{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.701 visninger | Oprettet:

Mark  O
Mark O
Tilmeldt:
2. apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Køb af bil med gæld/pant {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og er igang med at købe en Ford med registeringsnummer: dw31459
Jeg er velvidende om der er gæld/pant i bilen, det har sælger os bekræftet for mig, hvordan kommer jeg sikrest igennem denne handel?
Vi befinder os på Sjælland, men sælger har åbenbart boede i Jylland på et tidspunkt, fordi hans bank ligger desværre i Jylland, så vi kan ikke bare gå sammen ned i hans bank smiley
Jeg har været i kontakt med hans bank, og de har sendt mig på skrift hvor de skriver følgende:

Hermed bekræftes at pantet i din Ford Focus stelnr. WF0KXXGCBKBK70650 og reg.nr. DW31459 vil blive slettet, ved salg af bilen.

Venlig hilsen
Xxxxxxxxx
Rådgiver i banken

Selvom jeg har fået det på skrift, så er det jo ikke nok?
Hvordan skal sådan en situation klares så jeg har den bedste garanti for gælden/pantet bliver slettet ved slag af bilen?
Også her i de dage hvor bankerne har lukket


Jeg håber i kan hjælpe mig i den rigtige vej smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af bil med gæld/pant
  • Ulf B
    Ulf B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 81 Svar: 213
    #1   2. apr 2015 Du overfører vel bare pengene til hans konto i banken, som har bekræftet at der er restgæld. Inden da laver du en aftale med banken om at de indløser/sletter gælden.
    Det kan Du selvfølgelig først gøre tirsdag. Men hellere være på den sikre side end, ende med at overtage en anden mands gæld. Husk også at tjekke den i "bilbogen" for anden gæld.


  • Ulf B
    Ulf B Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 81 Svar: 213
    #2   2. apr 2015 Det ser ud til at der kun er gæld til Sallinge Bank.


  • Mark  O
    Mark O Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #3   2. apr 2015 Jeg synes bare jeg har hørt og læst, at selvom man har været i kontakt med banken, og de skriver noget skriftligt til en, så er det alligevel ikke nok?
    Sælger har stadig mulighed for at proppe alle pengene direkte ned i lommen, og undlade at betale restgælden ud


  • #4   2. apr 2015 Mark hvis han betaler pengene til banken trækker de rest gæld fra

  • #5   2. apr 2015 ejer af bilen skal kontakte banken, så åbner de en låst konto, hvor du sætter pengene ind på og banken indfrier gælden .Resten sætter de ind på hans konto det er den mest sikkere handel, for så har banken været over og har admin. hans penge for bilen, så han ikke selv kan hæve, overføre m.m til andre og bruge dem på den måde

  • Mark  O
    Mark O Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #6   2. apr 2015 Problemet ligger i at der skyldes mere i bilen end hvad jeg giver, så rest beløb skal laves om til et privatlån istedet

  • #7   2. apr 2015 Det skal sælger jo betale

  • Mark  O
    Mark O Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #8   2. apr 2015 Men hvor får jeg en garanti for at sælger gør det?
    Jeg kan være lidt mere garanteret ved at overfører dem til en lukkede konto som der blev nævnt, men jeg har ingen garanti for at sælger så indfrier resten af gælden?


  • #9   2. apr 2015 Hvis banken siger at lånet er indfriet er pengene betalt

  • #11   2. apr 2015 Altså for mig at se, så er det nok det banken skriver? Jeg har selv købt/solgt biler, med rest gæld, hvor at rådgiveren i pågældende bank, giver samme garanti, som du har fået der?

  • #12   2. apr 2015 Find en uden gæld i smiley

  • #14   2. apr 2015 Bilen sælges med slutsedl hvor der står anført at bilen sælges uden gæld, pant eller lån i bilen..

    Så anføres der på skrift hvad den nuværendene skyld er og denne vil sælger indfri og ny ejer hæfter på ingen for gammel historik/gæld. Der er faktisk en firkant på mange slutseddler til denne rubrik.

    Jeg har selv haft købt en bil med lån i, men da sælger havde skrevet under på slutsedl som oven over, sagde banken, ok vi tager den med ham og bilen hæfter ikke mere for beløbet.


  • #15   2. apr 2015 At du skriver det i en slutseddel kan du ikke bruge til en skid, hvad hvis han ikke indfrier gælden? Så kan han "bare" gå i retten, ja og vente i 3 år på ingenting, og stå med en bil med pant i.. Som sagt, find en anden, alle de råd med at han skal tage et nyt lån og bla bla bla, lad være med at bekymre dig eet sekund om det og find en uden pant i, det går man aldrig galt med...

