{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.377 visninger | Oprettet:

Afgift på gulpladebil ved import (samt regler om ombygning) {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Jeg står i denne situation, at jeg overvejer at kører syd på og hente en bil som jeg så vil indregistrere på gule skiver. Er der nogen herinde som har erfaringer med dette. Hvor meget skal betales i afgift, nu hvor den skal bruges som privat person. Og hvordan er det med ombygningen, er det noget man selv kan stå for, eller skal der eu-godkendelse osv. før det er lovligt. Er der nogen herinde som har prøvet det før, som lige kan sætte mig lidt mere ind i reglerne?

Jeg har overvejet at hente noget i stil med en VW Passat, Audi A4/A6 fra 98 op til 2005, som så skal bygges op til gulplade.

Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift på gulpladebil ved import (samt regler om ombygning)
  • #1   3. feb 2015 Du må gerne selv bygge den om. Det er jo kun sæderne der skal ud samt selerne. Så skal gulvet være plant og du skal have en adskillelse bag førersædet.

    Afgiften er jo de første 17500 er afgiftsfrie og så betaler du 50% af resten.


  • #2   3. feb 2015 Tak for din henvendelse.

    Det er også det jeg har research mig frem til med afgiften, men kunne forstå på nogle at den måske var 95% når det var til privat forbrug. Jeg tænker ligledes samme som dig, hvorfor skulle jeg ikke selv kunne stå for ombygningen? Men har ligledes her hørt, at nogen mener at man ikke selv kan lave det på så ny en bil og der skal EU-godkendelse og dit og dat, så derfor kom jeg lidt i tvivl igen.



  • #3   3. feb 2015 Du kan vælge selv hvad du vil betale

    Særligt om varebiler registreret mellem 3. juni 1998 og 24. april 2007

    Hvis du importer en varebil, der er registreret første gang mellem den 3. juni 1998 og den 24. april 2007 og køretøjet kan synes med en totalvægt under 2000 kg., skal du vælge, om du vil betale 50 eller 95 % i registreringsafgift.

    Vælger du at betale 95 % i registreringsafgift, betaler du løbende en lavere privatbenyttelsesafgift på køretøjet. Hvis du betaler 50 % i registreringsafgift, betaler du en højere løbende privatbenyttelsesafgift.

    Når du anmoder om værdifastsættelsen i Motorregistret, skal du skrive satsen i bemærkningsfeltet.

    Satserne for vægt- og udligningsafgift og privatbenyttelsesafgift.
    Betal registreringsafgift
    Fastsættelse af afgiftsværdien
    Nedsat registreringsafgift for særlige køretøjer


    Har ikke hørt at det kræver EU godkendelse. Bilen kan jo fåes som van. Så der er da allerede biler i den type. Min golf 3 fra 97. Der var det bare sæderne ud og så ombygning med gitter og bund og så til syn og få den skrevet som van.


  • #4   3. feb 2015 Tak for henvendelsen igen smiley
    Det vil sige, hvis jeg vælger at betale de 95% i stedet for de 50%, så betaler jeg en lavere privatanvendelsesafgift. (Er det dét, som svare til at nedveje en bil i dagens Danmark?) For så er det nemlig det jeg skal, da jeg gerne vil på den lave vægtafgift på maks 2ton.


  • #5   3. feb 2015 ja det er det.

    prisforskellen vil kunne være dette her
    Benzin Diesel
    1001 - 2000 kg. 3.190 4.310
    2001 - 2500 kg. 9.600 11.000


  • #6   3. feb 2015 Jeg siger tusind tak for hjælpen, det var brugbart information smiley

  • #7   3. feb 2015 info er herfra

    https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817284



Kommentér på:
Afgift på gulpladebil ved import (samt regler om ombygning)

Annonce