{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.459 visninger | Oprettet:

Ny pendler bil - 80k (Corsa, C3, Fiesta eller ?) {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Står og skal have en ny pendler bil der skal trille omkring 100 km dagligt.

Jeg ser på biler fra omkring 2010, maks 125km på tælleren og mindst aircon samt fartpilot. De helt små micro biler som C1 osv har ikke min interresse, syntes de er fine by biler, men dur ikke til motorvejs pendling.

Pt er min liste denne her:

Citroën C3 1,4 HDi
Citroën C3 1,6 HDi
Seat Ibiza 1,4 TDi
Ford Fiesta 1,6 TDCi
Opel Corsa 1,3 CDTi 95

Lige for tiden hælder jeg egentlig mest til Opel Corsa, men kom gerne med indspark - Regner med at bilen skal chiptunes for at give et gram mere overskud, og ellers pendle afsted ved 110 km/t samt bare lige plads til bagage engang imellem.

/Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny pendler bil - 80k (Corsa, C3, Fiesta eller ?)
  • #1   1. maj 2015 prøv og kig min annonce, der er meget bil for pengene.

  • #2   1. maj 2015 Jeg har i hvert fald kun godt at sige om Corsaen som motorvejs-pendler. Jeg synes den føles meget større end den er på vejen, og er sammenlignet med Fiestaen som er den eneste anden jeg lige kender, rigtig godt støjdæmpet. Jeg mener Corsaen kan findes med 6 gear som EcoFLEX version, og det er rart på motorvejen synes jeg personligt.

    De eneste problemer jeg synes man hører om med Corsa D'erne, er baghjulslejer og så kofangere der gnaver hul i lakken i samlingerne ved karossen. Så vær opmærksom på det. Yderligere har der været en kampagne på ekstra korrosionsbeskyttelse af frontklappen.


  • #3   1. maj 2015 Ingen gulplade vogn til mig smiley ....

    Takker for svaret Kasper, har været ude og kører i en Corsa og blev bestemt ganske positivt overrasket, syntes den kørte rigtig fornuftigt.

    Tror ikke at de findes i 6 gears udgave nede omkring mit budget, men rart med lidt ting at holde øje med.


  • #5   2. maj 2015 Corsa med 1,3 CDTi 6 gears kører ikke med M32 gearkasse, men M20. Alternativt er det 5 gears F17 gearkasse.

  • #7   2. maj 2015 C3 er en dejlig bil god komfort og fine motore
    Ibiza er lidt mere sporty og den lille tdi'er klare det fint
    fiesta bruger en psa motor så det jo fint.

    Corsa er Grim, Nedern og upraktisk


  • #8   2. maj 2015 jeg har en fiesta 1,6tdci økonetic eller hvad den nu heder smiley den har vi rundet 60k km i nu og kun alm service og et sæt bremse kloser i for og den kører i genemsnit 23 km literen og når vi på lang tur går den de 27 som den er opgivet til ved 90 med fart pilot,,, så det jo englig vildt at den kan det.. og syndtes den liger godt på vejen med ved ik om det er fordi det er øconetic udgaven vi har som er original laverer undervogn...

  • #9   2. maj 2015 Min kæreste har en corsa 1.3 cdti 90hk fra 2009 med 6 gear. Den har gået ca 160km nu og det eneste der har været nødvendigt at skifte er bremser og 2 tårnlejer.

    Det med frontklappen og bagskærmen er dog ikke lyv. De ruster der ligesom alle andre Corsa'er så hold øje med det. Derudover super fin bil til pengene. Hun gav 60 for sin ca 1½ år siden.


  • #10   2. maj 2015 Takker for jeres info, læser dem lige igennem grundigt senere idag ....

    Generelt virker bilerne ikke helt dumme, og syntes generelt også at de giver ret meget bil for pengene.


  • #11   2. maj 2015 Alle de modeller jeg nævner er også opgivet til ~27 km/l og selvom jeg ikke tror det er realistisk vil jeg godt holde afgiften omkring de maks 2k årligt, dette har også været en af grundene til de valgte modeller.

  • #12   7. maj 2015 Flere bud er stadig velkomne, syntes det er biler der ligger relativt tæt ...

    Citroën C3 1,6 HDi
    Seat Ibiza 1,4 TDi
    Ford Fiesta 1,6 TDCi
    Opel Corsa 1,3 CDTi 95


  • #13   8. maj 2015 DS3 1.6 E-HDI 27,8/KM pr. L

    De kan næsten handles til din pris, du får tit en del udstyr, fartpilot, klima, armlæn etc.


  • #15   8. maj 2015 DS3 har desværre ikke bagdøre, hvilket bilen skal have eftersom at der også skal køres med små børn, og så er det bare et helved uden disse. Beklager ikke at have denne information med ....

    Syntes det er et ret svært valg:

    - Alle bilerne er fra omkring 2010
    - Alle bilerne har gået omkring 100.000 km
    - Alle bilerne er groft sagt samme størrelse
    - Alle bilerne har Aircon og Fartpilot (Skal de have)



Kommentér på:
Ny pendler bil - 80k (Corsa, C3, Fiesta eller ?)

Annonce