{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.120 visninger | Oprettet:

Forslag til ny bil- Focus Rs? {{forumTopicSubject}}

Hey
efter jeg har solgt min Golf. er jeg begyndt at kigge efter ny bil igen.
og søger lidt forslag til mulige kandidater

Jeg er blevet lidt vild med Focus rs. med deres 2,5 turbo motor, men er skeptisk over forhjulstrækket. da jeg i min Golf med 260hk savnede vejgreb.
(jeg er træt af hjulspin når der er det mindste fugtigt, hvilket er størstedelen af året)
nogle der kender til den focus RS og det spær. Kan den bide sig fast i vejen når det er fugtigt?

krav:
Min. 200hk
helst ingen forhjulstræk
Max 200-250.000
plader: ligegyldigt (firmabil)

har også kigget på:
Audi a3 Quattro
tiguan 2,0 tfsi

på forhånd tak for forslag smiley




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til ny bil- Focus Rs?
  • #1   28. mar 2015 Efter hva jeg har oplevet sku det fungerer rigtig godt. Men ellers vent lidt og køb den nye focus Rs den har 4x4 smiley

  • #2   28. mar 2015 Havde snuppet en Audi S3 eller Golf 6 R på guleplader

  • #3   28. mar 2015 Ja havde jeg os tænkt over. men er ikke meget for Den første afskrivning. så skal jeg vente et år og se om ikke der kommer nogle på gule skilte.

  • #4   28. mar 2015 men så syntes jeg det er synd de har valgt en 2,0 4 benet til den nye Ford.. Golf r var os et godt bud, syntes bare jeg vil prøve noget nyt, end Golf smiley

  • #6   28. mar 2015 rettelse den nye er jo en 2,3. men den er vel med 4 cylindre?

  • #8   28. mar 2015 egentlig ret fed, men synd den har sådan en morfar kabine smiley det ellers en fed flyder.??

  • #9   28. mar 2015 De godt nok blevet billige de store suv med v8.. mon ik en rs bliver udbudt til 350 og efter et år knap 300? på gule self

  • #10   28. mar 2015 Jeg har kørt mange km i RS og har aldrig prøvet en FWD med mere greb.
    Det er helt absurd så godt den på power ned.
    Og lyden er fabelagtig.


    profilbillede
  • #12   28. mar 2015 600nm på forhjulene? Hvad er der lavet på den motor med den kurve? smiley synd det ik er 4*4

    Christian, den er fristende, men så sku man finde en i Tyskland og bygge den på gule. Den der er til salget er da feste i betrækket smiley hvor er sportskabinen


  • #15   28. mar 2015 Rs er også begrænset i motoren så du først har alle kræfterne i 3 gear og op efter (ligesom Mazda 3 mps) . Det har man bare været nød til. Da biler med så mange heste og forhjulstræk laver hjulspind alt for let
    Det kan godt være undervognen er god. MEN det er bare ikke det der gør det alene.


  • #16   28. mar 2015 BMW 135i
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/135i/30-coup/2344938 .

    Den går godt nok lidt over budget, Men så har du da baghjulstræk og 300 heste smiley .


  • #17   28. mar 2015 RS her har 3" udstødning og chippet.

    Med ESP off er den absolut ikke begrænset i de første gear.
    2. gear uden ESP i regn bliver til en del spin.

    135i/335i er en af de federe små baghjulstrækkere.


    profilbillede
  • #18   28. mar 2015 Jeg må hellere ud til BMW imorgen og se lidt på sådan en 1 serie.. ?? så må jeg se om det er noget. ellers vil jeg finde en Focus Rs og prøve i noget vådt vejr. så må man jo bare nyde de tørre dage

  • #20   28. mar 2015 jo hvis den var nær mig.. men gider ikke køre til Sjælland for det smiley den er ellers vild nok. men sådan kommer en standard srt8 nok ikke til at lyde smiley

  • #22   28. mar 2015 må indrømme sådan en v8 ikke er helt dumt bud. De bare satans så dyre at holde.. endda selvom momsen kan trækkes fra ??

