samme stilling 4 uger efter med ny mulighed for fretrædelsesgodtgørelse pga. En regel hvor er rimeligheden i det

  • #37   22. jan 2015 michael f:

    Koldt vand i blodet, der er brug for massere som dig. Erfarende elektrikkere er i høj kurs.


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #38   22. jan 2015 også tager det altså ikke længe at få en ingenør tittel.. 2års deltidsskole(fritid) så den hjemme. Også at de har elektriker erfaring oveni, så du MEGET bedre kurs end skolebørn på arbejdsmarkedet smiley

  • #39   22. jan 2015 Nu er det jo ikke det det handler om. Det er det frås der er med skattekroner. Det er sku noget svineri.

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #40   22. jan 2015 Så se hellere på unødvendige uddanelser som unge pendler imellem fordi de ikke kan få et arbejde.. det nærmere fråds at bruge så mange ressourcer der

  • #41   22. jan 2015 Embedsmændene betaler skat lige som fabriksarbejderen så det er sgu et fladt argument og bringe på banen

  • #42   22. jan 2015 vi kan sagtens gøre noget ved det, lav en offentlig debat om problemet,sker nok ikke noget til og starte med, de kan trods alt ikke have en befolkning der kunne ende med og lave undtagelsestilstand hvis de ikke får lavet nogle drastiske ændringer.

  • #43   22. jan 2015 tjaaaaa vil i have den samlede befolkning lave om på jeres overenskomst?

    Hvis nej hvorfor blander i jer så i deres overenskomst?

    (hint, prøv at læse cheflønsaftalen, ja den kan Googles)


  • #45   22. jan 2015 Nu har dette problem jo ikke noget med uddannelsen at Gøre. Det er ikke den der er tråden her, men deres frætredelsesordning. Det kan ikke være rigtigt at man skal have 1,7 mil. Og så tiltræde den samme stilling igen det er det der er mit problem hvorfor skal de have penge for det.

  • #46   22. jan 2015 Michael F
    du skriver betaler for andres frås...mener du ikke de betaler skat ?


  • #48   22. jan 2015 Betaler skat,! Jo det gør de da . så selvfølgelig skal de have kæmpe gyldne håndtryk. Det er da rimeligt.R M.

  • #50   22. jan 2015 Michael F
    siger sig selv at har man en leder stilling og så stort et ansvar som de nu engang har, så er lønnen da naturligvis høj...sådan er det også i den private sektor, altså ret normalt og egentlig fair...hvis du så gad og se hvad jeg skrev tidligere i tråden så synes jeg bestemt ikke at pensions ordningen de har skal være så stor som den er.


  • #51   26. jan 2015 det der pisser mig af, er at en direktør kan køre et firma helt i sænk for at blive fyret eller trække sig, med et gedigent gyldent håndtryk. Bare se DSB hvor mange direktører har de ikke slidt op.
    Det er bare ærgerligt at der kun er et parti der vil ændre ministre pensioner og lønninger, de er bare fuckd up på alle andre punkter.
    selvfølgelig skal lønnen svare til arbejdet og ansvaret, men pensionen kan man sku selv betale ligesom alle andre "almindelige" mennesker.


  • #53   26. jan 2015 Deutsche

    ansvar har de jo uanset hvad vi ellers kan finde på og skrive om dem/det. men alt det der med og lyve osv. osv. er en form for diplomatisk immunitet, der må jo være en slags forklaring på det.


  • #55   26. jan 2015 Deutsche

    er jo ikke uenig med dig i de ting, langt fra.
    men de har dog stadig et ansvar,så længe deres handlinger ikke strider imod grundloven/forfatningen eller hvad man vil kalde det så kan de ikke hæftes for det..om det er etisk eller moralsk rigtigt det de laver, er som ikke vigtigt i den her sammenhæng da politik ikke tillader den ''luksus'' af den simple grund at hvis det spillede en rolle var der ikke de problemer som der nu engang er.

    kan du følge mig?


  • Frank J
    Frank J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 6 Følgere: 1 Svar: 3
    #57   27. jan 2015 Svaret er ganske enkelt : Meld dig ind i et parti -Bliv kommunal politikker - Bliv valgt som Borgmester - Lad være med at forhandle med Djøf . Bestem selv had kommunal direktøren skal have i løn. Jeg skal lige nævne at Borgmester lønnen er mindre end Kommunal chefen. smiley

  • #59   27. jan 2015 Jeg bor ikke i det her land om 15 år... Det er helt sikkert smiley

  • #61   27. jan 2015 Haha... Nej det er rigtigt... Men om 15 år ligger Danmark i samme situatuon som Grækenland... Og politikerne kan ikke forstå hvorfor skattekronerne ikke slår til... Der er kun ét folkefærd til at tjene dem... Og det er den halvdel af befolkningen der arbejder...

  • #62   27. jan 2015 Isaksen, at du ikke mener at det er fråds, og meget pudsigt at de gør det i alle kommuner, får flere millioner i hånden for at sige op (oveni den udemærket løn de sikkert hiver i forvejen) og starter så i den samme stilling ( Som ingen andre da kan få lov til at søge ) Siger alt jeg behøver vide om dig.

  • #64   27. jan 2015 Deutsche

    hvordan kan man tjene så meget i løn og på samme tid få udbetalt pension? det lyder ret underligt må jeg sige.


  • #66   27. jan 2015 Deutsche

    er nu ligeglad med om han smiler eller griner smiley men så vidt jeg ved af det så må man da ikke tjene så mange penge ved siden af ens pension.


  • #68   27. jan 2015 Deutsche

    mener en pensionist må tjene 45.000 kr årligt ved siden af sin pension det er jo mega lidt ved siden af den en medister får.


  • #69   28. jan 2015 Det er jo det jeg har sagt hele tiden . Politikere og deres guldæg. Og os andre. Til at tømme latrinen.. danskere er for dumme

Kommentér på:
fratrædelsesgodtgørelse !!!!!!

Annonce