{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.417 visninger | Oprettet:

Skuffet over Xenon Philips Xtreme vision D1S {{forumTopicSubject}}

Hey derude.
Fuld af forventning, skulle jeg montere mine nye Philips Xtreme vision pærer i bilen. Min ene gamle pære var begyndt at blive lidt lilla, så tænkte de tænkte til at blive skiftet ud.
Havde læst en del frem og tilbage og mange anbefalede Xtreme vision. Men jeg fik dem monteret og de er jo på grænsen til at være gule. ??? Havde da håbet på at bibeholde Xenon effekten med det blålige skær i de pærer og faktisk lidt til, i forhold til hvad jeg havde hørt.

Så mit spørgsmål er: bliver xenonpærer lidt mere blå over tiden eller hvordan. ?
Alternativ, hvilke pærer vil i anbefale som stadig er blålige. ? Mange audier, BMW og endda ford mondeo synes jeg har "meget" blåligt xenonlys. Hvilke pærer kører de med. ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skuffet over Xenon Philips Xtreme vision D1S
  • #1   6. maj 2015 det kommer jo an på gasarten i pæren og hvor mange K du køber pæren med. Det er jo afgørende for farven

  • #2   6. maj 2015 I know. Men de fleste std. pærer er 4300K. Philips Xtreme vision sælges som 4800 K. Altså burde den være mere blå end den std. pærer jeg havde i, hvilket de langt fra er. ??

  • #3   6. maj 2015 hmm Ja det lyder da lidt mærkeligt, Jeg må hellere prøve dem engang smiley

  • #4   6. maj 2015 Har du målt spændingen til pæren, så du sikker på den får nok power.

  • #5   6. maj 2015 Ja, mål lige spænding til pæren på en Xenon pære med et harald nybord multimeter! smiley lol - la vær

  • #6   6. maj 2015 https://www.youtube.com/watch?v=nF5ljvK_FGY

    mon ikke det er en lettere defekt ballast som er skyld i det? om ikke andet hvis det ikke er dem det er galt med så har du jo en på lager


  • #7   6. maj 2015 Nej har ikke målt spændingen. Men skulle jo gerne være den samme som på de gamle pærer. ? Og de lyser fint med blåligt skær, bortset fra den ene som er ved at blive træt og lyse lidt lilla.

  • #9   6. maj 2015 Du kan måle om din ballast får den stænding den skal have, men du skal ikke begynde at måle i stikket til pæreren smiley

  • #10   6. maj 2015 Aner ikke om man kan måle dem. Men jo, der er godt smæk på. Og advarselsmærker alle vegne når man skal skifte dem. smiley

  • #11   6. maj 2015 der går flere timer inden de bliver blålige . men det gør de.. no worries.

  • #12   6. maj 2015 Du lægger et sted omkring 22-30.000 volt - normalt ca. 25000 men kan sagtens peake 50.000 idet pæren tændes.

  • #13   6. maj 2015 Ja Xenon pærer bliver mere og mere blå over tid, faktisk imod Lilla.

  • Jay-Jay .
    Jay-Jay . Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 97
    #14   7. maj 2015 Har du købt dem på Ebay? Det er nemlig ikke altid, de er originale

  • #15   7. maj 2015 Sikker på de er originale? Jeg har selv omtalte pærer i D3S, og er overrasket over lysudbyttet. Farven er hvid. Skal du have blå, skal du over 5000K.

    Men der er rigtig stort marked for uoriginale Xenonpærer, så hvor er de købt?

    Forstår dog ikke, at nu du har D1S sokkel, hvorfor du ikke valgte Osram Night Breaker UNLIMITED, der er seriøs smæk på. Ærgrer mig over, at de ikke fås til D3S.


  • #16   7. maj 2015 De er købt hos billigbilpleje, netop fordi jeg havde hørt om uoriginale pærer på eBay. Så betalte gerne de ekstra herhjemme.
    Købte ikke nightbreakers, da jeg bestilte dem til mine forældre, bare i D2S og der var skuffelsen om nogen endnu større end med de her Philips. Igen ikke meget blå effekt. Så der jeg kunne læse mig til, var at Xtreme vision skulle være "bedre" og mere blå end nightbreakers.


  • #17   7. maj 2015 Det handler ikke kun om pæreren for at opnå den "blå" effekt, projektøreren spiller meget ind. Er den begyndt at blive dårlig ryger noget af din " xenon effekt "
    Men giv dem lige en lille uge for at se når pæreren er "brændt til"


  • #18   7. maj 2015 Okay. Takker for hjælpen, ser hvordan det ser ud om en uges tid.
    Mht. projektører, så har jeg ikke en dyt forstand på type osv. at skifte den kan jeg nok finde ud af. Men kan nogle hjælpe med at finde nogle nye til mig, hvis det kommer dertil. ?


  • #19   7. maj 2015 Ja, men du skal ikke regne med de er direkte bolt on, og du skal somregl have lygteglasset af, men til gengæld får du bi xenon, altså en projektør med nær og fjern funktion, det er valgfrit om man vil bruge den, men du kan få den

  • #20   7. maj 2015 Ja, giv dem lige en uge at løbe på. Evt. drej din kontakt så du ikke bruger kørelyset om dagen (til at fremskynde processen). Ellers kan der jo være tale om en produktionsfejl - og så tænker jeg du skal have fat i ham fra Billigbilpleje og få en ombytter.

