{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.648 visninger | Oprettet:

René G
René G
Tilmeldt:
29. maj 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Ny trailer beregner {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg ville bare fortælle om en side jeg har lavet der hedder hænger.dk. Det er en side hvor man kan finde ud af om man må køre med en bestemt trailer eller campingvogn.

Det eneste man skal gøre er at indtaste bilens nummerplade og anhængerens nummerplade. Så henter siden de tekniske oplysninger fra Motorregisteret, og laver alle de nødvendige beregninger.

Siden fortæller om sammenkoblingen er lovlig, hvor meget anhængeren må læsses, og den fortæller også hvilken kørekortkategori man skal have.

Siden er gratis at bruge og har adressen www.hænger.dk.

Jeg lavede den fordi at jeg selv syntes at reglerne omkring hvad man måtte køre med var temmelig komplicerede.

Håber at I kan bruge den til noget.

Venlig hilsen
René


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny trailer beregner
  • #1   29. maj 2015 Endeligt !! smiley Jeg skal altid forklare vennerne om de må køre med de forskellige trailere eller ikk smiley for eftertiden får de sku linket til din side smiley

  • #3   29. maj 2015 Tager siden højde for, at der er forskel på hvad folk må kører med ud fra hvornår de har fået kørekort?

  • #4   29. maj 2015 Jeg tænker os det samme som onceuponablablablablah, for der er altså 3 sæt regler alt efter ens kørekort erhvervelses dato..

  • #7   29. maj 2015 spam profil oprettet idag

  • René G
    René G Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   29. maj 2015 Bjørn og onceuponablablablablah > Ja, siden tager højde for specialreglen hvor man må bruge bilens tilkoblingsvægt i stedet for anhængerens tilladte totalvægt når man skal udregne vogntogets samlede tilladte totalvægt. Reglen gælder hvis dit kørekort er fra før 1. maj 2009. Men siden spørger kun om udstedelsesdatoen på dit kørekort hvis den kan se at det i lige præcis dit tilfælde med den bil og anhænger du har skrevet, vil kunne gavne dig. Hvis du må køre med vogntoget uanset, så spørger siden dig ikke.

    Hvis I vil se hvordan det ser ud, så prøv denne kombination: Bil = 06YUSUF, anhænger = YD2642

    Bjørn > Hvad er det tredje regelsæt du tænker på? Er det 50 kg reglen? Eller tænker du på kørekort udstedet før 13. januar 2013?


  • #9   29. maj 2015 Der er reglsæt for op til 2009, også 09-11 mener jeg det løb, med +50kg reglen, også derefter 750kg fra 11 og op...

  • René G
    René G Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #10   1. jun 2015 Bjørn > Der er faktisk kun ét regelsæt som gælder for alle, da 50 kg reglen blev afskaffet i 2013 ( http://www.sikkertrafik.dk/Raad-og-viden/I-bil/Anhaenger.aspx ). Men det er rigtigt at der er lige den der specialregel som gælder for kørekort fra før 1. maj 2009 (Den som jeg nævnte i mit tidligere indlæg, og som beregneren også tager hensyn til). Men ud over det, så er det de samme regler der gælder for alle mht. påhængskøretøjer

    Så svaret på jeres oprindelige spørgsmål er ja. Beregneren tager hensyn til alle de forskellige regler som der gælder.


Kommentér på:
Ny trailer beregner

Annonce