{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.682 visninger | Oprettet:

Mest økonomiske ældre bil til 10-15.000? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er på udkig efter den absolut billigste bil at køre rundt i de næste to års tid. Med økonomisk tænker jeg selvfølgelig på ekstrem lav vægtafgift/grøn afgift, lavt brændstofforbrug, billig forsikring og lav indkøbspris.

Jeg er tæt på at købe en nysynet Suzuki alto 1.0 fra '97 eller deromkring. De kan fåes til ca. 10.000, koster ingenting i vægtafgift og billig i forsikring. Køreegenskaber er ret underordnet i dette tilfælde.

Jeg ved ikke meget om biler, så håber på nogen kan fortælle mig om der er andre biler jeg bør kigge efter? Det er vigtigt at det kan lade sig gøre at anskaffe den relativt nysynet for 10-15.000kr. Har læst mig til at Altoen også er billig i reparationer hvilket selvfølgelig er et plus.

Kørselsbehovet bliver under 10.000km, nok nærmere 6-7.000km om året.

Tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mest økonomiske ældre bil til 10-15.000?
  • #1   26. feb 2015 Køb bare den

  • #2   26. feb 2015 Havde selv samme bil for nogle år siden, den kørte 4 år uden problemer af nogen art. Den var pæn da jeg købte den, så hvis det er tilfældet ved dig, er det en fin lille bil som er billig at holde kørende! Hold godt øje med rust, som altid smiley

  • #3   26. feb 2015 Toyota yaris Starlet.
    Hyundai Accent. smiley


  • #4   26. feb 2015 Suzuki Baleno 1,3, bare pas på rust.

  • #6   26. feb 2015 Jeg havde kigget efter en swift i stedet for, du får lidt mere bil for pengne, jeg havde en på et tidspunkt jeg købte for 1000,- efterfølgende brugte jeg. 3000,- på nye bremser udstødning og lidt andet, og fik svejst rust i den, og nysynet så alt i alt stod den mig 4000,- kørte i den 2år over 60.000km det eneste jeg skiftede i alt den tid var højre forpære, ikke en gang olieskift den kørte og startede hver dag, det var en 1.0 fra 97

  • #8   26. feb 2015 Havde valgt en Ford Ka...

  • #9   26. feb 2015 Jeg kan så lige støde til med min oplevelse med min Suzuki Alto fra... enten var det 2002 eller 2004.. jeg synes det var en pis-æske uden lige at køre i.. men det kunne jeg godt acceptere når nu den skulle forestille at køre 21 km/l... jeg fik den aldrig over 15 km/l og efter et års tid smed den en toppakning og blev skæv i toppen (og jeg har ikke for vane at køre råddent)... når man så selv skal til at fikse sådan en bil, bliver det klart, at motoren er klemt ned i karossen med et sko horn.. der er fucking nada plads at arbejde på... og da bilen er af klassen "køb og smid væk" findes der ingen haynes manual til den. Så der er nada hjælp at hente..

    nå ja, og så lige en sidste ting... reservedele var en pain in the ass at skaffe... ikke som med fx Ford dele, du kan købe fra england for ingen penge..


  • #10   26. feb 2015 Evt. Nissan Micra fra 94-frem.. Man kan være heldig at finde en bedstemorbil, der er passet og plejet for meget små penge. De kører noget bedre end en Alto..

Kommentér på:
Mest økonomiske ældre bil til 10-15.000?

Annonce