  • #16   2. apr 2015 Self behøver du ikke at finde en anden bil ,bare du sørger for at få på skrift fra hans bank at gælden blir indfriet på bilen,når du har overført det beløb dig og sælger har aftalt
    Så finder banken ud af resten med deres kunde og du har en bil uden gæld i , svære er det ikke , glem alt om slutseddel og hvad der står, det er ingen garanti, men det er bankens ord, så vent til du har snakket med hans bank og fået det konto nr penge skal overføres til og deres ord på skrift ,på at lånet blir indfriet


  • #17   2. apr 2015 Du har jo et brev fra banken som angiver, gælden bliver slettet. Du kan jo for en sikkerhed ringe til bankvildlederen og forelægge at prisen ikke dækker pantet, men du kan jo kun se det oprindelige lånebeløb på tinglysningen, ikke hvor meget der er afdraget. Få så et kontonummer du kan indbetale på, og en bekræftelse på at der herefter ingen hæftelse er, helst på mail smiley


  • #19   2. apr 2015 Tommy

    han behøver på ingen måde at blande sælger ind i det her med at han skal oprette lån først og overføre først ovs

    Det eneste han skal er at skrive til banken at han køber xxxx bil til xxxx kr og skal bruge et konto nr til overføre penge på og en garanti fra banken at pantet så bliver slettet på skrift, så finder banken ud af resten med sælger og har intet med køber at gøre, hvordan banken og sælger så vælger at det sidste penge sælger skylder skal opgøres er køber ligemeget, da banken gir garanti på at gælden blir slettet fra deres side af


  • #20   2. apr 2015 den skrivelse fra banken er egenligt bare en standard skrivelse, som mange banker bruger, og den er som sådan egenligt fin nok, problemet er bare at du skal være sikker på at betale direkte til banken og ikke til sælgerne, så han ikke kan stikke pengene i engen lomme, og pantet aldrig bliver slettet, for så står du med håret i postkassen.

    så få en bekræftelse fra banken at når det beløb som i aftaler du skal betale for bilen er overført til en eller anden konto (angivet af banken) så vil de slette pantet i Ford Focus stelnr. WF0KXXGCBKBK70650 reg.nr. DW31459 . så har du dit på det rene, for så har du sort på hvidt at når du overføre xx antal kr. til konto nr. xx så vil banken slette pantet i bilen

    meget mere garanti kan du ikke få så længe der er pant i bilen


  • #21   2. apr 2015 Hvis banken bekræfter, at de vil slette panten, kan du trygt gøre det.

    Har selv gjort det tidligere uden problemer, og arbejder desuden i Salling Bank


  • #23   3. apr 2015 Kontakt pant haver i samråd med sælgeren.
    Er sikker på at banken som er panthavere er de eneste der kan give det helt korrekte svar.


  • Mark  O
    Mark O Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #24   3. apr 2015 Tak for svarende smiley

    Så på tirsdag når bankerne har åben igen, ringer jeg til sælgers bank og får bekræftet at når beløbet er blevet overført, så vil panten i bilen være slettet.. Kan jeg få banken til at oplyse et konto nr og reg nr? Som pengene skal sættes ind på.. Så jeg er sikker på at når pengene bliver overført til den konto jeg har fået oplyst af banken, vil panten i bilen være væk
    det for jeg så tilsendt enten på mail eller en fax så bankrådgiveren kan skrive under på papiret
    Også skulle jeg kunne stole på at panten/gælden er slettet?

    -hvornår vil jeg kunne se på nettet at at bilen er pant/gældsfri?


  • Mark  O
    Mark O Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #27   3. apr 2015 Det resterende beløb bliver lavet om til et privatlån har jeg fået oplyst fra sælger

  • #29   3. apr 2015 Banken må ikke oplyse personfølsom data så som kontonummer på lån osv.

    Det er i det hele taget kringlet.

    Men overvej om du ikke bare køber bilen med gæld og selv indfrier den - Det er den ENESTE Måde du kan garantere du ikke bliver taget i røven.


  • Mark  O
    Mark O Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #30   3. apr 2015 Problemet ligger jo i at gælden er større end det jeg skal give for den

  • #31   3. apr 2015 Så gir han dig bare penge, for at overtage bilen.

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #33   3. apr 2015 Anders det ville da være dumt når han kan købe den billigere end den resterende gæld er.

    Tommy der er forskel på gæld og pant.

    Mark kontakt panthaver i dette tilfælde sælgers bank og din egen bank. Så rådgiver de dig nemt igennem det hele.
    Det meget bedre end at sidde og høre på folk maler fanden på væggen herinde smiley
    I min optik er det intet skræmmende bedst handle biler med pant i så længe du får det på skrift det bliver slettet ved salg smiley
    At folk er uvidende skal du ikke lade dig forskrække af


  • #35   3. apr 2015 Hold da op hvor gør i det besværligt at handle bil smiley

    Mark O

    Gør som du har skrevet der oppe med at kontakte hans bank med en email og få oplyst hvilket konto nr ovs penge skal overføres på med det beløb dig og sælger har aftalt og få det på skrift , når du har det på skrift (email) så har du bankens garanti på at pantet blir fjernet/ophævet og du kan være fløjtnene lige glad men hvad banken og sælger så gør derefter med de resterene penge han skylder for kommer jo ikke dig ved, Det er 100% sikker måde at handle bil på så længe du har det på skrift fra banken og er også sådan det foregård og ved banken også godt
    Så glem alt om det andet vrøvl der blir skrevet herinde smiley


