{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.875 visninger | Oprettet:

Autoriseret værksted kan/vil ikke lave min bil {{forumTopicSubject}}

Hej BG!
Jeg søger nogle råd og erfaringer, da jeg har nogle problemer med mit værksted.
For at gøre en lang histore kort, så har jeg en FordFord Focus C-max 1.8 Ghia fra 2006. I oktober sidste år, fik jeg skiftet motor samt mange andre smådele. Herefter kører jeg knap 10.000 km i den, uden problemer og den kører super godt. Den begynder dog så småt at vise nogle fejlmeddelelser når jeg skal starte den - bla. at servostyring er gået, ABS og EPB er gået, 'Engine systems fault' mv., men disse forsvinder efter få sekunder. Bilen kører og lyder som den plejer. For nyligt, gik den så helt ud og kom med alle fejlmeddelelser, startspærren slog til under kørsel, den ville ikke slå EPB til før den var slukket og tændt. Nogle gange ville den køre bagefter og andre gange vibrerede motoren bare og ja, så var jeg stuck. Andre gange har den påvist fejlene og været ved at gå ud under kørsel, men fortsat. Den har nu været inde ved Ford 3 gange hvor de har hentet den efter den er død, hvor de har slettet fejlene med tester hvorefter den kørte igen. De har dog sagt at de ikke ved hvad fejlen er eller hvorfor de gør det og derfor ikke vil give garanti. Jeg nåede ikke at køre mere end 3 dage før det samme skete. Så rensede de stelforbindelserne og fjernede fejlene med tester og ringede og sagde at den var klar, men de kunne ikke give garanti. 3 gang gør de det samme og jeg får beskeden at 'De fandt nogle flere stelforbindelser som nu er renst'. No surprise, dagen efter - dvs. idag - går den ud for fjerde gang. Jeg har betalt snart 6.000 kr i rep for bilen, uden at den er lavet og uden garanti. Sidste gang skulle jeg ikke betale, så de ved godt at den er gal. Hvad skal jeg gøre - skal jeg skælde og smælde indtil de laver den eller få et andet Ford-værksted til at se på den? Jeg har ikke samvittighed til at sælge den og jeg er ikke villig til at skrotte den, da jeg er glad for den. Det skal lige tilføjes, at sidst jeg hentede den, stod værkføreren spændt og så til om den ville starte. Ikke så fedt.. På forhånd tak for hjælpen. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Autoriseret værksted kan/vil ikke lave min bil
  • #1   27. mar 2015 Havde det været min bil ville jeg få den nulstillet og så få den eksporteret med det samme. Den er syg den bil.

    Det kan de evt. Hjælpe dig med ved Ford, eller en anden forhandler.


  • #2   27. mar 2015 Det har jeg slet ikke overvejet, tak. smiley Jeg føler mig bare en kende frustreret da jeg er meget glad for den og er parat til at betale prisen for rep.

  • #3   27. mar 2015 Det tror jeg godt du kan være sikker om at de gør. Det er også frustrerende for dem. De prøver en masse men det hjælper ikke, selvom de har brugt en masse tid på fejlfinding, vælger de at lade dig slippe for noget af regning. Good guy Ford værksted siger jeg bare.

    Men ring ned til Ford, og snak med dem om at eksportere den.


  • #4   27. mar 2015 bare smid den ned til Ford igen du er sluppet for en regning så slipper du også for den næste

  • #5   27. mar 2015 Træls situation. Men man kan ikke snakke om garanti, eller reklamation før fejlen er fundet. Det har ikke nødvendigvis noget at gøre med at motoren er blevet skiftet. Du må tage en snak med dem og høre om de har nogle ideer til videre fejlsøgning eller om bilen skal på et værksted hvor de er bedre til at fejlsøge.

