{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.015 visninger | Oprettet:

Kan det være en fotovogn? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg kom kørende med ca 100km/t på en vej hvor hastighedsbegrænsning er 70km/t. Jeg kom helt op i røven på en sølv/grå Ford C-max, lidt ældre, som kørte 70km/t.Jeg satte hastigheden ned til 70km/t og kørte meget tæt på ham ca. 100m hvor efter han blinkede til højre og standsede på græsset ved vejkanten.
Jeg kørte stille og roligt forbi ham og kiggede i bakspejlene og han holdte der stadig indtil jeg ikke kunne se mere.

Så nu tænker jeg på om han kunne have filmet mig og fik min hastighed igennem bagruden da jeg nærmede mig ham og så standsede han for at få fat i min nummerplade?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan det være en fotovogn?
  • #1   30. jan 2015 Skal lige siges at det var mørkt, så hvis det er, han vil ikke kunne se min nummerplade foran og derfor lod han mig komme forbi så han kunne få fat i min nummerplade bag.

  • #2   30. jan 2015 Ellers gjorde han det kloge, at køre ind til siden, da en idiot lå og pressede ham..

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #3   30. jan 2015 nej

  • #4   30. jan 2015 rene L du mener at det kunne umuligt være en eller anden panser?

  • #5   30. jan 2015 Efter at have læst dit indlæg, gættede jeg inde i mig selv. At du helt sikkert måtte være en lille purk.
    Trykkede på din bruger. Og Jeps... 18 år...

    Jeg håber det var politiet, og jeg håber du blev optaget.
    Sikke dog en flabet kørsel.


  • #6   30. jan 2015 Ja det var ikke i orden, men ja...

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #7   30. jan 2015 det er ikke politiet og thomas hils nede hos jehovas vidner du hellige mand har du ikke været ung

    en foto vogn blitser altid har en del erfaring med dem hehe


  • #8   30. jan 2015 Du vælger at 1. At køre en del for stærkt 2. At presse en anden bilist..
    Og alt du bekymrer dig om er hvor vidt det kunne være en fotovogn?

    Må indrømme jeg næsten håber det er!


  • #9   30. jan 2015 ja det ved jeg rene, men tænker mere på at de har optaget mig, har set det på tv'et en gang, det kunne være at de fik noget nyt udstyr, eller hvad fanden.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #10   30. jan 2015 folk er sgu blevet så hellige nu om dage du jeg var 20 25 kørte vi 180 på hc andersen boulevard se det var flabet men 100 i 70 km zone er peanuts

  • #11   30. jan 2015 Alex J .. Frygt det værste .. Har hørt de er begyndt at hente fartsyndere midt om natten.. Håndjern og det hele for så at blive slæbt med på stationen til afhøring ... eller noget

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #12   30. jan 2015 hvis du ikke har set en blitz er der ikke noget t være bange for ja de kan mange ting men har de ikke et foto men en radar måling stopper de dig med det samme

  • #13   30. jan 2015 RENE L:
    Jo jeg har været 18. Og jo jeg kørte stærkt dengang. Det er slet ikke det jeg pointerer.

    Men jeg pressede fandeme ikke en anden bilist dengang. Og det kunne jeg stadig ikke drømme om at gøre den dag i dag.



  • #14   30. jan 2015 Måske FBI der er ude efter dine sorte penge i bagagerummet smiley

  • #15   30. jan 2015 Erik L: Hahaha du har det sjovt kan jeg se, men jeg spørger bare fordi har sku ikke brug for nogen bøder lige nu...

    Tak for hjælpen rene L, stoler på dig smiley

    Thomas K, det var slet ikke meningen at presse ham eller noget, for har heller ikke tænkt mig at køre 100kmt til vejens end, det var bare nysgerrig om hvordan bilen trak og var også i gang med at bremse for at lave et større mellemrum, men han stoppet i siden meget hurtigt.
    btw hader selv når man bliver presset


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #16   30. jan 2015 ahr du har nok kørt tæt på ude på motor vejen som de fleste har gjort men kan se hvad du mener jeg bor nu på fyn her er det en folke sport at de skal ligge helt oppe i røven på slap fornyglig en forbi hun overhaled og kørte så 90 blev lidt stram i betrækket og lod hende få lidt afstand for at overhale hende med 150 ja jeg lære det sgu nok aldrig me har aldrig været skyld i en ulykke og har afværget 2 med brilliant kørsel hehe


  • #17   30. jan 2015 I princippet kan jeg være ligeglad med om du har kørt stærkt..

    Det jeg bider mærke i er du presser en anden billist..
    Tænk hvis det er en forsigtig gammel dame der bliver utryg ved du kører så tæt, eller en ganske ny billist der stadig er usikker på sig selv..
    Hellere holde noget afstand og overhale når det er muligt..


  • #18   30. jan 2015 Kan godt se hvad du mener. Jeg kunne sagtens overhale uden at bremse, det var en lige vej, men jeg ville bare bremse ned og køre 70kmt som også stod på skiltet, og som sagt før, det var ikke meningen at presse ham, og det er jo heller ikke det smarteste for mig hvis personen foran ligepludselig bremser...

  • #19   30. jan 2015 Ærligt. der er ikke noget mere irriterende end hvis du har en der ligger LIGE i røven på dig. Jeg træder altid på bremsen. Dog tvivler jeg på at han har optaget det og sendt til politiet

  • #20   30. jan 2015 En fotofælde kan ikke tage billeder mens den bevæger sig.
    Alt udstyret i bilen er afhængig af at bilen er stationær og er kalibreret til der hvor den står før den kan måle.
    Så tag det bare helt roligt

    Men husk nu det med ikke at køre for tæt på forankørende, jeg er også en af dem der træder på bremsen hvis der ligger en klovn helt oppe på min kofanger.
    og hvis der så sker et sammenstød er det jo bagfrakommende der betaler gildet da man ikke har holdt forsvarlig sikkerheds afstand


  • #22   30. jan 2015 Men plejer sådan nogle ikke bare at stoppe med det samme hvis du kører for hurtigt eller for tæt på en anden bilist?
    Hvad farve var den?