  • #25   28. mar 2015 Jeep Grand Cherokee til 26900 kr.
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2440668


  • #26   28. mar 2015 Der er en til salg ikke så langt fra mig. Den er satme lækker, og uden morfar kabinen smiley
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/1636977


  • #28   28. mar 2015 Mackie
    Link virker ikke? smiley .


  • #31   28. mar 2015 så er brændstof da betalt første måned.. haha.. Hvad går den 3km/l ? ?? så skal jeg vist ha et rabatkort til Shell.. Hvad koster service på sådan en Karl?

  • #32   28. mar 2015 Super,
    Det jo en pænt stor bil.
    jeg er mere til BMW`en smiley .
    Men har man brug for pladsen så er sådan en grand cherokee jo perfekt.
    Jeg tror bare du vil få det sjovere i sådan en 135i coupe.


  • #33   28. mar 2015 Den kan ikke være i min indkørsel.. Hehe, økonomien spiller da os ind. men fed vogn.. tror nu os mere jeg er til en BMW. ky godt tænke mig og prøve 5-6 cylindre for lyden. og turbo ville jo ikke gøre så meget, men så jeg tilbage til Focus.. må ud og se på noget BMW imorgen ??

  • #34   28. mar 2015 BMW`en har ikke turbo? smiley .
    Sådan en R6 lyder også lækkert.
    jeg har en kammerat der har en E46 2,8 coupe. Der er pillet en smule ved den s den har 220. Men lyden! smiley


  • #35   28. mar 2015 nej men det har forden.. smiley den nye Focus 2,3 ecoboost, er den 6 cylindre og med turbo? Så vidt jeg kan læse mig til.. for så hælder jeg måske til at spare et år mere op og købe den på gule når den kommer sidst på året:p

  • #36   28. mar 2015 eller har den kun 4 smiley i mustangen ser det ud til

  • #39   29. mar 2015 haha, jeg kan også tage en tur til udlandet og prøve en hellcat nu vi er ved det ?? haha.. men tror jeg er på den nye Ford rs, den skal i hvertfald prøves inden jeg beslutter mig.. Tak for hjælpen drenge, mit hoved er mere eller mindre afklaret nu smiley

  • #42   29. mar 2015 Den er os noget ond! Men Mit behov er nok bare ik lige til en stor suv med 8 sultne munde;) og en hellcat, ja der skal jeg vist spare sammen en måned eller 2 mere

  • #44   29. mar 2015 Focus RS er en rigtig køremaskine, tag sådan en!
    Bmw's 1 serie med række 6 er nu også sjove.

    Golf R og S3 er alt for kontrolleret, mener jeg. - de udfordre dig ikke på samme måde som chauffør smiley

    Havde jeg nu haft pengene til en Focus RS på hvide skilte, havde jeg uden tvivl købt sådan en.


  • #45   29. mar 2015 Renault Megane RS kunne dog også være et godt bud, de kører også fantastisk! smiley

  • #46   29. mar 2015 Megan var os et bud, dog en lidt fesen motor . siger jeg uden at kende den. men syntes bare der mangler noget i de 4 benet med turbo.. og er os lidt trist over den nye Focus rs kun har 4 cylindre. De burde tage deres 2,7 v6 ecoboost motor i stedet:p

  • #47   29. mar 2015 BMW smiley .

  • #48   29. mar 2015 så sku det være 135i men den ligger bare en smule over budget lige pt.. men Det passer nok til den nye Focus kommer. så må jeg se hvor smilet er størst. kabinen i BMW er der bare ikke meget sport over smiley

  • #50   29. mar 2015 Tag og prøv sådan en Megane RS, hvis du har mulighed for det, den overraskede mig en del smiley

  • #52   29. mar 2015 Alligevel er den hurtigere end de fleste baghjulstrækkere rundt på Ringen..

