{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn
  • #1   20. feb 2015 du ka bare buke en tid du kan rykke syns datoen op til 4 mdr så der er masser a tid


  • #2   20. feb 2015 er der ikke kommet nye regler med 14 dage og så bøde? smiley eller har jeg hørt forkert

  • ken J
    ken J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 10
    #3   20. feb 2015 Så får du et brev, og der står at du skal aflevere dine nr plader og hvis du ik gør det så ser de det som du stadig kører i den og så får du en bøde/regning på 2000kr for ik at syne og 2000for ik at aflevere og afmelde nr plader

  • #4   20. feb 2015 Det koster 2000kr. smiley

  • ken J
    ken J Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 10
    #5   20. feb 2015 Men du ka også gøre som rasmus c skriver dog ved jeg ik med de nye regler om det er op til 4md.

  • #6   20. feb 2015 Gik en måned over tid uden at høre noget i sommers.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #7   20. feb 2015 Efter 5 ugers overskridelse, selvom man har været til syn og den bare skulle omsynes, så kommer den første rykker om at ens bil skal synes!
    Efter 10 uger kommer den automatiske bøde på 2000kr!
    Man kan ikke flytte synsdatoerne ret meget, medmindre man piller pladerne!

    Fra dag 1 du overskrider datoen, så må og piller de gerne dine plader, som koster dig en masse besvær og nogen penge, kan ikke huske om det er 1000 eller 1500..


  • #8   20. feb 2015 rasmus c du kan ikke bare bestille en tid og derved få længere tid, hvad er det for noget fis at lukke ud. en bestilt tid ændre ikke på synsdatoen hos skat.

    Mr. Christiansen også forkert. Bilen skal bare ha været fremstillet til syn inden datoen i brevet. de 10 uger starter fra den dag hvor du skulle ha mødt op,men er udeblevet. Så møder du op på sidste dag og den dumper, så får du 33 dage til omsyn. Efter de 33 dage skal du så ha fået den synet eller afmeldt pladerne. Og fra den dato starter de 10 uger så.

    http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Syn-af-k%C3%B8ret%C3%B8jer/Periodisk-syn/Bodeforlag/Proces-for-udskrivelse-af-bodeforlag.aspx


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #9   20. feb 2015 Dervarengang
    http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/FAQ/syn/Administrative-bødeforlæg/8-Omsynsfrist-længere-end-påbud-i-brev.aspx
    Der svare de
    "En frist for omsyn på en synsrapport, forlænger ikke fristen i vores breve om manglende syn eller manglende godkendelse."

    Så jeg holder fast i min udlægning..

    Og kan dog se at jeg tog fejl af mine påstående 10uger, og 9uger som bøden kommer på.. Dette undskylder jeg


  • #10   20. feb 2015 hmm mail fra dem selv af

    SYN Indkaldelser til syn <SYN@trafikstyrelsen.dk>

    08/01/14

    til mig

    Hej Lasse


    Det korrekte svar er B. Det er således, at bilen blot skal være fremstillet til syn den dag der er senest frist for fremmøde. Er det sådan at bilen skal til omsyn har man 33 kalenderdage til omsynet også selvom fristen for fremmøde så overskrides og uden at der udstedes et bødeforlæg.



    Venlig hilsen

    Birte Grevenhoff
    Kontorfuldmægtig

    Trafikstyrelsen
    Danish Transport Authority
    Kundecenter
    Edvard Thomsens Vej 14
    DK-2300 København S
    Telefon: 7012 9040 mellem kl. 09.00 - 15.00
    Fax: 33381424
    Mail: syn@trafikstyrelsen.dk



  • #11   20. feb 2015 Mr. Christiansen læs lige igen der står ved manglende syn. Det de skriver er jo at har de sendt dig et brev med manglende syn, får du ikke 33 dage mere men skal synes inden den dato i det brev de har tilsendt dig med at du ikke har mødt op til den dato i første indkaldelse.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #12   20. feb 2015 Så kan man blive ved med at udskyde.. Skide smart system, det skal nok hjælpe alle de farlige biler væk fra vejen.. For der er jo ingen der læser det med småt, om at deres biler kun må køre til mekanikere, og blive lavet.. Må ikke køre rundt på vejene..