  • #21   7. maj 2015 KJ-TEK - hvor kan sådan nogle købes. ?
    Tænker dog at bruge dem uden bi-xenon, da der sikkert skal omstilles noget elektrisk, så den ikke bruger det alm. fjernlys.
    Selvom det ikke lige er bolt on, så har jeg mod på det. Har skilt lygter ad tidligere (min 306) og synes selv jeg er ret god med hænderne hvad sådan noget angår. Men alt det tekniske med el osv, fatter jeg intet af, ligesom jeg heller ikke altid er en haj til at finde de "rigtige" produkter.

    Takker Philip, jeg vil prøve at slå den over på nærlys det næste stykke tid.


  • #22   7. maj 2015 Jeg har et udvalg, men fås også andre steder

  • #23   7. maj 2015 Vil tage et kig på det i eftermiddag.
    Giver lige pærerne en chance en uges tid eller to. Ellers kan det være jeg kontakter dig.
    Tak for hjælpen.


  • #24   7. maj 2015 Xenon pærer bruger gerne omkring 100 til 200 timer på at colorshifte, så de skulle gerne blive lidt hviderne. Har læst et sted at mange af bilfabrikanterne er begyndt at bruge Osram Cool blue intense, som er rated til 5500K. Men som der bliver skrevet tidligere, så har projektøren også noget at sige. Især på den nye nissan qashqai ser lyset fedt ud.
    Har selv lige bestilt nye reflectorbowls og 2x Osram CBI pærer til min MK4 Mondeo, så det glæder jeg mig til at det kommer med posten.


  • #25   7. maj 2015 Check evt den her tråd:

    http://www.hidplanet.com/forums/showthread.php?36407-New-Osram-D2S-Bulb-Xenarc-Cool-Blue-Intense

    Og de kan købes her billigt, the real deal smiley

    www.lichtex.de


  • #26   7. maj 2015 Tak for link Martin. Du må lige give lyd når du har fået det monteret på din Mondeo, vil jeg gerne se.

  • #27   7. maj 2015 Styrestrømmen mente jeg, men de billige mini balaster har været omtalt i et emne før, noget med de ikke gir nok knald på til pæren, derfor det dårlige lys..
    Jeg kan ikke se noget forkert i at måle selve spændingen til pæren, bare man bruger det rette scope.


  • #28   7. maj 2015 Ja ja, men de færreste private har det rigtige udstyr til det

  • #29   7. maj 2015 Kj, jep.

  • #30   7. maj 2015 Bare lige for præcisering johan, så er det ikke aftermarket ulovlig Xenon. Det er OEM lygter med originale balaster. Ikke at der ikke kan være fejl på dem, men lyder til du refererer til aftermarket balaster. ?

  • #31   8. maj 2015 Mads korrekt, min fejl. Men holder stadig på noget spænding der går tabt hvis ikke lyset er som det burde være.

  • #32   9. maj 2015 #24

    De lys du hentyder til på en ny Nissan Qashqai er højt sandsynlig én med LED lys i nær og fjernlys... Altså ikke Xenon.


  • #33   12. maj 2015 Hvis du smider 50.000 volt gennem en xenonpære så skal gassen nok springe glasset i luften. Tændingsspændingen ligger på op til 23.000V men efterfølgende daler den til omkring 85V AC.

    Projektøren spiller kun ind hvis du snakker om cut-off linjen. Alt andet er pærens "ansvar".

    Vil til enhver tid vækge Osram Cool Blue Intense, helt klart den mest solide pære samtidigt med at den har en blålig farve (og er e-godkendt). Osram pærer har en såkaldt "burn-in" tid, som vil sige at dine pærer skal have været brugt i x antal timer før du opnår den fulde effekt og rigtige farve. 100 timer mener jeg vidst at de anbefaler. Jeg ved ikke om Philips kører på samme måde.

    Måske har jeg misset noget, men hvor gammel er din bil og hvad for en er det?


  • #34   12. maj 2015 Hey christoffer.
    Bilen er fra 2010. Dog har lygterne ikke siddet på fra start. Købte dem hos en hugger. Men modellen er fra 08, så lygterne er ikke ældre end det i hvertfald. Med ved det ikke på stående fod.


  • #35   17. maj 2015 Allan N; Så blev jeg det klogere. Kan rigtigt nok se at den er udstyret med Bi-LED lygter smiley

    Er lyset blevet bedre/hvidere Mads? smiley


  • #36   17. maj 2015 Emnet var lige smuttet fra mig... du må da gerne smide nogle billeder af hvordan det ser ud når de er på... Det kan jo være at øjnene bedrager lidt. smiley

  • #38   17. maj 2015 Hej Martin. Ja synes faktisk de er blevet lidt hvidere. Så tror så småt det kommer.
    Men overvejer stadig om jeg skal lave samme operation som dig. For synes også det ser ud som om at min højre lyser svagere og har ikke samme lyskegle som den venstre.
    Men skal lige have taget lygten af og sat mine std. halogen lygter på igen, så kan jeg rode lidt med det. Håber jeg kan skrue reflectoren af, uden at skulle skille glasset fra lygten. Ellers skal jeg lige tænke lidt over det. smiley


  • #39   17. maj 2015 Tak for det Martin. Ved ikke om det er mig men jeg synes at den venstre lygte lyser betydeligt kraftigere end den højre?