  • #54   29. mar 2015 Der er biler som Honda S2000 og Nissan 350Z smiley
    -Jeg mener dog de vil give de forkerte signaler som firmabil.


  • #55   29. mar 2015 http://specialcars.dk/listing/vw-golf-vi-20-r/

    Køb sådan en fin en.

    Eller er du decideret træt af golf?


  • #56   29. mar 2015 Der er ik lige en i nærheden desværre. men den koster os stort set det samme som forden når den alligevel også er forskubbet smiley

  • #58   29. mar 2015 Mackie en Golf R Er sgu ikk forhjulstrukket?

  • #59   29. mar 2015 nej tænkte på meganen smiley

  • #60   29. mar 2015 en Golf R er jo os mulig at få på gule til godt 200. har ik prøvet den, men så jeg nok mere til en tiguan med tfsi motoren

  • #61   29. mar 2015 chistian f. haha jo, men den kan jo ikke være i min indkørsel, på den anden side kan jeg til gengæld flytte naboens skur med den i stedet:p

  • #63   30. mar 2015 Han for meget mere plastik for pengene smiley

    BMW 135I også en Chip så har du tæt på 400HK hvis ikke 400HK, tror den er noget SJOVERE ind de store tunge kaner biler smiley og den er også okay økonomisk når man tænker på hvad den har af heste smiley


  • #64   31. mar 2015 Prøv sådan en Megane RS. Du bliver meget positivt overrasket. Jeg står selv og skal købe bil til maj og havde jeg ikke haft brug for fem døre så havde jeg nappet en Megane RS.

  • #65   31. mar 2015 Jeg må ud og prøve den så smiley det skader Jo ikke..
    så må jeg hellere prøve den jeep srt 8 for Christians skyld os smiley det værste der kan ske er jo jeg køber den. men må ud og prøvekøre lidt i påsken.
    Megane rs
    BMW 135
    jeep srt 8
    Det går jo hen og bliver en hel sjov påske smiley


  • #66   31. mar 2015 Gad godt prøve en 135 - Men for satan hvor er de kedelige inden i..

  • #67   31. mar 2015 Ja det må man sige smiley

    Har du overvejet BMW E90 330I? Den kører altså også lækkert men ja ingen turbo. Eller hvad med en Alfa Romeo Giulietta 1.7 TBI QV 235 hk. Ved godt det er en Alfa men jeg var positivt overrasket og holdbarheden skulle være steget betydeligt på de nye modeller.


  • #68   31. mar 2015 er også ret skuffet over BMW, de ser ud som de altid har gjort. rigtig morfar kabine, fandt dog en med cognac læder, den piftende da lidt op..

  • #69   31. mar 2015 330 er også lækker. men så jeg mere til 1 serie.. og alfaen, ja den er stemplet lidt som konebil i mine øjne, ligesom Audi tt er .. haha.. synd for det ellers fede biler. alfaen er lidt eksotisk og det kan jeg faktisk godt lide ved dem


  • #71   1. apr 2015 hej mackie
    du skal være velkommen til at komme forbi og vende en tur i min focus RS
    den spiller max, så kan du se om det er noget for dig
    jeg kan se du har haft min gamle Golf, og det her er en helt anden kaliber af styring og undervogn. du er velkommen. Mvh Thomas


  • #72   1. apr 2015 lille cicat fra en RS undervogn, som du spurgte lidt ind til:
    Forhjulsophænget er et McPherson med en ny type forankring af forhjulet kaldet RevoKnuckle, her drejer fjederbenet ikke med, når man drejer på rattet, hvilket sikrer en mere kontrolleret styring af hjulet - også når kræfterne slippes løs,


  • #74   2. apr 2015 Hvorfor han ingen nævnt en Impreza STI...? smiley

  • #75   3. apr 2015 Har aldrig prøvet en Focus RS, men jeg tror næppe den har problemer med at få vejgreb, har kørt flere forhjulstrukne biler med +250hk, så længe der er spær så er der ingen problemer i regnvejr.. selvf laver den hjulspin i de første 2 gear men det gør en baghjulstrækker også..