  • #13   20. feb 2015 Mr. Christiansen nej du kan da ej. For efter de 33 dage skal den afmeldes ellers får du jo bøden. Du får jo ikke et nyt omsyn hvis den dumper til omsyn.

  • #14   20. feb 2015 http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-K%C3%B8ret%C3%B8jer/Spoergsmaal-og-svar/Syn/Generelle-sporgsmaal/Uds%C3%A6ttelse-af-omsynsfristen.aspx

    SVAR:

    Er køretøjet ved synet behæftet med så væsentlige fejl, at det ikke straks kan godkendes betinget med påpegede fejl, kan synsvirksomheden tillade, at køretøjet inden for en frist på 33 kalenderdage (regnet fra og med synsdatoen) fremstilles til et eller flere omsyn.

    Ved omsyn og genfremstilling kan fristen fastsat af synshallen ikke forlænges.

    Er der foretaget et registreringssyn, giver synsvirksomheden motorkontoret besked om manglende godkendelse, når omsynsfristen er udløbet. Det betyder, at politiet umiddelbart efter omsynsfristens udløb kan inddrage bilens nummerplader på grund af manglende godkendelse.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #15   20. feb 2015 Nej det er rigtigt de ikke kan omsynes igen, mig der igen fejlede.. Undskyld smiley

    Den mail du skrev, hvad tog den udgangspunkt i?
    At man synede bilen i god tid inden datoen for indkaldelse, eller overskredet ?


  • #16   20. feb 2015 Sorry spørgsmålet var:

    til info
    Hej.

    Håber i kan afgøre en diskussion. Vedrørende sidste syns drist.


    Bilen er indkaldt og står til sidste fremstilling til syn 17.december.

    Person A siger så der skal bilen stå synet. Og hvis den dumper får man ikke 33 dage til omsyn.

    Person B siger d. 17 er den sidste dag hvor bilen senest kan møde op til syn og ikke skal stå synet, og hvis den så dumper har man lovlig 33 dage til et omsyn

    På forhånd tak for svar


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #17   20. feb 2015 Jeg tror ikke vi er så langt fra hinanden, tror mere vi snakker om bøder fra politiet, og ikke fra trafikstyrelsen.
    Bødeforlægget fra trafikstyrelsener ikke en gang sat i printeren efter 4 uger, den automatiske bøde, den bliver sendt 9-10 uger efter den første synsdato.
    Men politiet vil ikke sige noget til en i de 33dage.

    Men jeg har netop skrevet en fin mail, med syner bilen 8,5uger over tid, og man derefter "bare" skal have den omsynet, hvad der så sker, hvis man overskrider de famøse 9-10 uger.


  • #18   20. feb 2015 Mr. Christiansen
    Og læser du i dit eget link står der fint
    SVAR:

    En frist for omsyn på en synsrapport, forlænger ikke fristen i vores breve om manglende syn eller manglende godkendelse.


    Og hvornår er det lige de udsender brevet om manglende syn? Det gør de 5 uger efter du ikke er mødt op til syn. Og i de breve vil du få en dato, 3 uger, køre du så op til syn og den dumper, så vil man ikke få 33 dage til omsyn, da det er den dato der står i brevet om manglende syn der gælder. Du misforstår jo det der står i den tekst. Det er når du ikke møder op at de sender dig et brev med manglende syn. Og så kan dato ikke længere forlænges med omsyn.


  • #19   20. feb 2015 Mr. Christiansen arh damn du indser jo ikke hvad der står du kan jo ikke vente 8,5 uge efter den dato i indkaldelsen. Da du efter 5 uger vil modtage et brev om manglende syn. Og så vil du få 3 uger til at syne den. Og når du modtager det brev vil et omsyn ikke forlænge den dato og så er det den dato i det brev der gælder.

