{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Straf for kørsel på MC uden Kørekort?
  • #3   30. mar 2015 Hvor er det lige at det er svært?

    Kørsel uden kørekort = bøde 5000

    Uindregistreret køretøj = anus sprængt med den voldsomste buttplug og bagefter tvangsfodring med selvsamme redskab!


  • #4   30. mar 2015 Taksterne er steget

    Ingen kort = 7000 første gang 8500.- 2. gang 10500.- 3. gang -- 14000.- 4. gang og 5. gang 7 dages ferie ophold + konfiskering af køretøjet

    500.- for indreg + 500- manglende forsikring

    Også bøde på afgiften + afgiften af køretøjet


  • #5   30. mar 2015 Hvis der ikke er betalt afgift af køretøjet, må de vist gerne beslaglægge det og sælge det på auktion for at få afgiften dækket ind.

  • #6   30. mar 2015 Ole B .. Kun hvis du ikke vil betale

  • #7   30. mar 2015 #6 - det var sådant set også underforstået i det jeg skrev smiley
    Men ofte kan folk jo ikke betale, selvom de gerne vil - og så er de jo nødt til at gøre udlæg i køretøjet for at få inddrevet afgiften, der forfalder såsnart man uberettiget på offentlig vej har benyttet et køretøj uden afgift.


  • #8   30. mar 2015 tak for hjælpen alle herinde så må der ventrs til kørekort selvom det vil klart være fedest men en forsikring og plader også køre bare uden kørekort selv. afgiften vqr bare jeg otså hørte de beslaglagde køretøjet straks hvis man ikke kunne betale afgiften på stedet så ville. lige have det bekræftet :):)

  • #9   30. mar 2015 Jeg blev ellers tilfældig passet op af et par betjente den anden dag, da jeg var ude at prøvekøre en gammel motorcykel (dog fuldt lovlig, indreg. og med nr. plade) og jeg havde derfor ikke kørekortet med, hvilket jeg straks gjorde dem opmærksom på og tilbyd at gå ind at hente den, hvis de ville se den - men så spurgte de til faldkysen - nåh ja - den havde jeg heller ikke på, men jeg slap for bøde, da det var lige uden for min gadedør og jeg sådan set ikke havde kørt mere end et par hundrede meter på en ellers næsten ubefærdet vej - så betjente kan også være flinke smiley

  • #10   30. mar 2015 A1UUSH -- Hvis det er en MC er det vel et spørgsmål om hvilken og hvor hård du er til at køre smiley .. De skal jo fange dig først


    Ole B .. Nogen af dem vil nu også bare udskrive en bøde for et eller andet.. Eller er direkte magt liderlige (Vlado f.x.) .. Har prøvet begge .. Også Vlado med mig bag rattet i en polsk regget bil.. Den var sjov smiley

    Eller da jeg skulle have bøde for ikke at have tyveri sikret min bil da jeg gik fra den.(Ind og hente pizza der var færdig).. Betjenten turde dog ikke åbne døren og sætte sig bag rattet da han opdaget hunden


  • #11   30. mar 2015 #10 det er vel også et spørgsmål om hvilken attitude man påtager sig over for dem - med smil, venlig- og imødekommenhed kommer man altså langt smiley

  • #12   30. mar 2015 Er blevet stoppet tre gange af Vlado i en kontrol og ser ham som en ude mærket betjent.

    Hvad er det med hunden? var det fordi du have en løs hund i med ud at køre og ikke fastspændt?

    Hvis en ung klaphat køre en af mine unger ned uden kørekort til mc og på en cykel uden afgift, fandt jeg ham og smadredet skalden på ham voldsomt.


  • #13   30. mar 2015
    Jeg har mødt 2 flinke betjente i mit liv.... Den ene er fra vestegnens politi, og hedder thomas. Den anden er fra holbæk og hedder Vlado, han er nok en af dks mest fornuftige betjente i mine øjne...


  • #14   30. mar 2015 "så kører jeg bare uden kørerkort"
    Det er sku nok den dummeste udmelding jeg har hørt længe.. Tror du at det er for sjovt at man tager et kørekort?
    Håber at du bliver knaldet første gang du sætter dig op på cyklen!

    Har ca samme holdning som Michael F..


  • #15   30. mar 2015
    Jdouglas

    Hvor ser du den udmelding?


  • #16   30. mar 2015 Det er hvad jeg kunne tyde ud af den ellers ret usammenhængende udmelding der kom fra trådstarter.

  • #17   30. mar 2015
    Ja den kunne være skrevet bedre.... Men jeg forstår det som at han vil vente til han har kortet, så han også kan betale afgift og forsikring...


  • #18   30. mar 2015 Det håber jeg også at han vælger at gøre.. det andet er da for tosset.

    kan kun frygte det værste for alle parter hvis nogen kom galt afsted.


  • #19   30. mar 2015 Det er kun en selv det går ud over hvis man vælger at køre uden kort... Hvis man har forsikring så er de tvunget til at betale erstatning i tilfælde af en skade, og så kan forsikringen kører regres mod ejeren hvis de mener at han har kørt for sindsygt. Og hvis man slet ingen forsikring har, så tager offerets egen forsikring over. Og hvis ikke offer har forsikring så dækker staten, og opkræver pengene hos skade-forvolderen....