    En Megane RS Trophy ville dog være mit bedste råd, det er pt den bedste forhjulstrukne bil i verden.. (indtil Honda'en kommer på gaden) og den overstyrer mere end mange baghjulstrukne biler..

    Læs evt den næst nyeste udgave af EVO Magazine hvor den bliver anmeldt, og stikker afsted med sejren på alle punkter, pånær at den er FOR vild..


  • #77   4. apr 2015 Hvad skal man med forhjulstræk? Det minder mig om at se en hund der har ondt i røven og slæbe den hen ad græsset! smiley

    Hvad skal man med baghjulstræk med mindre man skal ligge sidelæns over alt? smiley

    Nej, AWD er vejen frem smiley Så sidder den heller ikke fast i en hundelort, kan komme frem over alt, i sne og slud, og suger sig til asfalten en varm sommerdag! smiley


  • #78   4. apr 2015 Dyhring!! smiley Hvad er din undskyldning?

    https://www.youtube.com/watch?v=RZwKWGhGsvE


  • #79   4. apr 2015 Prøv at sætte dem røv til røv istedet for og prop vinterdæk på STI'en smiley

  • #81   4. apr 2015 søren h.. det er omvendt...

  • #82   4. apr 2015 Isåfald det var rigtigt Søren, så ville den BMW være blevet trukket ud af parkeringspladsen smiley

  • #84   4. apr 2015 Tysk kvalitet! smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=k62gW3Se5e0


  • #85   4. apr 2015 Også er der også en til dig crider! smiley
    Tysk vinder igen!

    https://www.youtube.com/watch?v=r46BKOCVKGA


  • #86   5. apr 2015 Den er egentligt meget enkel. Vægt, vægtplacering, dækstørrelse og dæktype. smiley

    Video 1: Duramax er udstyret til at kører ud i sumpen, der ville den vinde, og Tourareg ville tabe. big time. Dertil, så ligger største delen af vægten på en pickup ude i fronten, især på en amerikaner, pga. af den store motor. Og jo, bevars, Tourareg har da også deres (waaaaauw) største motor i deres, men vægten er fordelt bedre. Så ja, selvfølgelig vil den, som man kan se i videoen, vinde på tør asfalt, men det er da så nok også det eneste sted den trækker det længste strå.
    Smid et ton i ladet af den Duramax og nogle vejvenlige dæk, så kunne testen være "sjovere" smiley

    Video 2: Tyskeren vinder da først da den Sierra stopper med at give gas og blokkere bremserne. Så hvad beviser det lige??

    Vil du gøre US op mod tyskere, så vælg da biler fra hvert land der er nogen lunde identiske. Eks. en Sierra vs en Amarok (Nå ja, VW har stadig ikke fundet ud af at en pick up også skal have en rigtigt størrelse motor) smiley


  • #87   5. apr 2015 Find 1 video på youtube hvor turegen taber smiley

  • #88   5. apr 2015 Dyhring

    Man har jo også brug for en stor tung dieselmotor i en Amarok, eller?

    Touareg og Co. er jo langt bedre biler end de amerikanske traktorer og her i landet må de slæbe det samme, derfor giver det ingen mening at købe Silverado e.lign.. smiley

    Men nu handler emnet jo altså ikke om pick ups.


  • #89   5. apr 2015 Hvad er vægtforskellen da på den store plastikkasse frem for toureg'en? Siden den skal ha et ton i ladet? Får Toureg'en det samme?