  • #20   20. feb 2015 Står jo fint her

    Hvis du udebliver fra periodisk syn
    Hvis du ikke får dit køretøj synet eller afmeldt i SKAT's Motorregister inden for den lovpligtige frist, vil følgende automatisk blive sat i gang:


    Trafikstyrelsen sender 6 uger efter synsfristen et brev med påmindelse om det manglende syn, hvor du vil blive anmodet om at få synet dit køretøj inden for 3 uger fra brevdatoen eller afmelde det i Køretøjsregistret.
    Overholder du ikke denne frist på 3 uger, vil du efterfølgende modtage et bødeforelæg på 2.000 kr. for manglende syn. Du får i bødeforelægget samtidig en frist på 3 uger til at få godkendt eller afmeldt dit køretøj i SKAT's Motorregister.
    Får du ikke godkendt eller afmeldt dit køretøj inden for fristen i bødeforelægget, vil du efterfølgende modtage endnu et bødeforlæg på 2.000 kr. for manglende afmelding af køretøjet.
    En uge efter det sidste bødeforlæg, vil Trafikstyrelsen anmode politiet om at inddrage nummerpladerne.

    I alt kan du altså risikere at få bødeforlæg på 4.000 kr.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #21   20. feb 2015 Efter 5 ugers overskridelse, selvom man har været til syn og den bare skulle omsynes, så kommer den første rykker om at ens bil skal synes!
    Efter 10 uger kommer den automatiske bøde på 2000kr!


    Jeg tog så fejl på 9 og 10 uger..

    Men ved du hvad, du får ret denne gang..


  • #23   20. feb 2015 Mr. Christiansen what?

    Din bil er indkaldt til sidste synsfrist 1. Juni.

    Du møder så op 1. Juni, men bilen dumper.
    Du får så en frist til omsyn lovligt til 3. Juli.

    Fra 3.Juli vil der så gå 5 uger og skat vil sende dig et brev med manglende syn.Og så har du KUN 3 uger til det, selvom du kører den til syn og dumper så vil de 33 dage ikke gælder, da det er de 3 uger i brevet fra skat der gælder.

    De 5 uger starter først den dag når fristen for omsyn er udløbet.

    Når nu vil jeg sove.


  • #24   20. feb 2015 står så også her. Når du har været op til syn men dumper

    Hvis du ikke får dit køretøj godkendt
    Hvis du får dit køretøj synet, men ikke godkendt inden for fristen, vil følgende automatisk blive sat i gang:

    Trafikstyrelsen sender 10 uger efter synsfristen en påmindelse om, at du skal få dit køretøj godkendt inden for 3 uger eller afmelde køretøjet i SKAT's Motorregister.
    Får du ikke dit køretøj godkendt eller afmeldt inden for fristen, vil du efterfølgende modtage et bødeforlæg på 2.000 kr. for manglende afmelding.
    En uge efter bødeforlægget, vil Trafikstyrelsen anmode politiet om at inddrage nummerpladerne.


    Så der er også lidt fejl i det jeg skrev. Møder du op til syn og ikke får den godkendt går der 10 uger før de gør noget.

    Møder du ikke op, går der 5 uger og du får et brev med en frist på 3 uger.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #25   20. feb 2015 Jeg går ikke udfra at bilen bliver synet til tiden.. Går udfra at ejeren er presser tiden til det absolut seneste muligt..

    Så indkaldelse 1 juni, brev 5 uger efter(6juli), SYN der giver "omsyn" den 28juli (8uger over tid, bøden endnu ikke udskrevet)..
    Så er man ude i at man vil få en bøde, selvom man er mødt op, og prøvet at få bilen synet..
    Det er den vej jeg har kørt mit scenarie hele vejen, og tydeligt at se at du har kørt den på at den er synet til tiden, men kræver omsyn..

    Vi er nok mere eller mindre enige om hvordan det forgår, vi skriver nok bare forbi hinanden..


  • #26   20. feb 2015 Mr. Christiansen du vil ikke få omsyn, da når skat har sendt dig et nyt brev med manglende syn vil du KUN have de 3 uger og ikke et omsyn på 33 dage. Du er da for hulen ikke mødt op når du har modtaget et brev om manglende syn. Du er kun mødt op når du er mødt i en synshal på den dato du får i din indkaldelse. Alt efter er ikke mødt op. og så er det at de 5 uger starter med at tælle da du IKKE er mødt op inden sidste synsfrist.

