{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tesla P85D er åndssvag hurtig.
  • #1   2. maj 2015 så kiesa I en tesla på sturup raceway , allerede efter 2 laps havde den mistet power mærkbart sagde han og den blev også for varm .. VÆRDILØST hvis du spørger mig ...

  • #3   2. maj 2015 Ved nogle er jer hvad det koster at få skiftet batterierne på en Tesla?

  • #4   2. maj 2015 Ved der er 8 års garanti

  • #5   2. maj 2015 Jeg mener Tesla siger 250.000 kr. For nyt batteri....så det er kostbart.

  • #9   2. maj 2015 Tror heller ikke den har godt af at køre i -30 40 grader... smiley


  • #10   2. maj 2015 Den eneste grund til folk ikke kan li Teslaen er at den mangler lidt lyd

  • #11   2. maj 2015 rigtigt nok

  • Mette J
    Mette J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 39
    #12   2. maj 2015 Ellers lækker bil.! smiley

  • #14   2. maj 2015 Min holdning til Tesla er, at det er en pendlerbil. Det er ikke en trackday bil.

    Jeg skal ud og prøve en i dag, da vi overvejer at skifte BMW'en ud med sådan en. Her hvor jeg bor giver den super meget mening. Det er gratis at lade den op, vi kan køre i spor på motorvejen der ellers kræver at man er min. 2 i bilen, der er p-pladser specielt til elbiler overalt.

    Jeg regner med at en Tesla kan spare os en masse tid i hverdagen (1-2 timer), og også lidt penge da vi ikke skal tanke den, og vedligehold er minimalt.

    Jeg mener at batteriet koster omkring 100.000 kr. at udskifte, men selv de første Tesla Roadsters kører jo stadig på det originale batteri, så mon ikke de holder længere end de 8 år garantien dækker.

    Men selvom man skulle have nyt batteri efter 8 år, og det koster 100.000 kr. så svarer det jo til ca. 1.000 kr. i måneden i udgift. Hvor mange bruger ikke for mere end 1.000 kr. i benzin på en bil på den størrelse?


  • #15   2. maj 2015 Mener også der er 8 års garanti på hele bilen ikke kun batteriet

  • #16   2. maj 2015 Bilen siger mig ikke noget. Men gad godt prøve de ryk der.

    De tøser på bagsædet hviner jo hvergang han fyrer den af.


  • #17   2. maj 2015 Der skulle efter signe også være direkte kræft pga. Elmotoren. Så vi snakker om lige godt 700hk og 0-100 på 3,3

  • #18   2. maj 2015 Fantastisk bil. Og sku En celle ryge kan man skifte den løst løbende. Tesla kan se hvilken / hvilke celler der skal skiftes. Teknologien bliver billigere med tiden så det ikke slemt.

    Det ikke en racer bil. Det en GT bil Som skal sammen lignes med Sklasse og Quattroporte


  • #19   2. maj 2015 Jeg var ude at kører i en idag og acceleration i starten føles som en katastrofe i opbremsning bare omvendt!! Det kan ikke rigtig samlignes med noget. Kører tit i sportsvogne osv via mit job men den er sindsyg til dørtræk:)

  • #22   2. maj 2015 Er nu super glad for min. Vil ikke bytte for noget andet.

    Deutsche. Sikke en omgang vrøvl. Kommer der afgift på bilen så stiger brugt prisen også.

    Du kan stadig sælge den til udlandet uden man skal til at trække afgift ud. Og skat skal ha del af kagen.


  • #23   2. maj 2015 Det væreste ved tesla er at den er amerikansk bygget.
    Magen til billig kabine skal man lede længe efter.
    Men det er fedt de har fået så meget ud af en elbil og den service de stiller mer på ALT.
    At den en lydløs er bare en fordel og luksus ting.

    Og ja den er beregnet som pendler / transport af familien med børn.

    Den er frarådet til brug på baner, da den har samme køreregenskaber som et mærsk containerskib eller en hellcat.


  • #24   3. maj 2015 jeg syntes at det er en voldsom fed bil, også det at den har så meget power gør den jo bare endnu federe.
    Er specielt også vild med skærmen o midten(:


  • #25   3. maj 2015 Thomas,

    Har du prøvet at sidde i en af de nye? De har lige opgraderet kabinen med bl.a. bedre sæder. Jeg kørte i den nye 70D i dag, og synes ikke jeg havde noget at klage over. Klart et niveau over min BMW fra 2012.


