{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.403 visninger | Oprettet:

Søren N
Søren N
Tilmeldt:
27. apr 2015
Emner: 35 Svar: 87

Opret. af CVR-nr., køb af leasingbiler, salg til private {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Vil gerne starte et lille hygge/hobbyprojekt op, hvor jeg vil købe leasingbiler ved oprettelse af CVR-nr. Sælge dem til private/firmaer.

Hvordan foregår det i praksis med eft. bogføring?.

Har ikke tænkt mig at sælge mere end 5 biler om året. Bare til lidt lommepenge ;).

Nogle med praktisk erfaring?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opret. af CVR-nr., køb af leasingbiler, salg til private
  • Søren N
    Søren N Tilmeldt:
    apr 2015

    Emner: 35 Svar: 87
    #2   27. maj 2015 Hejsa

    Da det er en forventelig omsætning på kr. 50.000 over 12 mdr., der udløser afregning af moms vil jeg komme over dette, da det er nyere leasingbiler jeg vil købe. Så derfor CVR-nr. Planen er at købe via bilsalg.dk, shine dem op og så sælge dem videre.

    Eller hvordan regnes det ud?

    Hvordan driver du din forretning, hvilke biler??

    Søren


  • Søren N
    Søren N Tilmeldt:
    apr 2015

    Emner: 35 Svar: 87
    #4   27. maj 2015 Da jeg ikke er mekaniker, skal det være fornuftige biler, som jeg skal købe og for at få dem billigere skal man have CVR-nr. for at handle inde på deres side. Ellers er der ingen forskel.

    Jeg køber bilen igennem bilsalg, hvor de køre online auktion, hvor bilerne er gennemgået af FDM, så man ved hvilke kosmetiske fejl der er samt der er fuld service på dem. Jeg får den leveret til min adresse, for så at sælge dem videre.

    Køber du privat for at videresælge eller i firmaregi?



  • #5   27. maj 2015 Det kan du lige så godt skyde ned med det samme, der er rift om bilerne, og jeg synes personligt de bliver solgt alt for dyrt. det er noget med at du stiller en garanti over for privat køber, og satser på de ikke kommer retur, så kan du tjene lidt derudover skal du kunne tilbyde mange forskellige typer finansiering, både til private og firmaer, dvs. leasigkontrakter lån mv.

  • Søren N
    Søren N Tilmeldt:
    apr 2015

    Emner: 35 Svar: 87
    #6   27. maj 2015 Oki doki.

    Er det virkelig et lovkrav at man skal kunne tilbyde sine kunder div. tilbud, som du nævner?

    Nu er det jo ikke alverdens biler jeg vil sælge. Kan man slet ikke købe på denne måde og sælge videre til private personer?


  • Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 41
    #7   27. maj 2015 Du skal have moms nummer for at handle der og for et par år siden kunne man lave gode kup , men det virker som om der p.t. er for mange købere dvs høje priser , så hvis du skal Gøre det så gå All in og tilbyd finansiering m. kick back og du kan sælge til højere pris med finans og garanti , men det er ikke noget lovkrav at tilbyde diverse, men du skal have moms/CVR for at bliver oprettet på bilsalg eller autocom, men du kan blot oprette momsnummer og angive nulmoms hvert halve år, så længe du er på 5-6 biler om året vil skat ikke bemærke noget, men jeg havde selv et vildt år i 2007 hvor jeg solgte knap 20 biler, der kom de efter mig og jeg fik lov at betale ca 70% i skat incl. moms af den samlede gevinst, så gør det med møde og vær klar over at de har søgemaskiner , der holder øje med mobil nummer , mailadresser m,.m.

  • Søren N
    Søren N Tilmeldt:
    apr 2015

    Emner: 35 Svar: 87
    #8   27. maj 2015 Nu er det jo bare et hobbyprojekt, som jeg ikke skal leve af eller tjene de vilde penge på. Blot tjene lidt ekstra.

    Hvordan kan man så ellers kringle den, hvis man vil sælge nogle få biler om året og tjene lidt ekstra?


