{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
643 visninger | Oprettet:

Dennis T
Dennis T
Tilmeldt:
2. jan 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Kyndig vejl. i valg af kommende bil {{forumTopicSubject}}

Håber at du/I kan hjælpe mig, her i min store forvirring af bil valg smiley

Jeg har fået nyt job, og skal ud og købe bil for første gang i mange år ( har haft firmabil indtil nu!). Sidst jeg investerede i bil - kunne de knapt nå de 150000 km før de store regninger kom snigende. Tænker, at det ikke længere er sådan? smiley

Mit kørselsbehov i min hverdag bliver 120 km. motorvejs kørsel og derudover ca. 50 km blandet kørsel.
Mit budget er 0 - 150.000 kr.

Men nu kommer mine forvirringer - skal man vælge diesel eller benzin?
De biler jeg har kigget på er lidt i hver sin boldgade. Den ene er en nyere Polo 1,2 TDI bluemotion med få km på tælleren, og den anden er en Grande Punto 1,4 dynamic fra omkring 2010 - som er lettere at komme til for penge (og hurtigere nedskrivning smiley )

Jeg kan intet lave selv på en bil - så den skal være ret pålidelig og driftsikker.

Nogen erfaringer med ovenstående biler? Eller alternativt andre bud?

Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kyndig vejl. i valg af kommende bil
  • #1   30. mar 2015 Poloen er en dejlig vogn - har selv netop sådan en 1.2 BlueMotion som du omtaler. Se evt. mit galleri. Den kan jeg kun anbefale. Designmæssigt synes jeg ikke Puntoen har en så flot bagende, men det er jo smag og behag.

    Jeg ville gå efter Poloen smiley


  • #2   30. mar 2015 Det kun blevet værere med holbarhed

    Honda er ret godt Hvis det skal være driftsikkert. Men hvor meget køre du årligt?


  • #3   30. mar 2015 En Polo kan man altså sagtens få til at komme op på meget mere end 150.000 - det er også gældende med Puntoen smiley

  • Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   30. mar 2015 Jeg kommer til at køre omkring 40000 km om året - så den skal jo kunne holde til noget smiley
    Hvis jeg skal vælge en punto, er det fordi at den er billigere og skal kunne køre mig i et par år.

    Att. Philip - hvad er dine erfaringer med bilen? Har du oplevet problemer med den? Hvordan er brændstof økonomien? smiley


  • #5   30. mar 2015 Det eneste problem jeg oplevede med den var at der var noget med en pakning - ikke noget kritisk - vi fik bare et brev fra VW om at de havde opdaget der kunne være noget, så det skiftede de free-of-charge smiley

    Den kører som en drøm. Den er meget støjsvag. Kører omkring 27 km/l. Min er godt nok en Van, så den har ikke bagsæder. Men det er jeg kun glad for. Der er virkelig meget plads i den.

    Indvendigt er den måske lidt konservativ i designet - ikke lige så fræk som fx min Corsa, men det klæ'r den kun. Virkelig lækker bil. Jeg ville til enhver tid gå efter den frem for Puntoen.


  • Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   30. mar 2015 Mange tak for at du vil dele dine erfaringer med din bil! Det gav mig ihvertfald lidt mere konkret at tænke over smiley

  • #7   30. mar 2015 jeg ville personligt også gå efter poloen, hvis du kan være i den.. der er bestemt ikke den store plads på føresædet.. desværre...

    Når nu du skriver motorvejskørsel, skal du være meget obs på hvordan bilen klarer sig på motorvejen... mange af de små "øko racere" er kun økonomiske på landevejen.. på motorvejen sluger fx en fiat panda laaaaaaaaaangt mere end en bmw diesel.. Så - mit bedste råd er du lader den teste på motorvej med forburg inden køb...

    Overvej da evt. en skoda oktavia 1,9 tdi.. dejlig vogn.. eller en brugt superb diesel... de er ved at være nede i pris.. Vogt dig for VW's 2.0 og toyotas commonrail.. de har haft ryg for at sode til i dysserne ret så hurtigt = dyrt.


  • #8   30. mar 2015 Poloen er kompakt, men hvis det ikke er en Van kan du jo køre bagsædet mere tilbage smiley

    Bl.a. synes jeg måske det eneste minus er at bakspejlet sidder lige i synsfeltet når man fx skal se om der holder en bil ved en sidevej på højre side. Men intet af større betydning smiley


  • #9   30. mar 2015 Poloen er kompakt, men hvis det ikke er en Van kan du jo køre bagsædet mere tilbage smiley

    Bl.a. synes jeg måske det eneste minus er at bakspejlet sidder lige i synsfeltet når man fx skal se om der holder en bil ved en sidevej på højre side. Men intet af større betydning smiley


  • Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #10   30. mar 2015 Jeg er ikke den største (180 cm) - så tror ikke pladsen bliver det største problem smiley

    Men tror valget falder til poloens fordel.

    Så er mit spørgsmål så - for at spare lidt, kan man så med ro i sindet købe en fra 2011 med 70000 km på tælleren, eller vil det være bedst at købe en nyere fra 2014 med få km?

    Hælder nok mest til at købe en lidt ældre, men ved ikke om det er at "gamble", nu hvor jeg skal køre 40000 om året smiley


  • #11   30. mar 2015 Vores polo er fra 2011. Købte den brugt i 2014 - havde kun kørt 15.000. Har lige rundet 120.000 med den. Jeg ville gå efter den ældre - så sparer du også en del.

    Poloen er forresten helgalvaniseret.

    OBS! Du må ikke løfte vinduesviskerne op i førersiden medmindre de er kørt halvvejs op på forruden. Ellers ridser du lakken på kanten til motorhjelmen smiley


  • #12   30. mar 2015 Vores polo er fra 2011. Købte den brugt i 2014 - havde kun kørt 15.000. Har lige rundet 120.000 med den. Jeg ville gå efter den ældre - så sparer du også en del.

    Poloen er forresten helgalvaniseret.

    OBS! Du må ikke løfte vinduesviskerne op i førersiden medmindre de er kørt halvvejs op på forruden. Ellers ridser du lakken på kanten til motorhjelmen smiley


  • Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #13   30. mar 2015 Der er rigtig mange til salg, som har omkring de 60-70000 km på bagen. Men det bør man vel ikke være så nervøs for så trods de km? De ligger til 130.000 - hvor de nyere ligger omkring de 160-170.000 kr. smiley

  • #14   30. mar 2015 Jeg ville ikke være nervøs. Hvis du ikke har brug for bagsæderne, så overvej en Van. Gav 115 for min i 2014. Den havde kun kørt 15.000

  • #15   31. mar 2015 jeg ville personligt vælge en skoda Octavia 1,9 tdi mine forældre har en fra 2007 og der har ikk rigtig været det store med den og skal lige siges den har gået 400.000 nu og den kører stadig som en drøm selvom min far har brugt den som pendler bil mellem Viborg og København.
    den starter hverdag og kører ved blandet kørsel 20-24 km/l men hvis man kører lidt pæn kørsel kan man sagtens få den op på mere.
    der er massere plads, er selv 2.10 høj og jeg kan sagtens sidde på bagsædet uden problemer.
    det eneste vi har oplevet var at der den ikk ville starte om morgenen da gløderørene var færdige, men det er også det eneste.


  • Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #16   31. mar 2015 Hvad giver du i vægtafgift for den Polo van? smiley


  • #17   31. mar 2015 2x 660 + privatbenyttelsesafgift. Kan ikke huske hvad den ligger på.

Kommentér på:
Kyndig vejl. i valg af kommende bil

Annonce