  • #26   3. maj 2015 Tænker overhovedet ikke Amerikaner bil når jeg køre i den. Syntes mere det virker som en bil der kommer fra EU.

  • #27   3. maj 2015 Sådan er det faktisk med de fleste amerikaner biler i dag. Eks. er den nye EU Mondeo samme bil som har kørt i USA gennem noget tid som Fusion. Flere amerikanske biler er baseret på de samme platforme som europæske biler. Alle amerikanske performance biler bliver testet på Nurburgring og bygges til at konkurrere mod europæiske biler.


  • #29   3. maj 2015 Vil sige jeg tænker heller ikke amerikansk bil når jeg ser den. Designet er også utrolig flot for en hverdags bil, selvføldig ikke lige så pæn som en P1 men det går nok.

  • #30   3. maj 2015 Når alt kommer til alt er det jo bare et spørgsmål om smag

  • #34   3. maj 2015 Så længe der er 180% på normal biler og 0% på elbiler så forbliver teslaen i en klasse for sig selv i DK

  • #36   3. maj 2015 Det er endelig ikke så meget regeringen, snare alle de folk der sidder bag muren. Afgift systemet er ikke bleven fornyet de sidste ja hvad 30-40 år. Dog er den stadigvæk billiger end i Singapore og Cuba

  • #38   3. maj 2015 Portugal er dem der har den næst højste afgift system i EU på 80 %

  • Mette J
    Mette J Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 39
    #40   3. maj 2015 Er det ikke korrekt at Cuba har en afgift på 300%

  • #42   3. maj 2015 Nu ikke helt sikker på Portugal er så sociale igen

  • #43   3. maj 2015 Deutsche. Ja det gør du åbentbart ikke.

    Sidst da bilerne i Porsche Cayenne klassen steg. Der steg de ca 200.000 kr. Der jublet de forhandler der havde nået at registrere bilen før der kom ekstra afgift på bilen. smiley

    Har du købt en bil til 1 mio kr. Og næste dag koster den 2.8 mio kr. Så bliver din bil ikke mindre værd. Det hele handler om udbud og efterspørgsel. Hvis Jens nede fra strandvejen bare vil ha en P85D lige meget hvad. Så har han måske valget i af købe en ny til 2,8 eller en brugt til feks 1 mio.

    Er der ikke særlig mange til salg. Så er det sælger der bestemmer markedsprisen. Der er ingen grund til panik salg bare fordi ens bil er blevet mere værd. Win win for begge smiley


  • #45   3. maj 2015 2 dage... Så kan jeg ikke bruge sådan en mere... Når batteriet er fladt ville jeg ikke vide hvor jeg skulle køre hen og lade den op, medmindre jeg skal tage bussen hjem fra ladestationen.

  • #46   3. maj 2015 Haha. Du kan jo ikke bare importer en fra udlandet uden at svare afgift. hvis der kommer afgift på elbiler i Danmark. Så kommer du jo stadig af med over 2+ mio for en bil der er 1 år gammel.

    Nej du kan ikke sælge bilen til mere i udlandet. Men du kan sælge den til markedsprisen. Du sagde man vil tabe på sin bil hvis der kommer afgift på i Danmark. Det er noget vrøvl.

    Bilen bliver mere værd i DK hvis den stiger 180% i værdi. Sådan er det bare. det er kun hvis bilen bliver billigere i afgift at de taber i værdi. Hvis de feks fjerner afgiften på alle biler fra dag til dag. Så er der nogle der får et stort problem. smiley


  • #48   3. maj 2015 Du kan jo ikke tabe registreringsafgiften når du ikke har betalt nogen. Det giver vel lidt sig selv???

    Ja dem der har købt en Tesla i dag har kun købt den fordi den er fritaget for afgift. Salget af nye vil gå totalt i stå med fuld afgift når den løber op i 2,8 mio kr.

    Men det ændre ikke på dem der gerne stadig vil eje en Tesla. Så må de kigge på brugtmarkedet når de ikke vil betale 2,8 for en ny. Det vil sige der kommer mere efterspørgsel på brugtmarkedet. Så stiger priserne.


  • #49   3. maj 2015 Ham X: alle model S har ret til gratis opladning ved de stationer der er sat op og der er mange rundt i dk

  • #50   3. maj 2015 Men der er ingen her hvor jeg bor... Hvad kan jeg så bruge det til?? Den nærmeste er 60km herfra ifølge Tesla's hjemmeside smiley


  • #51   3. maj 2015 Ham X: ja okay det er sku et stykke

  • #55   3. maj 2015 Dejligt med en masse uvidenhed.