    Man kan så argumentere for at ulyyken kunne være undgået ved at føreren ikke har gennemgået den nødvendige undervisning...


  • #20   30. mar 2015 Det er meget muligt Peter.. Du har jo tydeligvis ingen børn..

  • #21   30. mar 2015
    Det har jeg ikke nej... Men det har da absolut intet med sagen at gøre.

    Btw: jeg er på ingen måde tilhænger af at køre uden kort. Men jeg syntes bare ikke at man skal gøre en forbrydelse værre end den er...


  • #22   30. mar 2015 Respekt for det.. smiley

    læs lige #12 igen..

    Essensen i dette er jo også at:
    Det er ikke iorden at køre uden kørekort / afgift / forsikring .. smiley


  • #23   30. mar 2015
    At køre uden kort er dumt ja, men ikke nødvendigvis farligt.
    At køre uden forsikring er dumt ja, men på ingen måde farligt, kun for ens egen økonomi.
    At køre uden afgift KAN være dumt ja, men er ALDRIG farligt.

    Og selvom jeg ikke har børn så kan jeg da godt sætte mig ind i at skulle miste en jeg har kær. Ser ikke nogen forskel på fx ens barn, mor eller lillebror....
    Men hvis jeg mistede en i et trafikuheld hvor føreren kørte fuldt lovligt og ellers var uden skyld, men bare ikke havde betalt sin afgift, så ville jeg ikke smadre hul i hans hoved af den grund... Hvis det derimod havde været en fuld lovlig mc med forsikring og kørekort, men med alt for høj fart, se så ville jeg pludselig kunne finde på at finde lægtehammeren frem...

    Min pointe er, bliv sur på folk hvis de opfører sig uansvarligt overfor andre, bliv ikke sur bare fordi de bryder en lov.


  • #24   30. mar 2015 Godt skrevet.. smiley
    Når alt kommer til alt er vi jo egentligt af den samme overbevisning..
    God påske.


  • #25   30. mar 2015 vel talt Peter R - Enig i #23

  • Carsten j
    Carsten j Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 20
    #26   30. mar 2015 der er en grund til man tager det MC kort man lære altså nogle tekniker som men eller ikke ville kunne beherske optimalt. fx kontra styring for at undvige hurtigt har jeg desværre været ude for at skulle bruge og var kun 10 cm fra at brage ind i en bil som ikke holdte hans højre vige pligt kørte selv 85ca.. og ham der skrev det kun gik ud over en selv, det passer altså ikke hvis du køre ind en en anden fordi du ikke kan vurdere forholdne så er der en hel familie som mister et barn/far/mor eller hvem det nu kan være.. tænk jer nu om inde i hopper på en MC uden kortet..

    afgiften er jeg sku ligeglad med det styre i sku selv


  • #27   30. mar 2015 Michael F .. Nej skulle have bøde for at være gået fra en bil som stod i tomgang ..

    Tomgangs kørslen kunne han ikke få mig på da jeg var ved bilen 1½min efter så skulle jeg have en for ikke at have tyveri sikret bilen ... Han turde dog ikke sætte sig ind i bilen da han opdaget hunden men måtte forbi retten for at slippe for bøden

    Dommeren mente nemlig at 35kg hund var tyveri sikring


  • #28   30. mar 2015 Ole B .. Vlado var på powertrip

    Først skulle jeg belæres om at jeg IKKE måtte køre i udenlandsk regget bil i DK... Og det var uden at han havde sikret sig at jeg faktisk havde lov til det .. Boede og arbejdet i Norge på det tidspunkt så kunne fuldt ud lovligt køre i Polsk bil i DK
    Det skulle han bruge over en halv time på at finde ud af trods jeg havde div papire med mig (Norsk sygesikring samt skattepapire + arbejdskontrakt)

    Derefter skulle jeg tjekkes i hoved og røv .. Blæse i alokhol meter tjekkes ved skat om jeg skyldte noget osv. selvom han ikke ville kunne tage bilen pga det ikke var min

    Bilen ville han også have lov at kikke igennem både om den var i forsvarlig stand men også om der skulle være noget i bilen der ikke måtte være.. Det sidste fik han dog ikke lov til (De har IKKE ret til at gennemsøge din bil uden dommerkendelse. Dog kan de have begrundet mistanke hvis du tideligere er blevet taget for noget kriminelt så har de lov ellers ikke)

    Alt i alt spildte jeg næsten 2 timer på det fjols

    Jeg opføre mig ganske normalt overfor dem så længe de giver samme retur.. Dog får de ikke lov til at gennemsøge bil osv. uden grund.. Ikke at jeg har noget at skjule men de har ikke lov til det uden grund


  • #29   4. apr 2015 folk snakker som de har forstand 5000 kr er bøden for kørsel uden kørekort, i førstegangs tilfælde, men har du kørekort til traktor, bil, lastbil eller andet så bliver bøden halveret da du køre uden føreret men stadig har kørekort!!

    ang uindregistreret køretøj så er du ude hvor du ikke kan bunde, du får en kæmpe bøde som bliver beregnet at den manglende afgift på mcen, og du får en bøde for dine forseelser


Kommentér på:
Straf for kørsel på MC uden Kørekort?

Annonce