{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Mads B
Mads B
Tilmeldt:
14. nov 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10

Familiecontainer / MPV - råd/vejledning søges {{forumTopicSubject}}

Hej alle,


Efter endnu en familietur i min Golf IV Variant er jeg kommet frem til jeg egentlig godt kunne tænke mig noget mere plads. Med min hustru, min søn, 2 hunde, migselv og hvad der ellers hører til af barnevogn, transportbur osv osv - ja, så er der sgu lidt trængt, også selvom vi har skiboks på taget.

Tankerne går på enten en VW Touren eller en Ford S-max.
Min papa havde en Touren i 2.0tdi lige da den kom frem og jeg syntes den kørte fantastisk - men så er der jo det med VW's 2.0tdi motor kan være lidt farlig mht dårligt topstykke etc. Men er der en årgang hvor det er blevet "fixet"? Eller skal man gå efter en 1.9tdi og så få den chippet(ikke boks) - hvis den altså kan holde til det?
Kender intet til S-max'en, synes bare den ser mere fræk ud end hvad der ellers er af færger i denne kategori - men er det en god bil? Og skal man gå efter en 1.8 eller 2.0 diesel?
Jeg ved godt jeg ikke kan forvente at få en raket, og det er helt fint. Men jeg gider ikke skulle tage tilløb bare for at trække en overhaling!

Jeg siger tak på forhånd - og god weekend.

//Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Familiecontainer / MPV - råd/vejledning søges
  • #1   30. jan 2015 Vi var ude og prøve en S-Max 2011 da vi kiggede på bil sidste år. En S-Max er virkelig en lækker køremaskine med plads til alt det du søger. Vi prøvede en med 6 manuelle gear, fyldt til randen med udstyr og komfort. Den sprang vores budget en del, så vi landede på en C-Max 2012. Den gør det godt også. Men S-Max'en er som du selv siger lige en anelse mere sporty og se på.

    Touran har jeg intet erfaring med.


  • #2   30. jan 2015 Som tilføjelse kan jeg sige, at vores C-max er en 1.6 TDCI med 115 hk, og i drn størrelse er det fornuftigt sat op med gear/motor/vægt.. Men skulle jeg en klasse op, ville jeg til hver en tid tage 2.0 TDCI.

  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #3   30. jan 2015 Jeg vil tilskrive med Jesper K's ord omkring S-Max. Det er virkelig en dejlig bil med god plads, gode køregenskaber og et rimeligt design.
    Hvad snakker vi af budget? Hvis altså at andre biler en S-Max og Touran kan komme på tale? smiley


  • #4   30. jan 2015 S-Max'en fås også med volvo's fine 2,5T motor, og så mangler du ihvertfald ikke kræfter. Men du må lige komme med et budget og krav smiley

  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #5   30. jan 2015 Jamen budget skulle helst ligge på +\- DKK 100.000,- ved godt det er svært at finde en bil til det beløb - men kender et par stykker som handler med biler så håber de kan finde en når tid er.
    Mht krav så er der ikke så mange, det jeg ønsker af udstyr er mere eller mindre i alle biler som standard idag. Så tænker mest kosmetisk, plads og så ville jeg have det godt med hvis den kørte +13km/l ved blandet kørsel - men det er jo et vidt begreb. Og når alt kommer til alt så kører vi alt for lidt til at have en diesel, synes bare det er den type motor som fungere bedst til så stor en bil.


  • #6   31. jan 2015 Som vw mand må jeg bare sige at jeg personligt syntes en Touren røv syg at kikke på og mega kedelig inde i forhold til en s max

  • #7   31. jan 2015 Smax er en lækker bil.

  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #8   31. jan 2015 Når i siger lækker taler i så udelukkede lækker at se på? Eller kører den også godt? Og hvilken af de to diesel motore fungere bedst - hvis man kan sige det sådan? Er de 125hk som 1.8'eren har for lidt til så stor en bil med fuld læs?

  • Mads B
    Mads B Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
  • #10   31. jan 2015 Den kører super. Ihvertfald de nye modeller.. Med det budget du fremlægger, bliver det nok en 2007 - 9 model, dem har jeg ikke noget erfaring med.

    Jo mindre motoren er, jo mere skal den presses for at trække sig selv, og med fuld læs får du vel en køre vægt på omkring 1,8 ton = Større brændstof udgift. Jeg ville vælge 2.0. Det er ikke noget man vil finde ud af på en prøve tur, men med tiden vil du finde de 125 hk lige i underkanten. Især når du er på længere ture som du siger du til tider er.


Kommentér på:
Familiecontainer / MPV - råd/vejledning søges

Annonce