  • #90   5. apr 2015 Vægtfordeling. Det giver jo sig selv, prøv at se hvor lang chassi er på amerikaneren, hvor kort det er på Touareg, og hvor mange kg Tourareg så sætter bedre samlet på jorden af hver cm2 af dækket der rammer. Meget muligt amerikaneren nok er lidt tungere, men den trykker mindre på jorden med dens setup.
    Dertil, så har amerikaneren kæmpe terrænhjul på, hjul der er lavet så den trykker mindst muligt på jorden selv med dens vægt, så den ikke sætter sig så nemt fast, de hjul har ikke særligt godt bid på tør asfalt, netop fordi de er 90% mudder og 10% vej, i would know, for har selv sådan nogle på min.

    Og Dennis det kan man nok højest sandsynligt ikke. For hvem syntes det er sjovt at optage en video, hvor begge biler faktisk er på "lige fod". 70% af vægten på en pick up ligger fra slut kabine til front, fordi ladet er lavet til at laste.

    En Tourareg er ikke lavet til at kunne få 2 tons på ladet. Og jo AHJ, sådan en Amarok kan jo ikke trække skindet af en banan med en stor 3500kgs trailer på ryggen (Må den overhovedet trække 3500?). Og jo, en US truck må faktisk godt trække mere end de 3500, så skal den bare være indreg. som lille lastbil, og det er der flere der faktisk er her i landet. I USA trækker sådan en vogn som min snildt 7,5 tons, det er kun Danmark der har sindsyge regler hvor man ikke må udnytte den, men jeg holder så heller aldrig stille efter der er blevet grønt smiley

    Det er utroligt hvor meget vægtfordeling kan gøre og dæk kan gøre, og det kommer altså fra en der kører traktortræk, bæltetraktorer og det helt store grej på farmen. Der har vægt, vægtfordeling, heste og tryk pr cm2 i marken nemlig alt at gøre med om arbejdet derude er optimalt eller ej, eller om man sidder fast eller ej.

    Men ja, nok OT smiley


  • #92   5. apr 2015 Der er en grund til at vi fylder ladet med vægt når det bliver vinter, så røven ikke skrider mere ud en en drifter på fuld tryk rundt i svingene. Også så bagakslen for bedre og mere bid når det er glat smiley

  • #93   5. apr 2015 Dyhring

    Den gamle har en Amarok og den trækker snildt 3500kg maskintrailer, den må vidst dog kun køre med 3200kg..

    Men at samligne en Amarok med en amerikansk pick up der har 3 x så stor motor er måske også lige i overkanten?

    Jeg kender udmærket til vægtfordelingen m.fl da jeg selv arbejder med traktorer til hverdag smiley


  • #94   5. apr 2015 Så vil du jo også være udemærket enig i det jeg siger AHJ? smiley

    En ting er hvad den kan, en anden ting er hvad den må. Står der den må trække 3200, så må den kun det. Jeg smider jo ikke en halmvogn på røven af min og trækker afsted med 24 bigballer, selvom den kan smiley

    Nu siger du 3500kg maskintrailer, er traileren så fuldt lastet, dvs. med de 2700kg + trailer som mange maskintrailere er opgivet til?

    Eller er det kun med en lile 1,6 tons gravemaskine, som de fleste kører rundt med? smiley Det er jo et ton til forskel + lidt til hvis traileren ikke er lastet helt smiley


  • #95   5. apr 2015 klare det okay smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=RQ8dIuJoKFw


  • #96   5. apr 2015 Så, det er er nogenlunde fair test! smiley Det ligner dog lidt ham i Rangeren giver slip på gassen da den trækker bedst i starten? Kunne have været sjovt at se dem trække mere end en gang smiley

  • #99   6. apr 2015 Ja, den nye er bygget i Thailand, Syd Afrika og Argentina smiley

  • #101   6. apr 2015 i Den videoe med Amrok er det tydeligt st han begynder at trække senere, og stadig vinder han stort! Det var bare fordi i havde travlt med at save den over smiley

    Den dvaskede Amrok, vinder stort set alle tug of war inde på youtube, med dens dvaskede diesel motor smiley Den ville 100% flække din bil Christian, og sikkert også din dyhring