    Hvem siger de lukker deres værksted hvis der kommer afgift på? Det er jo kun rent gætteri. Hvis de lukker deres værksteder. så vil de altid tilbyde Ranger service. Hvor de kommer ud på din adr og servicere bilen. For der er nok biler i DK til at fuldtidsbeskæftige flere arbejdere.

    Nej det er ikke kun Tesla der kan servicere bilerne. Flere i Tesla forum taler om at servicere bilen et andet sted.

    Christian. Man SKAL ikke stå der 30 min. Man må godt hive stikket ud før. smiley
    Man kunne vel også ta noget at spise imens du tanker gratis. Eller ta det som et arbejde. Når den lader med fuld skrald får du 120 KW på i timen. Hvis kWh prisen er 2 kr. Så må det en timeløn på 240 kr. Vel og mærke efter skat. smiley



  • #57   3. maj 2015 Det er ikke gætteri. Det er 100% sikkert der vil være Ranger service som minimum.

    De vil sikkert lukke alle deres salgsafdelinger. Men med snart 1000 teslaer på de danske veje så er der rigeligt arbejde til en Ranger. Der vil altid blive tilbudt Ranger service også for at kunne yde servicen til alle de andre tesla'er der drøner igennem.

    Danmark er et transitland. Med så stor salgssucces i Norge. Så bekymre det mig ikke. smiley


  • #61   3. maj 2015 Martin P.
    Du ved, vidst heller ikke, hvor de skal sidde.
    God dag. (:


  • #62   3. maj 2015 Nu står man jo ikke og venter på bilen lader. Nej man sidder I bilen og surfer på nettet eller ordner lidt ting på netbank eller mail der skal skrives.

    Og at en lader er 60 km fra ens er da intet problem, når det er gratis at tanke der. Man kan også lade hjemme I Stikkontakter natten over, og det er stadig billigere end at tanke diesel eller benzin, trods høje strømpriser I DK.
    Har man i tillæg ofret solpaneler på hustaget da det var billigt, ja så kører man nærmest gratis.


  • #64   3. maj 2015 Thomas>> Skulle jeg så lige trække en ledning ud fra 4 sal, ned over gaden og over til bilen natten over? Og hvis nogle fulderikker så trækker stikket ud af den natten over, tjahh så kommer jeg ikke på arbejde den dag?? Eller hvad?

    Gad du køre 60km hver vej, i stik modsat retning af hvad du skal, bare for at tanke din bil... Og så HVER dag??


  • #67   3. maj 2015 Ham, fint hvis du ikke er målgruppen der er så heldig at have eget hus med garage så du kan lade hjemme.

    Men har du brug for at lade en tesla hver dag, må du kører mere end 300 km om dagen. Og når du bor I DK kommer du helt sikkert forbi en ladestation på vejen. Så lader du der. Og ikke først når du er kommet hjem fra arbejde, skal du tænke " hov jeg skal lige lade, øv nu må jeg kører 60 km hver vej"

    Folk I Norge der bor 50 km fra nærmeste nabo kan leve med tesla og lade gratis på ladestationer.
    Så kan du helt sikkert også I lille DK uden at skulle kører 60 km hjemmefra kun for at lade.
    Det kræver bare lidt planlægning på hvornår man lader.


  • #68   3. maj 2015 Er sikker på der er en løsning hvis man vil finde den.

  • #69   4. maj 2015 haha hvor er det sjovt at høre alle dem der er bange for Tesla'en, og sviner den til i et væk..
    Jeg kan da godt forstå jer, tænk at noget så enkelt kan smadre jeres Audi'er og Porsche'er så let, og så omkostnings frit.

    The future is comming, might as well get use to it boys smiley


  • #70   4. maj 2015 Der er da ingen porsche ejere her der er skeptiske smiley

  • #71   4. maj 2015 hehe så Audi og BMW ejere da smiley

  • #72   4. maj 2015 Yep hybridbiler og elbiler er fremtiden

  • #74   4. maj 2015 Deutsche_

    Det afhænger også af hvor længe vi kan blive ved med at pumpe olie op af jorden og hvor længe kloden kan blive ved med at klare vores forurening


  • #76   4. maj 2015 Fornyeligt blev der fundet en rigtig stor olie reserve under London by, dog tror jeg og det er min mening. At det er et spørgsmål om tid før vi overgår helt... Vi snakket ikke 20-30 år men snarre 50 år og indtil at man har fundet en holdbar løsning til grøn energi/bil.