    Siden det er et nyt sæt pærer (2) så må det være den højre lygte eller ballast som der er noget i vejen med... lad ballasterne bytte side og se hvad det bringer... hvis det nu er svagere i venstre side har du en dårlig ballast, hvis ikke har du et dårligt lygtehus.


  • #40   17. maj 2015 Tror nu nærmere på et lettere udbrændt reflectorbowle, ligesom jeg havde det på mine lygter (check mit seneste fotoalbum).

    Ja Mads, check lige om du kan få projectøren ud i første omgang uden at splitte hele lygten af, det andet kan blive en træls opgave hvis den er sealet med PERMAseal.

    Mine lygter lyser nu heller ikke 100% ens, vil tro at det er selve cutoff skjoldet der ikke sidder ens. Min højre lygte har en lidt skarpere kant end venstre. Men uanset, er det 1000 gange bedre end før! smiley


  • #41   17. maj 2015 Det kan også være støv på selve linsen, det har jeg selv oplevet før. Hvis OP er heldig, så er hans lygte lavet ligesom Golf 5, hvor man skal have 4 skruer af og derefter kan trække projektoren ud gennem hullet. smiley

    Mine lygter på min gamle Golf Plus var med AFS så skulle igennem permaseal-helvedet.

    Spørgsmålet er så om han kan finde en projektor som passer i hans lygte... Han kan jo ikke bare købe en ny reflector da focal point på linse og afstand mellem linse og reflector vil være anderledes og evt. føre til et underligt output.


  • #42   17. maj 2015 ah ja, støv og skidt er faktisk et godt bud.
    Mads, er dine linser helt gennemsigtige og klare, eller er de lidt mælkehvide agtige? Da jeg rensede mine i første omgang, da jeg skulle finde ud af hvad problemet var (det var så udbrændte reflector bowle), gav det faktisk ret meget mere lys at rense linse indvendigt.

    Christoffer, hvis han får renoveret hans nuværende (eller får nogle magen til), vil outputtet jo passe smiley


  • #43   17. maj 2015 Ja men gad vide om man kan købe de samme reflektorer fra nye af? Jeg var heldig med min fordi at den brugte Hella G2 (opgraderede til G4) projektører. Men vi ved jo ikke om der findes en replica af hans. smiley

    Håber selvfølgelig at der gør.


  • #44   18. maj 2015 Jeg købte nogle nye af en gut i Polen, som gør i alt med Chrome. Det er nogle originale reflectorbowls han så har givet et nyt lag Chrome, og resultatet er fantastisk.
    Har sagt til OP at h an skal prøve at kontakte ham, og se om han kan hjælpe ham også.


  • #45   18. maj 2015 Synes umiddelbart at linsen er okay klar.
    Men det må være et forsøg lige at bytte rundt på pærer, hvis ikke det ændre noget, så prøve ballaster. Ændre det heller ikke noget, så må jeg i gang med at skille ad. Håber dog jeg kan komme til fra bagsiden, selvom der ikke er meget plads.
    Men kunne godt have en mistanke til at det kan være reflectoren der er udbrændt. Men det er jo aldrig rigtig til at sige, før det er skilt ad.


  • #46   18. maj 2015 Så må vi selvfølgelig håbe at han kan det. smiley

  • #47   15. jul 2015 Hey Mads. Så er mine CBI pærer endelig 'burned in', og resultatet ergganske cool smiley
    Hvordan med dine Philips pærer?


    profilbillede
  • #48   15. jul 2015 Helt Martin - lækkert. Det er lidt svært at vurdere ud fra billedet, men det ser godt ud.
    Jo mine er også ved at være blevet lidt mere blå. Var så priviligeret at min far havde lånt min bil, da jeg skiftede dæk på hans i går. Så kom han og afleverede den i går aftes og der lagde jeg lige mærke til bilen, da den kom trillende. Det så sq noget bedre ud end da jeg lige havde sat dem i.


  • #49   15. jul 2015 Fedt nok. Billedet var mere for at illustrere den flotte regnbue effekt CBI pærerne kan have i cutoffet.

    Her er et af outputtet.


    profilbillede
  • #50   16. jul 2015 Okay fedt. Ja sådan ser mine nu langt fra ud.
    Må se om jeg ikke kan få taget mig sammen til at få kigget på mine lygter, om reflektoren er til at tage ud. Har bare haft så meget at se til det sidste stykke tid.


  • #51   12. mar 2017 xenon pærer skal minimun være tændt i 10 timer før de begynder og "break-in" så du burde få en lidt blå farve

Kommentér på:
Skuffet over Xenon Philips Xtreme vision D1S

Annonce