  • #102   6. apr 2015 Hvis der er nogen der har en Amarok som er villig, så vil jeg da gerne prøve smiley Der kommer lidt mindre AT dæk på her efter påske da jeg er træt af de "store" mudderdæk. smiley

  • #103   6. apr 2015 Det skal self være på lige fod, så hvis du har mudder dæk på, så skal den vel også smiley

    Også er det jo to forskellige klasser smiley Men ud fra de videoer fra Youtube, ser de ud til t den gør det okay:)


  • #104   6. apr 2015 Der er jo to Amarok modeller, den nye har jo to turboer. Stadig ikke mange heste, men har da okay med moment. smiley Men selv med to turbo ladere har jeg stadig næsten det dobbelte antal heste, mere moment, og mere vægt smiley

    Forskellen er så bare, jeg har intet turbo lagg. Og jeg har stadig 4L, 4H og manuelt gear hvor jeg kan trække den fuldt ud i omdrejningerne så V8'eren yder bedst smiley

    Men det kræver der er en der er villig, og tør smiley


  • #105   6. apr 2015 Selv med alt det der, betyder det ikke at du vinder over den smiley Men det kunne da være sjovt at se

  • #106   6. apr 2015 Hvad skulle den Amarok have der skulle være til dens fordel da? Min er da overlegen, og det er som regelen den største traktor på gården der trækker det største grej smiley

  • #107   6. apr 2015 Aner det ikke smiley men en hvis en ganske alm Tourareg kan, så den vel også.

  • #109   6. apr 2015 Nej, den største har en 2.0 R4 twin turbo smiley

  • #110   6. apr 2015 Og? Derfor vinder den stadig over andre biler? tror såment også Tourareg med den 3,0 ville gøre det samme smiley

  • #111   6. apr 2015 men hvis den kan føre kræfterne i jorden meget bedere;)

  • #112   6. apr 2015 Dennis, driftlederen på mit tidligere arbejde havde en 07 Tourareg 3.0 V6 TDI, som jeg ofte har kørt rundt i. Meget overskud havde den altså ikke. smiley

    Dertil, så kan jeg ikke finde en video på youtube, hvor de stiller den Amarok op mod noget "rigtigt", dvs. min klasse 4x4.

    Men, jeg er frisk, der er jo en grund til at min vogn kaldes en Heavy duty, og en Amarok derovre kaldes for en Light Duty smiley


  • #114   6. apr 2015 Sjovt nok har der lige været påsketræk i Buske, hvor US truck klubben også har været forbi, med bla. RAM, Ford F350, Silverado, osv.osv. smiley

    Der var da også nogle pumpede Nissan Patrols, men ingen Amarok smiley Gad vide om rammen på sådan en Amarok giver sig eller bøjer hvis man smider en traktorslæde efter den og hugger pladerne i bund på den smiley


  • #115   6. apr 2015 Sikke da en masse tomme ord de US folk herinde har i sig.. Gang på gang har i set jeres amerikanske slæder få tæv af de gæve tyskere.. Den eneste grund til i sidder med hatte på indendørs er at der ganske simpelt ikke findes særlig mange Amarok køretøjer her i landet. Så kravl lige ned fra jeres tårnhøje stige.

  • #116   6. apr 2015 Anders, du må da gerne finde mig en Amarok ejer der vil lave krog til krog smiley Lidt svært at trække mod den hvis man ikke kan finde en smiley

  • #117   6. apr 2015 Christian F skulle du ikke bare se og få lavet din egen bil?! Og sætter du den krog til krog med noget, så falder den sikkert fra hinanden :DD

    Jeg kender ikke til Amarok eller Tourareg så meget for den sags skyld, men ud fra hvad jeg kan se så gør Amarok det rigtig godt i sin klasse, og en normal familie SUV Tourareg kan snildt trække jeres kaner busser med sig når den skal ud og køre:D

    Uden tvivl så lyder sådan en RAM meget bedere smiley Men det er da lidt pinligt at de store pickups kan få bølle bank af en familie SUV haha smiley Havde ikke selv regnet med sådan Tourareg var så stærk.