  • #77   4. maj 2015 Deutsche>> men I "hele dit liv" er det først NU at elbilen og hybridbilen for alvor er blevet attraktiv at skifte over til. Det vil ændre meget på hva folk køber af bil. Både for familiefolk og dem der går efter en bil med præstige.
    Det vil så igen ændre på hvad bil producenterne laver af biler.


  • #80   4. maj 2015 Jeg kan huske da smartphones kom på markedet for flere år siden. Kun nørder købte dem.
    Så kom Apple med iphone og idag har ALLE smartphone. Med en ud af en mio som undtagelse.


  • #81   4. maj 2015 Christian F.
    Elbiler bliver nødtil at havde 0kr I registreringsafgift
    De sku pålægges en vægtafgift for at kompensere for deres slid af vejnettet på 1800kr
    ligesom man skal hæv den grønne ejer afgift til 1800kr årligt.

    Hvis ikke der salg i elbiler er der ingen fremskrid. Uden fremskridt Kommer der flere økokasser

    At du er forgabt på at du død og pine skal havde en Hellcat er søll. Køb en urne afgift kør trackday i den i 3-4 år og betal så afgiften nå du har råd. Så du første ejer og Har fået en sjov hobby der måske kan få udvidet din horisont så vi slipper for en højtråbende tosser der predikere LA som var de kuren mod Aids Og kraft



  • #85   4. maj 2015 Martin p.
    Regeringen nægter bare at tage vægtafgiften op som løsning på elbilerne i stedet for grøn ejerafgift og nej det ikke meget det tjener ind. Men hæver man også minumussatsen til 1800kr årligt i stedet for 900kr som nogle små biler koster så det en fin indtjening som ville hjælpe med at finansiere elbiler og måske en dag afgiftfritagelse på sikkerhedsudstyr på brændstof køretøjer. Det ville give en gevinst da nogle folk ville blive så sure at de ville sælge bilen og tage tog og bus til de folk der måske kun har bilen som backup for de den ikke koster noget vidre at havde holdene


    Hvis du tænker forbrug som i det du reelt køre i bilen så har du en afgift få brændstof og el som fint udgøre dit forbrug. En Ferrari skal ikke koste dig 1.2mio fordi du køre 4000km årligt Og så koste mig 1.7 fordi jeg køre 8000km årligt.

    Var i tvivl hvad du mente med forbrug så du fik lige mit svar på de 2 måder jeg læste det på


  • #87   4. maj 2015 Det er en rigtig dyr løsning for os der pendler hver dag. Køre selv 180km om dagen og ville da være ked af at få et smæk over nakken pga. Jeg har et arbejde... Vil også mene at afgiften sagtsen kunne sættes ned uden at have en stornegativ indvirken da folk ville kunne købe bedre biler ( sikkerhed og miljø ) til samme pris som en mikro bil koster.

  • #88   4. maj 2015 Undersøg lige hvad du betaler i afgift pr. Liter brændstof.
    Syntes der forkert at ejerafgiften er ud fra hvad din bil er oplyst til km/l. Men der skal være et fast beløb som det nu engang koster at have en bil.
    Jeg køre 45000km årligt og få intet kørselsfradrag fordi mit job er lokalt.
    Jeg betaler 6060kr årligt i ejer afgift
    så jeg om nogle burde sætte pris på at jeg kunne købe en Panda eller Fabia og betale 700kr årligt og køre 3-4 km længere pr liter Og stadig havde mulighed for trailer med.
    Men jeg mener at ejerafgifteb på de mindre biler skal op så det koster 150-200kr om måneden at havde en bil ( Forsikring. Reprationer. Afdrag og brændstof ikke med regnet) så længe det kommer bilejerne til gode ved at fjerne afgiften på sikkerhedsudstyr og elbiler kan holdes nede i pris til de bliver billige nok til at hamle op med brændstofbiler. ( der gå et par år men så kommer det og så kan man snakke om afgiftnedsættelser på brændstofbiler og pålægge elbiler registreringsafgift eks 105% i stedet for 180%


  • #89   4. maj 2015 Kun nu være rart hvis alle betalte 100% i afgift eller ligne.

