{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Et par spørgsmål ifm. bilsalg {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg står og skal til at sælge min bil privat, som er en bil i prisklassen ca. 170.000

Hvordan forholder i jer mht. prøveture? Nu er det jo ikke en bil til 30.000. Tager i ALTID med på prøveturen, eller nøjes i med at tage kopi af kørekort eller lignende, eller er det en vurdering fra gang til gang? Umiddelbart ville jeg jo ikke være så bange for at lade en ældre herre og lillemor tage en tur i bilen, da sandsynligheden for, at de er bedragere nok er temmelig lille.

En sidste ting: Hvordan forholder i jer til skambud? Jeg synes det bliver mere og mere udbredt, når man prøver at sælge noget. Jeg ved godt, at det er en del af "gamet", men det irriterer mig alligevel GRÆNSELØST, når jeg har brugt en masse tid på at prissætte bilen - ved at kigge på mange andre salgsannoncer - og så der er en tumbe, der kommer med et fuldstændig useriøst bud smiley

Prøver i at få en dialog i gang? Ignorerer i pågældende, eller får "skambyderen" en sviner fra jer? smiley

Jeg mener jo, at en som byder 30, 40, 50% under den udbudte pris, han er jo nok alligevel ikke en seriøs interessent til bilen alligevel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et par spørgsmål ifm. bilsalg
  • #1   21. apr 2015 Skambud plejer jeg som regel ikke at svare, da de åbenbart er for useriøse eller ikke har pengene. Prøve tur er altid ok med mig ved siden af smiley

  • Audi
    Audi Tilmeldt:
    apr 2015

    Emner: 16 Svar: 147
    #2   21. apr 2015 Prøvetur foregård altid med mig i bilen
    Og svarer ganske enkelt ikke på nogen former for skambud


  • #3   21. apr 2015 Hvad er skambud, er det 10% under eller 50% ?

    Jeg har engang budt 10.000kr på en bil som stod til 40.000kr og jeg fik lov til at tage den med hjem, og andre gange har jeg budt 5.000kr under prisen på en bil til 100.000kr og fik et nej..

    ALLE bud er velkomne, og så må man sige ja tak eller nej tak og pænt farvel..


  • #4   21. apr 2015 Enig med Mirza.

  • #5   21. apr 2015 @Mirza A
    Det er selvfølgelig altid en vurdering, mht. hvornår der er tale om skambud.
    50% under er i hvert fald et decideret skambud. Når du kan tage den bil med hjem til 10.000 har der jo også været et eller andet rav-ruskende galt med bilen - eller med prissætningen eller sælgeren har haft rocker-gæld med fare for at få klippet fingrene af ved manglende betaling.

    Men når der er en del af samme biltype til salg på bilbasen, og man på en bil i den prisklasse jeg taler om lægger sig 25-30.000 under forhandlerens priser, når bilen er velholdt, og når ens pris er i den lave ende af, hvad andre privatsælgere udbyder deres tilsvarende bil til, så er det vel logik for perlehøns, at man ikke sælger bilen 40-60.000 under den pris, man har sat den til salg til, med mindre man er fuldstændig desperat eller har rockergæld. Man må jo gå ud fra, at erhvervsdrivende bilhandlere har et vist kendskab til, hvad bilen er værd og kan sælges til og så kan man selvfølgelig altid diskutere, hvilken "rabat" en privatsælger skal give ift. den erhvervsdrivende bilsælger.

    For mig at se, har det også noget med respekt at gøre. Men selvfølgelig, hvis man vil nedværdige sig til at skambyde folk, så skal man da være velkommen. Og det er da muligt, at man i 1 ud af 100 tilfælde har held med sit skambud. Jeg synes personligt bare det er respektløst og tåbeligt, men sådan er vi jo så forskellige.


  • #6   21. apr 2015 et bud er vel et bud - har lige selv stået med samme problem - kan buddet ikke accepteres - så et pænt - nej tak - har bedre bud - for lidt - eller hvad man nu kan svare

    man kan aldrig vide om det fører til en handel - alle starter lav - det vil du også selv gøre


  • #7   21. apr 2015 Hvis man skambyder, er man enten nærig eller helt enkelt ikke har råd smiley

  • #9   21. apr 2015 @Ove C
    Fair nok at man starter lavt, men kan ikke tage bud seriøst, der ligger 50-60.000 under udbudsprisen, på en bil til ikke en gang 170.000.

    @3183 3
    Enig smiley

    Men har besluttet mig for at ignorere skambuddene, for jeg nægter at tro på, at nogle af disse bud kan føre til en handel i sidste ende.


  • #10   21. apr 2015 hvis man har et bedre bud havde man solgt den.
    Personligt havde jeg da hoppet fra en bil hvor jeg havde budt. og sælgeren havde sagt han lige ville lade den stå en uge til for at se om jeg blev overbudt. Sådanne sælger skal smide deres Lort på en auktion... mht prøveture havde jeg sagt at jeg ville med. Vil køber ikke havde mig med så fint så må han enten købe den som beset eller gå vidre


  • #11   21. apr 2015 Ja mange overvudere deres biler, men er det ikke typisk unge knægte der tror deres golf og gtier er huld værd fordi der er skørter og wunderbaum for alle pengene:)

  • #13   26. apr 2015 @Søpropel

    Så du mener, at såfremt man bliver budt 115-120.000 for en bil der ellers på bilbasen står til ca. 170.000 hos private sælgere og til 200.000++ hos en forhandler, så bør man straks sælge til et bud på 115-120.000 eller smide bilen på auktion, fordi man ikke har fået højere bud? smiley

    Ejjj...jeg tror godt jeg ved, hvad du mener smiley

    Jeg synes det er helt fair, at man kommer med et frisk bud. Det er slet ikke det. Og der kan selvfølgelig være biler, hvor der stort set ikke er nogen til salg og hvor prissætningen derfor er vanskelig. Men når der er et rimelig repræsentativt udvalg af en given type bil på fx. DBA eller Bilbasen - dvs. man har et ganske godt overblik over, hvad tilsvarende biler må forventes at blive handlet til, og man i forvejen ligger temmeligt i den lave ende af, hvad andre udbyder tilsvarende biler til, så synes jeg bare det er respektløst, at man kommer og byder 35-40% under denne pris.

    Men nu skal jeg nok lade være med at tude mere, for det hele er jo en del af gamet og man bestemmer selvfølgelig selv, hvem man sælger til og til hvilken pris.

    Den type potentielle købere jeg taler om, skal bare ikke tro, at de er guds gave til menneskeheden, blot fordi de køber i ren handel og "kan hente bilen i morgen" og de skal ikke tro, at de får det hele gratis og at sælger pr. definition altid er desperat for at få bilen solgt og har rockergæld med fare for at få fingrene klippet af smiley


Kommentér på:
Et par spørgsmål ifm. bilsalg

Annonce