{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.460 visninger | Oprettet:

Momsning af gulpladebil! {{forumTopicSubject}}

Min chef har en halvstor ren gulplade varebil, som er 100% afskrevet, og med kvadret makrel. Handelsprisen vil på papiret være 0 kr.

Jeg kunne godt selv lave motoren, men vil jeg for at registrere den privat skulle betale moms af "handelsprisen", eller en fiktiv vurdering fra "SKAT"?

Bilen er afmeldt, og skal synes inden registrering!

Salgsværdien for bilen på rent gule skilte vil nok være omkring 40.000 i køreklar stand


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Momsning af gulpladebil!
  • #1   27. feb 2015 De vil lave en vurdering ud fra brugtvogns prisen på markedet.. og alt efter stand og km osv

  • #2   27. feb 2015 Og mener den skal være kørende og funktions dygtig for mener den skal til et toldsyn..

  • #3   27. feb 2015 Self vil den være kørende og funktionsdygtig til syn, men hvordan momsfastsættes den?

    Har en kammerat som påstår den er momsfritaget, når den er afskrevet til 0, men jeg tror ikke helt på ham.

    Bilen er trods alt ikke ældre end 2009!


  • #4   27. feb 2015 daniel toldsyn? ej stop nu told syn er kun ved import og eksport. Du toldsyner ikke en dansk bil.

    Toldsyn
    Hvornår skal bilen til toldsyn?

    Toldsyn er aktuelt hvis bilen eller motorcyklen er importeret brugt fra udlandet og den ikke tidligere har været registreret i Danmark.

    Et toldsyn foretages umiddelbart efter registreringssynet og der skal derfor bestilles tid til både et registreringssyn og et toldsyn.

    Følgende brugte biler skal ikke til toldsyn: Ambulancer, autocampere, mandskabsvogne og store personbiler, der er nedbestolede til lille kørekort.

    Er køretøjets kilometerstand under 2.000, skal det ikke toldsynes.
    Hvad er et toldsyn?

    Toldsyn er en synstype, der skal lette sagsgangen i forbindelse med import af brugte biler og motorcykler.

    Ved et toldsyn kontrollerer vi køretøjets identitet, kilometerstand, udstyr og stand og om køretøjet er skadet efter et uheld. Oplysningerne indgår i køretøjets værdifastsættelse.

    Det er en god idé, at medbringe dokumentation for køretøjets km-tal ved toldsynet. Det kan fx være bilens udfyldte servicehæfte.

    De registrerede data udskrives på en blanket, der skal afleveres til det skattecenter der behandler sagen. Bemærk at en toldsynsrapport kun er gyldig i 1 år


  • #5   27. feb 2015 Altså når håb sælger bilen til dig ud af firmaet skal Han jo lægge moms på. Så hvad om du bare giver skrotprisen for den. 1500+ moms eller sådan noget. Så skal du godt nok af med de basøre, men til gengæld burde der ikke være nogen problemer. Man må jo sælge sin bil for det beløb man har lyst til.. smiley

  • #6   27. feb 2015 han må ikke give dig bilen til 0,00 kr da det er firmaets bil.
    han skal for at få den korrekt ud af firmaet sælge den.
    som #5 foreslår så smid den til en pris på 1500 + moms.
    du kan som privat gøre som du vil med bilen, men han skal sælge den ud af sit firma + moms.
    jeg ville nok lige hive fat i revisoren, eller spørge på www.amino.dk om der er OK at sælge bilen til den lave pris.... kan ikke huske om der er nogle regler for salg af biler fra firmaet - man kan sige at denne bils værdi er ringe da motoren er defekt.
    HUSK og få lavet en slutseddel hvor det tydeligt fremgår at bilen har en defekt motor samt er i dårlig mekanisk stand i tilfælde af at skat stiller spørgsmål tegnved salgsprisen.


  • Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 97
    #8   28. feb 2015 #7 onceupon.

    Det er noget vås, det du skriver.
    Det link handler om HVIDPLADE biler, og har dermed intet med TS spørgsmål at gøre, da der er tale om en GULPLADE bil.

    Til TS
    Han kan sælge sin bil til dig for 1000 kr + moms uden problemer. Han skal bare sørge for, at det fremgår på fakturaen til dig, at den er solgt med div defekter, så er der ingen problemer overhovedet.
    Held og lykke med projektet


  • #10   28. feb 2015 Jay jay hvad er forskellen på salg af bil på hvide eller gule plader?

  • Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 97
    #11   28. feb 2015 Du kan til enhver tid sælge en GULPLADE bil med f.eks en defekt motor til "ingen" penge. Især hvis den er nedskrevet til nul.

    Det er der jo heller ikke taget højde for i det link.


  • #12   28. feb 2015 Jay-Jay Hvorfor kan du ikke det med en bil på hvide plader? Spørger efter hvad forskellen er. Du kommer jo ikke med et svar på hvad er forskellen mellem salg af firmabil på hvide og gule plader.

  • Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 97
    #13   28. feb 2015 Det er da fuldstændigt irrelevant, hvad du kan/må med en hvidplade bil, når det ikke er det, der bliver spurgt om. Og som jeg skrev før, er der jo ikke taget højde for eventuelle defekter i den artikel, som du linker til.
    Du er jo ikke tvunget til at sælge en bil med smadret motor til eksempelvis 50.000 kr, hvis det er salgsværdien, hvis det koster 65.000 kr at få lagt en ny motor i.


  • #14   28. feb 2015 Jay-Jay det er det da ikke når du påstår det ikke er det samme. Det bliver da det samme hvis en hvid pladet bil har en defekt motor, så er du da heller ikke tvunget til at sælge den til salgs værdien. Så igen hvad er forskellen. Lyder jo til du ikke ved det. Så hvordan kan du påstå reglerne ikke er de samme, når du ikke kan dokumentere for det du påstår?

  • Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 97
    #15   28. feb 2015 Hvad er det, jeg skal dokumentere??????? Var det ikke mere smart af dig, at DU dokumenterede, at det ikke er rigtigt, hvad jeg skriver??!! Men inden du begynder at spilde din tid på at finde et svar, kan jeg fortælle dig, at jeg har ret, uanset hvad du mener.
    Og der er ingen forskel på gul- og hvidplade biler, hvis bilen, i en eller anden form, har en defekt. Så kan du mere eller mindre sælge den for det, du mener den er værd.
    Tilfreds?


  • #16   28. feb 2015 øh så skal du da først dokumentere det ikke passer det jeg skrev. Så værsgo venter

  • #17   28. feb 2015 JAY-JAY Læs denne påstand. Man må jo sælge sin bil for det beløb man har lyst til..

    Nej må man ikke.

    Dokumentation http://www.tvc.dk/sites/default/files/article/2013.03.02_spoerg_om_penge_0.pdf

    Sælger du din firma bil langt under værdi prisen så giver det problemer med skat. Ergo det passer det jeg skrev til den påstand.

    Ellers ville der jo nok være flere der ville købe en stor dyr bil, sælge den billigt til en ven, lade firmaet gå konkurs og så købe bilen billigt tilbage igen til privat brug.

    Så igen kom med dit dokumentation for at det ikke passer det jeg har skrevet.


  • Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 97
    #18   1. mar 2015 Okay Einstein, nu kommer du med det samme link igen. Hvorfor?????
    Det har jo intet med TS's spørgsmål at gøre. Kom nu med noget konstruktivt, der modbeviser min påstand, i stedet for at komme med alt muligt bøvl og bavl.

    Hvis bilen er defekt i form af "sprængt" motor, så er der overhovedet ingen problemer i at sælge den for "ingen" penge.

    Hvis jeg var TS's chef, ville jeg overhovedet ikke være nervøs for at sælge bilen med en sprængt motor for 1.000 kr +moms
    Modbevis det, eller luk!!!


  • Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 97
    #19   1. mar 2015 Og forøvrigt, hvis du køber en dyr bil i dit firma, for derefter at sælge den til dig selv til langt under salgsværdien, og derefter lade firmaet gå på røven, så kan jeg garantere dig for, at Skat kommer efter dig. Det kan godt være, at det tager lidt tid, før de får øje på dig, men det sker før eller siden.

  • #20   1. mar 2015 Ok retardo.

    Vi prøver lige igen. MIT SVAR VAR IKKE TIL TS MEN TIL Theil

    #5 27. feb Altså når håb sælger bilen til dig ud af firmaet skal Han jo lægge moms på. Så hvad om du bare giver skrotprisen for den. 1500+ moms eller sådan noget. Så skal du godt nok af med de basøre, men til gengæld burde der ikke være nogen problemer. Man må jo sælge sin bil for det beløb man har lyst

    Læs det med fed skrift

    NEJ MAN MÅ IKKE SÆLGE SIN BIL TIL DEN PRIS MAN VIL. SÆLGER MAN DEN ALT ALT FOR BILLIG, FÅR MAN PROBLEMER MED SKAT.