  • #93   4. maj 2015 Thomas > nu skrev jeg 2 dage, men der er ingen ladestationer i Aalborg og det er her jeg kører kilometerne. Der er en i Randers og en i Hjørring, men jeg kommer aldrig i nærheden af de byer. Til gengæld kan jeg ikke besøge familien i Struer på en opladning.

    Fortæl mig hvorfor den skulle være interessant for mig??


  • #95   4. maj 2015 Aalborg er nok lige dødens hul I DK angående elbiler, og så meget andet.
    Men så er der sikkert en supercharger på vej.

    Så kan du godt kører fra alborg til struer og hjem hvis du er fuldt ladet hjemmefra.

    Hvilken bil til en mio vil du så have da? Hehe


  • #97   4. maj 2015 Martin.
    Vil jeg først nå de kommer ned i en pris hvor de ligger under en brændstofs bils produktionsbil engang kostede en computer 100.000 nu kan du få en til 2000kr så nå elbilerne er billige nok i produktions så de sradigner lidt billigere en brændstofbiler skal der registeringafgift på dem
    en vægtafgift skal de havde uanset da de slider på vejnettet. En grøn ejer afgift giver ingen mening da det er regnet ud fra km. Pr liter brændstof.

    Og syntes ikke det for meget at forlænge alle brændstof biler der koster under 1800årligt i ejer afgift eller vægtafgift hæves til 1800kr.


  • #98   4. maj 2015 Nævn én øko bil eller gerne hybridbil som tilbyder det samme. Den må gerne koste 1 mio !

  • #100   4. maj 2015 Fordi den nuværende afgift på biler. Er 105% af De første ca. 80000kr. Og 180% på resten Det sku være 105% uanset pris men først nå elbilerne bliver billige nok til at de Være et alternative. Pt koster en el Golf mere end en almedelig Golf med afgift. Nå udviklingen er sket og de begge koster der samme at producere så kan man smide afgift på dem. Så du ikke har en el Golf til 90000kr og en brænstofs model til 210000kr.

  • #102   4. maj 2015 Haha, du ved godt at den koster 2.2 mio I DK, ik?

  • #103   4. maj 2015 Det er ikke ét batteri man skifter i en tesla. Og batterierne går ikke bare i stykker og bum står du og ikke kan køre. - Batterierne bliver ringere over tid. - Men hvor lang tid går der lige før en tesla er ubrugelig(Med det oprindelige batteri)?

    Garantien på batteriet omfatter at ydelsen af batterierne er over 70% efter de 8 år, Hvis ikke batterierne yder 70% af kapaciteten eller mere, så får man et nyt. - Det skal man dog ikke regne med bliver aktuelt for den normale bruger da batteriet er bygget til at blvie brugt hver dag.


    Men hvad så. Lad os sige efter 10 år, er batterierne på 70% - Er teslaen ubrugelig? Nej. Og du har endnu ikke betalt for ét eneste olieskift, skal vi skære det ned til benet betaler du kun for bremser, sprinkler, og dækskifte.

    Men hvad så når batteriet er på 50%, 13-15 år senere måske. - Nu er vi herhenne hvor folk sikkert ville skifte batterierne, og mon ikke om tesla * resten af verden har fundet på noget smartere og billigere. - Så er din tesla pludselig ude og køre igen.


    Men altså som tesla'en er PT... Er 33% af batteriets kapacitet, hvad der svare til en NY Nissan Leaf.... Såååeh batteriets levetid ville ikke være min bekymring.


  • #104   5. maj 2015 Går rygterne ikke også på at manden bag Tesla har lavet et endnu bedre batteri til bilerne?

  • #105   5. maj 2015 Enzo L,

    Det er ikke bare en rygte, Tesla er ved at bygge en ny batterifabrik i Reno, NV. Når den er oppe at køre, skulle de kunne lave en lavpris model til ca. det halve af hvad de nuværende modeller koster.

    Men Tesla forbedrer jo også løbende deres biler. Den nye 70D har ca. samme rækkevidde som den "gamle" 85, og den er endda hurtigere.


