{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr. Tysk import. {{forumTopicSubject}}

Hej drenge.

Jeg sidder og kigger på mobile.de, og kigger lidt efter en golf vr6. og kan så se, at de kan anskaffes for ca. 1.900 euro. ret mig hvis jeg tager fejl, men det er ca. 14 tusind? - og så har jeg udregnet fra en hjemmeside af, at afgiften ca. vil ligge på 35.000 til 40.000 her hjemme .. vil det sige at man kan hente den i tyskland og spare ca. 10 - 20 tusind i forhold til prisen her hjemme, og samtidigt få en rustfri tysker? - Det sikkert bare mig der er tabt et sted i proccessen ..

Go weekend -


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr. Tysk import.
  • #1   21. maj 2006 kan betale sig.. du for en meget flotter bil der ende.. jo længer du kommer ned i tysk land, jo flotter bliver de

  • #2   21. maj 2006 Kim: Ingen moms hvis det er fra tyskland!

    Steffen: Ja regnestykket ser meget rigtigt ud, der er for det meste noget at spare i forhold til danske priser. Derudover er udvalget meget større.


  • #3   21. maj 2006 Nej jeg har ikke taget kontakt til nogen endnu, men godt i siger det, ville være træls at blive taget ved røven.. - ved i hvor meget momsen er så ? - altså hvis bare man så kan spare 10 tusind på at hente den i tyskland, er det da at fortrække .. De er vel rimlig rustfrie

  • #4   21. maj 2006 søgte afgiften hjem på en vr6 før jul, en årg 93 afgift hvideplader 49800, gule plader 28900, bare så du ikke bliver skuffet over det når afgiften er højere end du regner med

  • #5   21. maj 2006 Tillægs spørgsmål : Lad os så sige man står der nede, med svinet betalt, og et stort smil på læben.. Hvordan er reglerne så med at køre den hjem?

  • #6   21. maj 2006 Når du er nede i denne prisklasse, så kan det ikke betale sig at overføre pengene, så tag cool cash med til tyskland. Så har du også bedre muligheder for at forhandle prisen.

    Extremecars: Er der nogen forhandlere der vil gå med til at sælge den uden moms til en privat person??? Det har jeg ikke været ude for...


  • #7   21. maj 2006 Okay. Kanon hurtig respons gutter.. nederen hvis afgiften er en anden end den jeg regner med.. så sparer jeg jo absolut intet.. Det er måske vurderet fra sag til sag, hvad afgiften er :S? - man sku bo på den tyske side af grænsen

  • #8   21. maj 2006 Ja det har du ret i...Det ville være meget sjovere hvis vi blot havde en fast lav afgift som f.eks. i Sverige. Så havde jeg nok en ny bil hver uge...

    Men det er måske ikke fordi du sparer 20.000 kr., men prøv evt. at se på udvalget i dk, find et par stykker du kan sammenligne med overfor SKAT, og så regn baglæns og regn med ca. 62% af prisen hos en forhandler i DK svarer til afgiften.


  • #9   21. maj 2006 Angående transporten, så er det okay hvis man køber tyske exportplader dernede. De er pisse billige, men du må ikke køre på dem i DK. Så når du kommer til grænsen, så kører du bare til Padborg hvor motorkontoret har åbent 24-7. Jeg har været i Tyskland efter biler, så jeg ved det.

  • #10   21. maj 2006 Så det ville være:

    bil: 14-17 tusind kr.
    Afgift: 35-45 tusind
    Tyske prøveplader: 800
    - Tysk afgift 16% = 7-8 tusind
    = 41800 - 51800??

    Ser det rigtigt ud? Selvom det er forvirende sat op.. det er stadig 10-15 tusind under brugt prisen her hjemme..


  • #11   21. maj 2006 Ja noget af det der imponerer mig mest er, at man kan få udstyr som aircondition, lækker læder kabine, alt i el, osv. uden det er særligt dyrt. - Hvor langt skal man ned for at få noget godt så, hvis man skal afgrænse et område på mobile.de

  • #12   21. maj 2006 Du skal stadig betale afgift af ekstra udstyr, medmindre bilen er mere end 10 år gammel mener jeg det er...

  • #13   21. maj 2006 ...Men det er din vel ogaå. Jeg ved ikke hvor du får den tyske afgift fra. Glem den, og få forhandleren til at lave en pris som export-bil, ligesom beskrevet tidligere...

  • #14   21. maj 2006 Dit regnestykke er helt forkert:

    Bilens pris: 14.000 - 17.000
    Tysk moms (den du kalder afgift) er på 16% af ovenstående beløb og den kan man vel som privat ikke få forhandleren til at trække ud.
    Afgift: 40.000
    Afhentning m.m.: 3.000

    Ca pris 58.000,-


Kommentér på:
Spørgsmål vedr. Tysk import.

Annonce