    https://www.youtube.com/watch?v=qZlqT7TeUpI


  • #118   6. apr 2015 Hvad er det du vil vise Dennis? Jeg ser en havetraktor og en Tourareg krog til krog?? smiley Og selv med en havetraktor foran, så kæmper den VW en brav kamp og taber stadig, med 4x4, mere vægt osv. slået til. smiley

    Men ak ja, hverken Dennis eller Anders har vel prøvet at kører i Amarok eller en RAM for den sags skyld? Eller ved hvor mange aspekter der er i om den ene eller den anden vinder. Men det er vel hvad man kan forvente.

    Hvis man udelukkende begrunder sine udtalelser med videoer fra Youtube, så ved jeg ikke om man skal grine eller græde... smiley




  • #119   6. apr 2015 Jeg prøver ikke at bevise noget, det var jer der svinede Amarok til, så tjekkede jeg den ud, og den så ikke lige så ringe ud som jeg havde forventet med jeres udtalelser smiley Og et virker som om, at i ikke helt vil indrømme, at den nok ikke var så ringe igen smiley

    Det virker dog heller ikke til at du selv har kørt i en Amarok?

    Har været ud og køre i en Dodge Ram (viper) model. Og forsatan den er fed smiley
    Og blev selv positivt overasket over Touraregen, hvad vejer sådan en Tourareg contra din bil? siden at alle dine undskyldninger til at den kan trække er fordi den har vægt og 4x4


  • #120   6. apr 2015 Ved ikke om du kan tysk jeg kan ikke
    OG det ser ogs¨ud til at sådan en Amarok fåes med lidt støre motor end hvad du ved?

    Dog virker det til at dette kun er prototype?

    https://www.youtube.com/watch?v=Efcfa5YQnI0


  • #121   6. apr 2015 Nej, jeg har ikke kørt en Amarok, men jeg kører dagligt i min RAM, Det er en ud af to iforhold til jer to smiley

    En Viper er en asfaltracer/racer truck med en tung V10. Den er ikke bygget til at trække andet end sig selv, hvorimod en 2500 derovre snildt kører med 7,5 tons på ryggen smiley

    En Touraregs køreklar vægt er ca. 2100kg. Min er 2900kg smiley
    En Amaroks køreklare vægt er endda 1.985kg. You do the math?

    Det er heller ikke en std. fabrikslavet Amarok det der. Kig på hvad fabriksbilerne er oplyst til smiley


  • #122   6. apr 2015 hehe den amarok koster så også lige 200.000 euro kontra 45.000 euro for den dodge smiley

  • #123   6. apr 2015 Så prøv at se nypriserne i Danmark Dennis smiley En RAM er dyrere + moms end en Amarok er. Faktisk hele 150-200.000 danske kroner smiley

    En Amarok ligger i dagspris til ca. 200.000 + moms smiley

    Så at sige en Amarok koster 200.000 euro, det siger mere om dig end det gør om mig smiley


  • #124   6. apr 2015 så er det skuda også en udemærket bil?
    Hvis den er så stærk som det ser ud til med den lille motor, også meget billigere smiley


  • #125   6. apr 2015 Du må prøve og lave sådan en krog til krog med en Tourareg

  • #126   6. apr 2015 Skulle det ikke være ladbil mod ladbil så det var mere fair, eller er vi gået væk fra det Dennis? smiley

    Kunne da også være sjovt mod en Tourareg. smiley

    Hvad kan tyskerne ellers stille op med af pick up ladbil andet end en Amarok? smiley


  • #127   6. apr 2015 Jeg har ingen ide smiley Men din er jo 800 kilo tungere, så er det vel okay?

    Jeg tror ikke tyskerne har noget behov for at lave store lad biler som de bruger i US, der er slet ikke behov for dem her smiley Så det er vel derfor, der ikke er så mange at finde:)


  • #130   6. apr 2015 Så du har fået den lavet færdig?