  • #9   27. maj 2015 sælger du som firma il private skal du selvfølgelig overholde købeloven, og da du ikke selv kan reparere så bliver det hurtigt dyrt, private og fimaer vil som ofte have en nyere bil finansieret, og det nemmeste er os forhandleren, tit er det jo også der fortjenesten ligger. mit bud er at du kan tjene 5-15.000,- på en bil, og så er det dig der står for garantien de næste 2 år, så er det spørgsmålet om du vil det, når automatgearkassen på A6eren står af og du står med en regning på 75000,-
    gå i stedet efter at lav nogle gode handler med private biler der er til salg, men markedet er lort, for igen hr og fru danmark kber sjældent en bil til 200.000,- uden garanti og mulighed for finansiering.


  • Søren N
    Søren N Tilmeldt:
    apr 2015

    Emner: 35 Svar: 87
    #10   27. maj 2015 Det er jo så det værst tænkelige scenarie man kan opstille og som man selvfølgelig skal forholde sig til og jo købeloven gælder, men der findes jo billigere leasingbiler, som folk kan betale uden automatgear og 5-10 k. er udemærket for mig. Der e jo nogle som gør i det og det virker for går jeg ud fra.

  • #11   27. maj 2015 Gå ind på www.amino.dk og hør der om hvordan det hele hænger sammen.

  • #12   27. maj 2015 tro mig, hvis du havde set hvor meget der skal laves på de billigere biler, så gad du ikke røre ved dem, du skal helst op over 150.000,- så er der måske en liste med under 10 ting der skal laves, og i hvert fald ikke under 100.000,- biler fra 50.000,- og nedefter har tit defekte motorer og gearkasser.

  • Søren N
    Søren N Tilmeldt:
    apr 2015

    Emner: 35 Svar: 87
    #13   27. maj 2015 Ok.

    Jeg er stadig ikke afvisende overfor projektet.

    Vil gerne have lidt flere input fra "små" forhandlere.


  • #14   27. maj 2015 RR:

    Hvilken planet er du fra hvor du skal yde 2 års garanti på salgsbiler?????


  • #15   27. maj 2015 Der er ikke 2 års garanti, men 2 års reklamationsret.

    Men en god regel, som de fleste brugtvogns forhandlere følger, er du skal tjene mindst 20k pr bil, ellers løber det ikke rundt, når du indregner garanti/reklamationsret osv...


  • #16   27. maj 2015 Det er et dødfødt projekt,skal du lave lidt mønt,skal du købe nogen du selv kan friske lidt op og reppe på,biler som købes kontant op til 40-50 K og gør det uden cvr men helt privat,forestil dig du skal købe en bil til 200K du skal tjene 10-15-20 K på
    Du har den til at stå i 4 mdr før den er solgt duer ikke,så skal du købe biler uden afgift og sælge evt,der har du ikke en stor binding af midler mens de står


  • Søren N
    Søren N Tilmeldt:
    apr 2015

    Emner: 35 Svar: 87
    #17   27. maj 2015 Jeg har kapital til at investere og shine op, men jeg skal ikke være en stor brugtvognsforhandler, blot som en hobby, så skal heller ikke tjene det vilde på bilerne. Uden afgift kræves også CVR inde på bilsalg.dk.

    Vil det sige, at det er bedre at finde en bil privat til god pris, shine den op og sælge den med nogle tusinde i fortjeneste?.

    Hvad så med export, er det en boldgade at komme ind på?


  • #18   28. maj 2015 nej jeg ved godt der ikke er 2 år garanti, man giver vel 6 mdr, så er der 2 års reklamationsret, hvor af sælger skal påvise at fejlen ikke var der da han solgte bilen det første år, og køber skal påvise at fejlen var der ved købet efter første år, men lad os se hvordan en evt. retsag ville gå, der finder man jo som regl et kompromis hvis det er efter første år og under andet år.

  • #19   28. maj 2015 RR: Stadig ikke korrekt.

    Du gør bare manden mere forvirret når du ikke har styr på din facts.
    Bare stop smiley



  • #20   29. maj 2015 Jamen så kom da med de rigtige facts i stedet for.

Kommentér på:
Opret. af CVR-nr., køb af leasingbiler, salg til private

Annonce