1.095 visninger
|
Oprettet:
SYN: Kulilteinhold! {{forumTopicSubject}}
Godaften derude
Jeg har været til syn med bilen D. 8 april.
Fik også lige denne fine seddel af synsmanden..
Jeg har bestilt nogle dele med hjem til den, som bliver sat på engang i næste uge.
Jeg vil gerne lige vide, hvordan kulilteinhold i tomgang forurener på 7,2%..
og i forhøjet tomgang 3,8 %?
Lambda ligger på 0,8
Den var kørt varm før han testede den.
Altså har jeg lige slået rekorden eller hva?
Spørgsmålet er, kan det kun være katten der er færdig eller hvordan?
Jeg har bananmanifold og catback på, samt standard filter.
Der er tale om en Audi A3 8L 1,6 fra 1997.
jul 2004
Følger: 13 Følgere: 18 Biler: 9 Emner: 4 Svar: 1.520
http://skrotbil.net/
http://skrotdingamlebil.dk/skrotbilen/
sep 2011
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 318
aug 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Biler: 5 Emner: 6 Svar: 144
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 26 Svar: 737
sep 2011
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 318
Kan det evt. være det kun er katten der er årsagen til at den forurener for meget?
Nogen der evt. kan nogle tal på hvor meget en bil forurener som kører uden kat?
Jeg kører sommetider også lidt frisk kørsel.
Ville det egentlig nytte at smide en sport-kat på istedet for en original hvis den alligevel skulle udskiftes?
jul 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 7 Svar: 537
sep 2011
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 318
Ja det kunne jeg forestille mig.
Men bilen blev serviceret for knap 2500km siden hvor alt blev skiftet,alle filtre olie, you name it. Men i november måned fik jeg lidt problemer med luftmassemåleren som jeg lavede et hurtig fix, dertil havde vi lige haft tester på, den meldte fejl på lambdasonde, men den slettede vi så, og den kom ikke op igen. Jeg ved ikke om det kan have med sagen at gøre, men jeg oplever tit, at når det er koldt og fugtigt eller når det har regnet en del udenfor i nogle timer, at bilen begynder at opfører sig mærkeligt, det er som om den kører på 3 cyl og ikke vil over de 3000 omdr., hvis man så lige presser lidt til den, bare lidt over 3000 omdr, så får den nærmest et spark bagi, og kører udmærket i et stykke tid, sålænge man har kørt den varm.
Det er lidt pinligt at kører med gennem byerne, når bilen nu står så fin
Det sjove ved det er bare når solen skinner, så har den aldrig opført sig sådan..Soo What to do?
Det ville være en skam at skrotte sådan en fin møgkasse
SYN: Kulilteinhold!