  • #6   27. mar 2015 bare lige for at høre, hvorfor fik den skiftet motor? og havde den de symptomer før den fik skiftet motor.

    hvis det er en motor de har leveret og monteret, er det dem der skal rette op på fejlen, nødvendigvis ikke gratis, men du skal sku heller ikke betale fuldt beløb! motor + tilbehør, kan der være fejl på hvis de f.eks. har fået det på et auto ophug. du skal ikke finde dig i at de behandler dig sådan, i værste tilfælge, træk fdm med ind over det, de skal nok kunne tale for din sag! smiley


  • #8   27. mar 2015 Frakk:
    Motoren blev skiftet da tandremmen sprang. Den har aldrig, før eller siden, haft problemer i det elektriske system. smiley Jeg har forståelse for at de ikke kan finde fejlen, men de er ydermere også ret svære at arbejde sammen med af uvisse årsager hvilket selvfølgelig ikke hjælper på min situation.


  • #9   27. mar 2015 FDM

  • #12   27. mar 2015 Fejlen kan muligtvis skyldes dårligt bundstykke i tændingslåsen, hvor er du fra?

  • #13   27. mar 2015 JK Auto Performance:
    Tak for dit forslag. Det har en mekaniker-bekendt af mig også foreslået, som dog ikke havde mulighed for at undersøge det nærmere grundet rejse. smiley Jeg fremlagde dette forslag for Ford, men de ville ikke kigge nærmere på det. Jeg er bosiddende i Viborg. smiley Jeg tror også selv det er nøgle/tænding der driller, da startspærren ikke slår fra, selvom denne er blevet nulstillet af Ford, selvom min viden på området er begrænset.


  • #14   27. mar 2015 Tak for dit forslag Deutsche! smiley
    Jeg har gentagne gange bedt dem om at lave den når de har tid, så de faktisk laver den og ikke bare fjerner fejlene med tester og at jeg gerne venter på den rette løsning. På min seneste faktura har de noteret 5 arbejdstimer á 670 kr., hvor de har renset stelforbindelser, fjernet fejl og kørt en tur i den, hvorfor jeg heller ikke føler at de har hastet. Angående fejlene så sletter de dem bare, så jeg vil høre næste gang om jeg kan få den beskrevet. smiley Tak!


  • #15   28. mar 2015 Det er desværre et stykke væk ellers havde jeg gerne kigget på den.

  • #17   28. mar 2015 Tak for dit besyv Deutsche smiley
    Jeg føler ikke rigtig at de har forsøgt alt, da de blot har slettet fejl med tester og renset stelforbindelser. De har ikke udskiftet nogle reservedele. Hvis jeg får muligheden, så vil jeg absolut køre den til andet værksted. Tak. smiley


  • #18   28. mar 2015 Tit og ofte springer mange værksteder fra, når det ikke er en fejl der kan spottes med det blotte øje, eller findes med en tester, at begynde at fejlfinde kan være dyrt og tidskrævende og du er ikke interesseret i en kæmpe regning, og de er ikke interesseret i at sætte penge til.
    Der findes andre værksteder der vil gøre alt for at finde fejlen og få bilen til at køre, selvom de kommer til at sætte penge til, kan de give dem erfaring og et godt ry, og de ved du måske vil komme igen, det er sådan et værksted du skal have fat,


  • #19   29. mar 2015 Hej Christina.

    Jeg kan stærkt anbefale dig skive auto el.

    Jeg har brugt ham til en problem bil selv, vi havde brugt flere dage på bilen. sendte den om til ham og han brugte ca. 3 timer på fejlsøgning og rep. (jeg havde self. informeret ham om hvad vi havde prøvet, så han kunne spare lidt tid)

    Jeg ved han får biler ret langt væk fra og at mange bruger ham til netop problem bilerne.

    Han har lukket i næste uge. men har åben igen efter påsken. prøv at kontakte ham, jeg er ret sikker på at han kan finde fejlen på din bil smiley


  • #20   29. mar 2015 Mange tak for tippet Kennet, det vil jeg bestemt undersøge! smiley

Kommentér på:
Autoriseret værksted kan/vil ikke lave min bil

Annonce