  • #131   6. apr 2015 Så kan Christian også prøve mod Amarok smiley - Når vi lige finder en...

  • #133   6. apr 2015 Nej den er jo ikke bygget til at trække smiley Så går det ikke, for den går sikkert bare i stykker smiley

    Men Tourareg den er kun bygget til at trække smiley come one det er en lidt lam undskyldning smiley


  • #134   6. apr 2015 JA det er ikke nemt, når man kan få bank af en familie SUV eller en lille 4 cyl lad vogn fra tyskland smiley

  • #136   6. apr 2015 Og Christian said the key word. Forskellige biler til forskellige formål smiley

    En Tourareg 5.0 V10 er heller ikke en ganske alm. familie SUV, ligeledes er en Porsche Cayenne 4.5 V8 Turbo heller ikke en ganske alm familie SUV.

    Det er for potensforlængeradvokaten der har travlt på motorvejen smiley
    Begge kan dog få træk, men lavet til det er de ikke. smiley Har i andre nogensinde set sådan en trække + 3500g? Eller måske det dobbelte? smiley

    (Og nej Dennis, den med V10 Tourareg og 747 flyet gælder ikke) smiley

    Har dog respekt for både Amarok, Tourareg, Cayenne, Hilux, Land Cruiser, osv., det er alle lækre biler. smiley Især Cayenne og Tourareg, de har begge været på indkøbslisten før, men er hver gang gået uden om dem da jeg ikke er meget for at sætte mig ind i en luksusracer i beskidt arbejdstøj. smiley


  • #137   6. apr 2015 de kunne da sagtens lave en tug of war smiley

  • #138   6. apr 2015 Dyhring Jeg er ening i det du siger smiley

    Jeg ved faktisk ikke helt hvad det er vi diskutere, for jeg prøver ikke at diskutere, hvilken bil der er bedst her smiley

    Jeg siger bare at en Tourareg vinder i Tug of war smiley


  • #139   6. apr 2015 Også sagde i selv at en amarok var lort, det modbeviste youtube så smiley

    Så det eneste vi mangler det er at sen en Tourareg og en Amarok i tug of war mod din bil smiley


  • #139   6. apr 2015 Meget muligt smiley Men det ændre stadig ikke, at i tug of war vinder den med bedst vilkår. Og jeg har endnu ikke set en tug of war video hvor begge biler er på "lige fod", bid i asfalten og vægtplacering er nøgleord i at vinde. smiley

    Så hjælper det ikke den ene (Silverado) er bygget til at trykke som en hare over en vej med 10%vejdæk på, og så den anden (Touareg) trykker som en lastbil med 100% vejdæk på. smiley

    Men, nok OT, Dennis du må sige til hvis du en dag kender en med en Amarok smiley


  • #140   6. apr 2015 alt det der er under ordnet smiley vi tager udgangs punkt i hvordan den er fra fabrikken. Alt andet er ligegyldigt! smiley

  • #141   6. apr 2015 Se find lige dit 84 indlæg igen. smiley

    Det var ikke en std. bil den trak imod. Men skal det være fabriksbiler du snakker om, så er man også nød til at dele dem op i hvilken type bil det er.

    Pick up versus SUV er ikke ligefod mæssigt. Bevars, man kan trække da. Men så skal du jo sætte Tourareg op mod en Jeep SRT8 hvis du gerne vil have Tysker mod US.

    Derimod ikke sagt, kunne da være sjovt at trække mod en Tourareg, om man taber eller ej. smiley


  • #142   6. apr 2015 De mods der er lavet på den chevy gir den skuda kun en fordel!

  • #144   6. apr 2015 Dennis, tvært imod giver de modds den Chevy alt andet end fordele. Den kan ikke overfører kræfterne til asfalten, den kan ikke stå fast på asfalten - og så er det spild af dyre dæk og lave røg ud af dem smiley

Kommentér på:
Forslag til ny bil- Focus Rs?

Annonce