    Og i dit svar

    #19 i dag kl. 03:44 Og forøvrigt, hvis du køber en dyr bil i dit firma, for derefter at sælge den til dig selv til langt under salgsværdien, og derefter lade firmaet gå på røven, så kan jeg garantere dig for, at Skat kommer efter dig. Det kan godt være, at det tager lidt tid, før de får øje på dig, men det sker før eller siden.

    Det beviser du ikke læser hvad folk skriver. Jeg skriver ikke at jeg ville sælge den til mig selv, MEN TIL EN VEN og bag efter købe den tilbage af ham. MAN MÅ IKKE SLÆGE EN FIRMABIL TIL EN LATTERLIG LAV BELØB

    Jeg har aldrig påstået det var svar til TS. Men et svar til theil jesus man læs nu hvad du svare på retardo.


  • Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 97
    #21   1. mar 2015 Så er din dag reddet, eller??? smiley

  • #22   1. mar 2015 Næ bare træls, at der kommer en kegle og påstår andre lukker fis ud, og det så viser sig, at det er den kegle der ikke selv læser og fatter teksten, Men puster sig op med : Du behøver ikke spilde tiden JEG ved jeg har ret. Den kom nok lidt for tidlig, da du jo ikke fattede, at det ikke var svaret til TS med at theil påstod man må sælge sin firma bil som man vil. Så følg med før du begynder at kalde andre for ting mester.

  • Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 97
    #23   1. mar 2015 Jeg er sådan set rimelig lige glad med, hvor meget du flueknepper. TS stiller et spørgsmål, og det har jeg svaret på.
    Fortsat god weekend.


  • #24   1. mar 2015 Du skal jo lige tage højde for at manden ikke sælger den ud af sit firma til sig selv, men derimod til tredje part. Og i det tilfælde vil jeg påstå at han næsten kan sætte prisen som han vil. Det er klart at hvis det er langt under markedsprisen ville folk måske undre sig. Men at sælge en defekt gulpladebil for 1500kr tror jeg altså ikke der er nogen der vil kigge nærmere efter overhovedet.

  • #25   1. mar 2015 Theil. nu var det også kun om biler der var funktions dygtige endnu. altså en defekt bil må du, men en der stadig er skades fri må du ikke bare sælge til 1000 hvis det er langt undr markeds værdi.

  • #26   1. mar 2015 Jo men i det her tilfælde er der stadig tale om en tredjepart, så derfor vil det være meget usandsynligt at Skat vil kigge synderligt meget på det. Og kan godt lide at der kan gå så meget diskussion i at jeg kommer med den kommentar til sidst om at han må sælge for hvad han vil. For det må han jo, så længe han ikke selv får nogen økonomisk gevinst ud af det. Hvis en forhandler byder ham 10.000 for en bil der reelt set er 60.000 værd, og han accepterer er der jo heller ikke nogen der siger noget til det. Det du linker til er kun hvis det er til en selv jo.

  • #27   1. mar 2015 Ingen problem i at sælge en defekt bil ud af et firma til 3 part,evt få en vurdering fra en forhandler på skrift så er der ingen problemer overhovedet.

    Stort set det samme man gør med leasing biler du selv skal overtage,bare med at få den nedskrevet så meget som muligt så den er billig at overtage selv smiley


  • #28   1. mar 2015 Theil. Så der vil altså ingen problemer give. Hvis et firma køber en bil til 1.000.000. Ejeren af firmaet sælger bilen til naboen for 10.000+moms. Så sælger naboen bilen tilbage til ejeren igen for f.eks 20.000?

  • #30   2. mar 2015 #29

    Hvis bilen er brugt 100% erhverv i firmaet, så skal den sælges ud af firmaet PLUS MOMS det fremgår også tydeligt fra SKAT http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=70176

    men hvad privatmand gør med bilen bagefter er helt op til ham selv da han uden problemer kan smide papegøjer på den og trille privat - dog skal han betale privat benyttelses afgift.


  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 38
    #32   6. mar 2015 Bilen må sælges til den til enhver tid nedskrevne pris. Når bilen er regnskabsmæssigt afskrevet, må den sælges til trediemand den pris, man kan blive enige om.
    Sælger virksomheden til en indehaver eller lignende, kan en uvildig vurdering komme på tale.


Kommentér på:
Momsning af gulpladebil!

Annonce