  • #36   3. apr 2015 Tommy A

    Har du prøvet at handle bil med pant i før ?
    er jo netop sådan det foregård som vi skriver , ring nu til din bank og få det bekræftet istedet for at bilde trådstarter noget vrøvl ind , banken fjerne selv panten når køber har overført det beløb der er aftalt og banken har sagt god for at de fjerne pantet , og det resterene ordner banken så med kunden


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #37   3. apr 2015 Tommy hvorfor skal jeg komme med en god grund. Banken skriver de vil fjerne panten i bilen ved salg.
    Mere behøver køber ikke vide.
    Så kan du blive ved med at kæfte op om dine tåbelige teorier og grunde.
    Hvad bank og sælger vælger at gøre med restgælden er ikke købers hovedpine så længe man har på skrift panten slettes ved salg.


  • #38   3. apr 2015 Som jeg skrev laaaaangt oppe :

    Find dog en uden pant i, markedet bugner jo.... Ævl og kævl om ingenting.


  • #40   3. apr 2015 Det er selvfølgelig rigtigt, det jeg mener er at der er så mange biler til salg, så kunne man jo lige så godt vælge den nemmeste og sikreste løsning....

  • #41   3. apr 2015 Thomas F
    Den nemmeste og sikreste løsning er jo netop at bruge 5 min på at skrive en mail til banken.
    Nu er der jo pant i de fleste biler i den årgang da folk ikke køber dem kontant
    så at bruge 5 min på at skrive en mail til banken når man nu har fundet bilen man vil ha som klart er det nemmeste kontra at sku finde en bil som har samme farve udstyr pris og afstand ovs.

    det blir ikke nemmere og mere sikkert end at bruge de 5 min på en mail til banken og så ha deres garanti på pantet blir slettet, han kommer aldrig til at stå med panten i bilen uanset hvad der sker når han har bankens ord ,da de hæfter for det


  • #43   3. apr 2015 Tommy @#22
    Jeg tror ikke på det.
    Hvorfor sulle de slette panten på en bil, hvis der fulde beløb ikke er betalt ind på kontoen?
    Det er sgu naivt at tro på det.


    Nu kan der jo være flere grunde til at bilen ikke er det samme værd som der skyldes... jeg købte engang en XR3i samt noget lån ved siden af - men samlet som et lån - efter 2 år og omkring 70.000 km røg gearkassen på bilen og jeg ville ikke bruge penge på at få den fixet da den var kørt godt flad i det hele. Fik et bud fra 3 forskellige skrot handlere hvoraf den der ville give mest var på kr. 3.500. Banken som havde taget bilen som sikkerhed og noteret den i bilbogen, kunne godt se det ikke kunne svare sig at lave bilen og derfor slettede de den fra bilbogen da de fik de kr. 3.500 som han gav for bilen, selvom der skyldes 10 gange så meget på lånet da bilen blev skippet....

    Så der er altså ingen problemer i at sælge / købe en bil med pant og / eller sikkerhed så længe det er aftalt med dem der har lånt pengene ud til bilen, eller brugt den som sikkerhed.


  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #44   3. apr 2015 Kim tag du over herfra. Jeg orker ikke at forklare ham det smiley
    Men han vil jo nok også mene du bare er fuld af løgn haha smiley


  • #45   3. apr 2015 Og så går banken konkurs den dag du overfører pengene, så står du med en bil med pant i, indtil boet er gjort op 3 år efter, dvs så har du en usælgelig bil. Så er vi tilbage ved mit første råd, find en uden pant i....

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #46   4. apr 2015 Thomas ja og samme dag du køber en uden pant i så kommer der en UFO og et par små grønne mænd og bortføre dig.
    Så står din bil på stedet du blev bortført og du får parkeringsafgifter konstant hver dag i de to år de beholder dig og pludseligt skylder du 372.300 kr. smiley


  • #47   7. apr 2015 Jeg købte en bil til 80.000kr som der var 100.000kr pant i..

    Jeg tog i banken med sælger med 80.000kr kontant, og gav dem til bankdamen, hun gav mig et stykke papir hvor der stod at gælden var slettet..

    sælger skyldte så stadig 20.000kr, som jeg ikke skulle bekymre mig om..

    Alle dem der tror at det er farligt at købe en bil med pant i lever vist i en anden galakse...


  • #48   8. apr 2015 Enig

  • Mark  O
    Mark O Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #50   16. apr 2015 En lille opdatering smiley
    Bilen er nu købt og gælden/pantet er hermed slettet
    Alt gik som det skulle, ingen problemer der


  • #51   16. apr 2015 Sådan.. så kan du glæde dig over at du formentlig har sparet x antal tusinde kr og/eller fået lige præcis den bil du ønsker.. Og så kan de andre som lever i 90erne og er bange for pant få lov til at betale lidt mere for deres biler smiley

Kommentér på:
Køb af bil med gæld/pant

Annonce