  • #27   20. feb 2015 Du læser åbenbart ikke hvad der står i de links .
    Hvad står der, at der vil ske ved ude blivelse af periodisk syn


    profilbillede
  • #28   20. feb 2015 vis du fx er indkalt til 23 dec kan man bare buke en til fx sist febura og køre den til syn der det har jeg da prøvet det er der aldrig sked noget hved

  • #29   20. feb 2015 rasmus c du kan ikke ændre den dato. At du først kører op senere betyder ikke det er lovligt da du stadig ville skulle have mødt op. Så at du bestiller en tid meget senere ændre ikke din tid inde på DMR så det er fis det du siger. Man kan ikke flytte sin tid. Hvis syn skal udsættes skal man kontakte skat og ikke bare selv bestille en tid 4 måneder efter den skulle synes.

    http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/FAQ/syn/Periodisk-syn/Uds%C3%A6ttelse-af-synsfristen.aspx
    Så du blander noget sammen det du har gjort er ikke at udsætte datoen, men at du bare selv vælger at syne den senere og det er ikke en udsættelse af den dato som du påstår.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #30   20. feb 2015 Læser du hvad jeg skriver?
    Man får rykker brevet, man tager til syn, bilen kan godkendes EFTER omsyn (Bilen har været til syn, bare for sent)

    Jeg har hele tiden skrevet, at man får bøden efter de 9-10 uger, lige meget om din bil bliver fremstillet til syn og ikke bliver godkendt, eller om du bliver væk hele tiden..

    Kan sige at jeg personligt har været oppe med en bil (Ikke min egen) Hvor ejeren havde modtaget et rykkerbrev, og han derved kun havde bla bla tid til at få sin bil synet, ellers ville det koste en bøde.
    Kørte den til syn, den havde noget med bremserne, og blev derfor sendt til omsyn.. Han fik 33dage til at få det bragt iorden, men han undgik ingen bøde for manglede godkendelse af køretøjet..

    Men jeg gider ikke mere, og smider håndklædet i ringen og giver dig ret..


    Trådstarter.
    Syn din bil til tiden, og du slipper for alle problemerne!


  • #31   20. feb 2015 Mr. Christiansen Hvorfor bliver du så ved med at påstå du får 33 til omsyn. De 33 gælder for hulen jo ikke når man har modtaget et rykker brev. Det er sgu da netop det de skriver. At når man har modtaget et brev om manglende syn så gælder omsyns fristen ikke selvom det er længere end det der står i brevet.

    Han fik 33dage til at få det bragt i orden, men han undgik ingen bøde for manglede godkendelse af køretøjet.. NEJ han gør ikke. Læs dog hvad du selv har skrevet som gælder i den situation

    Der svare de
    "En frist for omsyn på en synsrapport, forlænger ikke fristen i vores breve om manglende syn eller manglende godkendelse."


    Har man modtaget en rykker så gælder de 33 dage sgu ikke mere, men kun indtil den dato der står i rykkerbrevet. Du har sgu da selv skrevet det og nu siger du alligevel man får de 33 dage.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #32   21. feb 2015 Man får 33 dage på papiret, men bøden vil stadig dukke op af brevsprækken, medmindre man får den omsynet indenfor den fastsatte tid..


  • #33   21. feb 2015 Og du viste lige tydeligt du ikke har læst det. For når du har været oppe til syn. Så vil der gå 10 før du vil modtage et rykker brev. Der får du ikke bøden efter 10 uger.
    Læs nu teksten for hulen da også.

    Der går 13 uger hvis du har fremstillet din bil til syn før bøden kommer.

    Der går 10 uger hvis du ikke fremstiller bilen til syn.

    Mr. Christiansen du kan jo ikke bruge den synsrapport til en skid da den dato ikke er gældende for hulen da også Datoen der gælder er den du får fra skat i det rykkerbrev.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #34   21. feb 2015 Ja der går 9 eller 10 uger alt efter hvor man ser henne, efter den oprindelige syndato.. Som i vores tænkte eksempel var 1 juni.. Så bøden ville komme 10 august, ligegyldigt om bilen har været til syn og kan komme til omsyn, eller slet ikke er mødt op..

    http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/01%20Syn%20og%20koeretoejer/01%20Syn%20for%20koeretoejsejere/01%20Periodisk%20syn/Tidslinie%20version%203613%20udtrksdatoer.ashx

    Første bøde kommer ved 9 uger+ endnu en påmindelse, efter dit eget link.. Nr 2 bøde kommer efter 13.
    Efter 15uger så overtager politiet sagen, og de kører ud og henter pladerne.