  • #24   30. jan 2015 Leo P

    De kan ikke gøre dig noget hvis de ikke stopper dig med det samme.


  • #26   30. jan 2015 # 11 Erik A:

    ER det ikke en polterabend du tænker på smiley

    Carsten T
    Man skulle have sådan en anordning hvor ruden gled ned og en gøb kom frem og pegede på den bagvedkørende, så kunne de nok holde afstand.


  • #27   30. jan 2015 Allan

    Den med bremserne virker osse ret godt, det er selvfølgelig ikke helt uden risiko, men de lære det smiley


  • #28   30. jan 2015 Hvis det havde været en civil politibil, havde den gjort sig til kende. Så du får ikke nogen bøde denne gang.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #29   30. jan 2015 100 M afstand er sgu da ikke at presse nogen.

    Og til de idioter der klodser bremser så er i da mindst lige så dumme som idioten bag jer.


  • #30   30. jan 2015 Casper K

    Han skriver jo selv at han kørte "Meget tæt på"
    Og nej der nok ingen der ville betegne 100m som "meget tæt på", så mon ikke hans afstandsbedømmelse er lidt skidt?


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #31   30. jan 2015 ja at bremse kan måske skræmme den pressende billist men også en manøvre med risiko jeg havde en camry engang med det skarpeste tågelys det gav afstand med det samme

  • #32   30. jan 2015 Tilbage tim emnet... Kunne det være en civil politibil?

  • #33   30. jan 2015 Alex J

    Ja hvorfor skulle det ikke være det? de køre jo i alt muligt efterhånden


  • #34   30. jan 2015 Carsten T

    Ja det har du ret i... Men det han gjorde er det noget nogen har prøver før eller hørt at de godt kunne finde på at gøre?


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #35   30. jan 2015 Carsten han skriver "meget tæt på ca. 100M" hvis du læser efter.
    Jeg går ud fra hvad han skriver og ikke hvad jeg eller andre betegner som tæt på.



  • #36   30. jan 2015 Jeg mente at jeg kørte ca en strækning på 100m hvor jeg var tæt på ham

  • #37   30. jan 2015 Casper K

    Der kan du jo bare se.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #38   30. jan 2015 Det var bare ikke det han skrev.
    Så skulle han have skrevet kørte tæt på ham over en strækning af 100 M

    Så nej Carsten. Kan intet se ud over hvad han oprindeligt skrev før han kommentar nu.


  • #39   30. jan 2015 Casper K

    Oooooki dooki


  • #40   30. jan 2015 Det må i undskylde, dårligt formuleret

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #41   30. jan 2015 Carsten som altid så dygtig når du løber tør for argumenter.

    Alex det kan jo ske smiley men tror nu godt du kan regne med de havde stoppet dig hvis det var politiet. smiley tror ikke du skal bekymre dig mere om det smiley


  • #42   30. jan 2015 Tak for svaret Casper K

  • #43   30. jan 2015 Casper K

    Man kan da ikke argumentere imod
    "Så nej Carsten. Kan intet se ud over hvad han oprindeligt skrev før han kommentar nu."

    Du vil ikke acceptere at manden mener noget andet end den opfattelse du får af det han skriver?

    Det giver jo ingen mening?


  • #44   30. jan 2015 Han kan jo ikke lave en hastighedsmåling på dig hvis du lå bag ham og han kørte 70. For så kørte du i realiteten også 70. At fu så lå og pressede og kørte for tæt er en anden sag.

    Men ro på. De havde stoppet dig hvis det var.


    Casper: jo, det var det han skrev. Ellers skulle der have været et tegn. Han skrev at han kørte tæt ca. 100 meter, altså en strækning. Ellers ville man nok have skrevet at han kørte tæt; ca. 100 meter fra forankørende.


  • #46   30. jan 2015 Casper K Stop nu bare dig selv. Du er den eneste der har opfattet formuleringen forkert og bliver derefter sur på Carsten for at HAN havde ret? Du burde rimelig hurtigt regne ud at du ikke kan ligge meget tæt på en anden bil, med 100 meters afstand.. Skriv nu bare undskyld du tog fejl og så bum.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #47   30. jan 2015 Philip. Nu står der ikke "over en strækning af 100 M hvilket der burde. Og er i og for sig også ligegyldigt nu da han har forklaret det.
    Meget muligt det kan tolkes på 200 andre måder også.

    Men nu da forklaringen er det er det jo i og for sig ikke noget jeg gider spilde mere tid på.
    Tror vi kan blive enige om grammatikken i emnet kan misforståes med den manglende tegnsætning osv. smiley

    Andreas sur ? Hvor.
    Aldrig nogensinde.
    Og ja jeg misforstod åbenbart. Det står jeg da ved den kan tolkes anderledes.
    Hvor vil du hen med det smiley


  • #48   30. jan 2015 Ingen grund til panik - heldigvis overfalder jeg dig ikke med "stop sig selv" som andre kunne finde på :O)

    Hav en god dag! smiley


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #49   30. jan 2015 Lige over da smiley

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #50   30. jan 2015 20#

    Du går ikke nødvendigvis fri af skyld, fordi bilen bagved ikke har holdt afstand.


Kommentér på:
Kan det være en fotovogn?

Annonce