  • #107   5. maj 2015 Tommy A
    Det vil kun gøre at du kan købe en økonom billigt.
    Og det kan du i forvejen. 69.900 er hvidt den billigste øko bil på markedet pt.

    ens afgift på alle biler.
    Du lyder som et pattebarn. Med din holdninger Du tænker kun på dig selv og hvad du vil få ud af at afgiften bliver fjernet fordi du køre miniøkobil



    Carsten
    glæder mig til at se tesla smide en billigere bil ud. Håber lidt noget i stil med EVO og Imprezza mellemstørrelse sedan med kæreenskaber som en rallybil og plads til en familie smiley


  • #109   5. maj 2015 Registeringsafgiften Skal være ens for alle biler uanset pris.
    Ellers svare det til at du giver 10kr for 1 kg kartofler men 30kr for 2kg. (Groft set)

    Den grønne ejer afgift skal hæves så det ikke er "gratis" at eje en lille bil. 150-200kr om. måneden som det mindste i grøn ejerafgift ville være fint.
    Folk ville tænke en ekstra gang om det nu er det værd at havde en lille nummer 2 bil. Frem for et togkort. dem der virkelig ikke kan undvære 2 biler må jo finde de 50-100kr i deres budget.

    Du betaler. Mange afgifter på dit brændstof
    http://www.shell.dk/products-services/on-the-road/fuels/fuel-price/current-prices.html

    Så køre du i en. Øko bil køber du mindre og betaler minder i afgift af faktisk kørt km. Og grøn ejer afgift er bare en betaling for at måtte benytte det danske vejnet. ( En form for road pricing)

    Jeg køre selv i en dieselbil og betaler 6060 kr årligt i afgift der af er 3100kr til at finansiere elbilerne. Jeg få intet kørselsfradrag og har ikke engang et godt betalt job. Men betaler uden at pive også selvom jeg køre 45000km årligt.

    Og mener at den nederste grænse skal rykkes op
    Ikke at ejerafgiften skal fastlægges på 1800-2400kr/år
    Det vil bare give råderum på sigt til afgift nedsættelser. bedre veje.

    Du kan jo godt få en passat der køre stort set det samme på literen som en Up! Men passaten har lige 180% afgift efter de første 80000kr hvor jeg mener 105% ville være rimeligt. At nogle folk så vil købe en HellCat eller Sklasse er et valg de tager de betaler stadig for forbruget af bilen via brændstofsafgifterne. Samt deres forsikring nok også er højre og derved betaler de mere i En masse afgifter den vej også

    Blev jeg politiker ville jeg forenkle afgiftsreglerne


  • #111   5. maj 2015 Vil først smide afgifter på elbiler nå deres produktionsomkostninger er lavere end tilsvarende brændstof biler.
    hvornår ude i fremtiden det bliver ved jeg ikke. Men det skal ikke være sådan at en
    Golf 1.2tfsi koster 80000kr at producere men. Koster 210.000kr på plader og en el version koster 80.000kr på plader i Danmark
    elbilen skal være et fordelagtigt valg men ikke 130.000kr's fordelagtigt.

    En elbil er jo også fritaget for ejer afgift og det syntes jeg er forkert for den afgift har intet med registeringsafgiften at gøre De slider stadig på vejnettet så selvfølgelig skal det koste en afgift ligesom andte køretøjer...

    At hæve minimums grænsen til 1800kr
    Vil ikke sku finansiere afgift nedsættelser men et fortsat afgiftfritagelse af elbiler ( for at hjælpe dem i gang) og måske fjerne afgiften på sikkerhedsudstyr. Så folk vil tilvælge diverse sikkerhedsystemer som pt er afgiftberettiget. Det vil gavne vores trafiksikkerhed på sigt.

    Tror vi er relativt eninge men at vi snakker forbi hinanden


  • #113   5. maj 2015 Ved at sætte afgiften ned vil kun øge trafik sikkerheden da folk vil få "mere" bil for pengene f.eks. En VW UP! Koster nu fra 89.000kr hvor en VW Polo koster fra 139.000kr, så hvis vi antog at afgiften var ens på 105% så ville Up'en stige i pris og Polo'en falde. Dette vil gøre Polo'en mere efterspurgt. Ja, rigtigt nok Større biler er mere sikre end mindre

  • #114   5. maj 2015 Up ville ikke stige. den vil blive hvor den ligger.Da den kun er underlagt 105% afgift tager du den højeste udstyrsvariant kommer der 180% på noget af udstyret. Undersøgt da min kam i købte en high up. Panorama og sports pakken ville være 180% afgiftsberetiget. Men så kunne man heller ikke proppe mere udstyr i den

  • #115   5. maj 2015 personbiler 105 % af værdien op til 79.000 kr derefter er det 180% så du betaler også af de sidste 10000kr

  • #116   5. maj 2015 Nope
    Det er bilens pris uden afgift det beregnes fra.
    Så over stiger bilen 79.000 før afgift er det beløbet over 79.000 der betales 180% af. Eks
    bilens pris før afgift . Er 90.000 så det (79.000+105%)+(11.000+180%) Der er bilens pris.