  • #35   21. feb 2015 Ja det er ved UDEBLIVELSE FRA syn for hulen da også. Læs dog for fanden den skide tekst oven over og ikke kun kigge billeder seriøst tag dig sammen nu

    Teksten lyder læs det med fed skrift

    Hvis du udebliver fra periodisk syn
    Hvis du ikke får dit køretøj synet eller afmeldt i SKAT's Motorregister inden for den lovpligtige frist, vil følgende automatisk blive sat i gang:

    Trafikstyrelsen sender 6 uger efter synsfristen et brev med påmindelse om det manglende syn, hvor du vil blive anmodet om at få synet dit køretøj inden for 3 uger fra brevdatoen eller afmelde det i Køretøjsregistret.

    Overholder du ikke denne frist på 3 uger, vil du efterfølgende modtage et bødeforelæg på 2.000 kr. for manglende syn. Du får i bødeforelægget samtidig en frist på 3 uger til at få godkendt eller afmeldt dit køretøj i SKAT's Motorregister.
    Får du ikke godkendt eller afmeldt dit køretøj inden for fristen i bødeforelægget, vil du efterfølgende modtage endnu et bødeforlæg på 2.000 kr. for manglende afmelding af køretøjet.
    En uge efter det sidste bødeforlæg, vil Trafikstyrelsen anmode politiet om at inddrage nummerpladerne.

    I alt kan du altså risikere at få bødeforlæg på 4.000 kr.


    Hvis du ikke får dit køretøj godkendt
    Hvis du får dit køretøj synet, men ikke godkendt inden for fristen, vil følgende automatisk blive sat i gang:

    Trafikstyrelsen sender 10 uger efter synsfristen en påmindelse om, at du skal få dit køretøj godkendt inden for 3 uger eller afmelde køretøjet i SKAT's Motorregister.

    Får du ikke dit køretøj godkendt eller afmeldt inden for fristen, vil du efterfølgende modtage et bødeforlæg på 2.000 kr. for manglende afmelding.
    En uge efter bødeforlægget, vil Trafikstyrelsen anmode politiet om at inddrage nummerpladerne.


  • #36   21. feb 2015 Så det er efter 9 og 13 uger

    6+3
    og 10+3

    Så igen læs teksten og forstå den inden du fyre noget af der ikke passer.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #37   21. feb 2015 Ja du har sørme ret, havde faktisk overset at det var manglede syn, og ikke manglede godkendelse..
    Håber ikke din nattesøvn eller aften er helt ødelagt


    profilbillede
  • #38   21. feb 2015 nej nej. Kender det godt selv smiley at man overser noget,så ingen problemer der. Alle kan tage fejl smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #39   21. feb 2015 Ja kan man..
    Og så bliver man jo stædig, og ikke kan se at man har taget fejl.. Plejer aldrig at hjælpe..

    Men du skrev du smuttede i seng for en times tid siden, så sov godt smiley


    Dagens lærte lektie til alle..
    Syn nu forhelvede jeres spande til tiden, og jeg slipper for at læse forkert!


  • #40   21. feb 2015 nu kan jeg ikke sove da jeg er startet på dum dummer 2 smiley og nej mener det ikke så hårdt som det lyder i beskederne smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #41   21. feb 2015 Så falder du hurtigt i søvn..
    Har set den, og den kommer ikke købt til samlingen smiley
    Men "god" fornøjelse med den alligevel, der findes jo nogen der kan lide den, muligt du bliver en af dem


  • #42   21. feb 2015 hold da op en masse svar,,
    min bil skal synes d24/2 og jeg søger bil pt men vil ikke skynde mig bare og købe en smiley så der sker ikke noget ved at der går 1 måned inden jeg finder en bil..

    hvad jeg kune læser i alle de beskeder så 9 uger ca er ok uden bøde smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #43   21. feb 2015 Bare husk at ser politiet dig, og ser den ikke har været til syn, så må de gerne pille pladerne på stedet, og de gør det med glæde.

    Dervarengang
    Hvordan var den elendige film så? smiley


  • #44   21. feb 2015 nåede ikke at se meget af den før jeg sov, så du havde ret smiley

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #45   21. feb 2015 Haha! smiley

Kommentér på:
Syn

Annonce