{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Fiat grante punto dryp og abs problem... {{forumTopicSubject}}

hej bg smiley
Jeg har en fiat grande punto 1.2 som jeg igår skiftede olie, tandrem, luftfildter, oliefilter osv. på smiley Den gik godt og kørte fint efter osv. Men den begyndte at dryppe hurtigt olie nedeunder også fik jeg afvide at det kunne være en pakdåse inde ved svinghjulet der var gået? En rigtig lorte opgave såvidt jeg høre MEN! Jeg kørte så hjem fra værkstedet og har i morges tjekket og kan ikke rigtig se at den har dryppet på vejen? Og jeg har nu tjekket olien og den er præcis oppe til max på olie pinden?
Tror i bilen selv kan smide overskydende olie ud? Eller er det pakningen der er gået?

Jeg har også fået skiftet en ABS SENSOR foran som der var gået i følge computeren men det hjalp ikke? Den lyser stadig for abs'en? hvad pokker kan det så være? Mvh. Mikkel smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat grante punto dryp og abs problem...
  • #1   20. apr 2015 Altså hvis bilen ikke dryppede olie inden du gik igang, har du enten samlet noget forkerte ellers har der været noget overskydende olie som havde lagt sig et sted da du fjerne det gamle filter, det er så dryppet af.. Og man skifter altså ikke bare en ABS føler fordi testeren siger det er den.. Har du målt ledninger igennem? Er føleren monteret korrekt? Er selve tænderne føleren bruger renset for store rust flager ?

  • #2   20. apr 2015 Det skal lige siges at server min ven som har lavet det hele :-)! Og ikke mig.
    Jeg har derfor ikke tjekket hvad og hvordan han har monteret det men har hørt de døjer med problemer de grande punto'en med stel? smiley i forhold til ABS. Den melder nenlig fejl med højre censor foran? :-)?


  • #3   20. apr 2015 Har oplevet at ledningen kan knække til højre abs føler, oppe under torpedo afdækningen.

Kommentér på:
Fiat grante punto dryp og abs problem...

Annonce