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 50
    #117   5. maj 2015 Jeg drømmer stadig om en el-bil med et ordentligt, lukket bagagerum OG som kan køre 400-500 km på én opladning OG at kunne oplade den hjemme via solcellerne hver dag, mens jeg kører på batteri nr. 2!
    Hvornår mon Better-Places batteri-skifter-robot kan kombineres med Teslas super-batteri?
    Med 85 000 kørte km hvert år ville det kunne blive en rigtig god forretning med 2 batterier, der garanteres at kunne holde i ca. 10 år :o)

    De allerbedste hilsener


  • #118   6. maj 2015 A. I,

    Først og fremmest tror jeg mere på at gøre batterierne bedre, og måske nå 1.000 km på en opladning, endnu hurtigere opladning etc. end batteriskifte.

    Men Tesla har selv eksperimenteret med batteriskifte: http://www.teslamotors.com/videos/battery-swap-event


  • #119   6. maj 2015 Skalaknækket, hvor den går fra 105 pct. til 180 pct.) er rykket fra 79.000 til 81.700 kr. I 1990 var skalaknækket ca 19000 kr. så registreringsafgiften er faktisk blevet sænket. Desuden gives der en række fradrag, så en basis VW up! betaler kun 20.000 kr. i afgift, da det er mindste afgift på biler med forbrændingsmotor

  • #120   6. maj 2015 Ebbe. Ikke hvad jeg fandt på skats hjemme side men brugte også kun 1min. På Google

  • #121   6. maj 2015 Sø-propel - det står her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1817284

    Men ud over det er siden ikke videre informativ


  • #122   6. maj 2015 A.I

    Det med at lade med solceller har Tesla jo også lige løst med at du har en Tesla PowerWall som lader op fra dine solceller. og så kan du bruge strømmen i huset om aftenen og lade din elbil


  • #123   6. maj 2015 Jeg har i øvrigt lige set en prognose, der siger, at prisen for batterier vil falde til en fjerdedel inden 2020. Så inden batterierne skal skiftes i en Tesla så koster de måske kun en ottendedel

  • #125   6. maj 2015 Deutsche_

    sshhh du snakker som du har forstand til smiley

    om så prisen på batterier ikke har ændret sig så er teknologien og kapaciteten, holdbarheden samt af- og opladnings effekt blevet eksponentielt bedre til trods for at prisen på batterier ikke er steget.



  • #127   6. maj 2015 Jo jo, men hvis prognoser viser at batterier bliver billigere i fremtiden hvorfor skulle de så ikke blive det? udbud og efterspørgsel du ved

  • #129   6. maj 2015 Batteriprisen opgøres i dollars/kWh. Den er i dag ca. 400 dollars for en kilowatttime og man mener, at det er muligt at ramme 100 dollars for en kWh i 2020. http://cleantechnica.com/2014/09/05/teslas-gigafactory-may-hit-100-per-kilowatt-hour-holy-grail-ev-batteries-report-predicts/

    Udviklingen går hurtigere end Renault forudså, da de byggede Zoe.


  • #130   6. maj 2015 Måske er prisen pr batteri ikke faldet på RC-batterier, jeg kender ikke priserne, men jeg vil vædde med at kapaciteten er steget over de senere år.

  • #131   6. maj 2015 Er priserne på batterier ikke blevet billigere de sidste 20 år?

    Hvad er det for noget vås. Lithium batterier har aldrig været så billige som de er nu.


  • #132   6. maj 2015 Man får tre gange så meget kapacitet i dag pr. krone sammenlignet med 2006, når man taler li-ion smiley

  • #134   6. maj 2015 Med Tesla's nye mega batterifabrik regner de med at skære 30% af prisen på batterier.

    De kommer til at stå for 90% af den samlet mængde batterier i verden.

    Det er jo klart at det bliver billigere når man effektivisere og masseproducere batterierne.


  • #135   6. maj 2015 Har du husket at regne inflation med i de 20 år?

  • #137   6. maj 2015 Deutsche - ifølge din logik er literprisen på benzin ligegyldig, hvis bare man altid tanker for 100 kr. !

  • #138   6. maj 2015 Deutsche - Nu er en tesla ikke lavet af gamle blybatterier.

  • #141   6. maj 2015 Måske, men lige nu sammenligner du æbler med pærere.

  • #142   6. maj 2015 50 ampere siger jo intet om kapaciteten. Du bliver nødt til at kende amperetimer, hvis du vil sammenligne. Og den pris er helt sikkert lavere i dag - hvis vi taler NiMH eller li-ion batterier.

  • #145   6. maj 2015 Deutsche_

    Tesla's mega fabrik skal da ligge i ørkenen i USA?
    http://en.wikipedia.org/wiki/Gigafactory_1


  • #146   6. maj 2015 At priserne vil falde er spekulation, men en meget understøttet spekulation. At prisen er faldet er fakta.

  • #147   6. maj 2015 Deutsche_

    Som jeg nu har skrevet et par gange efterhånden snakker du om gammeldags blybatterier, Tesla, er lavet af lithium batterier, og Ebbe snakker også om lithium batterier.


  • #150   6. maj 2015 Indkøbsprisen for Apple er til gengæld lavere i dag - de tjener bare flere penge på dem. Så det kan du ikke bruge til så meget.

  • #151   6. maj 2015 Stop nu jeres antielbilspropaganda. Bilfabrikkerne skal heldigvis redegøre for CO2-aftrykket på deres biler, så det er nemt at finde ud af. Hvis man fx sammenligner en Renault Fluence med en Renault Fluence ZE, så skal bilerne ikke engang køre 100.000 km før regnskabet tæller til elbilens fordel. Batterierne kræver stadig mere at genanvende, men billedet er klart= en elbil forurener og belaster miljø og klima mindre end en bil med forbrændingsmotor: http://group.renault.com/wp-content/uploads/2014/09/fluence-acv-2011.pdf

    Se side 91


  • #152   6. maj 2015 Deutsche_


    Jeg tror ikke du ved nok om emnet du diskutere lige nu. :o)


  • #153   6. maj 2015 Så du mener at du fik lige så meget for 500 kr for 20 år siden, som du gør i dag?

  • #156   6. maj 2015 Jeg kan ikke finde en eneste i bilbranchen, der ikke mener, at batterierne bliver billigere. Fremtiden kan være svær at spå om, men alle prognoser peger på at de bliver meget billigere.

  • #158   6. maj 2015 Hvad jeg mener med det? Det giver vel lidt sig selv?

    Kunne du få lige så mange vare for 100 kr for 20 år siden som du kan i dag?

    Feks var benzinprisen en del lavere på standeren i 1982 end i dag. Men i forhold til inflationen så var benzinen dyre i 1982 end den er i dag. Det er pga inflation.

    Så er der en vare der holder samme pris over 20 år og inflationen har samlet været 100%. Så må varen være faldet 50% i indkøb. Selvom du skal af med det samme beløb.


  • #160   6. maj 2015 Tommy har ret med hensyn til inflation, men prisudviklingen på startbatterier er jo sagen uvedkommende. Det er li-ion der er interessant

  • #162   7. maj 2015 Christian M

    Spoken like a true Ricer smiley


  • #163   7. maj 2015 Men du kan tro det er skide sjovt når en lydløs film slår en god film med lyd på. smiley

  • #165   7. maj 2015 Hvis lyd er så populært i biler, hvorfor gør alle de store mærker så meget for dæmpe motorlyd både udenfor og inde i bilen?

    Det er støj!
    Med mindre man har en V8 eller noget andet der er helt specielt. Men som hverdags bil er det da bare til irretation


  • #166   7. maj 2015 Jeg vil ikke forholde mig til om bilens lyd er vigtig eller ej, det er en subjektiv holdning og den diskussion kan ingen vinde..

    Men RIGTIG mange bilproducenter laver falske motorlyde vha. højtalere, så motorlyd er i DEN grad stadig populært..

    http://carbuzz.com/news/2015/1/19/All-These-Cars-Have-Fake-Engine-Sounds-7724921/


  • #167   7. maj 2015 Deutsche.

    Der var en af de nye Porsche 911 Turbo ejer her i weekenden, der ikke var helt tilfreds med at en stumfilm kunne være så god. Lad os bare sige det på den måde smiley


  • #171   8. maj 2015 Men fremtiden må forblive El biler

  • #172   10. maj 2015 Ja er det nemlig

  • #173   11. maj 2015 By the way I like it

Kommentér på:
Tesla P85D er åndssvag hurtig.

Annonce